Hooikoorts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:05

Ik begin nu langzaam last te krijgen dus heb donderdag een afspraak bij de fysio voor tape.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:55

Ik snotter en ben al dagen snel kortademig voor mijn gevoel wat ik ook aan de hooikoorts wijt. Ik sta hier ook wel met de caravan midden tussen heel veel gras :') Mens kan niet alles hebben :')

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:59

Ik heb ook hooikoorts maar gelukkig prima te onderdrukken door medicatie.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:08

Ik hoor goede dingen over puur pollen voor paarden.
Kan je ook als mens gebruiken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:07

Is dat iets homeopathisch? Dat werkt bij mij niet.

Ik had last van de grove den. Schijnt matig allergeen te zijn. Maar niet bij mij :+

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 20:49

Ik ben dus niet de enige, hopen dat het weer snel beter wordt!!

Colaaa

Berichten: 4121
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:35

Mag ik mij hier ook melden ?
Nooit last gehad van hooikoorts maar sinds een aantal weken, vreselijk jeukende ogen, jeukend gehemelte, snotneus, loopneus.
Word er helemaal kriegel van...

vanochtend eerst maar neusspray en pilletjes van A.Vogel gehaald, en oogspray voor jeukende ogen.

Lijkt nu iets op te knappen, maar wat een hel....

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:40

Ik moest een week stoppen met slikken van de medicatie... Wat een ellende. Blij dat ik nu weer mag beginnen en klachten ook meteen weer helemaal weg :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37240
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:58

Ik zit aan spray pillen en prednison. Een wespensteek en mijn hele systeem is weer van de leg. Twee jaar geleden met een kattenhaar gehad. Snotter en niezen was even stuk minder. Nu bloeit liguster en nog een plant dus niezen begint weer. Plus de rups jeuk aargh

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 22:15

Bij mij is het op het moment echt verschrikkelijk -O- Zit aan de pillen, deslatoradine en druppels :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 06:41

Hier valt het (afkloppen) nog mee. Maar goed bij mij lijkt het dus de afgelopen jaren vooral van de grassen naar de bomen te verschuiven.

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:02

Wassen jullie ook vaak je handen, je gezicht en spoel je je neus? En iedere dag haar wassen helpt ook.

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:36

Mag ik even inbreken in het topic?

Mijn zoontje van 8 heeft, al sinds de start van het hooikoorts seizoen, een aanhoudende verkoudheid. Veel snot en verschrikkelijke niesbuien, soms 8x of meer achter elkaar. Bij slecht weer is het iets beter, overdag lijkt het iets minder als s nachts. Zou dit hooikoorts gerelateerd kunnen zijn of moet ik toch verder zoeken? We zijn namelijk in diezelfde periode ook verhuisd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:45

Heb er ook altijd veel last van. Ik nies écht aan een stuk door, niet grappig meer. :') Maar ik slik altijd de citirizine(?) pilletjes van kruidvat eigen merk en die werken het beste bij mij! Ik nies niet meer als normaal en verder ook nergens meer last van. :D

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 08:00

poetser schreef:
Mag ik even inbreken in het topic?

Mijn zoontje van 8 heeft, al sinds de start van het hooikoorts seizoen, een aanhoudende verkoudheid. Veel snot en verschrikkelijke niesbuien, soms 8x of meer achter elkaar. Bij slecht weer is het iets beter, overdag lijkt het iets minder als s nachts. Zou dit hooikoorts gerelateerd kunnen zijn of moet ik toch verder zoeken? We zijn namelijk in diezelfde periode ook verhuisd.

Klinkt als hooi koorts.

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:19

Ik gebruik pilletjes van de huisarts omdat ik van die van de Kruidvat heel moe werd. Volgensmij levocitrizine wat hier al genoemd werd. Verder heb ik lenzen in en druppel ik hier af en toe wat lenzenvloeistof bij, en gebruik ik neusspray. Ik heb niet alles iedere dag nodig, per dag/periode echt verschillend. Neem het allenaal dus ook niet standaard al in.

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:36

Ik ben zo'n 8 jaar geleden begonnen met Avamys. Gebruik het nu nog zelden.
Kun je op recept krijgen bij de huisarts.

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 17:05

Ik smeer ook nog wel eens een laagje vaseline rond mijn neusgaten, blijven de pollen aan plakken! En een zonnebril op doen werkt ook erg goed! 8-)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:46

Ik heb Mn ogen best wel onder controle nu. Hele dag de zonnebril op en als er iets prikt absoluut niet aan zitten. Dan is het best te doen.
Wel veel niezen en volle neus maar dat heb ik
Voor lief :+

Sherivey
Berichten: 8620
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:31

Ik had altijd heel erge last van hooikoorts, kreeg er prednison prikken voor, icm pillen, neusspray en oogdruppels om te onderdrukken.

Die prikken mogen ze helaas niet meer geven. Wel merk ik dat ik, sinds ik voornamelijk plantaardig ben gaan eten, de klachten heel sterk verminderd zijn. Schijnt dat ik slecht tegen melkproducten kan. :=

Op vakantie weinig plantaardige opties, dus wel zuivel gegeten/gedronken, meteen weer heel veel klachten. Nu twee weken weer plantaardig aan het eten, gaat de goede kant weer op :)

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 12:52

Dilan93 schreef:
Ik had altijd heel erge last van hooikoorts, kreeg er prednison prikken voor, icm pillen, neusspray en oogdruppels om te onderdrukken.

Die prikken mogen ze helaas niet meer geven. Wel merk ik dat ik, sinds ik voornamelijk plantaardig ben gaan eten, de klachten heel sterk verminderd zijn. Schijnt dat ik slecht tegen melkproducten kan. :=

Op vakantie weinig plantaardige opties, dus wel zuivel gegeten/gedronken, meteen weer heel veel klachten. Nu twee weken weer plantaardig aan het eten, gaat de goede kant weer op :)


Fijn dat je daar achter bent gekomen, scheelt een hoop ellende!!

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:21

Bij mij is het ook weer feest. Heb een tijdje loratadine van de Kruidvat geslikt, maar dat werkt ook niet meer. Woensdag kan ik een neusspray ophalen bij de huisarts. Het is om gek van te worden..

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 11:20

Ik heb nu een ingreep gedaan om mijn neusschelpen te verkleinen, voor meer lucht in mijn neus omdat het zo opgezet was door de hooikoorts... Ze hebben gekeken of imuun therapie kon maar dit was niet mogelijk, omdat het te heftig was.

Hoe is het bij jullie nu?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:28

Nu weer ok. Maar de afgelopen 2 weken was het vreselijk. Bloeiende linde bomen :+

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:49

Alles best redelijk onder controle. Alleen last van benauwdheid. Maar als het geregend heeft gaat het wel weer even.