Hooikoorts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 16:49

Hii Bokkers,
Ik ben nu al een paar dagen flink beroerd door hooikoorts... Gezwollen ogen, veel niesen en overal in je hoofd zit snot. Nu heb ik oogdruppels, deslatoradine drank, en neem ik deze wanneer kan/mag. Mijn vraag aan jullie: wie heeft er hetzelfde, en wat zijn jouw tips?

Hopelijk kunnen we elkaar in dit topic een beetje helpen en/of ervaringen delen!

Vriendelijke groetjes,
Sophievhouw

grizzlybear

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:01

Ik heb ook echt heel erge last van hooikoorts. Bij mij werken de pilletjes van de Lidl heel goed, ik heb echt al heel veel pillen geprobeerd maar deze werken echt het beste. Sinds dat ik deze gebruik heb ik minder gezwollen ogen en ook minder traanogen. Hopelijk kan je iets met deze tip!

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 17:14

xmcw schreef:
Ik heb ook echt heel erge last van hooikoorts. Bij mij werken de pilletjes van de Lidl heel goed, ik heb echt al heel veel pillen geprobeerd maar deze werken echt het beste. Sinds dat ik deze gebruik heb ik minder gezwollen ogen en ook minder traanogen. Hopelijk kan je iets met deze tip!


Super! Ik ga kijken of het me lukt om naar de Lidl te gaan, want die ligt hier niet om de hoek :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:16

Na bijna 3 weken snotterloos in Finland. Nu pfff spray inhaler pillen het breekt er gewoon doorheen. Ben herstellende van longontsteking maat dit gehoest en snotteren helpt niet echt

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 17:26

karuna schreef:
Na bijna 3 weken snotterloos in Finland. Nu pfff spray inhaler pillen het breekt er gewoon doorheen. Ben herstellende van longontsteking maat dit gehoest en snotteren helpt niet echt


Jeetje wat vervelend! Hopelijk voel je je snel weer beter :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:32

Was echt een heerlijkheid in finland geen bloempjes (want kou en sneeuw) dus geen hooikoortsklachten. Dan is thuiskomen met oa berken vol in bloei donderdag echt bam hallo hooikoorts

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:43

Ik heb cetirizine pillen van de apotheek. 30 voor 5.10. 1 pilletje per dag. En kan je vertellen bij mij werkte het gelukkig.

Zijn zonder recept verkrijgbaar

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:44

Ik was al even bezig met de hooikoorts. De Hazelaars hier waren weer vroeg dit jaar.
Ik gebruik cetrizine, maar dat helpt mij ook maar beperkt. Als in ik loop nog maar veel energie heb ik niet over. En ik heb druppels voor mijn ogen van Vogel, die mag je zoveel gebruiken als je wilt. En een neusspray die nu even niet gaat omdat de binnenkant van mijn neus compleet kapot is.

Ook mensen hier die op het moment een gruwelijk droge keel hebben steeds? Ik word elke nacht zeker 2 keer wakker omdat het zo droog is en het begint te kriebelen en dus hoesten.

@Karuna wat voor spray inhaler heb jij??

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:48

Flixonase twee keer per dag. Pulmocort inhaler twee keer per dag en desloratine tabletten. Prednison als dat allemaal niet genoeg helpt.

Cetirizine mag ik niet hebben ivm allergie :+ voor een van de ingredienten :')

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:56

Bij mezelf goed onder controle maar zoon van 11 zit in de zwaarste categorie.

Aerius (desloratadine) werkt aardig maar als het echt te erg is dan Xyzal (levoceterizine) De levoceterizine schijnt minder vermoeid te maken dan de cetirizine.

Verder een top neusspray Dymista van de kinderarts. Werkt tot voor hem prima. Beter dan de Avamys, die is voor mij voldoende.

Livocab oogdruppels verlicht ook heel fijn!

Hij is nu sinds september aan de Grazax, dat is immunotherapie voor zijn hooikoorts. 3 jaar lang elke dag 1 tablet en we hopen dat het gaat helpen.

Hij is nu maar met zijn vader en zusje naar de bioscoop omdat buiten spelen geen optie is. -O-

Oh ja, en draag een goede zonnebril die goed je ogen omsluit, dat kan echt helpen. Samen met een petje op je kop zodat de pollen niet in je haren blijven zitten als je eenmaal naar binnen gaat.

Klinkt wellicht raar maar vaseline onder je neus smeren wil ook nog wel eens helpen, daar plakken de pollen aan vast.

Voor zover mijn tips ;-) En als het echt te erg is: Netflix - Pretty Little Liars *\o/*

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 18:22

Dimple schreef:
Bij mezelf goed onder controle maar zoon van 11 zit in de zwaarste categorie.

Aerius (desloratadine) werkt aardig maar als het echt te erg is dan Xyzal (levoceterizine) De levoceterizine schijnt minder vermoeid te maken dan de cetirizine.

Verder een top neusspray Dymista van de kinderarts. Werkt tot voor hem prima. Beter dan de Avamys, die is voor mij voldoende.

Livocab oogdruppels verlicht ook heel fijn!

Hij is nu sinds september aan de Grazax, dat is immunotherapie voor zijn hooikoorts. 3 jaar lang elke dag 1 tablet en we hopen dat het gaat helpen.

Hij is nu maar met zijn vader en zusje naar de bioscoop omdat buiten spelen geen optie is. -O-

Oh ja, en draag een goede zonnebril die goed je ogen omsluit, dat kan echt helpen. Samen met een petje op je kop zodat de pollen niet in je haren blijven zitten als je eenmaal naar binnen gaat.

Klinkt wellicht raar maar vaseline onder je neus smeren wil ook nog wel eens helpen, daar plakken de pollen aan vast.

Voor zover mijn tips ;-) En als het echt te erg is: Netflix - Pretty Little Liars *\o/*


Wat ontzettend vervelend! Ja haha ben verslaafd aan PLL en Riverdale :+

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 18:23

Super goede tips allemaal, super bedankt! Ga eens uitzoeken wat werkt :D

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:35

Bij mij helpt loratadine niet, desloratadine nooit geprobeerd. Bij mij helpt cetizirine een stuk beter. Verder draag ik zo vaak mogelijk een zonnebril, met oogdruppels van A vogel (die zijn ook geschikt voor lenzen. Ik vind ze geweldig) Neusspray vind ik vreselijk naar..

Lijk er dit jaar ook meer last van te hebben dan voorgaande jaren. Vorig jaar was ook al een ramp. Voorheen had ik enkel last van de graspollen maar nu ook van bomen..

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 18:59

Aerius en Cetrizine deden bij mij niet veel, ik heb nog meer geprobeerd waar ik de naam niet meer van weet. Sinds 2 jaar slik ik Fexofenadine (180 mg) in het hooikoortsseizoen. Huisartsassistente zei dat het vrij zwaar is, maar ik heb geen last van bijwerkingen, maakt ook niet moe.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:01

Dan ga ik die wellicht maar eens vragen. Voor mijn gevoel ben ik altijd moe vanwege meerdere allergie en dus ook dagelijks de pillen slik.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:06

Ik had er ook altijd enorme last van. Vorig jaar was vreselijk, ben zelfs ziek naar huis gegaan omdat werken geen optie meer was.

Inmiddels heb ik voor dit jaar corticosteroïde neusspray gekregen. Het werkt echt fantastisch, nadeel is dat de huisartsen er niet zo happig op zijn om dit voor te schrijven. Voor mij is het een uitkomst. Ik kon bijna nooit fruit eten omdat ik zo’n vreselijke allergische reactie (mijn lichaam associeerde dit met pollen) erop kreeg maar sindsdien kan ik alle fruit ook weer eten. Ik heb energie voor 10 weer.

Vorig jaar gebruikte ik de oogdruppels, neusspray en pilletjes van A. Vogel. Dat werkte bij mij beter dan de niet homeopatische middeltjes en pilletjes van de huisarts. Daar nam ik soms 2 of 3 van op een dag. En inderdaad vaseline onder de neus wil nog weleens helpen. En zodra je naar buiten gaat een zonnebril op, zelfs al schijnt de zon niet. Verder, tegen de enorme keelpijn, slikte ik op advies van de dokter ibuprofen + paracetamol. Wellicht biedt dat enige verlichting.

Medical taping heb ik ook geprobeerd maar werkte helaas bij mij niet. Het ging er dwars doorheen.

Hopelijk wordt het gauw beter!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:13

Welke neusspray heb je? Merknaam?

Medical taping verlicht bij mijn zoon wel degelijk! Heel blij mee, dat heeft hem door schoolkamp heen getrokken! _/-\o_

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:21

Dimple schreef:
Welke neusspray heb je? Merknaam?

Medical taping verlicht bij mijn zoon wel degelijk! Heel blij mee, dat heeft hem door schoolkamp heen getrokken! _/-\o_


Mometasone sandoz neusspray, misschien komt het je bekend voor!

fijn dat bij jullie de tape wel geholpen heeft. Ik had echt gehoopt bij mij ook, maar helaas.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:29

Ik heb ook al jaren hooikoorts, ben vooral gevoelig voor de berkenpollen. Vroeger had ik daar tabletjes (geen idee meer welke) voor van de huisarts, maar daar kreeg ik hoofdpijn van. De laatste jaren gebruik ik alleen neusspray (prevalin direct) en de vaseline truc; als het heel erg is niet alleen onder m’n neus maar ook rond m’n ogen. En een goed sluitende zonnebril.

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 20:10

De vaseline- en zonnebril tip hoor ik vaak voorbij komen, die ga ik zeker gebruiken :)

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:49

Jup... Ik slik fexofenadine en lebocitrizine. Die combinatie helpt enigzins.. daarbij nog livocab oogdruppels en neusspray. Ook heb ik nog een puffer bij benauwdheid.

Als ik er echt veel last van heb, dan laat ik me tapen tegen de hooikoorts.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:53

Vandaag was het wel weer feest ook ja, met ceterizine pilletjes en fluticason spray was mijn neus prima onder controle. Maar ik weet vrij zeker dat de stevige hoofdpijn en keelpijn aan de pollen te danken waren.

Let je even op met de hier geadviseerde pilletjes van de Lidl? Ik ga ervan uit dat dat om ceterizine of loratadine gaat en verwacht dat je die niet zomaar mag combineren met de desloratadine drank die je blijkbaar van je arts hebt. Als je je klachten niet onder controle krijgt zou ik overleggen met de arts wat er wellicht voor jou nog meer mogelijk is.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:54

Ik slik nu sinds een jaar desloratadine pillen. Als ik het een paar dagen vergeet heb ik er weer mega last van. Ik slik dus het hele jaar door de medicijnen, ook voor andere allergieën.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:56

Ik heb meestal de flesjes van (pro) symbioflor in huis, innemen zoals op het etiket staat, plus een druppeltje in elk neusgat.
Het werkt via je darm/ neusslijmvlies in op je immuunsysteem. Het resultaat dient zich niet binnen een week aan, maar het is de moeite waard.

En bij de action koop je het zogeheten kinesiologie -tape, daarmee wordt 'medical taping' gedaan, er is een manier van intapen die bij 80% van de mensen werkt tegen hooikoorts.
Vraag het eerst bij de fysiotherapeut.

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 21:25

VivianHesen schreef:
Jup... Ik slik fexofenadine en lebocitrizine. Die combinatie helpt enigzins.. daarbij nog livocab oogdruppels en neusspray. Ook heb ik nog een puffer bij benauwdheid.

Als ik er echt veel last van heb, dan laat ik me tapen tegen de hooikoorts.


De Livocab oogdruppels heb ik ook, heilig zijn ze! Ik heb inderdaad ook een puffer, maar gelukkig nog niet veel nodig gehad...