Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:55

Rustig aan ming :(:)

Sinds de #nopolepolechallenge op instagram doe ik ook wel eens “streetpoling” :D
Doen jullie wel eens aan streetpoling?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:26

Wat een leuke foto's banjer!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:12

Dank je :D

Het is nog wat wiebelig... maar.... ik kan de Ayesha *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:07

Super goed Banjer! En die streetpoling zijn ook grappig. Ik moet zeggen dat ik altijd wel de neiging heb om in de tent palen op festivals te klimmen, maar dat vinden ze meestal niet zo leuk en misschien ook niet altijd een goed idee met een drankje op. Dus tot nu toe heb ik me in kunnen houden.

Ik heb eindelijk mijn filmpjes online gezet. Zal de linkjes even plaatsen. Heb in de beschrijving gezet hoe wij de oefeningen noemen, ben benieuwd of dat overeenkomt of totaal niet, haha. Tips altijd welkom, maar dit was de 3e x trainen na 9 maand blessure en daarvoor een half jaar getraind dus ben echt nog een beginner :)

https://youtu.be/s6E8QDNkgO0

https://youtu.be/XwAyZszt1Bc

Mingming hoe gaat het met je schouder?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:14

Ziet er best goed uit hoor Jolienn! Tips... vind ik moeilijk... ik ben zelf ook niet heel goed ofzo... :o misschien op het bovenste filmpje zou je iets meer jezelf van de paal kunnen duwen met je onderste arm?

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 22:31

Leuke foto's banjer!

@Jolienn, goed bezig :D Hele andere namen inderdaad. Probeer er op te letten dat je niet in een draai springt, volgens mij zag ik je dat bij 1tje doen, maar verder echt goed :)

Mijn schouder gaat mwoah, ik heb me moeten afmelden voor het NK helaas. Nu rust en ik verveel me echt dood haha, weet gewoon niet wat ik met mijn tijd aanmoet.

Maar heb me wel aangemeld voor de wedstrijd in Middelburg in November voor de categorie intermediate dus dat is wel een leuk vooruitzicht!

PDF heeft deze zomer polejams in Amsterdam als iemand daar interesse in heeft. Ik ga denk ik wel, is buiten :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:51

Polejam... is dat een mc... of is dat vrij trainen met een groepje? En waar in Amsterdam is het? Lijkt me wel tof om heen te gaan :)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 00:17

Banjer schreef:
Dank je :D

Het is nog wat wiebelig... maar.... ik kan de Ayesha *\o/*
[ [url=m/HRNRSe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SWisUu.png]Afbeelding[/url] ]


*\o/* *\o/* *\o/* Wat goed!!

Jolienn schreef:
Super goed Banjer! En die streetpoling zijn ook grappig. Ik moet zeggen dat ik altijd wel de neiging heb om in de tent palen op festivals te klimmen, maar dat vinden ze meestal niet zo leuk en misschien ook niet altijd een goed idee met een drankje op. Dus tot nu toe heb ik me in kunnen houden.

Ik heb eindelijk mijn filmpjes online gezet. Zal de linkjes even plaatsen. Heb in de beschrijving gezet hoe wij de oefeningen noemen, ben benieuwd of dat overeenkomt of totaal niet, haha. Tips altijd welkom, maar dit was de 3e x trainen na 9 maand blessure en daarvoor een half jaar getraind dus ben echt nog een beginner :)

https://youtu.be/s6E8QDNkgO0

https://youtu.be/XwAyZszt1Bc

Mingming hoe gaat het met je schouder?


Whoop wat doe je het goed voor 9 maanden rust!! Namen zijn bij ons soms ook anders.
Mijn tip in is om je onderste hand lager neer te zetten. Wordt alles moeilijker maar uiteindelijk makkelijker. :j onderste hand is alsof je een gordel omdoet rond navel hoogte. Hierdoor kun je jezelf van de paal afduwen waardoor je betere controle over een spin hebt.
Andere tip is voor de bodyroll. Doe net alsof de paal een ijsje is die je wilt likken. Lekker overdreven van boven naar beneden. En lichaam volgt Y)(^)
mingming schreef:
Leuke foto's banjer!

@Jolienn, goed bezig :D Hele andere namen inderdaad. Probeer er op te letten dat je niet in een draai springt, volgens mij zag ik je dat bij 1tje doen, maar verder echt goed :)

Mijn schouder gaat mwoah, ik heb me moeten afmelden voor het NK helaas. Nu rust en ik verveel me echt dood haha, weet gewoon niet wat ik met mijn tijd aanmoet.

Maar heb me wel aangemeld voor de wedstrijd in Middelburg in November voor de categorie intermediate dus dat is wel een leuk vooruitzicht!

PDF heeft deze zomer polejams in Amsterdam als iemand daar interesse in heeft. Ik ga denk ik wel, is buiten :)



Ahhh nee balen Ming! :(:)

Oooh leuk ik zit erover te denken om oook mee te doen met polegym in sexy ccategorie. Maar ik kijk even tegen die tijd.

Als het weer mee zit ga ik denk wel een keer naar de polejam.


Banjer schreef:
Polejam... is dat een mc... of is dat vrij trainen met een groepje? En waar in Amsterdam is het? Lijkt me wel tof om heen te gaan :)


Vrij trainen met een groep.

Vandaag ook weer getraind! Hard gewerkt aan jade vandaag. Krijg hem maar niet plat zonder weg te glijden maar er zit progressie in.


Afbeelding



Ik weet niet of ik hem hier ook mag delen maar ik had laatst een wedstrijd in hammock. Wil graag mijn routine delen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 00:59

Wat gaaf Blingh! Jade wil ik ooit ook leren :D

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 10:40

Mooie jade al hoor! Ik blijf veel hoger al steken :+
Maar ik doe hem ook met links voor en daar heb ik mijn hamstring ooit gescheurd. Dat was altijd mijn lenige been, maar nu is rechts veel leniger dus eigenlijk zou ik hem daarop moeten doen. Ben het aan het oefenen maar het voelt zo onnatuurlijk. Gelukkig valt er nog een hoop te faken aan een jade split :))

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:51

Ik kwam deze tegen op fb... misschien een idee voor een meeting van ons?
Afbeelding

Hoe staat het eigenlijk met de plannen voor een meeting? Al meer concrete ideeën? Of andere voorstellen?

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:53

Thanks voor de tips meiden :) Dat mn handen wel erg dicht bij elkaar zaten viel me na een paar keer kijken inderdaad ook al op.

Jullie doen echt zulke coole dingen, daar kan ik alleen nog maar van dromen. Mijn invert lukt nog steeds niet, dus daar blijf ik een beetje hangen. Of mn handen zitten in de weg, en als dat weg is dan zit mn beenklem niet goed, dan zit mn velletje klem en als ik dan niet los laat lig ik echt open :( Daar moeten we nog even een manier voor vinden. (Heb xbenen, weet niet of dat er mee te maken heeft...)

Meeten lijkt mij heel erg leuk, maar voor mij liever wel een les of training met jullie, als ik wat verder ben wil ik wel eens mee naar zo'n workshop maar voor wat ik nu kan vind ik dat nog wat te prijzig :)

Wat is een polejam?

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:07

Jolienn schreef:
Thanks voor de tips meiden :) Dat mn handen wel erg dicht bij elkaar zaten viel me na een paar keer kijken inderdaad ook al op.

Jullie doen echt zulke coole dingen, daar kan ik alleen nog maar van dromen. Mijn invert lukt nog steeds niet, dus daar blijf ik een beetje hangen. Of mn handen zitten in de weg, en als dat weg is dan zit mn beenklem niet goed, dan zit mn velletje klem en als ik dan niet los laat lig ik echt open :( Daar moeten we nog even een manier voor vinden. (Heb xbenen, weet niet of dat er mee te maken heeft...)

Meeten lijkt mij heel erg leuk, maar voor mij liever wel een les of training met jullie, als ik wat verder ben wil ik wel eens mee naar zo'n workshop maar voor wat ik nu kan vind ik dat nog wat te prijzig :)

Wat is een polejam?


Dat je handen vast komen te zitten is heel normaal in het begin hoor. Wat het betekent is dat je je heupen te laag houdt. Zodra je omhoog gaat moeten je heupen naar de paal (makkelijker gezegd dan gedaan) Als je wilt kan je mij een filmpje sturen, dan kan ik misschien helpen :) Maar een invert is sowieso moeilijk. Kost tijd om dit goed en mooi uit te voeren :)

Een polejam is gewoon dat mensen bij elkaar komen en gezellig gaan paaldansen. eigenlijk gewoon vrij trainen. :j

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 15:16

Polejam in den haag is prima voor mij? Is oké te doen vanuit Amsterdam. En dan kunnen we elkaar gewoon helpen en wat duo dingen doen? Ik weet niet hoeveel ze vraagt voor huren van studio, moeten we even vragen. En even lijstje maken van wie mee wil.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:14

Ik heb zojuist weer les gehad in de paal... de Ayesha is en blijft moeilijk, vanwege mijn balans... of eigenlijk het gebrek eraan :+

Wel weer nieuwe dingen gedaan :D

Climb
Afbeelding

Remi sit
Afbeelding

Afbeelding

Dit is een variatie op de spiderman... als ik mn benen zou strekken nu, dan zou het de tulip heten geloof ik... maar zo lenig ben ik niet :)) heeft deze een naam eigenlijk?

Afbeelding

En tot slot een nieuwe foto van de banner... hang er eindelijk heel stabiel in... :D

Afbeelding

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 17:09

Goed bezig! Je begint je spieren ook echt mooi te zien

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:16

Echt gaaf man! Ik ben daar echt nog laaaang niet. Ik heb gisteren weer getraind, zo leuk. Zondag weer :D
Alles begint langzaam steeds beter te gaan, maar wel echt zooo langzaam. En vind soms dingen nog eng, of denk teveel na. Maar ga tegenwoordig vaak met een vriendin die helemaal onervaren is en dan merk ik wel dat ik veel geleerd heb al haha.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:31

Vanochtend weer ff thuis getraind... paar daagjes beroerd geweest, dus niet getraind... meteen ff een paar dagen van een challenge ingehaald :D

Wrist sit
Afbeelding

Ankle split
Afbeelding

Eerste poging tot tulip... mn benen strekken is moeilijk ivm gebrek aan flexibiliteit :+
Afbeelding

Plank
Afbeelding

Thigh rest
Afbeelding

Hangglider... hij blijft leuk :D
Afbeelding

Eerste poging tot Jade.... benen moeten lager... maar wederom gebrek aan flexibiliteit... en ook nog wat minder balans
Afbeelding

Mn instructrice gaf de tip om eerst met de Duchess te beginnen (had foto gestuurd).... mn rechte been moet lager... maar dat durfde ik nog niet... en ik had ook teveel pijn... zit onder de schaafplekken en blauwe plekken :+
Afbeelding

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:58

Ik ga na mijn school examens een proeflesje volgen in Den Haag! *\o/*

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:35

Banjer wat gaaf! Echt wel heel stuk boven mijn niveau haha. Ik kon gisteren voor het eerst een nette chopper/helicopter zonder te springen of eerst in invert te gaan, maar dus echt met mijn abs, trots :D

Ik heb wel echt vaak dat ik dingen overdenk of te moeilijk maak, ik kan bv soms wel een 'hello boys' en soms niet, of bepaalde draaien wel een kant op maar andere kant niet... Dan luisteren mijn benen gewoon niet naar mijn lichaam ofzo?

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 18:15

Lekker bezig allemaal weer! En leuk aylaL, hopelijk bevalt het goed :)

@Margooo, dat heb ik ook soms hoor, mijn coördinatie is de ene kant op heel anders dan de andere vaak. Komt goed met meer trainen.

Hier vlot het niet, vorige week weer naar sportarts geweest, schouder heelt toch nog niet goed. Weer 3 weken wachten en fysio. Over 3 weken maken ze een echo als het niet een beetje beter is.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:40

Wat balen zeg, dat je blessure niet snel weggaat ;( hopelijk is een echo niet nodig!

Vanochtend weer getraind... voor het eerst de scuttoid gedaan :D
Afbeelding


xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:04

Oh wow banjer gaaf! (whoops dacht dat ik al gereageerd had :+ )

Komende 3 weken even geen paaldansen voor mij ;( Laatste loodjes voor school en dan een hele vakantie de tijd om los te gaan in de paal. *\o/*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:50

Sterkte met de laatste loodjes Blingh! :)

Zin om in je vakantie een keer hier te komen trainen? :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:43

Net voor het eerst de brass monkey gedaan *\o/*
Ik kan er nog niet zonder hulp in... maar los hangen lukte al wel :D
Afbeelding