griep 2019

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 12:04

Nu ik al een dikke week als een zombie voor mij uit zit te staren... Wie heeft ook de griep van 2019 te pakken? Ik ben erg benieuwd naar mijn prognoses :+ Ben inmiddels bij 2 verschillende huisartsen geweest omdat ik me echt heel ziek voel, maar ze zeggen beide: paracetamol + ibuprofen + neusspray.
Ik heb buikpijn, hoofdpijn, koortsig, keelpijn, hoesten en snotterig. Sinds vannacht ook constant bloed uit mijn neus (die neusspray doet echt foking pijn).
Ik loop een beetje van de bank naar bed heen en weer, meer kan ik niet doen :Z
De griepvaccinatie komt voor mij te laat dit jaar :')

Zijn er lotgenoten die met mij zielig willen zijn? :+

daantjuhhh

Berichten: 26864
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:56

Gelukkig gaat het bij mij nog goed. Maar op het werk zijn er onwijs veel zieken.
Ik denk wel dat het verstandig is om de huisarts in te lichten over de bloedneuzen Inc de neusspray.

Ik moet altijd stoppen met de spray als ik bloedneuzen krijg

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:07

jup ben al 3 maand ziek, antibiotica kuur gehad maar helpt niks

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:16

Yep hier ook al 2 weken.
pfff klote griep.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:18

De echte griep is pas na nieuwjaar :j . Je zal een stevige verkoudheid te pakken hebben. Ik ent mij pas in in november en zo raden ze het ook aan. Griep is er nooit al in oktober :)

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:31

Ik heb ook een flinke verkoudheid te pakken gehad waar ik ziek van was. Heeft bijna 2 weken geduurd, eerste week was ik echt ziekig met koorts etc. Erg hoesten, keelpijn, lamlendig enzo.
Het was alleen geen griep.. ik heb 2x in mijn leven de echte griep gehad. Dat is niet te vergelijken met dit, dan ben je echt héél ziek.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:42

Met de griep kun je niet meer op bokt zitten, dan kun je gewoon niks meer ... En nogmaals, griep is pas vanaf januari/februari :)

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:59

Omany schreef:
De echte griep is pas na nieuwjaar :j . Je zal een stevige verkoudheid te pakken hebben. Ik ent mij pas in in november en zo raden ze het ook aan. Griep is er nooit al in oktober :)


Omany schreef:
Met de griep kun je niet meer op bokt zitten, dan kun je gewoon niks meer ... En nogmaals, griep is pas vanaf januari/februari :)


Ik wist niet dat griep kalender kon kijken. Ik weet wel dat het weer invloed heeft. Waardoor het op sommige momenten vaker voorkomt. Maar wanneer vertrekt de griep weer volgens jou? Wel handig om te weten.

Verkoudheid en griep is beide een virus (en dan helpt een antibioticakuur die SecretLin heeft gehad idd niet). Van beide voel je je ziek van. Misschien de 1 meer dan de ander. Ze gebruikt misschien wellicht niet het juiste naampje. Maar maakt het zoveel uit hoe TS het noemt? Ze voelt zich blijkbaar aardig ziek/beroerd. Hoe ziek ze zich precies zou moeten voelen en wat ze dan wel of niet kan is toch niet aan ons om te bepalen. Iedereen is anders. Ze wil gewoon ervaringen horen en delen.

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:06

Oh ik dacht dat ik m al gehad had dit jaar met een zeer keeltje en wat verkouden. Ik heb m van mn collega maar zij kreeg echt problemen aan dr luchtwegen. Ik dacht er goed vanaf te komen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:12

Omany schreef:
De echte griep is pas na nieuwjaar :j . Je zal een stevige verkoudheid te pakken hebben. Ik ent mij pas in in november en zo raden ze het ook aan. Griep is er nooit al in oktober :)

Wat een onzin. De kans op griep is alleen wel groeten. Het is niet dat ,dat virus in zijn agenda kijkt en zegt ooh nog geen december ik mag nog niet.
Griep is in het najaar.

moonday

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:26

Ik heb sinds 5 dagen de griep die niet goed kan agenda kijken of virus die half Nederland heeft. Net hoe je het wilt noemen.
Maar ik voel mij echt lamlendig. Super verkouden, hoofdpijn, keelpijn, rillerig en duizelig.
TS sterkte! Ik weet hoe je je voelt.

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:32

Omany schreef:
Met de griep kun je niet meer op bokt zitten, dan kun je gewoon niks meer ... En nogmaals, griep is pas vanaf januari/februari :)

Oke wist niet dat je dokter was.

Er heerst een virus, en dat geeft deze verschijnselen.
Hoofdpijn, hoesten enz.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:36

zolang iedereen nog op bokt kan zitten valt het allemaal wel mee. Als je echt griep hebt ben je zo beroerd dat je ook geen zin hebt in bokt :)

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:39

Omany schreef:
De echte griep is pas na nieuwjaar :j . Je zal een stevige verkoudheid te pakken hebben. Ik ent mij pas in in november en zo raden ze het ook aan. Griep is er nooit al in oktober :)

Ohhhh dan heb ik geen griep gehad en stellen mijn (huidige zieke) collega's en mijn nu zieke dochter zich allemaal aan.

De vorige epidemie begon al begin december (en om een epidemie te krijgen zijn er al vele mensen ziek voor die datum).

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:42

robert45 schreef:
zolang iedereen nog op bokt kan zitten valt het allemaal wel mee. Als je echt griep hebt ben je zo beroerd dat je ook geen zin hebt in bokt :)

Ik was 3 dagen amper levensvatbaar.. lag of te slapen (en te rillen) of ik zat op de wc met een emmer tussen mijn benen.
De 2 dagen erna kon ik even op de bank hangen en bleef licht eten er in.
Daarna was ik wat beter, kon wel even op bokt of een filmpje kijken, maar ben ruim een week ziek geweest.
Ben nu ook eindelijk van mijn zware vermoeidheid af.

moonday

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:44

robert45 schreef:
zolang iedereen nog op bokt kan zitten valt het allemaal wel mee. Als je echt griep hebt ben je zo beroerd dat je ook geen zin hebt in bokt :)


Hahaha nou geloof mij. Als ik nu niet zo beroerd was, zat ik niet op bokt maar op mijn paard. :')

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:46

robert45 schreef:
zolang iedereen nog op bokt kan zitten valt het allemaal wel mee. Als je echt griep hebt ben je zo beroerd dat je ook geen zin hebt in bokt :)



Griep heeft toch ook gradaties. Heeft te maken met het mutaties in het griepvirus. Het virus past zich (onbewust) steeds aan. In de hoop zo de antilichamen die hem bestrijden te slim af te zijn en te overleven.
Stel dat jij nu de volgens jou 'echte' griep krijgt en zo beroerd bent dat je niet op bokt kan. Dan is dat eigenlijk al weer een ander virus dan jaren geleden toen jij de laatste keer de 'echte' griep had waarbij je niet op bokt kon zitten. Na x aantal jaar is het virus volledig aangepast dat de antilichamen die jij nog in je lijf hebt zitten van de vorige griep of griepen (is dat een woord) niks meer tegen het virus kan doen. Naast dat die antilichamen ook gewoon afnemen. Dus als je dan de griep krijgt moet je lichaam eigenlijk vanaf 0 beginnen met bestrijden. En nieuwe antilichamen gaan ontwikkelen. En dat duurt even en in tussentijd wordt je dus echt goed ziek. De 'echte' griep zoals jij dat noemt.
Kan maar zo zijn dat jij dat jaar erop of 2 jaar later weer de griep krijgt. Maar waar je minder ziek van wordt. Want a) je hebt nog wat antilichamen in je lijf die gelijk in actie gaan. En b) deze antilichamen kunnen ook gelijk in actie gaan omdat het virus nog niet volledig aangepast is om die antilichamen te overleven.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:48

Okido, ieder zijn mening :) . Ik ga er verder niet meer op in :D . Beterschap alvast aan iedereen :*

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:53

Ben 3 weken in februari uit de roulatie geweest met griep.
En echte griep ben je alleen maar blij dat je in je bedje mag liggen.

Daarna kreeg het 24 september weer.
Leuk eerst 2 weken vakantie en dan gratis een virus er achteraan.
Binnen een uur hoge koorts, 2 dagen koorts gehad toen vrijdag weer gaan werken. Was nog niet totaal fit maar ook niet meer ziek.
Zondagmiddag keelpijn en vreselijk hoesten. Om de 3 kwartier hoestte ik mezelf wakker tot kokhalzen toe.
Maandag wel gaan werken maar geen stem tot vrijdag gehad.
Wel nog de huisarts bezocht en ik kreeg codeïne voor de nacht en op de dag ook iets tegen het hoesten.
Heeft bijna 2 weken geduurd.
Collega's zitten sinds deze week te hoesten en proesten.
Heb dinsdag maar wel mijn griepprik gehaald.

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:56

Brainless schreef:
Omany schreef:
De echte griep is pas na nieuwjaar :j . Je zal een stevige verkoudheid te pakken hebben. Ik ent mij pas in in november en zo raden ze het ook aan. Griep is er nooit al in oktober :)

Ohhhh dan heb ik geen griep gehad en stellen mijn (huidige zieke) collega's en mijn nu zieke dochter zich allemaal aan.

De vorige epidemie begon al begin december (en om een epidemie te krijgen zijn er al vele mensen ziek voor die datum).


Daarom ben ik ook benieuwd wanneer de griep weer vertrekt volgens Omany.
De laatste keer dat ik de 'echte griep' (volgens sommige hier genoemd) heb gehad. Is denk ik al een jaar of 9 geleden. Maar was toch echt in mei/juni. 2 weken lang overgeven. Waarvan 1,5 week nog geen klein sokje water binnen kon houden, koorts etc. En lag toen alleen in bed, zonder bokt;). Is toen zelfs nog bloed geprikt omdat het zo hevig was, zo lang duurde en ik in contact was geweest met bepaalde dieren. Conclusie van de dokter was toen griep. Geen idee of dat gebaseerd is op het feit dat wat ze dachten uitgesloten was. Of dat er daadwerkelijk ook getest is op het influenza-virus. Maar ik ben wel benieuwd of dat volgens Omany kan kloppen. Of dat de griep toen alweer op de kalender had gezien dat het tijd was om te vertrekken.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:59

Hét symptoom van een echte griep is volgens mij op de eerste plaats enorme spierpijn.
Van je oren tot in je tenen :+

Desondanks kun je van verkoudheden, norovirussen en aanverwanten wel best ziek en ellendig zijn.
Dus voor alle zieken veel beterschap !

Voor de neus is zoutoplossing snuiven beter dan neussprays.
En vergeet vooral niet 2 kiwi's per dag te eten.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:51

ik heb een flinke verkoudheid te pakken, wel met griep verschijnselen zoals mijn dokter zei. Wanneer ik mij slap en ellendig voel lig ik in bed of bank, dan weet ik dat ik koorts heb. dan kann ik ook even niets Meer, Maar zodra de koorts weggezakt is kann ik weer beetje wat gaan doen.

hoesten, keelpijn en hoofdpijn heb ik. en zoals ik al zei regelmatig koorts erbij.

ik hoest nog net niet letterlijk de Longen uit mijn lijf, ik zal maandag weer naar de dokter gaan want het is niet normaal hoe ik aan het hoesten ben..
en door het hoesten heb ik geen stem Meer, lekker rustig voor de mensen om mij heen :')

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: griep 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:04

Je weet nooit of je de ‘echte’ griep hebt, dan moet je eerst kweken.
Maar vervelend zijn al die virussen dus succes ermee :+

En nee, antibiotica werkt niet tegen virussen ;)

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:16

@ Daantj,de griep is vooral heel erge spierpijn, doodziek, hoge koorts, griep kan wel tot een maand aanslepen of meer, en de typische verkoudheidssymptomen. Dus niet overgeven 2 weken aan een stuk. Ze noemen dat idd ook griep, namelijk buikgriep maar da's eigenlijk niet echt "De griep". De echte griep kan wel tot eind maart/ begin april voorkomen...

Maar nogmaals, ieder zijn mening en ik heb de mijne gegeven en daar hou ik het erbij :) . Het is niet voor niks dat ze pas beginnen inenten in oktober/ november en zelfs nog in december :x .Ik hoest trouwens ook al een week de longen uit mijn lijf en net 4 dagen in bed gelegen met dafalgan %) (niet handig als je 7 maand zwanger bent _-:( )

Sterkte iedereen! +:)+

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:16

Buikgriep is afschuwelijk |( Duurt meestal niet lang. Tenzij je idd een noro virus ofzo hebt. Daar ben je wel een poosje mee onderweg.

Verkoudheden komen ook in verschillende gradaties. We zijn als gezin laatst allemaal ziek geweest van een flinke verkoudheid. Maar bij iedereen pakte het anders uit.

Griep is idd met name vreselijk spierpijn, je lijf doet erg pijn en je hangt als een ziek vogeltje met hoge koorts voor pampus.

Maar goed, het maakt ook niet uit. Het is gewoon ruk om ziek te zijn, met name als het een poosje duurt.