Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:11

Volgens mij heb ik mijn cyclus weer terug. Eerst duurde het een hele lange tijd voor ik ongesteld werd, maar wel netjes 5 dagen. Nu ben ik precies 4 weken later op exact de zelfde dag weer ongesteld! :D

The smell of earth after rain!

Nicky91
Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:41

@Jolien

Wauw! Ik ben nu 2 dagen bezig(dus 4 x gebruikt) met die creme van Biodermal en nu al zo'n groot verschil! :D :D ik ben blij! Zal t dan nu eindelijk weggaan _/-\o_

Lessie
Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:15

Ik ben nu 5 maanden gestopt, vanaf het begin normale cyclus. Ik merkte weinig verschil, alleen dat mijn libido echt omhoog was. Ik zou nu maandag ongesteld moeten worden, maar ben net wakker geworden van de pijn. Vanaf m'n middel tot aan m'n knieën doet het echt verschrikkelijk veel pijn. |( Heb ook bloedverlies, dus neem aan dat ik gewoon eerder ongesteld ben geworden. Maar jeetje, deze pijn was 11 jaar geleden de reden waarom ik aan de pil ging.

-Forget what hurt you in the past, but never forget what it taught you.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:22

Wat vervelend Lessie :(

Bij mij duurt nog wel even dat ik cyclus op gang is. Na het stoppen duurde het bijna 6 weken dat ik ongesteld werd. Na 18 dagen verder en nog geen eisprong gemerkt. Is voor nu nog niet zo erg, maar hoop dat ik over een half jaar wel meer regelmaat heb.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:08

Hoe werken jullie zalfjes voor de acne?

Ik heb nu dus een behoorlijke tijd Inderm en Differin gebruikt, helaas helpt het mij nu niet meer zo goed dan een paar jaar geleden. De klachten die erbij komen kijken wegen niet op tegen het resultaat dus ik wil nu eigenlijk weer stoppen met deze zalfjes.

Ik vroeg me nog af hoe de Biodermal jullie bevalt? Lees toch veel wisselende verhalen.

The smell of earth after rain!

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:00

Ik gebruik de biodermal, maar merk eigenlijk weinig verschil. Maar misschien moet ik het nog even de tijd geven. Had veel mee eters op mn neus en die lijken nu iedere keer door te komen. En heb op mn voorhoofd en kin nog iedere keer acne.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:53

Hmm, echt met oprecht de vervelendste kwaal van stoppen met hormonen.

Ik heb dus echt op de kaaklijn veel puisten..

The smell of earth after rain!

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:10

Ik had ze ook met de pil :')

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

AmyII
Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 07:31

Ik ben nu net 5 weken gestopt dus wellicht heb ik geen recht van spreken... Maar ik reinig mijn gezicht 2x per dag grondig (‘s morgens met een milde scrub en ‘s avonds met een gezichtszeep). Daarna breng ik cetomacrogolcreme aan. Deze is wel wat vettig, maar mij is geleerd dat doordat je je huid vetter houdt, je de talgproductie naar beneden brengt. Mijn huid is niet 100% zuiver maar anderen zien er niks aan.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Jolien87
Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 07:56

Ik heb nog 2 plekken op mijn kaaklijn waar rode pukkeltjes zitten maar dat wordt langzaam maar zeker ook minder.
Ik was mijn gezicht 2x per dag grondig met de Biodermal en een washandje en breng alleen op die plekken de creme aan.

Nicky91
Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 10:11

Ik doe t zelfde als Jolien en merk wel dat t rustiger wordt.
Het heeft wel wat tijd nodig. Ik gebruik het nu 2 weken en merk dat t rustig aan beter wordt.

Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:03

Het is echt iets waar je even doorheen moet. Ik heb niks gebruikt en het trok vanzelf weg.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:17

Lous schreef:
Het is echt iets waar je even doorheen moet. Ik heb niks gebruikt en het trok vanzelf weg.

Nou laten we daar maar op hopen dan!

Ik ben nu een paar dagen gestopt met alle zalfjes en heb gelukkig nog geen nieuwe puisten.

The smell of earth after rain!

Britt_Sisi
Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:51

Hier is het inmiddels bijna een jaar bezig! Op mijn rug lijkt het minder te worden, gezicht niet helaas. Hoop dat dat niet weer zo lang duurt als mijn rug.. :')

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-19 20:46

Wanneer je eindelijk een afspraak met de gyn hebt gemaakt en ineens toch iets van een bloeding hebt :+
Weet nog niet of het echt ongesteldheid is, maar toch..

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:13

Dreamy schreef:
Wanneer je eindelijk een afspraak met de gyn hebt gemaakt en ineens toch iets van een bloeding hebt :+
Weet nog niet of het echt ongesteldheid is, maar toch..

Toch gaan hoor! Beter even kijken en niks dan dat je toch uiteindelijk wat hebt.

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:05

Ik ben sinds deze week ook gestopt om meerdere redenen dus ik lees graag even meer :)

Independence
Berichten: 1377
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 08:56

Ik heb geen zin om het hele topic door te lezeb dus ik stel maar zo mijn vraag:
Hoelang duurt het tot je verschil kunt merken als je stopt met de pil?

Ik wil het experiment graag aangaan, kijken of mijn depressie iets te maken heeft met het slikken van de pil. Ik vind het plannen en uitstellen van mijn menstruatie echt ideaal, dat is de enige reden waardoor ik liever niet stop.

Hoelang moet mijn experiment duren?

Nicky91
Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:26

Independence schreef:
Ik heb geen zin om het hele topic door te lezeb dus ik stel maar zo mijn vraag:
Hoelang duurt het tot je verschil kunt merken als je stopt met de pil?

Ik wil het experiment graag aangaan, kijken of mijn depressie iets te maken heeft met het slikken van de pil. Ik vind het plannen en uitstellen van mijn menstruatie echt ideaal, dat is de enige reden waardoor ik liever niet stop.

Hoelang moet mijn experiment duren?


Ik merkte het na een maand of 3, ik viel af, verloor veel vocht en was een stuk vrolijker. Na 4 maanden kwam mijn acné terug... dus ik denk dat t voor mij tussen de 3 en 4 maanden was.

_Covergirl_
Berichten: 723
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Vries

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:51

Ik ben ook gestopt, inmiddels twee weken. En ik merk nu al een verandering, een hoger libido :D
Ook heb ik het idee dat ik iets vrolijker ben. Maar helaas kwamen hier de puistjes ook meteen opzetten. Ben heel benieuwd hoe de komende maanden gaan!

Sardegna, l'isola piu bella del mondo...
Sei l'orizzonte che mi accoglie quando mi allontano

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:06

Mijn puistjes zijn inmiddels als sneeuw voor de zon verdwenen sinds ik de crème van Botanical Flow gebruik die is voor 95% natuurlijk.

Ik had al geaccepteerd dat ik maar met de puistjes moest leren leven, dus heb ik gewoon een fijne crème gekocht voor dagelijks gebruik, maar schijnbaar helpt deze crème dus ook perfect voor puistjes. De crème wordt voor 17 euro aangeboden op internet, maar vaak verkopen ze hem ook voor 3 euro bij de action!

The smell of earth after rain!

Independence
Berichten: 1377
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 00:21

Nicky91 schreef:
Independence schreef:
Ik heb geen zin om het hele topic door te lezeb dus ik stel maar zo mijn vraag:
Hoelang duurt het tot je verschil kunt merken als je stopt met de pil?

Ik wil het experiment graag aangaan, kijken of mijn depressie iets te maken heeft met het slikken van de pil. Ik vind het plannen en uitstellen van mijn menstruatie echt ideaal, dat is de enige reden waardoor ik liever niet stop.

Hoelang moet mijn experiment duren?


Ik merkte het na een maand of 3, ik viel af, verloor veel vocht en was een stuk vrolijker. Na 4 maanden kwam mijn acné terug... dus ik denk dat t voor mij tussen de 3 en 4 maanden was.

Dankje voor je reactie.
Ik ga het eens proberen, 4 maanden zonder pil.
Ik ben eigenlijk al vrij snel na mijn eerste menstruatie begonnen met de pil en heb dus niet echt weet van mijn normale cyclus. Dat zal dus wel even wennen worden, zeker omdat ik de pil regelmatig door slik.

Herkennen meer mensen dat ze af vielen na het stoppen met de pil?

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 10:38

Ik viel af maar had wel een giga stress periode waarbij ik niet at... dus of het stoppen met de pil daar invloed op had, geen idee..

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 17:00

Ja ik ben vrij snel 10 kilo afgevallen en nog steeds gaat de weegschaal naar beneden.

Ik ben ook altijd wat zwaarder geweest en waarschijnlijk is dat achteraf allemaal gekomen door de pil, want ook ik ben heel snel na mijn eerste menstruatie begonnen met de pil.

The smell of earth after rain!

HaKuNaMaTa
Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 17:09

Ik kom even binnen vallen en mee lezen..

Ik heb een mirena spiraaltje, deze mag er in april uit.. en gezien ik toch geen vriend meer zal krijgen, of uberhaupt seks met een man niet meer hebben ga, zit ik er aan te denken om ook geen pil meer te nemen of een ander voorbehoedmiddel.. maar ben vooral bang voor de gevolgen hiervan :+

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ies_ en 172 bezoekers