Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:32

Ik ben sinds februari gestopt met de pil na 12 jaar.

Het duurde 4 weken voor ik weer ongesteld werd. Daarna eigenlijk netjes elke 27/28 dagen ongesteld. Ben nu dus 4x ongesteld geweest.

Wel na het stoppen nog steeds gevoelige borsten dat alleen even over ging wanneer ik ongesteld was.

Nu zou ik voor de 5e keer ongesteld moeten worden, maar nu knijp ik 'm een beetje want zit op dag 33 en nog steeds niets. Kans op zwangerschap is nihil, maar je weet het nooit..

Hier meer mensen waarvan de cyclus eerst netjes elke 4 weken kwam en na een paar maand ineens later?

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:04

Ik was vorige maand voor het eerst onregelmatig: precies 1 week te vroeg ongesteld.
Maar de oorspronkelijke cyclus is deze maand weer opgepikt, dus ten opzichte van vorige maand een week te laat maar wel weer volgens de planning van de cyclus die ik gewoon daarvoor had. Toch bijzonder hoe dat werkt. :=
En stiekem vind ik het ook helemaal niet erg want beide maanden kwamen qua timing echt perfect uit, zo. :o

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:52

Hier na het stoppen van de pil ook af en toe onregelmatig, toevallig elke keer een langere cyclus als ik op vakantie ben. Normaal is mijn cyclus rond de 31 dagen, maar op vakantie was hij 38 en 35 dagen. Ik ben sinds januari gestopt.

Zou me dus nog niet te veel zorgen maken. :-)

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 10:57

Urbiezira schreef:
Hier na het stoppen van de pil ook af en toe onregelmatig, toevallig elke keer een langere cyclus als ik op vakantie ben. Normaal is mijn cyclus rond de 31 dagen, maar op vakantie was hij 38 en 35 dagen. Ik ben sinds januari gestopt.

Zou me dus nog niet te veel zorgen maken. :-)


Ja dat is toch wel een beetje een geruststelling. Gezien ik eigenlijk dus afgelopen maandag of dinsdag het al verwacht had. Hoop eigenlijk dat ik gewoon vandaag ongesteld wordt. Heb vanavond een feestje en wil natuurlijk lekker onbezorgd een wijntje kunnen drinken!

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:42

Ik heb de app Flo, die trackt het heel goed! Wel netjes bijhouden en symptomen en dingen invoeren, maar hij gaf bij mij ook niet “overtijd” aan omdat de app nog wist dat ik al eerder langere cycli had gehad. Omdat ik m’n symptomen in bleef vullen gaf hij uiteindelijk netjes aan wanneer ik wél ongesteld zou worden, en inderdaad. Vind het een hele fijne app, heb echt veel meer inzicht gekregen over m’n cyclus, welke symptomen ik heb en wanneer, hoe heftig ik ongesteld bent, etcetera.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:02

Ja die app gebruik ik ook. Heb er nu alleen niet zoveel aan gezien ik net 4x ongesteld ben geworden met 27/28 dagen.
En t nu dag 33 is,

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 18:57

Aaaah ok ja, dat had ik de eerste keer inderdaad ook toen ik naar 38 ging. Dan heb je er nu inderdaad weinig aan.

Volgende keer als je een keer laat bent dan neemt ‘ie dit resultaat als het goed is mee.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:19

Ik had hetzelfde als jij Mandy, de eerste 4 maanden een nette cyclus. Bij mij sloeg het toen ineens om in een onregelmatige cyclus en op mijn gezicht veel onregelmatigheden. Inmiddels een jaar na stoppen zijn de onregelmatigheden op mijn gezicht helemaal weg maar mijn cyclus is nog steeds onregelmatig. Omdat wij een kinderwens hebben is het dan heel lastig te bepalen wat je vruchtbare dagen zijn, daarom hebben we binnenkort een afspraak bij de gynaecoloog :) het is fijn om meteen in een app bij te houden hoe je cyclus verloopt en welke symptomen je wanneer had, dan kan je nog eens terug kijken!

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:26

@Eight

Wel toevallig ook na 4x ongesteld dus daarna onregelmatig.
Miss dat het toch dan een dingetje is na 12 jaar de pil, dat je lichaam daar eerst nog de cyclus van pakt en pas na 4 maand het zijn eigen leven gaat leiden ofzo.

Ben wel benieuwd wanneer ik nu dan een keer ongesteld ga worden.
Vind 't nog niet heel fijn dat 't zo lang duurt, steeds denk ik dan van zal toch niet zwanger zijn..

Nu had ik deze maand ook wel lichamelijke stress, miss werkt dat ook tegen. Het was mij 2 weken geleden in mijn rug geschoten, zo'n pijn! En toen ik daar het afgelopen weekend zo goed als vanaf was, werd ik dinsdag zwaar verkouden/grieperig zit nu nog steeds te hoesten en te snotteren.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:44

Ik lees dat veel van jullie onder de puisten komen te zitten na het stoppen met de pil/spiraal. Helaas kan ik daar over mee praten ik heb echt dikke puisten op mijn kaken en wangen en zelfs nog in mijn hals.

Vroeger gebruikte ik voor puistjes op mijn voorhoofd benzoylperoxide dus dit heb ik 4 weken geleden gekocht maar tot op heden werkt het niet.

Ik sta echt op het punt om ermee naar de huisarts te gaan in de hoop dat zij iets voor kan schrijven. Is iemand van jullie toevallig naar de huisarts geweest voor deze klachten? Zoja wat zei de huisarts ervan?

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:47

Petrichor schreef:
Ik lees dat veel van jullie onder de puisten komen te zitten na het stoppen met de pil/spiraal. Helaas kan ik daar over mee praten ik heb echt dikke puisten op mijn kaken en wangen en zelfs nog in mijn hals.

Vroeger gebruikte ik voor puistjes op mijn voorhoofd benzoylperoxide dus dit heb ik 4 weken geleden gekocht maar tot op heden werkt het niet.

Ik sta echt op het punt om ermee naar de huisarts te gaan in de hoop dat zij iets voor kan schrijven. Is iemand van jullie toevallig naar de huisarts geweest voor deze klachten? Zoja wat zei de huisarts ervan?


Hier heb ik ook last van, een paar maanden nadat ik ben gestopt. In eerste instantie leek mijn huid rustiger te worden maar na een aantal maanden kreeg ik ook weer een onregelmatige huid. Met name op mijn kaaklijn wat meestal duidt op hormonale acné.

Ik heb vanmiddag Biodermal creme en face gel gekocht voor puistjes en onzuiverheden, hier lees ik veel goeie dingen over dus dit is mijn laatste hoop. Mijn volgende stap is dan ook naar de huisarts en wellicht dat zij mij kan doorverwijzen naar de dermatoloog.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:59

Ik hoop dat dat voor jou een uitkomst is, het is echt vervelend die acne!

Ik draag eigenlijk nooit foundation maar nu ga ik door het leven met de Maximum cover van Estee Lauder (de meest dekkende foundation die er is). Maarja het zorgt alleen dat je de rode kleur niet ziet maar de verdikkingen van de puistjes zie je uiteraard nog wel.

Ik denk dat ik de dokter morgen in elk gevak even ga bellen, even kijken wat ze zegt. :)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:45

Hoi Jolien, heb je misschien een foto van de spulletjes die jij gekocht hebt?

Ik ben er voor naar de huisarts geweest en heb een soort antibiotica spul gekregen waar je zo min mogelijk mee in de zon moet.
Ik merk dat t bij dag tot dag verschillend is en er ook aan ligt wat ik gegeten heb, hoe ik geslapen heb etc.
De volgende stap bij de huisarts is voor mij een hele heftige oplossing waar je echt niet zwanger voor mag zijn en NIET mee in de zon mag... dus ik hoop eigenlijk dat het voor de winter weg is anders ga ik voor de laatste stap in de hoop dat dat gaat helpen. In de tussentijd ben ik aan t kijken met eten en dat soort dingen.

De huisarts zei tegen mij dat het vooral persoon gebonden is en dat t uiteindelijk wel weg zou moeten gaan. Ik ben volgende maand een jaar gestopt met de pil en mn huid is sinds januari zo ongeveer heel slecht geworden...

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 09:15

Ik zit ook onder bij mijn kaaklijn :(
En ik zit nu trouwens weer bij de huisarts, wil gewoon echt graag een doorverwijzing omdat het me nou echt niet meer lekker zit dat ik nog niet ongesteld ben geworden. Elk klachtje dat ik nu heb ben ik bang dat het wellicht nog een signaal is dat er iets meer aan de hand is en dat levert alleen maar stress op = ook weer een mogelijkheid waardoor het langer duurt = ook weer stress.. etc. :+

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:42

Wat vervelend Dreamy, hopelijk wordt je dan nu doorgestuurd!

Ik heb net de huisarts opgebeld probleem uitgelegd en kan morgen Differin gel en Inderm ophalen bij de apotheek.

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:47

Hier ook hele erge acne gehad. Begon op mijn rug. Dit trekt nu 3kwartjaar later pas weg(heel langzaam, maar ik je het ook wel extreem). En trekt langzaam naar mijn gezicht. Inderdaad ook de kaaklijn.

Ik heb nu van de huisarts differingel gekregen. Dit smeer ik er op als het echt zo'n grote onderhuidse is. Dit droogt uit. Kan het niet te vaak op de zelfde plek smeren wat dan krijg je allemaal velletjes en een zere huid.

Ben ook bij een dermatoloog geweest, die raadde me een kuur van een half jaar aan waarbij je hele talg productie werd stilgelegd. Dit zag ik toen nog niet zo zitten omdat je daar ook niet mee in de zon mag en ik buiten werk gedeeltelijk.
Als het na de zomer niet beter is kan dat altijd nog, voor nu lijkt het op mijn rug langzaam terug te trekken eindelijk!
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 22-08-19 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:51

Britt_Sisi schreef:
Ik heb nu va de huisarts differingel gekregen. Dit smeer ik er op als het echt zo'n grote onderhuidse is. Dit droogt uit. Kan het niet te vaak op de zelfde plek smeren wat dan krijg je allemaal velletjes en een zere huid.


Ik had ook die Differingel, maar mijn huid werd er alleen maar slechter door. dus ik ben er mee gekapt.
ik weet even niet hoe dat spul van mij heet wat ik had. Als ik er aan denk zal ik vanavond ff een foto maken van t potje. :')
Ik weet alleen dat het een soort antibiotica is en dit werkte bij mij wel heel goed. Op t moment gebruik ik niks op mn gezicht en t gaat wel OK. Het is niet helemaal egaal, maar ik heb niet meer van die flinke joekels.. Ik heb nu alleen rode vlekjes en af en toe een puistje

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:32

Dankjewel Petrichor!
Ik kan het me inbeelden maar mijn huid lijkt nu al een stuk rustiger. er komen in ieder geval geen nieuwe puistjes meer bij en de roodheid neemt ook af. Alleen die cystes doen er altijd lang over om weer weg te trekken. Het scheelt alleen al dat het er niet zo rood uit ziet waardoor ze niet zo uitgelicht worden. :=

Nicky91, ik heb de Creme tegen puistjes en onzuiverheden en Face gel, ze hebben beide een groen etiket.
https://www.biodermal.nl/producten/crem ... iverheden/

https://www.biodermal.nl/producten/face-gel/

Ik gebruik ze 's ochtends en 's avonds. Je hebt er maar weinig van nodig.

Dreamy, hopelijk krijg je een doorverwijzing voor meer duidelijkheid. Ik snap wel dat het je niet lekker zit. :(:)

Ik zou ook geen Differingel willen gebruiken, behalve de puistjes heeft mijn huid de neiging om snel uit te drogen dus dat geen ook geen gewenst resultaat.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 23:17

Ik heb Differin en Inderm al eens eerder gebruikt toen ik ook last had van puistjes. Het heeft mij toen heel goed geholpen alleen kon ik het wel uitschreeuwen van de pijn als ik de Inderm weer moest aanbrengen, zo'n pijn!

Echter moest ik toen eerst de huid reinigen daarna de Inderm erop en als dat ingetrokken was moest ik de Differin er opsmeren. Nu moet ik in de ochtend Inderm gebruiken en in de avond Differin. Wellicht dat het op deze manier minder heftig en dus minder pijnlijk is.

Anoniem

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 08:43

Ik accepteer de acné gewoon. Het word langzaam steeds minder. Ben sinds december gestopt

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 10:54

Afgelopen donderdag poging drie van een plaatsen van een hormoonvrije spiraal. Dit keer de ginefix, deze wordt ‘vastgezet’ aan de bovenkant in je baarmoeder.
Plaatsen was geen pretje maar ging heel rustig met veel kunde en begrip.

Nu hopen dat deze wel blijft hangen, ik mag zelf niet voelen naar de draadjes (risico van eruit trekken) over zes weken heb ik controle echo.

Ik heb niet veel napijn gehad. Twee uren na het plaatsen wat kramp gehouden en daarna niets meer. Ik hoop zo dat het een goed teken is...

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:31

Hier ook gestopt omdat de pil niet meet leverbaar was :') ben na ruim 5 weken weer ongesteld geworden. Geen last gehad van buikkrampen, terwijl ik dat met de pil wel had. Ben wel echt een dikke week ongesteld geweest. Benieuwd hoe het verder gaat, aangezien ik wel erg onregelmatig was altijd. Meestal kan ik de eisprong dan voelen, dat is wel fijn.

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 08:51

love_western schreef:
Ik accepteer de acné gewoon. Het word langzaam steeds minder. Ben sinds december gestopt


Ik ben dit punt wel een beetje voorbij aangezien ik straks al een jaar gestopt ben :')
De ene dag is t erger dan de andere, dus ik heb nog stille hoop, maar dan wel op mn eigen manier..

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:25


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 06:16

Nicky91 schreef:
love_western schreef:
Ik accepteer de acné gewoon. Het word langzaam steeds minder. Ben sinds december gestopt


Ik ben dit punt wel een beetje voorbij aangezien ik straks al een jaar gestopt ben :')
De ene dag is t erger dan de andere, dus ik heb nog stille hoop, maar dan wel op mn eigen manier..

Daarvoor was het veel erger. Dus inmiddels geaccepteerd, na al die jaren.