Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 20:21



pressent
Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:15

Hier nog een yogi :D ik volg momenteel kundalini lessen en afwisselend hatha en yin.
Daarnaast beoefen ik thuis hatha en af en toe een lesje via YouTube voor de afwisseling.

Volg onze bouw van ons huis hier:
[BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar

pressent
Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 15:17

XxLMMxX schreef:
Meer mensen die naar ajeet kaur gaan binnekort in Amsterdam?
Heb heel lang getwijfeld.
En gister toch maar tickets gekocht voor concert en workshop


Ik heb het een keer voorbij zien komen ergens maar niet meer overnagedacht. Nu zie ik je berichtje en desk ik ja mischien ga ik ook! :o

Volg onze bouw van ons huis hier:
[BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:43

Pressent als je het geld en de tijd hebt doen!
De dag die ik ga is al vol.
Maar er was volgens mij ook een tweede dag.

Ik heb net mijn meditatie maan binnen gekregen, besteld bij de prez. Vind hem erg mooi geworden.
Ik had tot nu toe alleen een mat, dus ik vond dit wel een mooie aanvulling.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:40

[quote="XxLMMxX
Ik heb net mijn meditatie maan binnen gekregen, besteld bij de prez. Vind hem erg mooi geworden.
Ik had tot nu toe alleen een mat, dus ik vond dit wel een mooie aanvulling.[/quote]

Euh ? Volgens mij heb ik vertaling nodig ?! :+

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:31

Maris schreef:
[quote="XxLMMxX
Ik heb net mijn meditatie maan binnen gekregen, besteld bij de prez. Vind hem erg mooi geworden.
Ik had tot nu toe alleen een mat, dus ik vond dit wel een mooie aanvulling.


Euh ? Volgens mij heb ik vertaling nodig ?! :+[/quote]

Oh ik heb het ook niet duidelijk geschreven zie ik , zal het enthousiasme zijn :'). Sorry! Een kussen waarop je mediteert in de vorm van een halve maan.

[ img ]

Karina
Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:39

Er kan weer iets van mijn bucket-list, workshop hangmat yoga gedaan vandaag. Heel leuk, ga misschien wel wat meer lesuren hierin meepakken. Is op de school waar ik toch al heen ga. Dit was een wat uitgebreider programma als kennismaking.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:02

Karina schreef:
Er kan weer iets van mijn bucket-list, workshop hangmat yoga gedaan vandaag. Heel leuk, ga misschien wel wat meer lesuren hierin meepakken. Is op de school waar ik toch al heen ga. Dit was een wat uitgebreider programma als kennismaking.

Is dat aerialyoga? Met van die doeken?
Kost dat nou veel kracht? Altijd al benieuwd naar geweest. Ziet er zo kunstig uit.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:08

Ik heb ook eens een workshop aerial yoga gedaan. Werd er misselijk van en had striemen bij mijn schouders haha, maar was wel leuk om eens te proberen.

Meliaforever
Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:26

XxLMMxX schreef:
Karina schreef:
Er kan weer iets van mijn bucket-list, workshop hangmat yoga gedaan vandaag. Heel leuk, ga misschien wel wat meer lesuren hierin meepakken. Is op de school waar ik toch al heen ga. Dit was een wat uitgebreider programma als kennismaking.

Is dat aerialyoga? Met van die doeken?
Kost dat nou veel kracht? Altijd al benieuwd naar geweest. Ziet er zo kunstig uit.


Ik heb dat ook een keer gedaan. Ik vond het pijn doen. :=

------------------------------

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:38

OOh ik hou van Hammock <3 Alleen doe ik iets andere dingen erin dan yoga :+


Insta: yl_aerial

Karina
Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:47

Ja, aerial yoga en hangmatyoga is hetzelfde voor zover ik weet. Er schijnt wel verschil te zijn in breedte van de gebruikte doeken, zal ook uitmaken misschien hoe het voelt.
Ik vond het goed te doen qua kracht, maar zal ook afhangen van de oefeningen die je doet. Het maakt sommige oefeningen en strekkingen ook juist makkelijker. Op een gegeven moment werd het voor mij wel iets te veel op z'n kop hangen, maar toen heb ik gewoon iets anders gedaan.
Soms voelt iets niet fijn, qua druk van het doek op je heupen bijvoorbeeld, had weer iets te maken met je fascia en drukpunten, maar met wat aanpassen gaat het dan beter Ze deed ook een keer bij een andere deelnemer ergens fleecedekentjes tussenproppen.
Ik heb echt bijna niks gehad wat pijnlijk was, mouwtjes zoals ze bij ons deden aanbevelen schijnt wel ook te schelen. Meer comfort, en mijn juf is sowieso wel van "niet doen wat niet goed voelt". Er is ook veel gelachen, dingen samengedaan ook. Beetje op je buik of rug vliegen is ook ontzettend leuk.
Een van de andere deelnemers kreeg ook wat last van misselijkheid, beetje zeeziekte effect. Het wiegt natuurlijk wel. Als je daar gevoelig voor bent schijnt het te helpen van die wagenziekte-polsbandjes om te doen.
Voor mij was het wel een positieve ervaring, ze deed ook heel leuk dingen met klank tijdens de hangende eindontspanning. Ik heb die trouwens in een soort gekantelde childpose in coconnetje gedaan, was ook best prettig en eens wat anders.

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Moirin
Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:13

Wat gaaf Karina! :D

Ik heb 2x aerial yoga gedaan, maar ik vind het persoonlijk doodeng om op z'n kop te hangen dus het was meer angsten overwinnen dan ontspanning haha. Maar er zijn ook veel oefeningen die je kunt doen met ondersteuning van de doeken, dat vond ik wel fijn! En de ontspanning aan het einde, helemaal in zo'n doek als een soort coconnetje heen en weer wiegen, heeeeeeerlijk haha :P

We speak of stories ending, when in truth it is we who end.
The stories go on and on.

pressent
Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:26

XxLMMxX vindt je zo'n halve maan prettiger dan een rond kussen? Ik zit eigenlijk altijd gewoon op een rond kussen maar mischien bij mijn les toch maar eens het halve maantje proberen.

Aerial ziet er heel tof uit, maar ik denk dat het ook niks voor mij is. Ik heb het 4x geprobeerd en werd elke keer duizelig. Moet wel zeggen dat het de eerste keer heftiger was dan de keren erna maar voor mij is de aarding tijdens de yoga juist wel prettig, dus houdt het voor nu lekker op de grond. Bij Aerial gebruik je wel echt al je spieren en je hebt behoorlijk wat armkracht nodig, dat is natuurlijk wel een plus voor je conditie.

Volg onze bouw van ons huis hier:
[BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:48

Schopje omhoog!

Hebben jullie nog bepaalde poses als doel?

Ik wil graag de king pigeon pose leren...

[ img ]

Zo ver ben ik nog niet haha, maar het lukt steeds wat beter.

Moirin
Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 16:52

Ik wil voornamelijk graag iets sterker worden, zodat ik sommige poses zoals de chaturanga langer vast kan houden.

En ik wil graag crow pose kunnen doen :D

We speak of stories ending, when in truth it is we who end.
The stories go on and on.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:38

Tanya schreef:
Schopje omhoog!

Hebben jullie nog bepaalde poses als doel?

Ik wil graag de king pigeon pose leren...

[ Afbeelding ]

Zo ver ben ik nog niet haha, maar het lukt steeds wat beter.


Ja king pigeon staat al tijden op mijn lijst om te kunnen!
Dit jaar behoorlijk wat progressie ermee weten te maken. Maar nog steeds niet waar ik wil zijn.

Ook een dancers pose/ needle scale wil ik heel graag kunnen.

Insta: yl_aerial

Oshaa
Berichten: 1043
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 18:03

Moirin schreef:
Ik wil voornamelijk graag iets sterker worden, zodat ik sommige poses zoals de chaturanga langer vast kan houden.

En ik wil graag crow pose kunnen doen :D


Sinds deze week lukt het me om überhaupt de chaturange te doen. Stortte altijd volledig in. Was zo blij toen het lukte :).

Ik weet niet hoe die heet, maar ik wil graag zittend met de voeten voor elkaar (dus niet kleermakerszit) met voorhoofd op de grond kunnen. Zit nu op een goede dag nog een platte hand tussen.

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 01:10

Nee ik doe yoga echt vooral ter ontspanning, niet met als doel om een bepaalde houding goed te kunnen. Al zou iets sterker worden wel een mooie bijkomstigheid zijn

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:51

Dames, vraag! Ik zoek een yoga vorm met lekker veel rekken/strekken/stretchen, waarbij zo min mogelijk wordt gemediteerd. Yin yoga vond ik niets, veel te langzaam en teveel meditatie. Doel is om gehele lichaam soepeler te krijgen i.v.m. zittend werk wat z'n weerslag heeft op mijn lichaam (vooral last van RSI). Iemand een idee wat passend is? Er zijn zo ontzettend veel soorten yoga dat ik het niet zo goed weet.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 21:26

Wij doen vrijwel geen meditatie bij de yin, dus dat wisselt denk ik. Hatha yoga misschien?

MarloesHJ
Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 01:18

Hier ook weinig tot geen meditatie bij de yin. Maar misschien (easy) flow yoga?

Ruiter in Balans - ruitervitaal coach in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 01:40

Sourire schreef:
Dames, vraag! Ik zoek een yoga vorm met lekker veel rekken/strekken/stretchen, waarbij zo min mogelijk wordt gemediteerd. Yin yoga vond ik niets, veel te langzaam en teveel meditatie. Doel is om gehele lichaam soepeler te krijgen i.v.m. zittend werk wat z'n weerslag heeft op mijn lichaam (vooral last van RSI). Iemand een idee wat passend is? Er zijn zo ontzettend veel soorten yoga dat ik het niet zo goed weet.



Als je online zoekt kan ik flow with adee aanraden op youtube.

Insta: yl_aerial

XxLMMxX
Berichten: 3124
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 21:36

Hoe gaat het met jullie yoga?
Ik had echt al een paar maanden niks meer gedaan.
De motivatie was gewoon even weg.
Vanavond ben ik voor het eerst weer naar les gegaan en ik dacht wat zonde dat ik dit al die maanden niet gedaan heb!
Het was een mindful yoga les.

Mijn nieuwe voornemen is om elke dag weer yoga te doen. Het liefst zelfs 2x, bij opstaan en bij slapen gaan, maar dat zal wel een te enthousiast idee zijn.

Ik doe afwisselend filmpjes van YouTube en lessen in de studio. Merk dat ik er in de studio dan toch wel beter in zit

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:14

XxLMMxX schreef:
Hoe gaat het met jullie yoga?
Ik had echt al een paar maanden niks meer gedaan.
De motivatie was gewoon even weg.
Vanavond ben ik voor het eerst weer naar les gegaan en ik dacht wat zonde dat ik dit al die maanden niet gedaan heb!
Het was een mindful yoga les.

Mijn nieuwe voornemen is om elke dag weer yoga te doen. Het liefst zelfs 2x, bij opstaan en bij slapen gaan, maar dat zal wel een te enthousiast idee zijn.

Ik doe afwisselend filmpjes van YouTube en lessen in de studio. Merk dat ik er in de studio dan toch wel beter in zit


Laatste tijd een beetje erbij ingeschoten maar wel wekelijks iets van yoga gedaan. Al is het maar 5 minuutjes.

Wat goed van je om het weer op te pakken. Mijn tip is om het geen 'moetje' te maken.
Elke dag yoga klinkt leuk, helemaal 2x op een dag maar dan gaat het al gauw als; "ik moet het doen en ik heb geen zin."

Insta: yl_aerial


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChanelR, DideH, Esmee_RS, friezenfan2, Kaatastrof, Kinke, lindo, m9ara, redbutton, TinusB en 126 bezoekers