Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:33

pluisje88 schreef:
Tja die rollers met die edelstenen erin zijn vooral aantrekkelijk om te verkopen omdat mensen dat graag kopen. Commercie doet het goed ;)

Daarom mijn vraag. ;) Ik heb hier (nog) niet voor gestudeerd, dus hoe moet ik dat dan weten?

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:37

Dit heeft niks te maken met olie kennis hoor ;) mensen vinden het er mooi uit zien en daardoor kopen ze het (en tellen ze er best wat geld voor neer). Naar mijn idee heeft het geen toegevoegde waarde. Tuurlijk ben je vrij om het te kopen maar ik zou zeggen houd het geld lekker in je zak ;) zoals je merkt uit mijn antwoorden heb ik niet zo veel met commercie :Y)

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 00:32

Ik vind het niet zoveel uitmaken of je op zo'n steentje of op een viltje of een zakdoek drupt hoor, diffuser blijft wel fijnste eigenlijk. Maar op slaapkamer vind ik dat vaak too much dus dan gewoon een drupje ergens laten vallen is zat. Ik heb ook hangetjes voor aan kettinkje waar dan of een lavasteentje aan zit, of een viltje in kan, dat vind ik ook leuk werken. Veel te vinden via Ali of wish ofzo...

darkchrystal van farfalla heb ik niks en niet mee bekend, van Chi wel een aantal, lijkt me prima. Meeste heb ik van YL, en nog een paar van Volatile. Chi heeft ook een flesje met emulgator waarmee je makkelijker olie en water kunt laten mengen, handig als je een spray wilt maken.

Welke oliën zitten in de Serenity Jaan81? Voor jou: onze veearts vraagt tegenwoordig vaak eerste of ik al olie heb geprobeert als er iets is bij de koeien, heb hem ook paar wetenschappelijke stukken laten lezen en hij vindt het mega interessant. Vooral omdat antibiotica steeds moeilijker verhaal wordt vooral bij staphilococcus aureus... en wij hebben al heel wat getackeld met de oliën.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 00:40

Emulgatoren kun je overigens op allerlei plekken bestellen. Beetje Honing, melk of alcohol doet z’n werk ook prima trouwens. :j

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 00:45

Ja of zout, dat weet ik ook, het was meer een makkelijke Chi tip, niks hoeft hè, en bijvoorbeeld in een spray voor mijn vee zou ik nooit melk of honing doen, wel in mijn bad :D .

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 01:44

Nee inderdaad daar heb je gelijk in!
Tween of lindesorb kan ook. Die laatste gebruik ik wel eens als ik stalspray maak.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:11

Karina schreef:
Welke oliën zitten in de Serenity Jaan81? Voor jou: onze veearts vraagt tegenwoordig vaak eerste of ik al olie heb geprobeert als er iets is bij de koeien, heb hem ook paar wetenschappelijke stukken laten lezen en hij vindt het mega interessant. Vooral omdat antibiotica steeds moeilijker verhaal wordt vooral bij staphilococcus aureus... en wij hebben al heel wat getackeld met de oliën.

Ik heb geen idee wat er in de Serenity zit. Wacht, even zoeken. Dit is 'm: https://www.doterra.com/US/en/p/doterra-serenity-oil
Hmmm, dacht ook iets van mint te ruiken, maar dat is niet zo :=
Heb hem gisteravond voor t eerst gebruik voor/met het slapen. Heerlijk!

Wat supergaef dat je DA zo geïnteresseerd is en meedenkt. Geen idee of die van ons dat ook gaat dooen. Misschien degene die de paarden doet wel, die staat zeker open voor alternatieven.
Ben nu trouwens dat boekwerk wat je doorstuurde aan het doornemen. ;)

Waar en welke opleiding/cursus/workshop hebben jullie allemaal precies gedaan?

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:55

Ah die serenity heeft veel overeenkomsten met de Stressaway van YL zo te zien, die vind ik ook fijn. Dat is die waarover ik aan jou ook schreef dat we die gebruiken bij bijvoorbeeld oormerken en drachtcontroles en vervoer enzo. Nou leuk. Wij werken er nu een jaar of drie mee, sommige komen zelden meer uit het rekje en andere gebruiken we dagelijks. Ik heb wel aardig wat moeite moeten doen om die specifieke info over gebruik bij vee te vinden hoor maar kom een heel eind met de boeken die ik heb, bevriende DA die er ook mee werkt en PubMed etc .

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 15:07

Welke boeken heb je Karina?

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:42

Oh jee, eh... de Animal reference van Sheldon, The Animal desk reference van Life Science, en de essential oil reference van Life science in ieder geval. Nog een pocket reference, en nog wat oudere boeken waar meerdere "alternatieve" middelen instaan. En zo nog het e.e.a. maar deze gebruik ik het meest, naast de online sources.

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:18

Ervaringen hier met volatile?

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 12:55

Anoniem schreef:
Ervaringen hier met volatile?


Ik heb daarvan altijd de Laurier en de roomse kamille, en nog wel een paar denk ik.

SjakieXX
Berichten: 689
Geregistreerd: 30-05-09

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:46

Hoe kun je op een veilige manier (naast een diffuser zonder warmte) de geur van een etherische olie in huis verspreiden?

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:55

Alleen via een diffuser of ergens op druppelen. Tissue ofzo. Maar dan ruik je het amper. Diffuser is voor in huis als je het goed wilt ruiken eigenlijk de beste optie

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:57

SjakieXX schreef:
Hoe kun je op een veilige manier (naast een diffuser zonder warmte) de geur van een etherische olie in huis verspreiden?


Ik heb naast mijn bed, een hart van gedroogde klei. En daar doe ik 1 druppel op.
Ik vind het geluid van de diffuser niet fijn in de nacht

SjakieXX
Berichten: 689
Geregistreerd: 30-05-09

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:08

Pluisje88, bedankt voor je antwoord! :D

Nickolay, zoiets kan ik inderdaad ook nog even naar kijken!

Iemand van jullie een goed artikel/stuk waarin warmte en etherische olie wordt uitgelegd. En waarom zie ik vaak op internet dat het gebruikt kan worden in bad??

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:21

Etherische olie mag niet warmer worden dan 70 graden. De welbekende oliebranders worden warmer dan dat waardoor er giftige dampen vrij komen als je daar etherische olie in doet. Badwater is veel minder warm dan die 70 graden dus dat kan inderdaad goed! Beetje melk als emulgator en gaan :D

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:14

SjakieXX schreef:
Pluisje88, bedankt voor je antwoord! :D

Nickolay, zoiets kan ik inderdaad ook nog even naar kijken!

Iemand van jullie een goed artikel/stuk waarin warmte en etherische olie wordt uitgelegd. En waarom zie ik vaak op internet dat het gebruikt kan worden in bad??


Ik heb ze een paar jaar geleden zelf gemaakt van klei bij de action. En kado gedaan als kerst kado. Wil er best 1 naar je opsturen.
Afbeelding

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:49

Wat ontzettend leuk die hartjes

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:14

Anoniem schreef:
Wat ontzettend leuk die hartjes


Dank je wel.
Ik had kleine houten doosjes bij de Xenos gekocht en hierin een 2 ml flesje met lavendel en het hartje gedaan.
Was zo leuk om te doen

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 13:11

Zijn hier mensen met een doterra account..
Ik twijfel erover, vind het namelijk best prijzig..

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:03

Anoniem schreef:
Zijn hier mensen met een doterra account..
Ik twijfel erover, vind het namelijk best prijzig..


Je bent nooit verplicht om iets te kopen en met account krijg je 25% korting op de normale verkoop prijs.
En ze zijn prijzig, maar je doet er lang mee en de kwaliteit is goed

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:03

Anoniem schreef:
Zijn hier mensen met een doterra account..
Ik twijfel erover, vind het namelijk best prijzig..


Geen ervaring met doterra, wel met een account bij youngliving, hier ben ik super blij en tevrede mee. 25% korting op de normale prijzen, minder verzendkosten en punten sparen waarmee je producten gratis kan bestellen <3

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:23

Hier ook YL, er is trouwens momenteel een heel gaaf evenement bezig van YL, als je nog geen account hebt en alles wilt weten over het hoe en waarom dan kun je me een berichtje sturen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:27

Anoniem schreef:
Zijn hier mensen met een doterra account..
Ik twijfel erover, vind het namelijk best prijzig..


Heb ook een account. Ik bestel iedere maand wel iets. Soms besteld een vriendin wat mee, dat scheelt weer.
Sommige olie is zeker wel prijzig maar ik bestel ook echt alleen dat wat ik nodig heb/gebruik. Het is zuinig in gebruik.