Minimalisme

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_Floortje
Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 17:33

Hier zit ik er ook helemaal lekker in! :D Ik ben wel nog op zoek naar een kringloop in de buurt om dingen heen te brengen. Plus ik twijfel een beetje of het het waard is om kleinere dingetjes die maar een paar euro gekost hebben dan weer door te geven..

De lijst om bij te houden wat er in komt vind ik een goede :D

Annabel, Dorus, Eefje en Goodwin <3

Kerstmuts


koenlover
Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:53

Zo fijn dat dit topic weer actief is! Motiveert lekker om weer aan de slag te gaan. Drie jaar geleden hier komen wonen en toen wel echt goed geruimd en altijd redelijk bijgehouden maar we hebben veel ruimte over en stiekem verzamel je dan toch best weer wat spullen.

Het voordeel is wel dat spullen echt al een eigen plek hebben dus ik ben nu kamer voor kamer alle kasten aan het leeghalen, schoonmaken en na een grondige ronde sorteren de overgebleven spullen weer terug aan het stoppen.

Vandaag twee slaapkamers gedaan en 2 zakken kleding, 1 zak vuilnis en een doos oud papier is het resultaat. Ik merk dat ik steeds makkelijker spul weg doe.

Wiwabalia
Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 20:16

Wat heerijk om iedereen bezig te zien! :)

Motiveert hier ook weer. Ik heb alle lades en de kast in de badkamer doorlopen en veel producten weggegooid. Geeft ook weer ruimte en ik weet weer goed wat er in huis is. Ook gelijk weer alles lekker schoongemaakt. Geeft zovee rust in mijn hoofd.

Ga morgen eens door mijn zadelkast heen, kan ook het een en ander op Marktplaats aan spullen die ik toch niet handig vind of niet gebruik.

Wiwabalia & Piroska <3

IrisDH
Berichten: 2643
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:01

_Floortje schreef:
...

Plus ik twijfel een beetje of het het waard is om kleinere dingetjes die maar een paar euro gekost hebben dan weer door te geven..

..


Ik redeneer altijd zo: als het nog heel en bruikbaar is en iemand anders kan er nog wat aan hebben dan vind ik het de moeite waard, ook al is het een heel goedkoop dingetje :j Iemand zal het maar net nodig hebben :D en de kringloop vangt er weer een paar (bijna letterlijk ;) ) cent voor.


Ik heb het gedaan.. Bijna alle coupons weggedaan.. Ging om drie multomappen vol, één per paard, van drie paarden die ik toch aardig wat jaren op wedstrijd heb uitgebracht en dus flink wat coupons. Per paard de mooiste coupon (lees hoogste score :Y) ) bewaard en die gaan in mijn memory box.

Ik wilde graag wat spullen kwijt in de kast waar deze mappen stonden en dat paste niet. Toen was de beslissing ineens makkelijk. Toen het nog paste dacht ik toch steeds, 'ach het staat niet in de weg..'

Ik heb nu alleen nog die van mijn laatste en ook meest speciale paard laten staan, daarvan was ik ook sowieso niet van plan om ze (voorlopig) weg te gaan doen. De drie bewuste mappen twijfelde ik al langer over. Het oudste spul was al 16 jaar oud en ik keek er nooit naar.. Nu alles nog één keer doorgebladerd en met een glimlach en tevreden gevoel afstand van kunnen doen.

Edit: kleine toevoeging.

_Floortje
Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:26

Wat goed Iris! :D Eigenlijk ook wel fijn dat je nu bewust de keuze kunt maken dat je er klaar voor bent om er afstand van te doen!

Ja, ik kan je redenatie van de kringloop wel volgen. Ik ga eens een doos die kant op brengen en misschien vraag ik daar ook wel even of dat geschikt is :=

Annabel, Dorus, Eefje en Goodwin <3

Kerstmuts

Eliana
Berichten: 5447
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:15

Wat is iedereen lekker bezig, we zitten midden in een verbouwing en beneden hebben we al even geen kasten staan, alleen salontafel, bank en eettafel en stoelen, de nieuwe vloer moet nog gelegd worden. Maar eigenlijk missen we weinig dingen die normaal in de kasten zitten, dus straks eens kritisch kijken wat echt naar beneden moet.
Verder net de kasten van de kinderen opgeruimd en weer wat dingen eruit gehaald die ze niet dragen en dus weg kunnen naar het leger des heils.

Shetland bokker #7

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:05

Ik zoek eigenlijk nog een oplossing voor recepten die ik uit blaadjes scheur. Al die recepten liggen op een hoop en ik blader er regelmatig door (en gooi vaak wat weg dat ik nog steeds niet heb gemaakt of wat toch niet lekker is) maar ik wil er eigenlijk een systeem voor.

Overtypen? Receptenmap als dat bestaat?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

denice
Berichten: 9644
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:06

Een map met insteekhoesjes?

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30196
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:22

Scannen en weggooien?

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:27

Schuur_ schreef:
Ik zoek eigenlijk nog een oplossing voor recepten die ik uit blaadjes scheur. Al die recepten liggen op een hoop en ik blader er regelmatig door (en gooi vaak wat weg dat ik nog steeds niet heb gemaakt of wat toch niet lekker is) maar ik wil er eigenlijk een systeem voor.

Overtypen? Receptenmap als dat bestaat?


Ik maak er foto's van en heb een WhatsApp groep met mijzelf aangemaakt en stuur ze daar dan in.

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:49

Ik maak er een foto van en heb op mijn telefoon een album recepten aangemaakt, hier staan ze in. Maar ik heb ook nog een map, met insteekhoezen, en dan per type gerecht bij elkaar

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 07:54

Ik heb een recepten-app. Daar kun je ook het aantal personen invoeren en dan deelt of vermenigvuldigt hij de ingrediënten automatisch, super handig!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

_Tara_
Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:22

Schuur_ schreef:
Ik zoek eigenlijk nog een oplossing voor recepten die ik uit blaadjes scheur. Al die recepten liggen op een hoop en ik blader er regelmatig door (en gooi vaak wat weg dat ik nog steeds niet heb gemaakt of wat toch niet lekker is) maar ik wil er eigenlijk een systeem voor.

Overtypen? Receptenmap als dat bestaat?

Ik zou dit proberen te digitaliseren. Die app die Annemiek noemt klinkt ook handig!

Meteen ook op mijn 'to do' gezet om dit te doen :D

prompter
Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:23

denice schreef:
Een map met insteekhoesjes?


Dit :). Van die fotohoezen, die heb je met verschillende vakgroottes.

Extremely rare and Beyond Compare

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:26

Hier een pyjamajasje en een pyjama broek weggedaan. Beiden horen niet bij elkaar, maar het andere deel was al versleten en weggedaan. Ik heb inmiddels 3 nieuwe pyjamas gekocht, dus dan mag het oude weg. Ook een lang tshirt wat als nachtpon kan dienen, was zelfs verkleurd. Er gaat mogelijk nog meer weg, maar de komende 3 weken geen tijd om op te ruimen.
Verder nog een klein stapeltje kleding, 2 tshirts, een nieuwe bodywarmer en 2 blouses die ik al wel 10 jaar niet meer gedragen heb (zijn nog in nieuwstaat).
En ik heb 5 paar sokken in de container gedaan. Of ze waren bijna versleten, lees uitgelubberd door slijtage, of de rek was er uit. Ik heb enorm veel paar nieuwe sokken gekregen het afgelopen jaar (zelf wat gekocht en gevraagd voor kerst e.d. en ook gekregen) dat ik voor 10 jaar weer genoeg heb denk ik.

Er ligt 1 trui en een stuk of 4 tshirts op het stapeltje: gaat weg in het voorjaar. Deze zijn nog te dragen nu, maar gaan niet meer de kast in om te overzomeren.

Verder gaan nog 2 paar schoenen weg, 1 paar kan ik niet op lopen en het andere paar vind ik gewoon niet fijn, zijn een soort sandalen zonder bandje achter de hak. Erg mooi, maar er zit een mini hakje onder van 2 cm ofzo en ik kan niet op hakken lopen. Dus ik verlies ze met lopen of moet m'n tenen aanspannen en dat wil ik niet.

Ik heb nog niet alle kleding uitgezocht, heb best veel, maar ik ga het gewoon verslijten zeg maar. Dus ook hier het principe van 2 tshirts weg =max 1 nieuwe. Ik heb nog wel 30 tshirts in de kast schat ik zo.

Mijn huis is nog lang niet leeg, maar op dit moment gaat er bijna alleen maar uit en komt er niets in.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Saul
Berichten: 9633
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 09:31

Goed bezig germie.

En ook knap van die startcoupons weg doen!

Heeft iemand afgelopen woensdag je huis op orde gezien :=

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 10:22

Lekker bezig Germie!

Ik moet nog terugkijken, was het een noemenswaardige aflevering? :D

Volgende week is het vakantie en ben ik iets meer thuis, mooi moment om verder te gaan met opruimen. De bijkeuken is een soort visuele to-do lijst van alles wat nog naar de kringloop moet. En een positieve bijkomstigheid van nog minder spullen: ik ben echt in een ommezien klaar met schoonmaken. In <30 minuten heb ik de hele bovenverdieping gestoft en gezogen en het toilet + wastafel schoon. We hadden in ons vorige huis een schoonmaakster, maar inmiddels hebben we een keer zoveel woonoppervlak en kunnen we het prima zelf bijhouden.

❤️

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:12

Saul schreef:
Goed bezig germie.

En ook knap van die startcoupons weg doen!

Heeft iemand afgelopen woensdag je huis op orde gezien :=

Die woonboot? Dat viel nog wel mee hoor, je hebt op youtube ergere huizen van andere series.

Iedereen praat enorm negatief over die vrouw, maar het huis is nu weer netjes. Het kan best zijn dat ze het wel vol kan houden. Ik vind wel dat er wat meer weg kon, maar het is er nu netjes. Wij kunnen niet over iemand oordelen. Enerzijds denk ik dat het weer rommelig wordt, maar anderzijds denk ik dat het ook wel mee kan vallen. Ik vond in ieder geval het oordelen en veroordelen op diverse sites veel erger dan het programma zelf.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Vjestagirl
Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 13:50

Ik vond die woonboot dramatisch, ik vond haar dramatisch en ik snap niet waarom ze zich opgegeven heeft als ze toch niets weg wil doen....

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:03

Krijg ik mijn uitgeleende centrifuge na 6 maanden terug. Ik heb tig keer gezegd dat ze hem mochten houden, maar nu krijg ik hem terug. Gerepareerd en wel, want hij was stukgegaan bij hen. Ja, dat ding stond 10 jaar ongebruikt op zolder omdat mijn moeder vond dat ik een losse centrifuge moest hebben voor noodgevallen.
Ik heb hem maar weer aangenomen omdat ze er echt op stonden. En nu staat ie weer op zolder. Maar ik heb hem niet gemist.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Vjestagirl
Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 14:44

Tijd om hem naar de kringloop te brengen :D

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

IrisDH
Berichten: 2643
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 18:42

Saul schreef:
Goed bezig germie.

En ook knap van die startcoupons weg doen!

Heeft iemand afgelopen woensdag je huis op orde gezien :=


Ik kan op een of andere manier de laatste aflevering niet terugzien? Niet gratis via internet maar ook niet via de Ziggo app. Overal staat t/m de woonboot aflevering terwijl er volgens mij nog een aflevering moet zijn. Ik vind het echt heel stom, word echt blij van JHOO :o

Ik snapte die vrouw van de woonboot trouwens wel. Als je veel op rommelmarkten staat is het logisch dat je veel wilt verkopen en niet alles wegdoet. Het recycle vak lag ook helemaal vol aan het einde dus er is ook echt wel veel weggegaan. Niet iedereen die meedoet aan dit programma wil z’n huis helemaal leeg minimaliseren :+

germie
Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:26

OOk mijn idee, maar dat wegdoen vak werd niet getoond, maar lag inderdaad ook best wel vol. Het programma liet een gekleurd beeld zien vind ik.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 20:29

Ik zit weer klaar voor de aflevering van vanavond *\o/*

Binnenkort heb ik een bruiloft (daggast) en gisteravond zat ik online toch even te neuzen naar schoenen. Uiteindelijk besloten om het te doen met wat ik al in de kast heb staan. Voorheen dacht ik veel vaker: ik heb opgeruimd dus ruimte voor wat nieuws, nu wil ik juist die ruimte behouden :D

❤️

IrisDH
Berichten: 2643
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 07:55

Ik vond de afgelopen twee afleveringen leuke afleveringen :j mensen die zonder al te veel mopperen (gisteren überhaupt geen gemopper volgens mij) veel spullen weg willen doen :') En ondanks zes kinderen vraag ik me toch af hoe je bijvoorbeeld niet door je was heen komt. Als je je dan even een keer een weekend kwaad maakt dan heb je dat toch weg denk ik dan.. Kinderen allemaal de opdracht geven om hun kleding uit te zoeken, alles wat bij de was zit kan sowieso blijven, flink wassen, drogen en opvouwen en kasten weer inruimen. Maar goed, ik heb dan ook geen zes kinderen, niet eens één :o

@Noeps: goeie, ik ben binnenkort ook daggast op een bruiloft. Het is in mei, dus qua temperatuur kan het dan nog wel een beetje alle kanten op.. Mag wel eens gaan nadenken over een outfit. Gelukkig kan ik ook bij mijn moeder en zus langsgaan om te kijken of zij nog iets leuks in de kast hebben :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dvink, Enzo_Ollie, Googlebot, Klis, lizard, MoniqueT, nathe, Vinny12511 en 52 bezoekers