Alcoholvrije wijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
mondi
Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Alcoholvrije wijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-21 11:51

Vol goede moed ben ik met een paar vrienden begonnen aan Dry Januari.

Bij het eten vind ik een rood wijntje altijd erg lekker maar was benieuwd hoe het zou bevallen om een maand geen alcohol te drinken. So far so good, maar bij een pasta gerecht moet toch gewoon een wijntje :P

Nu heb ik al een aantal keren alcoholvrije rode wijn gekocht en ik vond het niet te zuipen, de free feather en viverty konden zo door de gootsteen, kan ik net zo goed een pak druivensap kopen.

Ik hou ook echt alleen van rood. Dus wie weet een lekker alternatief?

Hou je vast aan je dromen, alleen jij kan zorgen dat ze uitkomen...


Ibbel
Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Alcoholvrije wijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:58

Geen. Er is geen alcoholvrije rode wijn die te drinken is.
Alternatief voor alcoholvrij zijn wat bittere 'cordials' (alcohol is bitter, haal je dat uit wijn, dan ga je de suiker proeven, daarom is alcoholvrij niet te zupen) - maar (bittere) cordials die niet mierzoet zijn zijn ook bijna niet te vinden.

Als alternatief voor alcoholvrije witte wijn (daar zijn er een paar die "mwoah" zijn trouwens) drink ik vlierbessen/lime cordial in water. Dat geeft net wat smaak zonder dat het zoet is. Cordials met gember zijn vaak ook wel drinkbaar. Ik meng wel altijd véél minder dan aanbevolen, anders word het alsnog zoet.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Alcoholvrije wijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:15

Nou wij zijn begonnen aan de Natureo van Gall & Gall. Ook vanwege met kerst rijden naar huis als we bij mijn familie vandaan komen (200 km) en dan is het fijn dat we bij vermoeidheid kunnen wisselen. De witte ervan vind ik erg lekker. Aan de rode moet ik wennen en we gaan nog de rose en sparkling proberen.

Het enige wat je niet moet doen is wijn met en zonder alcohol door elkaar heen drinken. Gall heeft nu Try January en daarmee ook leuke kortingen.

Het is even zoeken naar een lekkere wijn, maar er zijn best een aantal die aardig te drinken zijn, vind ik.

SuperRocky
Berichten: 170
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Alcoholvrije wijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:32

Alcoholvrije rode wijn is echt niet lekker inderdaad. Wit is nog redelijk ok, al is het toch nooit zo lekker als 'echte' wijn. Ik heb dit voorjaar besloten om helemaal geen alcohol meer te drinken, in het voorjaar en de zomer vond ik een alcoholvrij wit biertje wel lekker, maar nu in de winter mis ik eigenlijk het glaasje rode wijn. Ik drink afentoe een alcoholvrije bubbel, bijv die van La Tulipe, dat vind ik lekkerder dan gewone alcoholvrije wijn. En voor de rest maar water :-)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:40


❤️

ellepel
Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:02

ik had laatst deze:


[ img ]


en die smaakt naar cassis :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Alcoholvrije wijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:04

Ja idd, cassis zonder prik = rode wijn zonder alcohol :D

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

turtlelito
Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Alcoholvrije wijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:07

Ik volg ook even. Hier ook Dry January, en alcohol vrije varianten van wijn/bier vind ik toch een beetje valsspelen. Maar wat dan? Ik houd het nu bij de variatie Ginger Ale, Bitter Lemon en bruisend water met gember/citroengras. Maar alternatieven zijn zeker welkom!

SillyB
Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:08

als je nou eens wat anders dan limonade of water/spa wil drinken kun je misschien kombucha pakken (let op, wordt op allerlei manieren gespeld). Het is een drankje à la Kefir ken je dat? maar dan van thee ipv zuivel.
Het is een beetje een 'hip' drankje dus grotere supermarkten en vooral in de steden hebben het in assortiment. Maar ook gewoon online: https://www.jumbo.com/zoeken?searchTerms=kombucha

ik heb altijd 2 flesjes in verschillende smaken in huis voor de zwangere dames, en de meesten zijn wel enthousiast. Het drinkt niet zo vlot weg als limonade maar is wel best lekker. En het schijnt gezond te zijn.

In mijn tijd dronk ik veel jillz 0% en sparood met of zonder komkommertje of citroen. voor allebei geld dat je het door de prik niet zomaar wegklokt maar pff ik moest er altijd zo van boeren :')
Laatst bijgewerkt door SillyB op 07-01-21 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Nojoukus
Berichten: 265
Geregistreerd: 23-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:11

Ik heb nog geen alcoholvrije wijn kunnen vinden die te drinken is. Liever neem ik dan inderdaad een glas tonic, ginger ale, ginger beer of bitter lemon. Is ook een stuk voordeliger.

mama van het liefste ventje van de wereld: Youri, geboren 31 juli 2010
En nu ook het allerliefste meisje van de wereld: Abby, geboren 12 maart 2012

Ibbel
Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:12

Een jaar of 20 geleden had Xenos of Marskramer flessen 'kruidenbittersiroop'. Ze hadden 4 smaken, en het spul kwam uit Brazilië. Zat geen alcohol in en ook geen suiker (ondanks dat het een soort siroop was). Je kon het 'on the rocks' drinken als een soort vervanging van sterke drank, of verdund met water. Het was echt heerlijk spul, maar het liep voor geen meter en verdween vrij rap uit de schappen helaas. Ik heb nooit meer iets vergelijkbaars gevonden en heb ook geen idee meer hoe het heette, dus kan er ook niet gericht op zoeken. Maar dat was voor mij echt een perfecte vervanging voor alcoholhoudende dranken.

Ilse_123
Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:13

Kansloos :')

Ik heb zoveel alcoholvrije rode wijn geprobeerd maar het was allemaal smerig ;( .
Er zijn wel wat alcoholvrije bieren die echt wel lekker waren, maar dat is natuurlijk niet wat je wilt bij je pasta.

turtlelito
Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:15

SillyB schreef:
als je nou eens wat anders dan limonade of water/spa wil drinken kun je misschien kombucha pakken (let op, wordt op allerlei manieren gespeld). Het is een drankje à la Kefir ken je dat? maar dan van thee ipv zuivel.
Het is een beetje een 'hip' drankje dus grotere supermarkten en vooral in de steden hebben het in assortiment. Maar ook gewoon online: https://www.jumbo.com/zoeken?searchTerms=kombucha

ik heb altijd 2 flesjes in verschillende smaken in huis voor de zwangere dames, en de meesten zijn wel enthousiast. Het drinkt niet zo vlot weg als limonade maar is wel best lekker. En het schijnt gezond te zijn.

In mijn tijd dronk ik veel jillz 0% en sparood met of zonder komkommertje of citroen. voor allebei geld dat je het door de prik niet zomaar wegklokt maar pff ik moest er altijd zo van boeren :')


Wel van gehoord maar nog nooit gedronken, ga ik eens proberen. Het klinkt in ieder geval exotisch {:}

Palmera
Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Alcoholvrije wijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:11

Ilja Gort schijnt wat lekkers te hebben! Helaas hier niet te koop, dus kan niet vertellen of het echt lekker is.

_Nelleke_
Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:20

Een goed en lekker alternatief zijn de sappen van Van Nahmen. Het is geen alcoholvrije wijn maar bijzondere vruchtensap.

Ik vind de kweepeersap een erg goede vervanger voor wit en de kersensap en pruimensap een erg goede vervanger voor rood.

Edit: ik bestel bij branderwines en ben begonnen met een proefpakket. De rabarbersap is overigens ook heel lekker en kan goed door voor rosé.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:44

SillyB schreef:
als je nou eens wat anders dan limonade of water/spa wil drinken kun je misschien kombucha pakken (let op, wordt op allerlei manieren gespeld). Het is een drankje à la Kefir ken je dat? maar dan van thee ipv zuivel.
Het is een beetje een 'hip' drankje dus grotere supermarkten en vooral in de steden hebben het in assortiment. Maar ook gewoon online: https://www.jumbo.com/zoeken?searchTerms=kombucha

ik heb altijd 2 flesjes in verschillende smaken in huis voor de zwangere dames, en de meesten zijn wel enthousiast. Het drinkt niet zo vlot weg als limonade maar is wel best lekker. En het schijnt gezond te zijn.

In mijn tijd dronk ik veel jillz 0% en sparood met of zonder komkommertje of citroen. voor allebei geld dat je het door de prik niet zomaar wegklokt maar pff ik moest er altijd zo van boeren :')


Kombucha komt van een soort zwam en thee. Mijn moeder had altijd potten vol, het zag er niet uit :') en niet te zuipen.
[ img ]

mondi
Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Re: Alcoholvrije wijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-21 17:04

Denk dat ik toch eens een witte of rosé bubbel ga proberen. Rood kan zo te horen aan de wilgen.
Drink nu af en toe ginger ale voor de afwisseling. Thee smaakt nog niet na mijn smaak/reukloze periode door Corona van paar maanden geleden |o

Hou je vast aan je dromen, alleen jij kan zorgen dat ze uitkomen...

tienus63
Berichten: 11996
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:13

De zero sparkling rosé van Tulipe ( Ilja Gort) is wel goed in te nemen.
Verkrijgbaar bij de AH.

#trotsoponzeboeren

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Alcoholvrije wijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:50

Natureo wit is wel een lekkere, die kreeg ik net voor de lockdown in een vrij goed restaurant ivm bob zijn. De rode ervan vind mijn vriend wel lekker, we hebben nog een fles staan geloof ik, dus ik ga hem nog wel een keer weer proberen. Hij vond het lekker worden icm een vleesgerecht en ik had een vega gerecht, dus vond de witte er beter bij passen.

Kikka
Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Alcoholvrije wijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:31

De zoektocht naar lekkere rode wijn zonder alcohol kun je opgeven. Smaakt allemaal alsof het al drie weken open heeft gestaan. Faber Chardonnay, Eisberg Sauvignon Blanc (Gall&Gall) en Free Feather vind ik qua witte wijn het lekkerst. Bij een wat steviger gerecht zou ik eerder een alcoholvrij biertje nemen. Brand IPA 0.0 is mijn favoriet. En bij de borrel een alcoholvrije gin-tonic met alcoholvrije gin van Seedlip en goede tonic :+:

Eloya
Berichten: 5186
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Alcoholvrije wijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:35


Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34587
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:38

Palmera schreef:
Ilja Gort schijnt wat lekkers te hebben! Helaas hier niet te koop, dus kan niet vertellen of het echt lekker is.


Nou ik had de sparkling rose van Ilja Gort en die was niet te haggelen. Las hier iemand die hem lekker vond... ik heb hem door de gootsteen gespoeld. Lekkerste tot nu toe was een mousserende alcoholvrije witte wijn van de Hema. Ik heb nu 0.0 rood gekocht, maar ik geloof dat ik nu al spijt moet hebben als ik dit topic zo lees :') . Maar goed, ik ga het meemaken. Ik vind cassis wel lekker dus wie weet.

Ibbel
Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:49

Kikka schreef:
En bij de borrel een alcoholvrije gin-tonic met alcoholvrije gin van Seedlip en goede tonic :+:


No way dat ik 21 euro ga betalen voor alcoholvrije 'gin' :))
Kan iemand mij uitleggen waarom dat zo duur moet zijn? Water met wat kruiden/jeneverbessen?
Sterke drank is duur omdat je accijns over de alcohol betaalt. Geen alcohol = geen accijns dus geen kosten.

ilaan
Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:54

Ibbel schreef:
Kikka schreef:
En bij de borrel een alcoholvrije gin-tonic met alcoholvrije gin van Seedlip en goede tonic :+:


No way dat ik 21 euro ga betalen voor alcoholvrije 'gin' :))
Kan iemand mij uitleggen waarom dat zo duur moet zijn? Water met wat kruiden/jeneverbessen?
Sterke drank is duur omdat je accijns over de alcohol betaalt. Geen alcohol = geen accijns dus geen kosten.


Off-topic maar er is inderdaad geen enkele reden om zo duur te zijn :$
https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/05-11-2020/KN_1716423

susannevdv
Berichten: 455
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Alcoholvrije wijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:26

Beste optie alcoholvrije wijn zowel wit als rood vind ik idd natureo, waarvan wit of rose lekkerder is dan rood. Maar heb tijdens mijn zwangerschappen alles wel een keer voorgeschoteld gekregen en de rode natureo komt wel het dichtst in de buurt van wijn.

Ik vind de alcoholvrije bubbel van de Hema ook goed te doen en qua biertje vind ik de ipa 0.0 van Bavaria echt een goed alternatief.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lonneke, Bretsa, Gaby, heidy_wilco, horssie, IASCrawler, Iepoetjuh, Jessica_1998, linoleum, Soepblik en 64 bezoekers