Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 15984
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 11:00

En dit is waarom Pien zo een lieverd is, zelfs haar vergissingen zijn bijzonder liefdevol. Pien ik zie je een beetje als de oma van de transes hier <3

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:49

Iemand die ik ken uit de media wilde mij eens aan die Rianne (nu Raven) van Dorst (waar het een aantal postst geleden over ging) "koppelen" met "dat lijkt me echt iemand voor jou" toen zei ik : "Die valt op vrouwen." "Ja nou, dat bedoel ik toch" zei zij. Zal maar niet zeggen wat IK toen zei. Einde mogelijkheid op kunstschildersprogramma a la Bob Ross.. hahahaha. Sommige mensen zijn ZO ongevoelig, dom of plaatvoorkophebberig he? Ze hebben niet eens in de gaten dat dat heel erg kwetsend is.

Avalanche

Berichten: 15984
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 13:54

Echt he...... belachelijk. Ook volgens mij gewoon heel erg vast zitten in vastgeroeste patronen.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:07

Er zijn helaas erg veel mensen die zendingsdrang hebben als het gaat om koppelen.
Als single ben je al snel sielugh, laat staan als je in hun ogen nog eens een moeilijk te matchen single bent

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:34

Raven is geweldig!! Ik hou van dat mens. Zo origineel, grappig, onderzoekend en open recht voor zijn raap. Nachtdieren vind ik echt een aanrader. Raven is een van de weinige die mij in zomernachten 3 uur wist te boeien (normaal haak ik eerder af).

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:51

Ibbel schreef:
https://www.seksediversiteit.nl/gevorde ... ntersekse/

Hoofdstuk 7: er is in NL (nog) geen wetgeving.

Maar artsen hebben bij mijn weten wel onderling afgesproken niet te opereren als het niet qua gezondheid noodzakelijk is, en de definitieve sekse-keuze (of niet) pas te maken als het kind daar aan toe is/mee kan beslissen.


Bedankt!

Ik vraag me af welke invloed de ouders hebben op de beslissing te opereren. Ik kan me nog best voorstellen dat sommige ouders heel ver gaan in het doordrukken daarvan en het daarom nu ook echt verboden is in Duitsland.

Vroeger was het vrij normaal om de baby dan aan te passen naar het genetische geslacht. Gelukkig is men daar van weg.

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 14:57

Dat was vroeger normaal daar men de consequenties niet kende. Nu weten we dat het tevaak fout gaat en dat zo'n kindje dan grote hopen problemen heeft in het leven. Dus ik vind het goed om een kindje ongerept te laten zoals het geboren is→ mits dit mogelijk is, tevens om te proberen het wat gender neutraal op te voeden en dan eens kijken wat het kind zelf aangeeft. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat je een die of hen bent als je van beiden in je draagt. En daar is natuurlijk niets mis mee.
Dus wat Raven doet vind ik heel verstandig. Die is heel erg duidelijk dat die geen man maar ook geen vrouw is. En dat klopt dus ook met het fysiek geboren lichaam. Bij Raven heb ik het in ieder geval begrepen zoals ik het heb opgeschreven. Corrigeer me if I am wrong.
Het dappere van Raven vind ik, dat die als beroemde Nederlander dit verhaal naar buiten heeft gebracht, eigenlijk omwille van de goede zaak. Lees voor anderen.
Ik vind het een zeer fijn mens.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 15:02

@Pien:
Boerderij van Dorst komt er ook weer aan. :D

Het is voor mij niet helemaal duidelijk of LP 'gewoon' androgyn lesbisch is of non-binair ofzo, de ene bron zegt she/her, de andere 'they/them' dus lekker verwarrend. :+
Ongeacht wat LP mag zijn, ik ben fan en van LP's cover van Halo krijg ik kippenvel, een brok in mijn keel, tranen in mijn ogen en een grote vette lach en stralende ogen. *\%/*


Daarnaast ben ik de afgelopen dagen rustig aan het nadenken over mijzelf.
Ik heb me altijd geïdentificeerd als zijnde vrouw maar ook periodes heel hard getwijfeld of ik niet liever een man zou zijn.
Zonder borsten (ivm medische ellende moesten ze eraf) werd ik alleen nog ongelukkiger dan ik al was en ik wil ook helemaal geen piemel ofzo. :P
Ik denk dat ik best weleens een klein beetje fluide zou kunnen zijn maar zonder de behoefte aan verandering aan mijn lichaam zegmaar, wel dat ik qua kleding de ene keer veel vrouwelijker uitkies en de andere keer juist gewoon simpel joggingbroek en shirt/vest. :+
Spijkerbroeken haat ik tegenwoordig maar vroeger toen ik ze nog wel droeg was het meestal een spijkerbroek, bandshirt of vergelijkbare en skateschoenen gewoon omdat ik me daar het fijnst in voelde.
Ik zou voor mezelf nog wel een keer een binder kunnen overwegen, maar verder dan dat en een zelfgeschoren&geknipt kort kapsel is voor mij niet nodig. :)
Oh ja, ivm diezelfde medische ellende heb ik mijn eierstokken laten verwijderen en 5 jaar aan de oestrogeenonderdrukkende medicatie gezeten en dat bleek voor mij wel een keerpunt te zijn.
Ten eerste al dat ik niet meer die hormonale moodswings had waardoor ik ruimte in mijn hoofd kreeg om aan mezelf te werken ipv te overleven, daarnaast ging ik lekkerder in mijn vel zitten en nadat mijn borstpartij weer gereconstrueerd is werd ik echt gelukkig, durfde ik weer rechtop te lopen, droeg ik weer kleding die wat meer accentueert etc.
Ik kan me ontzettend fijn voelen in neutraal/mannelijke kleding maar ook hella sexy in een mooi setje bijvoorbeeld ongeacht wat voor kleding daaroverheen gedragen wordt. :))

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 15:07

Ik heb een aantal jaar terug een boek gelezen met de titel „Self“. Helaas weet ik de schrijver niet meer en valt zo‘n 1 woord titel niet te googelen.
Misschien heb ik het zelfs nog wel maar dan zit het nog in een verhuisdoos.

In dat boek dat geschreven lijkt als een biografie loopt niet enkel de chronologie volledig door elkaar maar is de hoofdpersoon afwisselend man of vrouw.
Het is me lang bijgebleven. Als ik het ooit weer terug vind lees ik hem nog een keer.

Edit: met dank aan een oplettende bokker _/-\o_
Het is van Yann Martel
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 20-05-23 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 15984
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 15:10

Fluïde is ook helemaal prima :) als je van voornaamwoorden wisselt laat het even weten please? :)

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 15:12

Avalanche schreef:
Fluïde is ook helemaal prima :) als je van voornaamwoorden wisselt laat het even weten please? :)

Voor mij is het vooralsnog 'gewoon' zij en haar, heb er eigenlijk nooit over nagedacht of wat anders ook zou kunnen passen maar als jullie twijfelen is Lor/Loraine/Lor1 ook helemaal prima. :j

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 18:03

Ik kan me zeker in jouw verhaal vinden, Lor. Gun jezelf vooral tijd om het allemaal uit te zoeken en leg niet teveel druk op jezelf.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:26

lor1_1984: Jaaa, LP ben ik ook al jaaaren fan van. Muziek en mens zijn uniek! Top-type, mooi mens, pracht stem, helemaal zichzelf. Kan me totaal niets schelen wie/wat/hoe het is , gaat ook alleen LP aan lijkt me. R. van Dorst is overigens ook een uniek leuk persoon! Met een zeer aanstekelijke lach, ik moet altijd meelachen.
Bennik vandaag
Afbeelding

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:08

Gisteren K’s Choice weer mogen zien, wat staat Sam geweldig zelfverzekerd op het podium na zijn transitie. Ook heel mooi te zien hoe trots zijn broer is <3

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:10

Hens transitie (bbrrr) -> diens transitie dus. Sam wil toch genderneutraal benoemd worden?
Maar idd, Sam is een heel goed role model voor anderen.

Edit: niet om jou te corrigeren Liselot, maar voor mezelf om te oefenen :D

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:12

Sam leeft als man en wordt aangesproken als man.

Ik heb vorig weekend mogen genieten van twee geweldige concerten. Elke keer weer, al sinds de vorige eeuw een vaste waarde in mijn muzikale bestaan ;-)

[Edit] Uiteraard was ik ook bij een van de boekpresentaties. Fijn geschreven!

https://dasmag.nl/product/sam-bettens-ik-ben/

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:23

Ik heb er meerdere CDs van maar wist dit niet.
Ze zijn een van mijn favoriete bands.

Edit: is nog niet zo lang geleden blijkbaar.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 22-05-23 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels
Berichten: 1763
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:23

Oh ik HOU van Sam Bettens, echt hoe die in het leven staat is bizar inspirerend!

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:26

Dan vergis ik me schromelijk :o
Maar ik heb wél weer geoefend :P

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 15:40

Over Sam kan ik pagina's volschrijven ;-) (K's Choice is echt mijn allerfavorietste band ever) maar nu het toch over muziek gaat zet ik graag ook iemand anders in de spotlights.

Ook een aanrader (vind ik) is Sem Jansen. Ik ben in januari naar zijn show geweest waarin hij met muziek en beelden vertelt over zijn transitie. Dat maakte zo veel indruk op me dat ik in april nog een keer ben geweest (en ik ben fan van zijn hond, haha - terwijl ik kattenmens ben). In juni speelt hij nog een aantal keren.

Zijn band heb ik overigens pas voor het eerst live gezien toen hij al als Sem door het leven ging. Ik weet dus dat ze 'vroeger' een zangeres hadden, maar voor mij is het altijd 'de band met Sem' geweest. Je zou hem ook hiervan kunnen kennen.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:25

Sem zat geloof ik ook in het programma Hij, zij, hen. :)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:32

Sam en Sem zaten allebei in Hij, zij, hen (als 'coach') :j en een van de deelnemers in dat seizoen heette ook Sem :))

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:49

Klopt en als ik het goed onthouden heb hebben de Sems samen een nummer gemaakt wat geschreven is door de jongste Sem.
Was dacht ik het coming out nummer ofzo vd jongste Sem.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:42

Oh, dat weet ik zo niet meer. Ik weet wel dat oudere Sem met jongere Sem sprak over het gebruik van je zangstem en dat jongere Sem optrad in het voorprogramma van een band in Luxor. Is net wat te lang geleden :)) maar ik vond het wel grappig hoe er drie muzikanten met (bijna) dezelfde naam in één seizoen langskwamen, volgens mij zelfs in één aflevering.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 21:52

Sam Bettens... <3 <3 <3 Wat een fantastische kerel is dat!

Sem Jansen ken ik nog niet. Die ga ik maar eens ontdekken dan...