Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 17:58

vikawiek schreef:
Wat ontzettend gaaf man! En wat snel uiteindelijk al! (Alles wat geen jaar meer duurt is inmiddels snel geworden in mijn beleving :'))

Het is ook wel écht (pardon my french) paasei snel gegaan uiteindelijk. Het is heel raar dat je dan tóch gaat twijfelen, puur omdat je het idee hebt dat je nog op hetzelfde bijna-wel-bijna-niet tempo moet doorkachelen.

vikawiek schreef:
Die naam-pret is zo herkenbaar, de eerste keren blijven toch bijzonder. Eén van de eerste keren “schrok” m’n broer er van en uit verwarring stelde hij zich voor als mijn oude naam. Zo is hij dus de hele tijd daar ook aangesproken, m’n moeder en ik kwamen niet meer bij _O-

_O- Arme knul. :')

Ja, ik moet nog even nadenken over hoe ik dit ga brengen aan m'n ouders.

"Dusseh, we wonen ongeveer drie uur rijden van de grens af. Maar ách, als je een beetje gas geeft ben je er ook in tweeënhalf uur. Vandaar dus deze vlaamse naam: Gilles!"

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:59

Mooie update Gilles!
Waarom geen Nederlands èn Engels account? :D

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 18:00

Ja, grapjas. Ik ben al zo slecht met het updaten van instagram. :P

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:21

Ik hou ook vd naam Gilles (en ook van de gast die daar achter zit ) Je komt over als een fijn mens Gilles!

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:26

Voor die gel en je tripjes: een klodder in een leeg (schoon/ongebruikt, dus niet hergebruikt) potje doen? Of per dag in een kant van een harde contactlenzen-doosje? Ik heb geen idee met hoeveel spul je per dag moet smeren, maar het zou misschien ook zo kunnen...

En gaaf als we mee mogen kijken met de veranderingen.

Nog een laatse onbeschaamde vraag: een van de bijwerkingen is kaalheid, afhankelijk van de aanleg die je hebt. Ga jij kaal worden? Zo ja, zie je daar tegenop of juist niet?

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 18:40

pien_2010 schreef:
Ik hou ook vd naam Gilles (en ook van de gast die daar achter zit ) Je komt over als een fijn mens Gilles!

Lief! <3 Ik ben uiteindelijk ook maar een doorsnee 21-jarige die soms denkt dat 'ie alles weet en soms denkt dat 'ie er niks van snapt. :D

Hilli schreef:
Voor die gel en je tripjes: een klodder in een leeg (schoon/ongebruikt, dus niet hergebruikt) potje doen? Of per dag in een kant van een harde contactlenzen-doosje? Ik heb geen idee met hoeveel spul je per dag moet smeren, maar het zou misschien ook zo kunnen...

Daar zat ik in eerste instantie ook aan te denken. Dat doe ik bijvoorbeeld wel eens met haargel oid. Ik denk dat ik even moet uitvogelen hoeveel ml één pompje is en dan op basis daarvan iets moet bedenken. Hoewel het natuurlijk ook handig is om te weten hoe 't zit met medicijnen voor als je een keer langere tijd weg bent. :D

Hilli schreef:
Nog een laatse onbeschaamde vraag: een van de bijwerkingen is kaalheid, afhankelijk van de aanleg die je hebt. Ga jij kaal worden? Zo ja, zie je daar tegenop of juist niet?

De enige persoon in mijn gezin die kalend is, is mijn moeder. (Sorry mam) Mijn vader en broer hebben beide echt flinke koppen met haar. Ik heb zelf iets dunner en minder stug haar dan m'n broer en vader, maar wel echt véél haar. Eigenlijk is er dus geen haar op m'n hoofd die zich daar dus nu zorgen om maakt.

En ach, als ik wel kaal word.. Ik heb dan ten minste baardgroei en een leuke persoonlijkheid. * Doet poging om charmant te kijken * :D

pien_2010

Berichten: 43219
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:47

Kaalheid wordt vererfd via moeder haar familie. Sorrie Gilles .

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 18:49

-O-

Ik ga dit gelijk aan m'n broer vertellen. }:)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:54

Wat een fijn nieuws allemaal!

Ibbel

Berichten: 49103
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:06

Als je apotheek een medicatieverklaring uitdraait (en die heb je sowieso nodig) dan is meer dan 100 ml geen enkel probleem.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:26

Gilles! Wat een geweldige update man! :):)

Het gaat nu idd wel allemachtig snel. Lekker hoor! *\o/*

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:02

Dat zijn geen stappen, dat zijn sprongen. Gaaf man!

Ik zou het wel leuk vinden om je transitie te kunnen volgen met beeld.

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:13

Mag ik even zeggen dat ik hou van dit topic <3 Ik lees echt met groot genot al jullie verhalen en vind het super interessant ook allemaal! Echt zo blij hoe het allemaal loopt voor jullie!

En Gilles is gewoon een coole naam. Vlaams of niet ik vind het een blijver :D

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:15

Oh wat een goede update! Super!


En wat leuk dat ze nu zo'n schema meegeven met wanneer je welke verandering kan verwachten. Ik kon niet wachten tot de eerste haren en wat was ik trots op het eerste borstpluis. :P Nog steeds amper baard en een hoge stem maar ach, het zij zo...


Wat betreft de gel en het vliegtuig: Kan je dan (heel simpel gedacht door iemand die nooit reist) niet gewoon een halfvolle fles meenemen? Het zijn maar kleine flesjes, en je doet er heel lang mee. :)

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:28

Wat een super mooie update weer. Fijn dat je weer zo'n praktische stappen vooruit kan gaan zetten, en zoals Juut zegt dat je weet wanneer je daar wat van gaat merken met zo'n lijst erbij. +:)+

En fijn dat je zo happy bent met je naam!


julius_juut schreef:
Wat betreft de gel en het vliegtuig: Kan je dan (heel simpel gedacht door iemand die nooit reist) niet gewoon een halfvolle fles meenemen? Het zijn maar kleine flesjes, en je doet er heel lang mee. :)


Nee daar zijn ze heel streng op, 100 ml per flesje en alles bij elkaar max. 1 liter. Dus je mag wel 10 aparte flesjes van 100 ml meenemen bv, maar niet een flesje van 125 ml waar de helft uit is.
Ik heb ook ervaring met veel reizen en ik vond het juist prettig om wat kleinere flesjes standaard klaar te hebben staan. Dan hoef ik als ik ergens heen ga alleen maar even snel zo'n klein flesje uit de grote toilettas in mijn rugzak te mikken en klaar.

Ibbel

Berichten: 49103
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:29

Halfvolle flessen mag ook niet. Onzinnige regels die naar de letter worden uitgevoerd. Maar voor medicatie geldt gewoon een uitzondering (net als voor babymelk voor aan boord - geen baby redt het 8 uur op 100 ml :P )

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:52

Super update!! :D

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 12:21

savieralover schreef:
Mag ik even zeggen dat ik hou van dit topic <3 Ik lees echt met groot genot al jullie verhalen en vind het super interessant ook allemaal! Echt zo blij hoe het allemaal loopt voor jullie!

Wat lief!

Ik kwam er vandaag ook achter dat we best wel wat meelezers hebben, of in ieder geval veel nieuwsgierige mensen. In verhouding met sommige andere topics is dit topic namelijk behoorlijk wat keren aangeklikt. :oo Goed, nu werkt een titel als 'ik ben transgender' natuurlijk ook als vliegen op stroop op een online forum. _O-

julius_juut schreef:
En wat leuk dat ze nu zo'n schema meegeven met wanneer je welke verandering kan verwachten. Ik kon niet wachten tot de eerste haren en wat was ik trots op het eerste borstpluis. :P Nog steeds amper baard en een hoge stem maar ach, het zij zo...

Ik vind het zo stom dat het voor elk persoon dus helemaal verschillend is. Ik ken transmannen die in no time meer lichaamsbeharing hadden dan king kong, een stem hadden zoals Johnny Cash en een lichaam van Hercules.

Ik ken ook transmannen die nu al een tijdje testosteron gebruiken die er (hoe banketstaaf het ook is), nog best wel uit zien als een transman vóór testosteron.

Hoe dan ook: ik zou echt super blij zijn met elke minuscule verandering. Ik word regelmatig wel aangezien als man, zoals laatst nog in de souvenirshop: "Here you go, sir." [verslikt zich haast in ijsje van enthousiasme]. Maar echt, het moment dat ik ook maar een klein beetje pluis krijg op m'n bovenlip: ik breek de geluidsbarrière.

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:47

ik ben zon vlieg haha zag t nu net en doorgelezen.

top, dat je gaat worden, wie je bent en hoe je je voelt.

iedereen mag zichzelf zijn, en dan ben je t gelukkigst, en heb je een super leven.

tiwi1969

Berichten: 7632
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:27

Ik lees al een tijdje mee, post van TS allemaal gelezen. Beste vriend van mijn dochter is FtM daardoor van mij kant wat extra interesse voor dit onderwerp.
Al een paar jaar aan testosteron en 100% kerel om te zien. Zo zelfs dat hij geregeld de vraag krijgt of hij de vader is van het zoontje van mijn dochter.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:30


Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:30

Mooie updates weer!
Je verteld het op een mooie manier allemaal!

Fijn ook dat er zo fijn gereageerd wordt ook in dit topic.
Ik vind het inmiddels een van de mooiste topics van bokt.



Voor de gel:

Het kan wellicht praktisch zijn om die te smeren met een weggooihandschoentje?

Dan hoef je ook niet al te voorzichtig te doen met je smeerhand.
(Anders aantal uur uitkijken met handen schudden etcetera, voor zover ik weet)

Voor een goede vriend van mij maakte dat het wat simpeler allemaal. Die liep af en toe te klooien daarmee, tot ik hem dat voorstelde.
Hij heeft dat toen ook nog kort overlegd met het UMCG, en was geen probleem.
Scheelde een hoop nadenkwerk.
Ik meen dat hij 6 uur moest uitkijken anders, met handen schudden en evt dieren aanhalen enzo.
Inmiddels gebruikt hij de gel niet meer, is over gestapt op de injecties.

Anoniem

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:01

Wat een goed nieuws Gilles, gefeliciteerd!
Opvallend ook dat het meerendeel van de punten op dat lijstje na 6 maanden zichtbaar/merkbaar/hoorbaar zouden moeten zijn, dat is best vlot!

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 14:08

eclair98 schreef:
Ik kwam al een heule tijd geleden een cartoon artiest tegen die haar transitie heeft vast gelegd. Niet helemaal relevant, het is MtF maar toch wel leuk. Ik denk dat het namelijk wel heel erg herkenbaar voor je is :)
https://www.boredpanda.com/gender-trans ... ulia-kaye/

Dit is inderdaad zó herkenbaar! Kleine dagelijkse dingetjes kunnen zo onwijs veel impact hebben op je, zowel positief als negatief. Zo was ik afgelopen weekend bij het kantoor van Twitter in Dublin en een vriendin van mij sleepte mij mee naar het toilet. Haar man dacht echt: " :o? >;) " Ik snapte het ook niet, tot ze vol trots gebaarde naar een bordje: "All genders welcome." (oid) Zo schattig. <3 Mijn buitenlandse vrienden zijn al een stuk langer op de hoogte van mijn transitie dan m'n Nederlandse vrienden, dus elke keer als ik met hen om ga voel ik me gewoon zó comfortabel. We maken ook zonder schaamte grapjes er over en hebben soms hele diepe gesprekken over van alles en nog wat. Die vriendin groeide op in Sarajevo tijdens de oorlog, dus je kunt je voorstellen dat we beide echt soms jankend in een café kunnen zitten omdat we alle opgekropte emoties op tafel gooien. Nu heeft zij wel íets meer emotionele bagage dan ik heb, maar toch.

Ik ben ook zo blij dat ik straks gewoon 100% out ben. Dat ik niet meer op Facebook reacties onopvallend hoef te verwijderen waarin staat: "Och meid, wat een leuke foto!" Straks ben ik hier, thuis, gewoon nét zo lekker in mijn vel en comfortabel als in het buitenland. *\o/*

Femke_Tweety schreef:
Het kan wellicht praktisch zijn om die te smeren met een weggooihandschoentje?

Dan hoef je ook niet al te voorzichtig te doen met je smeerhand.
(Anders aantal uur uitkijken met handen schudden etcetera, voor zover ik weet)

Dat is een hele goede! Er werd inderdaad ook al gevraagd of ik op mannen of vrouwen viel. Stel je zou een vrouw daten, dan zou je wel goed moeten nadenken over hoe je elkaar zou knuffelen en wanneer. Gelukkig ben ik én single én homoseksueel, dus daar hoef ik me niet druk om te maken. :')

Ik ga sowieso even kijken naar wegwerphandschoentjes oid, want ik wil m'n kat wel gewoon knuffelen 's ochtends. <3

Blijheid schreef:
Wat een goed nieuws Gilles, gefeliciteerd!
Opvallend ook dat het meerendeel van de punten op dat lijstje na 6 maanden zichtbaar/merkbaar/hoorbaar zouden moeten zijn, dat is best vlot!

Ja, ik vind 't ook echt vlot! Nu is het wel een gemiddelde en kan het altijd eerder of later gebeuren en soms in een andere mate. Maar ja.. elke verandering is leuk! (Behalve de acne, en konthaar. Dat hoeft niet gelijk.)

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:29

:') ik hou van jouw humor :)

Wat wegwerphandschoentjes betreft. Supermarkt heeft die dunnere vaak wel maar die stinken vaak echt naar latex. Ik had er laatst veel nodig ivm hoefzweer pony en toen heb ik een grote doos bij de welkoop gekocht. Kost geen drol, zitten er volgens mij 150 in een doos. En ze zijn steviger en stinken niet. Bij de grootvee artikelen.