Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:26

Toch vind ik dat raar.... je bent een jongen/man straks, punt...
toch?


pien_2010
Berichten: 43107
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:29

LadyMadonna schreef:
Toch vind ik dat raar.... je bent een jongen/man straks, punt...
toch?


Klopt, maar bij de geboorte aangifte door de ouders staat toch dat er een meisje baby is geboren bij deze ouders. Volgens mij gaat het daarover.

Hiraeth
Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 19:47

Klopt. :j Voor mij maakt het zelf niet uit. Hun beslissing kan bij mij geen roet in het eten gooien in dit geval.

Overigens, nog een punt dat ik vergeten was te delen: Mocht je dus van vrouw naar man gegaan zijn, heb je daarna slechts nog één gelegenheid om weer terug te wisselen in dit geval. Bij twijfel kun je dus terug, maar de hele tijd heen en weer dus niet. :P

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Hilli
Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:58

Geen knipperlichtgender dus :))

Julhan, wat kun je boeiend schrijven over je Kuiken. Ben benieuwd wat voor mooie haan daaruit opgroeit. Aan zijn mams ligt het in elk geval niet.

En Gilles, interessant om een stukje van de papieren achterkant van de transitie mee te krijgen :j

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

soesita
Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:33

Als je ooit naar het buitenland zou verhuizen, kan het zijn dat ze je geboortebewijs opvragen. En als daar een ander geslacht op staat dan op je identiteitspapieren geeft dat eventueel moeilijkheden.

Hiraeth
Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-20 11:06

De wijziging die nu gaat plaasvinden is ook de geboorteakte, vanuit daaruit worden de nieuwe identiteitsbewijzen aangevraagd.

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:59

Gefeliciteerd H!! mooie stap voorwaarts *\o/* :D

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:52

Ik kreeg ook zo'n soort brief. Ik ga die nu nog een keer goed lezen of er wel staat wat ik dacht dat er staat. En anders ga ik even navragen bij de gemeente wat ze nu precies bedoelen. Wordt vervolgd...

Hiraeth: gefeliciteerd!! Super fijn voor je. Erkenning op papier is ook heel belangrijk. Dat nieuwe geboortebewijs wordt bij ons ook gekoesterd hoor. En wat mooi dat je als tweede naam de naam van je opa hebt gekozen. En zo kom je stap voor stap dichter bij je ware zelf. TOP!!

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 01:03

Gefeliciteerd Hiraeth! *\o/*

Ik heb eindelijk m'n gedachtes op papier kunnen zetten. Ik denk dat dit een goede manier voor mij is om het te doen. Hiraeth stelde voor om het in een keer tijdens een lange rit in de auto te doen, maar helaas zit ik amper in de auto en ook eigenlijk nooit voor een lange tijd :+ Maar ik denk dat ik het nu wel goed heb kunnen verwoorden en hopelijk ga ik mij nu ook wat opgeluchter voelen wanneer ik het heb gegeven en het eruit is.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:20

Whale schreef:
Gefeliciteerd Hiraeth! *\o/*

Ik heb eindelijk m'n gedachtes op papier kunnen zetten. Ik denk dat dit een goede manier voor mij is om het te doen. Hiraeth stelde voor om het in een keer tijdens een lange rit in de auto te doen, maar helaas zit ik amper in de auto en ook eigenlijk nooit voor een lange tijd :+ Maar ik denk dat ik het nu wel goed heb kunnen verwoorden en hopelijk ga ik mij nu ook wat opgeluchter voelen wanneer ik het heb gegeven en het eruit is.

Super goed! Houd je ons op de hoogte?

En goedzo H :D

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:20


Ibbel
Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:28

Ik vraag me écht af of mevrouw Franssen 'mannen in een jurk' die het damestoilet in gaan überhaupt wel herkent als man.
'Mannen in een jurk" kunnen ook nu zónder een V-tje op hun geboorteakte de damestoiletten gebruiken. Sterker, dat lijkt me voor hún nu eens een stuk veiliger dan 'in een jurk' het mannentoilet bezoeken.

En wie draagt z'n geboorteakte als bewijs bij zich dat ze M/V zijn???
Denkt zo'n muts eigenlijk nog een beetje na?

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 17:59

Het is er eindelijk uit en man, het voelt alsof er 100 kilo van m'n schouders is gevallen. Eerste reactie van m'n moeder was dat ze inderdaad al heel lang het vermoeden had gehad (jullie hadden gelijk!). Ze had vanochtend, toen ik aan ontbijten was, al per ongeluk m'n brief gezien toen ze op m'n kamer was (niet helemaal gelezen, paar zinnetjes hier en daar om m'n privacy te respecteren en te wachten tot ik er klaar voor was), en ze zei dat ze beneden nog net geen vreugdesprongetje had gemaakt := . Diep van binnen wist ik wel dat ze het positief zou oppakken, maar het voelt alsnog zo goed dat ze daadwerkelijk positief erop heeft gereageerd. Het lucht in ieder geval heel erg op.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:05

*\o/* *\o/* *\o/*

De moeders die hier in dit topic worden genoemd, of die zelf meeschrijven, verdienen allemaal een dikke knuffel. Omdat ze het vermogen hebben om hun kinderen zichzelf te laten zijn.

De posters hier die in transitie gaan of zijn verdienen ook allemaal een dikke knuffel. Omdat ze het vermogen hebben om voor zichzelf te kiezen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Lumi
Berichten: 4437
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:08

Wat ontzettend fijn Whale!


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

DJZ
Berichten: 3107
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:15

Julhan: Echt ga een boek schrijven _/-\o_ Wat schrijf jij het verhaal leuk +:)+

Gilles: Super om te lezen dat je al zover bent +:)+

Whale: Goed dat je er met je moeder over hebt gesproken. Nu op naar de volgende stap. Zet hem op! :j

pien_2010
Berichten: 43107
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:19

Maflinger_S schreef:
*\o/* *\o/* *\o/*

De moeders die hier in dit topic worden genoemd, of die zelf meeschrijven, verdienen allemaal een dikke knuffel. Omdat ze het vermogen hebben om hun kinderen zichzelf te laten zijn.

De posters hier die in transitie gaan of zijn verdienen ook allemaal een dikke knuffel. Omdat ze het vermogen hebben om voor zichzelf te kiezen.


Zo helemaal mee eens. Wat goed verwoord. Whale echt top dat je gesproken hebt met je moeder. Tof.

vikawiek
Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:55

Wat fijn Whale! *\o/* *\o/*

Cartoonist found dead, details are sketchy

Hilli
Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:01

Whale, wat een toffe reactie van je mams! Superfijn :):)

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:08

Whale schreef:
Het is er eindelijk uit en man, het voelt alsof er 100 kilo van m'n schouders is gevallen. Eerste reactie van m'n moeder was dat ze inderdaad al heel lang het vermoeden had gehad (jullie hadden gelijk!). Ze had vanochtend, toen ik aan ontbijten was, al per ongeluk m'n brief gezien toen ze op m'n kamer was (niet helemaal gelezen, paar zinnetjes hier en daar om m'n privacy te respecteren en te wachten tot ik er klaar voor was), en ze zei dat ze beneden nog net geen vreugdesprongetje had gemaakt := . Diep van binnen wist ik wel dat ze het positief zou oppakken, maar het voelt alsnog zo goed dat ze daadwerkelijk positief erop heeft gereageerd. Het lucht in ieder geval heel erg op.

**\O/** wat super fijn! En wat goed van je. Geef je moeder maar een extra dikke knuffel van ons allemaal.

gemske
Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:13

Wat fijn +:)+ goed van je dat je deze stap hebt durven zetten.

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:15

Whale **\O/** Wat goed dat het hoge woord eruit is en dat je moeder zo tof reageerde! **\O/**

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:02

Super goed nieuws *\o/*

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:26

Whale schreef:
Het is er eindelijk uit en man, het voelt alsof er 100 kilo van m'n schouders is gevallen. Eerste reactie van m'n moeder was dat ze inderdaad al heel lang het vermoeden had gehad (jullie hadden gelijk!). Ze had vanochtend, toen ik aan ontbijten was, al per ongeluk m'n brief gezien toen ze op m'n kamer was (niet helemaal gelezen, paar zinnetjes hier en daar om m'n privacy te respecteren en te wachten tot ik er klaar voor was), en ze zei dat ze beneden nog net geen vreugdesprongetje had gemaakt := . Diep van binnen wist ik wel dat ze het positief zou oppakken, maar het voelt alsnog zo goed dat ze daadwerkelijk positief erop heeft gereageerd. Het lucht in ieder geval heel erg op.


Wow Whale! Ik ben trots op je. En blij voor jullie allemaal want nu kunnen jullie verder. Nu kun je weer voorwaarts. Super!!

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 21:29

Heel erg leuk nieuws!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charaz, cissy, criollo_yess, Damon26, heidy_wilco, iiSunshine, Murloc, pjer, Poekkie, Rije, saarie, sinnekinne, Suor, Supervixen, Urona447, xPabloBokt, zonnebloem18 en 127 bezoekers