Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 23:19

Blijkbaar klink ik Zweeds als ik Engels praat. Hoewel ik ook al Iers, Schots, 'Ergens uit Engeland' en eigenlijk alles wel heb gehad. :')

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:24

Anoniem schreef:
__Sannne schreef:

Hoezo gewoon bekend? Ze heeft dit nooit eerder officieel confirmed ofzo.


Nou nou miauwww

Edit: never mind. Ik vind het hilarisch en ronduit belachelijk dat ik me zou moeten verdedigen om iets wat ik wel of niet weet.


Miauw? Ik stel gewoon een vraag. Ben oprecht benieuwd waarom dit "gewoon bekend" zou moeten zijn aangezien dit de eerste keer is dat zij hiervoor uitkomt.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:25

Nog nooit had ik van deze Nikkie gehoord.
Ik vind Nikkie om te zien super mooi en ik had nooit kunnen zien dat Nikkie transgender is. Het filmpje heb ik niet gezien dus voor mij is onduidelijk of Nikkie nog het traject ingaat of al ingegaan is.
Of zeg ik nu iets heel erg fout?

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:26

O, dat herken ik wel in verschillende varianten.

Ik ben in de USA al eens uitgemaakt voor Aussie. En op vakanties maar zelfs in Noordwijk in de zomer, beginnen ze in het Duits tegen mij.

vikawiek

Berichten: 1485
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:26

Nu we het toch over Zweden hebben.. :') m' n beste vriend is uit de kast gekomen als transman(en die is een Zweed, vandaar het bruggetje :')) . Nou ja, het was meer "hey ik ga medisch in transitie" en we gebruikten al zijn nieuwe naam en hij/hem. Hij moet nu een jaar wachten op zijn eerste gesprek, dus nu zijn we wachtlijst buddies :D

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:27

pien_2010 schreef:
Nog nooit had ik van deze Nikkie gehoord.
Ik vind Nikkie om te zien super mooi en ik had nooit kunnen zien dat Nikkie transgender is. Het filmpje heb ik niet gezien dus voor mij is onduidelijk of Nikkie nog het traject ingaat of al ingegaan is.
Of zeg ik nu iets heel erg fout?


Ze heeft reeds op haar 19e de volledige transitie doorlopen :)

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:29

Wouw, dan mag ik haar een prachtige vrouw noemen. Wat een stuk zeg.
Ik was nl verbaasd want dacht hoe kan iemand nu die deze blog heeft en zo vrouwelijk is, nu het traject ingaan?
Hahaha, gelukkig is ze dus al wie ze ook hoort te zijn.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 23:36

Dat is leuk nieuws Vikawiek! :D Natuurlijk mag dat ook gewoon gedeeld worden, helemaal als er een leuk bruggetje te maken valt. :P

Overigens, net schiet me nog wat te binnen. In 'Spaced' zit dus in seizoen één een scène waarin de hoofdpersonage het woord 'tranny' gebruikt en waarbij transgender zijn eigenlijk de grap is. Tijdens de Q&A kwam Simon Pegg (schrijver en tevens degene die de rol speelde) daar op terug en verontschuldigde hij zich er nog een keer voor. Ik weet dat hij intussen een heel ander wereldbeeld heeft en veel geleerd heb, maar alsnog voelde het goed dat hij zonder dat het 'moest' even het punt wilde maken. <3 Ook viel het me op dat het publiek niet zo hard lachte tijdens die scène. Ik ben dol op de show, maar ik vreesde bij voorbaat al een beetje voor het opnieuw dat stuk moeten kijken.

Nu ik het type klinkt het heel kneuzig, maar het is gewoon fijn om voor de verandering een favoriete acteur te hebben die ik gewoon kan 'vertrouwen' met dit soort onderwerpen. :o

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 23:37

Ik vond Nikki vooral heel groot voor een vrouw, maar dat valt nu wel iets beter te plaatsen. Knap dat ze het zo gedeeld heeft. De reden vind ik wel verdrietig, t is toch belachelijk dat ze gechanteerd en bedreigd wordt.

Haha een Zweed, ach dat is weer eens wat anders. Een Nederlands accent in t Engels is ook niet erg charmant.

Grappig dat je zo van Denemarken gecharmeerd bent. Hoe komt dat zo? Ga er eind van de maand nog naartoe. Vliegen vanaf Eelde, ideaal :D

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:14

Ik kan me hooguit voorstellen dat mensen Nikkie's fascinatie met make-up koppelen aan travestieten en, niet gehinderd door enige kennis, travestieten gemakshalve op één hoop gooien met transmensen, en dan nu achteraf zeggen: "ja, ze is zó into make-up, dat was wel duidelijk."
Niemand zegt dat van welke vrouw dan ook die make-up artiest is, maar 'after the fact' krijg je (denk ik) dergelijke conclusies door noobs. Niet op uiterlijk dus, maar vanwege het onderwerp waarover ze blogt.

Ik vind overigens vaak wel dat je vóór een transitie soms (en soms heel duidelijk) androgyne kenmerken ziet. Dus iemand die voor zijn of haar transitie (zoals bij Sam Bettens) vertelt dat hij/zij het traject in gaat, daarvan zeg ik wel eens: dat verbaast me niet, dit muntje had beide kanten op kunnen vallen, viel de verkeerde kant op en wordt nu de juiste kant op gerold. En dan zie je na de transitie ook het uiterlijk veel meer of vrouwelijk of mannelijk worden.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:57

Ik heb het ook gezien van Nikkie en ben echt zo blij voor haar dat ze zulke support krijgt :D echt toen ze het net plaatste per seconde gewoon honderden likes op Instagram en YouTube

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:53

Grappig, Nikkie kwam via meerdere kanten mijn twittertijdlijn in, maar ik had tegelijkertijd vooral echt geen idee omdat ik niks-niets-echt helemaal niks met make-up heb, en er dus ineens een persoon blijkt te zijn die best bekend is maar volledig in een blinde vlek van mij valt.

Sam Bettens heeft inderdaad ook voor zijn transitie al zoooo duidelijk gemaakt dat het oude genderhokje hoe dan ook niet goed paste, dat dat inderdaad heel vanzelfsprekend voelt.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:27

Er werd zonet ook uitgebreid aandacht aan besteed in de wereld draait door.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:35

In de trein heb ik meerdere mensen Nikkie haar filmpje zien kijken :D . Het leeft duidelijk onder de mensen :))

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:16

Ik had nog nooit over Nikkie gehoord en heb haar film gezien. Wat stoer zeg omdat via een vlog te doen.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:14

jansje73 schreef:
Ik had nog nooit over Nikkie gehoord en heb haar film gezien. Wat stoer zeg omdat via een vlog te doen.

Ik vind het helemaal niet stoer,
Omdat er nog altijd mensen, druk uitoefenden om het bekend te maken, ipv dat ze dat op haar eigen manier zoi moeten doen.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:58

Echt jammer dat het zo is gelopen met Nicky, ze is namelijk gewoon een vrouw en hoeft niemand iets te verantwoorden.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:12

Ketaki schreef:
jansje73 schreef:
Ik had nog nooit over Nikkie gehoord en heb haar film gezien. Wat stoer zeg omdat via een vlog te doen.

Ik vind het helemaal niet stoer,
Omdat er nog altijd mensen, druk uitoefenden om het bekend te maken, ipv dat ze dat op haar eigen manier zoi moeten doen.


Druk uitoefenen is te zacht uitgedrukt. Ze is gewoon gechanteerd, schande en daarom heeft ze het enige gedaan wat ze kon doen met een dikke middelvinger erbij alles openbaar gemaakt.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 00:44

Ik las het bericht meer als: wat stoer als je dat in de camera durft te zeggen als je het dan moet zeggen, ipv een schriftelijke reactie oid.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 01:19

Ik vind het ook heel erg knap hoe ze een situatie waarin ze eigenlijk in het nauw werd gezet zo heeft kunnen omvormen dat het nu een krachtig gebaar is geworden. Ze laat niet met zich sollen. :j

Oh, en ik vind het ook super lief dat heel veel van jullie hier heel zoet zeggen dat jullie haar niet kenden en toch de video gekeken hebben. :o Ik hou zelf van make-up als kunstvorm en ik word altijd heerlijk relaxed als ik iemand zich zie opmaken. Ik had ook op de bruiloft van mijn ex zijn zus ook echt dat ik bijna weggeslagen moest worden bij de tafel waar de bruid haarzelf aan het opmaken was... Ik vond het gewoon zo interessant. :') Maar goed: ik ken Nikkie dus al wel een tijdje. :Y)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:57

Ik ben dankzij informatie in dit topic ook op andere sites geweest en heb youtube filmpjes bekeken over onderwerpen waar ik tot dan toe het bestaan niet van wist. Dus Nikkie viel wel mee. :D

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:41

Ik heb ook niks met make-up, maar had toevallig wel een keer een filmpje van haar gekeken. Want ik zie er afentoe heel ongezond uit terwijl ik me dan best ok voel, en toen hadden mensen me wat dingen aangeraden qua make- up. Ik heb dat toen braaf meegenomen maar had geen idee wat ik ermee aan moest _O- .
Niet dat ik het nu wel kan hoor maar ik weet nu tenminste wat het allemaal is en waar het op gesmeerd moet zeg maar.

Heel eerlijk snap ik niet waarom mensen Nikki haar geslacht enzo zo boeiend vinden. Voor mij gaat het daar helemaal niet om als ik een make- up tutorial wil zien. Toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik dan ook goh ok, fijn dat je je nu blijkbaar goed genoeg voelde om het te zeggen.
Maar het lijkt online wel alsof ze een soort revolutie ofzo heeft ontketend. Wat een ophef

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:46

Hiraeth schreef:
Ik vind het ook heel erg knap hoe ze een situatie waarin ze eigenlijk in het nauw werd gezet zo heeft kunnen omvormen dat het nu een krachtig gebaar is geworden. Ze laat niet met zich sollen. :j

Oh, en ik vind het ook super lief dat heel veel van jullie hier heel zoet zeggen dat jullie haar niet kenden en toch de video gekeken hebben. :o Ik hou zelf van make-up als kunstvorm en ik word altijd heerlijk relaxed als ik iemand zich zie opmaken. Ik had ook op de bruiloft van mijn ex zijn zus ook echt dat ik bijna weggeslagen moest worden bij de tafel waar de bruid haarzelf aan het opmaken was... Ik vond het gewoon zo interessant. :') Maar goed: ik ken Nikkie dus al wel een tijdje. :Y)
Troost je, ik volg haar ook al een tijdje :')

Pure kunst is het!

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:10

Hilarisch, de mannen volgen Nikki een aantal vrouwen waaronder ik, heb te weinig met dat soort vrouwendingen en ik kende haar niet eens. Ik vind haar wel een bloed mooie vrouw, eerlijk is eerlijk. Daar kan ik niet aan tippen, maar dat vind ik niet erg.
Ik Ben ook trots op haar hoe ze de middelvinger letterlijk en figuurlijk heeft uitgedeeld, dat deed ze met heel veel klasse en stijl. Daar hou ik wel van om op die manier een statement te maken.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:43

Ik heb ook helemaal niks met make-up. Zie er het nut echt niet van in, slecht voor je huid ook. Mooie mensen hebben het niet nodig, en 'gewone' mensen (zoals ik) worden er niet opeens bloedmooi van.
Waarbij ik me afvraag waarom je in hemelsnaam 'mooi' zou willen zijn.