Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:43

Meeting in Groningen is ook niet verkeerd :P

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 22:07

Ik ben best serieus als het om Frankrijk gaat hoor! En ook Groningen. Eigenlijk alles binnen Europa wel. _O-

pien_2010

Berichten: 43235
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:10

Hiraeth schreef:
Ik ben best serieus als het om Frankrijk gaat hoor! En ook Groningen. Eigenlijk alles binnen Europa wel. _O-


Heel leuk zou dat zijn!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:33

Maflinger_S schreef:
Ik kom gewoon mee voor de gezelligheid. Zie ik al die knappe gasten eens in het echt. En niet te vergeten de gastvrouw. Dat lijkt me ook wel een gezellig mens.

Dat had ik willen typen, dus ik leen jouw quote even. :D

Groningen vind ik overigens ook prima. :j

vikawiek

Berichten: 1484
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 23:09

Ach ja, Groningen, Frankrijk, bijna hetzelfde toch?
Beide zijn prima voor mij. De één is dichtbij, en voor de ander ga ik op vakantie. Is ook hélemaal geen straf :D

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:54

Gut wat leuk! Frankrijk is mij te ver maar Groningen durf ik misschien wel langs te komen. :D

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:18

Ik denk dat Frankrijk (jij woont in het noorden toch Pien?) bijna net zo ver is als Groningen voor mij :')

pien_2010

Berichten: 43235
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:17

Vanaf Utrecht is het naar ons 8 uur rijden zonder pauzes. Wij wonenin de haute vienne in de Limousin.
Dus voor de Belgen maakt het niet uit, ik denk voor de Nederlanders is groningen dichterbij.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:19

Maar d'r gaat niets boven Groningen, ik bedoel Frankrijk O:)

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:48

Mij lijkt het wel wat, naar Frankrijk. Ooit. Na corona.

En om de feeststemming alvast een beetje erin te gooien:

pien_2010

Berichten: 43235
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:01

Wij gaan ook nooit in bad @shadow _O-

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:31

Ik zeg een duik in een riviertje :):)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:40

Ah, de Amazing Stroopwafels! Een van mijn favo livestreamers tijdens de binnenblijfweken. Wim speelde vrijwel dagelijks een liedje op zijn balkon, op 23 april was dat Ik ga naar Frankrijk (hij heeft het allemaal bijgehouden). :D

Op dit moment zou het me niet zo heel veel uitmaken ook, veel mensen gaan ernaartoe 'voor het weer' maar daar hoef je het nu niet voor te doen. Een duik in een riviertje lijkt mij idd ook wel wat. :D

pien_2010

Berichten: 43235
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:08

Ailill schreef:
Ik zeg een duik in een riviertje :):)
of in tuin van onze gîte

Afbeelding

Of minder luxe thuis in

Afbeelding

vikawiek

Berichten: 1484
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:37

pien_2010 schreef:
Ailill schreef:
Ik zeg een duik in een riviertje :):)
of in tuin van onze gîte

[ [url=m/1uOYXh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of minder luxe thuis in

[ [url=m/9EAGI7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook wel een opblaasbadje voor babies, kan het toch in Groningen :+ :')

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:14

In Groningen beginnen lijkt me prima.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 16:26

Jullie zijn ook welkom in Århus volgend jaar. :9k O:) Als ik word aangenomen voor de minor en covid mij even laat verhuizen. :')

-

Overigens kreeg ik via de privéberichten nog een vraag binnen. Ik hou de zender anoniem (het is natuurlijk een privébericht), maar de strekking was: hoe 'moet' je refereren naar een persoon die transgender is als het over een situatie in het verleden is.

Bijvoorbeeld: jij kent Piet nog van vroeger op de middelbare school toen Piet nog Paula was. Zeg je dan 'zij' of 'hij' als het om de oude situatie gaat?

Persoonlijk ben ik een voorstander van het voornaamwoord gebruiken wat de persoon in kwestie tegenwoordig gebruikt, maar ik kan me voorstellen dat het soms lastig is om dat daadwerkelijk te doen. Je hebt namelijk toch herinneringen met een perceptie die niet meer klopt met de tegenwoordige tijd.

Zelf gebruik ik vaak 'hij/hem' voor mezelf, ook in het verleden, maar ik gebruik soms ook nog wel de 'kleine meisjestijd'. Zo had ik het gisteren met een Zweedse vriend van me (die ook trans is) over Beyblade en Metabods (ik kwam een video tegen over Jetix op YouTube en allemaal nostalgische gevoelens kwamen boven. :') en zeiden we beide eigenlijk: "Joh, dat je als enige meid meespeelde met de Beyblades op het schoolplein is achteraf wel een beetje een hint geweest." :')

Maar mijn aanrader is dus: gebruik zoveel mogelijk gewoon de voornaamwoorden die de persoon tegenwoordig gebruikt (deels uit respect), maar realiseer je ook dat dit een punt is dat heel makkelijk fout gaat en dat fouten maken mag. Ik vind altijd: als je maar je best doet ben je goed bezig. Zelfs al gaat het fout en kan je jezelf voor de kop slaan. :D

Uiteindelijk komt het neer op wat de gendertherapie ook zegt: je bent niet alleen in transitie. Je moet niet alleen zelf je verleden met het heden laten rijmen, maar mensen om je heen moeten ook jouw nieuwe ik leren koppelen aan wie je bent geweest.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:29

Århus?!

Sorry Pien, Denemarken it is :D

pien_2010

Berichten: 43235
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:37

Ailill schreef:
Århus?!

Sorry Pien, Denemarken it is :D
+:)+ daar zit ik echt niet mee. Meetings zijn.leuk en Hiraeth heeft natuurlijk het laatste woord.

Wat jouw vraag betreft Hiraeth vind ik zelf zodra iemand zich hij/zij noemt met nieuwe naam bv Klaas/Anne , dan is dat voortaan de nieuwe realiteit en dus de titel.

Maar dat vind ik altijd. Mijn vriendin heeft haar naam veranderd en ik noem haar ook zo. Soms noem ik haar oude naam per ongeluk (ook meisjesnaam), dan schrik ik, zij lacht, ik zeg sorry met nieuwe naam en dat is het dan ook. Vooral geen spanning op leggen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:03

Mn tante heeft 1 letter in haar naam veranderd (van Janny naar Janne) en als ik zie hoeveel moeite dat al kostte, kan me voorstellen dat t sowieso best lastig is om te wennen aan een nieuwe naam. En dat staat dan helemaal los van transitie.

Wat een mooie meeting plannen. Kan t niet gewoon bij jou Hireath, lekker dichtbij :+

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:14

wat geweldig dat jullie willen gaan meeten. echt leuk hoe de contacten hier groeien in het topic. en wat vet dat jullie zijn wezen zwemmen :D

Super leuk ook om te zien hoe de operatie zo'n positieve werking heeft op Vikawiek! En hiraeth dat komt vast goed daar in Denemarken! Super tof allemaal!

Jolliegirl

Berichten: 32967
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:02

Ik wil ook mee <3

Ik kan rijden en 3 mensen meenemen! *\o/*

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 14:59

Kom dus net terug uit Frankrijk met 3 (!) UMCG enveloppen die voor me klaar liggen. Operatie ingepland op 27 augustus. Ja, dan kan ik dus niet en heb ik ook vermeld. Iets met dode mus. :+ -O-

Jolliegirl

Berichten: 32967
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:01

Wauw!

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 15:03

Ja, organisatorisch hebben ze dat best snel gedaan. :') Maar ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik misschien (mits ik stageverkorting aanvraag) eind dit jaar kan en anders volgende zomer. Ik wil deze operatie heel graag, maar ik heb ook nog gewoon een leven en verdere plannen. :o