Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:55

Wat fijn dat we jouw ontwikkeling de komende tijd hier mogen volgen. Afgelopen jaar heb ik beroepsmatig een klant gesproken die al jaren bij een bouwbedrijf werkte tot ze het traject in ging om ipv een man een ( overigens bijzonder mooie) vrouw te worden. Halverwege het traject is ze ontslagen omdat het bedrijf te traditioneel was. Ik heb alles uit de kast gehaald ( leuke woordspeling in deze) om te zorgen dat ze financieel even vooruit kon. Gelukkig heeft ze nu weer een andere baan en kwam ze laatst met haar nieuwe ID. Ik was echt plaatsvervangend trots! Bij deze wens ik jou ook een mooi traject toe en we lezen graag met je mee!

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:00

Wat tof zeg dat je de keuze hebt durven maken om dit traject in te gaan! Voor mij ben je trouwens altijd al een 'hij' geweest :P

Wat ik me wel afvroeg is of je uiteindelijk nog kinderen wil. En zo ja, ga je dan voor de zekerheid eitjes in laten vriezen zodat je toch biologische kinderen kan krijgen? Of zou je dan voor bijvoorbeeld adoptie gaan oid?

In ieder geval heel veel succes gewenst!

Trouwens, de reden dat ik genderneutrale toiletten onzin vind is omdat je ook gewoon het man/vrouw teken eraf kan slopen en dat ding gewoon een toilet kan noemen :+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:01

Leuk om eindelijk eens een foto van jou te zien Hiraeth :D Heel sterk van je, dat je ervoor uit komt, tegen ons als vreemden.

Ik ga je transitie volgen. En ik woon in de provincie Groningen. Als je een keer steun nodig hebt, of gewoon een keer langs wil komen, je hart wil luchten, etc... dan ben je meer dan welkom om een pb/appje te sturen... :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:02

Interessant om te volgen :j

Ik heb een transgender (man-vrouw) klant gehad die in de jaren 80 als een van de eerste in NL een volledige transitie heeft doorgemaakt. Vond ik ook altijd al zo interessant, en zij zat altijd zo vol met verhalen, ook over dingen waar je niet bij stil staat. Zo had zij bijv echt grote lompe mannenhanden, daar grapte ze dan altijd over “tja, daar doen de beste hormonen van de wereld niks aan” :')
Maar ook dat ze een half jaar als vrouw moest leven (in die tijd was dat incl mantelpakjes, panty’s en hakken), terwijl dat helemaal niet “haar” was. Maar om te bewijzen dat ze vrouw was, werd dit verplicht gesteld...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:02

goldenarrow schreef:
Trouwens, de reden dat ik genderneutrale toiletten onzin vind is omdat je ook gewoon het man/vrouw teken eraf kan slopen en dat ding gewoon een toilet kan noemen :+

Ja het probleem is toch dat mensen dat niet vinden kunnen :+
Ik ben 100% voor, de rij bij de mannen is altijd korter -O-

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:03

Magrathea schreef:
goldenarrow schreef:
Trouwens, de reden dat ik genderneutrale toiletten onzin vind is omdat je ook gewoon het man/vrouw teken eraf kan slopen en dat ding gewoon een toilet kan noemen :+

Ja het probleem is toch dat mensen dat niet vinden kunnen :+
Ik ben 100% voor, de rij bij de mannen is altijd korter -O-


Dan niet meer _O-

xChanelx
Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:05

Wat fijn dat je dit wilt delen en de ruimte er voor voelt!
Ik vind dat je leuk schrijft, met veel gevoel voor humor.

Wat me opvalt, is dat veel mensen met hun ervaring reageren en ik vroeg me af of jij dat vaak merkt. Dus als je vertelt dat je transgender bent, dat mensen dan zeggen "o, ik ken ook een transgender". En of je dat dan prettig vindt of juist niet.
Want als ik vertel dat ik een vrouw ben, krijg ik nooit de reactie: "o, ik ken ook vrouwen" :+

Veel succes maandag.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:05

Respect TS! Vind het heel knap, ik zit zelf ook in het lhbt+ ‘wereldje’ (ben zelf lesbisch) en heb een aantal vrienden die er toch niet voor uit durven te komen dat ze transgender zijn.
Ik volg dit topic :)

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:06

Super veel ‘plezier’ en succes op je eerste gesprek zometeen!

Mijn eerste transgender ervaring was met een (tegenwoordig vriendin) man uit het dorp van toen in de dertig jaar. Een school vriendinnetje en ik waren erg geïntrigeerd en gingen regelmatig op de koffie. :j

Ondertussen is zij echt compleet vrouw qua lichaam en is ze getrouwd met de vrouw van haar leven. Het is sowieso nooit te laat om je hart te volgen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:07

LadyMadonna schreef:
Dan niet meer _O-

Nee maar de rij wordt dan wel verdeeld :)*

Ik snap het probleem ook niet hoor, wij hebben in de vereniging al járen twee 'uniseks' WC's. Eentje op de zolder (dat is daar ook de enige), eentje in de kelder, en in de kelder ook nog een mannenwc (aka urinoir) en een vrouwenwc (omdat het anders niet eerlijk is dat mannen op meer wc's kunnen dan de vrouwen :)* )

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 09:17

maras schreef:
Wat fijn dat we jouw ontwikkeling de komende tijd hier mogen volgen. Afgelopen jaar heb ik beroepsmatig een klant gesproken die al jaren bij een bouwbedrijf werkte tot ze het traject in ging om ipv een man een ( overigens bijzonder mooie) vrouw te worden. Halverwege het traject is ze ontslagen omdat het bedrijf te traditioneel was. Ik heb alles uit de kast gehaald ( leuke woordspeling in deze) om te zorgen dat ze financieel even vooruit kon. Gelukkig heeft ze nu weer een andere baan en kwam ze laatst met haar nieuwe ID. Ik was echt plaatsvervangend trots! Bij deze wens ik jou ook een mooi traject toe en we lezen graag met je mee!

Wat een mooi bericht! <3

goldenarrow schreef:
Wat ik me wel afvroeg is of je uiteindelijk nog kinderen wil. En zo ja, ga je dan voor de zekerheid eitjes in laten vriezen zodat je toch biologische kinderen kan krijgen? Of zou je dan voor bijvoorbeeld adoptie gaan oid?

Ik ben nu 20, volgens mij is dat de leeftijd waarin het normaal is om nog geen kinderwens te hebben. :P Ik ben eigenlijk een best wel vrij en reislustig persoon en ik denk niet dat de levensstijl die ik wil geschikt is voor kinderen. Wie weet denk ik er anders over tegen die tijd, maar voorlopig is geen kind mijn keuze. Mijn broer mag onze familienaam wel uitbreiden in zijn eentje, dan word ik wel gewoon een toffe oom. :')

Magrathea schreef:
goldenarrow schreef:
Trouwens, de reden dat ik genderneutrale toiletten onzin vind is omdat je ook gewoon het man/vrouw teken eraf kan slopen en dat ding gewoon een toilet kan noemen :+

Ja het probleem is toch dat mensen dat niet vinden kunnen :+

:')

LadyMadonna schreef:
Ik heb een transgender (man-vrouw) klant gehad die in de jaren 80 als een van de eerste in NL een volledige transitie heeft doorgemaakt. Vond ik ook altijd al zo interessant, en zij zat altijd zo vol met verhalen, ook over dingen waar je niet bij stil staat. Zo had zij bijv echt grote lompe mannenhanden, daar grapte ze dan altijd over “tja, daar doen de beste hormonen van de wereld niks aan” :')
Maar ook dat ze een half jaar als vrouw moest leven (in die tijd was dat incl mantelpakjes, panty’s en hakken), terwijl dat helemaal niet “haar” was. Maar om te bewijzen dat ze vrouw was, werd dit verplicht gesteld...

Wauw! Ik heb onwijs veel respect voor haar! Wel jammer dat je het inderdaad moet bewijzen. Dat is nog steeds best wel een probleem naar mijn mening. Ik heb er zelf nog geen persoonlijke ervaring mee, maar transvrienden (dit klinkt wel heel raar :')) zijn dat eeuwige hokjesdenken wel een beetje zat, zelfs dus van de kliniek.

xChanelx schreef:
Wat me opvalt, is dat veel mensen met hun ervaring reageren en ik vroeg me af of jij dat vaak merkt. Dus als je vertelt dat je transgender bent, dat mensen dan zeggen "o, ik ken ook een transgender". En of je dat dan prettig vindt of juist niet.
Want als ik vertel dat ik een vrouw ben, krijg ik nooit de reactie: "o, ik ken ook vrouwen" :+

_O-
Ik denk dat het is om te relativeren en te laten zien dat je al wat kennis hebt op dat gebied. Volgens mij is het best menselijk gedrag om aan te geven dat je ergens een linkje mee hebt. :D Bij ongelukken denkt je brein namelijk ook gelijk: "Oh, ik heb een vriend die daar is" of "Ik ben daar op vakantie geweest in 1998", dit lijkt me dus een beetje vergelijkbaar. Ik vind de verhalen wel leuk om te horen trouwens!

Trouwens, ik vind het leuk dat sommige mensen hier zo gepassioneerd zijn over toiletten, maar uiteindelijk was dat ook maar gewoon een voorbeeld. _O-

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:17

Ik zal voornamelijk meelezen.

Maar wil wel even zeggen dat ik het ontzettend stoer van je vindt dat je A. Dit al met ons deelt, maar B. Ook gewoon op alle vragen heel duidelijk antwoord geeft.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:18

Stoer! Ik volg je wel even :)

Overigens noem je je instagram en geeft aan dat dat je letterlijke naam is. Ben je je ervan bewust dat de link naar jouw instagram in jouw onderschrift staat?

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:19

Vraag me toch een paar dingen af, dus ik zal me vrij voelen om ze te stellen xd
Omdat je dus nu “man” bent val je dan ook op vrouwen? Of op mannen. Want ik snap dat stukje soms niet. Dan zijn ze bv van man > vrouw en dan vallen ze op vrouwen. Ik begrijp niet goed waarom je dan niet gewoon hetro ben maar eigenlijk dan lesbisch wil zijn? Beetje rare vraagstelling. Hoop dat je het begrijpt.
Verder qua bijnamen (muts/dude) ik vind het heel vervelend als hier dus moeilijk over wordt gedaan. Want het is nooit een issue geweest/ je noemt iedereen zo en dan opeens is het ohhhh dat mag niet.
Jij maak er geen probleem van, gelukkig. Ik snap niet waarom mensen er wel een probleem van maken omdat je wordt als een normaal mens behandeld zoals iedereen. Geen uitzondering.

Dat is dus mijn tweede vraag; als iets normaal moet zijn waarom sommige er dan zo”n issue van maken (met alles is dit trans/ homo/lesbi/ (vind het van hetro ook mega vervelend als iemand helemaal overdreven doet) Ik vind overigens dat jij dat absoluut niet doet. Dus misschien dat andere bokkers het dan kunnen uitleggen.

En verder: hoe weet je het zeker. Heb van sommige gehoord via via dus toch niet persoonlijk, dat ze er later toch spijt van hadden. Van drastische ingrepen. Ben je daar niet bang voor?

Ps ik vind het wel fijn dat de wc s zijn gescheiden ik hoef niet ongevraagd mannelijke dingen te zien. Dus laat iedereen zijn wie ze willen zijn. Ik vind het vervelend dat als ik dus nu zeg ik wil wel gescheiden wc^s dat iedereen er dan over valt. Terwijl ik als vrouw zijnde mag dat ook fijn vinden. En bv t’s mag dus (want ze is man) naar de mannen wc.
Ik voel me ongemakkelijk als ik bij mannen naar de wc moet dus ik ben heel blij dat het gewoon gescheiden is.

Het is puur nieuwsgierigheid, en vind het heel interessant. Omdat ik me het niet kan voorstellen dat je je zo voelt, lijkt me heel vervelend als je in een verkeerd lichaam zit.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:23

Wat goed dat je zo open er over bent!

Mijn broertje is ook transgender. Hij slikt nu al jaren hormonen en is een echte vent. Niemand die zich nog vergist.

Bij hem zijn als eerste de borsten verwijderd en verder heeft hij geen operaties laten uitvoeren.
Hij vindt het verwijderen van de baarmoeder en eierstokken echt een ding omdat ook daar best veel risico's aan kleven. Net als het verwijderen van de vagina en creëren van een penis.
Hij hoopt dat de printtechnologie vooral een hele grote stap gaat maken zodat die operatie beter haalbaar is (kans op goed resultaat is nu vrij klein).

Het is een zwaar trajact en ook daarna blijft het moeilijk. Heel veel discriminatie (ook door politieagenten en hulpverleners 8)7 ) Veel onbegrip, persoonlijke problemen, maar de bevrijding om te kunnen en mogen zijn wie je bent is alles waard.
Want bovenal kiest niemand ervoor om transgender te zijn. Het letterlijk van bbinnen iemand anders zijn dan van buiten.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:25

Fijn dat je er zo open over kunt zijn. Ik ken zelf 2 vrouwen die de transitie hebben gehad en een persoon die genderfluid is.
Ik zal niet liegen en zeggen dat ik het begrijp, maar als iemand zich zo prettiger voelt, waarom niet? ;)

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:26

Mies: Je gender identiteit staat volledig los van je seksuele voorkeur. Mensen zien dit vaak als hetzelfde. Maar dat zijn dus twee totaal los van elkaar staande zaken.
Dat je geslacht wijzigt veranderd niks aan je seksualiteit.

In feite heeft TS 2x iets waar de buitenwereld soms vreemd van op kijkt. Hij is én genderdisfoor én homoseksueel.

Mijn broertje is enkel genderdisfoor en gewoon heteroseksueel. Hij valt dus op vrouwen. 'Vroeger' dacht hij zelf lesbisch te zijn in zijn puberteit, maar dat is hij niet.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:30

Eigenlijk zou dit een heel gewoon huis tuin en keuken topic moeten zijn.
Met als positieve nieuws: Ik heb mezelf gevonden.
Nu weet ik uit ervaring hoe moeilijk dat kan zijn, zelfs zonder gender issue,s.

Ik wens je sterkte voor de momenten dat dingen stressvol zijn, misschien bij de operaties of bij veranderingen in hormonen. Dat zijn de momenten waarop je misschien weer aan het twijfelen gaat of dat jij je aan je nieuwe ik moet aanpassen.

Maar heel ergens verandert er weinig, jij blijft jij alleen in een verbeterde versie.

Sterkte

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:33

Jeetje, wat een dappere beslissing en wat vind ik het toch goed dat je er niet voor schaamt! <3 Ik wens je heel veel succes in je behandeling. Kan wel pittig zijn. Een vriend van mij is van vrouw naar man gegaan, prachtig resultaat overigens, en niks in mijn ziel zou zeggen dat hij ooit een vrouw was geweest. Hij heeft soms wel veel moeite met hormonen gehad, dus dat kan wel pittig worden, maar waar een wil is is een weg. Heel veel succes toegewenst :*

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:35

Mag ik vragen waarom je jezelf transgender noemt en niet transseksueel?

Wordt het tegenwoordig ook anders getest dan psychologisch? Ik heb ooit begrepen dat het komt doordat een onderdeel van de hersenen zich mannelijk ontwikkelt, terwijl 'de rest' vrouwelijk is, of andersom. Is dat vast te stellen, of gebeurt dat niet?

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:37

miesnaom schreef:
Omdat je dus nu “man” bent val je dan ook op vrouwen? Of op mannen. Want ik snap dat stukje soms niet. Dan zijn ze bv van man > vrouw en dan vallen ze op vrouwen. Ik begrijp niet goed waarom je dan niet gewoon hetro ben maar eigenlijk dan lesbisch wil zijn? Beetje rare vraagstelling. Hoop dat je het begrijpt.


Ik ben niet OP en ook niet trans, maar ik weet wel dat je seksuele oriëntatie heel erg kan veranderen onder invloed van hormonen. Van hetero naar homo naar bi, en je kunt het vantevoren niet voorspellen.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 09:42

Winged schreef:
Overigens noem je je instagram en geeft aan dat dat je letterlijke naam is. Ben je je ervan bewust dat de link naar jouw instagram in jouw onderschrift staat?

:j

Ik weet dat het een risico is. Ik noem mijn naam niet direct in dit topic in de hoop dat toekomstige werkgevers dit niet vinden mochten ze gaan googelen, maar tegelijkertijd heb ik zo'n unieke naam dat wanneer je mijn naam googelt er ook nog een paar dingen naar voren komen waarin 'zij' en 'haar' genoemd word. Er komen dus sowieso vraagtekens wat dit betreft.

Daarnaast wil ik graag meer naamsbekendheid als kunstenaar, dus ik moet er maar mee leven. :o

Uiteindelijk zou ik met het zelfde gemak mijn verhaal met naam en al op een podium of op tv vertellen, de keuze is dus vrij weloverwogen.

miesnaom schreef:
Vraag me toch een paar dingen af, dus ik zal me vrij voelen om ze te stellen xd
Omdat je dus nu “man” bent val je dan ook op vrouwen? Of op mannen. Want ik snap dat stukje soms niet. Dan zijn ze bv van man > vrouw en dan vallen ze op vrouwen. Ik begrijp niet goed waarom je dan niet gewoon hetro ben maar eigenlijk dan lesbisch wil zijn? Beetje rare vraagstelling. Hoop dat je het begrijpt.

Om het simpel te maken: seksuele geaardheid staat los van je geslacht. Je kunt als transgender net zo goed hetereo, lesbisch, homo of biseksueel zijn. :)


miesnaom schreef:
Verder qua bijnamen (muts/dude) ik vind het heel vervelend als hier dus moeilijk over wordt gedaan. Want het is nooit een issue geweest/ je noemt iedereen zo en dan opeens is het ohhhh dat mag niet.
Jij maak er geen probleem van, gelukkig. Ik snap niet waarom mensen er wel een probleem van maken omdat je wordt als een normaal mens behandeld zoals iedereen. Geen uitzondering.

Voor sommige mensen kan het gevoelig liggen, mede omdat het vaak overkomt als een gebrek aan respect wanneer iemand 'mannelijke' woorden gebruikt voor een vrouw. Het is voor mensen sowieso al een omschakeling om bijvoorbeeld zij en haar te zeggen terwijl je dat niet gewend bent, als iemand dus ook niet 'dude' genoemd wil worden is dat naar mijn mening een klein beetje extra moeite.

Persoonlijk snap ik dat mensen het niet zien als een ding met een geslacht er aan en dat het voor hen normaal is dus ik maak er niet zo'n probleem van, maar voor andere mensen in het zelfde schuitje staat geslacht onder een vergrootglas en kan het dus wel een naar gevoel naar boven brengen. Al met al is dit iets wat met communicatie opgelost kan worden en wat per persoon verschilt.

miesnaom schreef:
Dat is dus mijn tweede vraag; als iets normaal moet zijn waarom sommige er dan zo”n issue van maken (met alles is dit trans/ homo/lesbi/ (vind het van hetro ook mega vervelend als iemand helemaal overdreven doet) Ik vind overigens dat jij dat absoluut niet doet. Dus misschien dat andere bokkers het dan kunnen uitleggen.

Ik snap deze vraag niet helemaal om eerlijk te zijn. Misschien dat je hem opnieuw kan stellen of dat een topicgenoot begrijpt wat je bedoelt?

miesnaom schreef:
En verder: hoe weet je het zeker. Heb van sommige gehoord via via dus toch niet persoonlijk, dat ze er later toch spijt van hadden. Van drastische ingrepen. Ben je daar niet bang voor?

Het komt inderdaad wel eens voor dat mensen spijt krijgen. Ik loop al vier jaar actief tegen deze muur op en merk dat ik mezelf belemmer, dus ik weet vrij zeker dat het voor mij juist een opluchting gaat zijn om te zijn wie ik ben. :) Je kunt het nooit zeker weten, alleen zo goed mogelijk bevestigen door in het dagelijks leven zo goed mogelijk als een man door het leven te gaan.

_lautje_ schreef:
Wat goed dat je zo open er over bent!

Mijn broertje is ook transgender. Hij slikt nu al jaren hormonen en is een echte vent. Niemand die zich nog vergist.

Bij hem zijn als eerste de borsten verwijderd en verder heeft hij geen operaties laten uitvoeren.
Hij vindt het verwijderen van de baarmoeder en eierstokken echt een ding omdat ook daar best veel risico's aan kleven. Net als het verwijderen van de vagina en creëren van een penis.
Hij hoopt dat de printtechnologie vooral een hele grote stap gaat maken zodat die operatie beter haalbaar is (kans op goed resultaat is nu vrij klein).

Het is een zwaar trajact en ook daarna blijft het moeilijk. Heel veel discriminatie (ook door politieagenten en hulpverleners 8)7 ) Veel onbegrip, persoonlijke problemen, maar de bevrijding om te kunnen en mogen zijn wie je bent is alles waard.
Want bovenal kiest niemand ervoor om transgender te zijn. Het letterlijk van bbinnen iemand anders zijn dan van buiten.

Ik quote dit bericht even voor de mensen die alleen mijn berichten lezen omdat het een best nuttige toevoeging is.

Medisch gezien zijn er inderdaad dingen die het of nét niet zijn, of die risico's dragen. Ik ga dus ook zeker informeren bij de kliniek wat het beste is voor mij op dat moment. :j


BMHP schreef:
Eigenlijk zou dit een heel gewoon huis tuin en keuken topic moeten zijn.
Met als positieve nieuws: Ik heb mezelf gevonden.

Wat mooi verwoord. <3

veerledec schreef:
Mag ik vragen waarom je jezelf transgender noemt en niet transseksueel?

Ik ben gewoon heel erg verengelst. :o

veerledec schreef:
Wordt het tegenwoordig ook anders getest dan psychologisch? Ik heb ooit begrepen dat het komt doordat een onderdeel van de hersenen zich mannelijk ontwikkelt, terwijl 'de rest' vrouwelijk is, of andersom. Is dat vast te stellen, of gebeurt dat niet?

Volgens mij is het nog steeds voornamelijk psychologisch, maar dit kan ik alleen in de loop van het topic bevestigen vanuit mijn ervaring.

Ik heb wel eens gelezen dat autistische vrouwen meer testosteron aanmaken (?), maar verder weet ik om eerlijk te zijn niet helemaal precies hoe de vork in de steel zit. Ik ben trouwens niet autistisch, maar ik noem het om aan te geven dat er wel dingen zijn die er mee te maken kunnen hebben. Mocht ik hier meer over weten kom ik hier ook zeker op terug!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:45

Wat een bijzondere, spannende tijd heb je voor je liggen. Maar wat fijn voor jou dat er iets gaat veranderen!
En wat bijzonder dat je ons mee neemt in jouw traject.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:48

Wat tof dat je je verhaal deelt!
_/-\o_

Ben je aan de ene kant niet 'bang' dat je seksuele voorkeur verandert door de hormonen? Vooral omdat je nu een vriend hebt?
Geen idee of het uberhaupt mogelijk is hoor, een verandering van voorkeur. ;)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:51

Stoer dat je je verhaal hier deelt, ik volg :) Ik "ken" in de buurt ook 2 transgenders, vond het altijd banketstaaf om direct allerlei vragen op ze af te vuren omdat ik oprecht geïnteresseerd ben, maar nu kan ik ze lekker hier stellen en meelezen :D Succes de komende tijd!