Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:41

Ik lees al een poosje mee, maar moet nu toch echt wel even reageren. Wat een super tof, leuk geschreven en ontzettend inspired stukje! Lekker van je avontuur genieten nu! :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:46

Gast, wat zie je er goed en happy uit!

Mooie update.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:51

Oh man, ik zit ook te stuiteren! Ik vind het zo heerlijk voor je. Eindelijk in Denemarken! **\O/**

Hiraeth schreef:
Of dat je telkens jezelf afvraagt of je een update moet geven of niet.

Hier blijf je dat toch wel doen? O:)

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:54

Wat een fijne update, mooi te lezen dat je het zo naar je zin hebt +:)+

Geniet ervan!

Foaly

Berichten: 4844
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:55

Heerlijk geschreven, ik wilde een paar dingen quoten maar dat werd te veel dus je krijgt deze in het algemeen: _O-

Geniet ervan en blijf vooral zo door updaten :D

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 14:07

Hier wel ja. :D Ik word soms nogal chagrijnig van Bokt (iets met politieke discussies :o), maar ik vind dit altijd zo'n prachtige plek van het internet. <3

Overigens kwam dus Jan gisteren heel treurig binnen met z'n hoofd op standje de-cavia-is-overreden-en-ik-wil-'m-begraven-in-de-tuin, met de zin: "Heb je het al gehoord?" Ik begon gelijk te denken aan doemscenario's, maar besloot eerst maar te gaan voor een ouderwetse: "Wat dan?" Zegt 'ie dus: "Ja, van Mette Frederiksen." Ik wist dus dat er weer een persconferentie was geweest, dus ik begon gelijk te denken dat ik 't land uitgegooid zou worden of dat Denemarken tot juli op slot gaat ofzo. Komt die oelewapper met dit: "Er mogen nu nog maar vijf mensen op bezoek komen."

Jan, lieverd. VIJF MENSEN!?

Hoe dan ook. We hebben vanavond dus een spelletjesavond met Jan's oude huisgenoot en zijn vriendin. Je 'moet' (ik weet niet hoe het formeel zit) hier een bubbeltje kiezen waar je mee omgaat, en in zijn geval is dat dus redelijk vanzelfsprekend z'n huidige huisgenoot en de vorige. :+ Deze avond wordt dus ook helemaal in het Deens en ik ben nerveus en heb er zin in tegelijk.

Overigens heb ik wel een momentje van ergernis als ik Jan na het hardlopen dus zonder shirt naar de badkamer zie lopen, want dan denk ik alleen maar: verdorie, dat wil ik ook. :') Gelukkig wordt dat goedgemaakt met de lichtinval in m'n kamer. Ik heb voor het eerst iets van jukbeenderen ontdekt bij mezelf en daar ben ik trots op. En Jan noemt me heel vaak 'meneer', dus dat maakt dingen ook goed. _O-

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:56

_O- Hiraeth, ik heb enorm genoten van je update. Hij is erg geestig, hij is positief en het gaat gewoon heel erg goed met je. Als afsluiting nog een mooie foto van jezef, en "dich bis un moie kerl (Je bent een mooie man ) <3
Veel plezier vanavond en hopelijk versta je veel van het Deens.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:00

Hahaha, alles is relatief ... :D

Veel plezier vanavond. Je Deense leercurve gaat vast als een speer!

Anoniem

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 16:09

Wat een heerlijke updates! Ik gun het je zo :D

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:57

Wat een gave update!

vikawiek

Berichten: 1485
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:17

Leuke update Hiraeth! Geniet van je tijd daar he en veel plezier vanavond :D

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:09

Super leuke update!

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:28

Je blijheid knalt van het scherm, heerlijk om te lezen!
Geniet ervan en veel succes daar!

Rocamor

Berichten: 10860
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:43

Wat een fijne update zo!

En ik moest zo lachen om de opdruk op je trui.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 10:27

Mooie update, en die foto's van de stad zijn práchtig, vooral die met die langsrijdende bus. Heel mooi!

En jij bent ook mooi ;)

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 16:00

Dankjewel allemaal voor de lieve reacties! :+:

Ondertussen ben ik ook het Tinderavontuur aangegaan en is het echt Y)(^) als het gaat om wat hier rondloopt. Echter merk ik dat trans zijn en daten niet iets is wat altijd goed samengaat. Ik word toch weer elke keer geconfronteerd met m'n eigen (seksuele) onzekerheid en heb nog geen bericht verstuurd. _O- Kan iemand me even moet inpraten om met de-tinder-liefde-van-m'n-leven (Mikkel *\%/* ) te praten? :')

Op de bijna doodervaringen, het zo verdwaald zijn dat een buschauffeur uitstapt om je te helpen en een fiets die nu bij de maker staat na, bevalt het me allemaal nog steeds heel erg hier. :D Gisteren had ik het afrondende gesprek van mijn stage waarvan ik nu in mijn laatste week zit. Ik heb het gewoon een half jaar uitgehouden als echte man! Mijn stagebegeleider was héél positief. Hij vond dat ik onwijs betrouwbaar ben, goed kan schrijven en heel veel talent heb voor het vak. Ook voedde hij mijn quarter-life crisis met het volgende citaat: "Het is tijd dat je gaat voorsorteren voor je toekomst."

Ja, kak. Dat weet ik dus écht niet. Ik beperk mezelf door de attitude dat ik álles wil doen. Al jaren ben ik actief als kunstenaar en ik wil graag creatieve dingen doen, maar muziekjournalistiek is ook echt mijn ding en ik ben ook dol op film en fotografie. En tja, ik wil eigenlijk dus dolgraag asap naar Denemarken, zelfs als dat gaat betekenen dat ik de banen niet voor het uitzoeken heb. Ik weet het dus gewoon niet meer. De afgelopen maanden heb ik geleefd volgens het principe om gewoon in het moment te leven, omdat de toekomst toch altijd anders loopt dan je denkt. Nu heb ik juist het idee dat ik niet genoeg aan het plannen ben.

Toch blijf ik continue wel deuren openen en subtiel door sudderen qua ontwikkelen, zelfs al heb ik dat dus niet direct door. Zo mag ik dus fotograferen bij een Deense band en worden die foto's gebruikt bij een bekend Deens muziekmagazine. *\o/* Ook begin ik de lokale gebruiken ook wat te snappen. De taal is nog een struikelblok, want toen ik de fietsenmaker belde moest ik twee keer opnieuw het keuzemenu beluisteren om te snappen wat er gezegd werd. Ook is "mijn verrekte ketting pleurt de hele tijd van dit rijdende stuk schroot en ik wil 'm graag gefixt hebben" ook geen zin die ik in het Deens kan vertalen. :')

Ondanks de twijfel en negativiteit die misschien nu wat meer doorschemert wil ik vooral de focus leggen op hoe erg ik gewoon aan het genieten ben. Mijn levensstijl is nu al zó anders. Waar mijn kamer in Nederland voelde als een gevangenis waarbij de buitenwereld echt een ander ding was, voelt dit appartement als een thuisbasis waaruit ik mijn volgende avonturen plan. Een beetje zoals in die oorlogsfilms met van die stokken en kleine poppetjes, in zo'n donkere rokerige kamer. Daarnaast eet ik minder zooi (geld besparen :')) en ben ik heerlijk op pad. Als ik dan weer op m'n fietsje stap en naar beneden zoef van een heuveltje af heb ik soms de tranen in mijn ogen. Helemaal als het zonnetje nét een beetje schijnt en er de juiste muziek door m'n koptelefoon schalt.

Of ik nu een mondkapje op moet doen om geen sneeuw te happen, minstens een uur moet ontdooien om m'n tenen weer te voelen of voor de duizendste keer een heuvel op moet trappen: ik geniet. <3

Overigens heb ik ook éindelijk wat spulletjes voor aan de muur in mijn kamer, dus ik geef jullie even een kijkje in mijn kamer. :D Zoals eerder gezegd deel ik het appartement dus met Jan (we hebben nu samen een bordje <3 ), maar dit is mijn eigen hok voor als ik weer op Discord zit en geluidsoverlast creëer. _O- De vlaggetjes lagen in de supermarkt (want alles wordt gevierd met de Dannebrog) en ik kon het niet weerstaan, zelfs al hoef ik alleen maar het rolgordijn open te doen om Denemarken te zien. :')

Afbeelding

Afbeelding

En ook nog even wat foto's, omdat je tegenwoordig wat meer foto's mag zetten in posts. :D Ik heb nu net op de Deense Marktplaats een ND-filter gekocht, dus ik hoop dat ik binnenkort even een extra stap kan maken als het gaat om fotografie. Zo'n filter is als het ware een zonnebril voor je camera. Omdat er minder licht binnenkomt, kun je ook overdag schieten met een langere sluitertijd. Je zou dan bijvoorbeeld verkeer kunnen vastleggen in uitgeveegde strepen van koplampen, zeeën veranderen in een mistige waas en kleuren komen soms net iets lekkerder naar voren. Ik moet nog wel even testen hoe 't werkt qua instellingen, maar ik heb er zo'n enorme zin in om daar mee te gaan prutsen. :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze selfie geeft de weersituatie van vandaag en gisteren wel goed weer. :') Maar hé, het is ten minste niet Madrid, maar het subtropische Scandinavië. _O- (Waar het nu -1 is. :') )

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:35

Wat daten met Mikkel (leuke naam!) betreft: daten is sowieso spannend, of je nu wel of niet transgender bent. Hoewel, dan is het nog spannender dus ik snap je wel. Tips heb ik niet voor je. Ik ben al een poosje uit het daten (ben maar een paar jaar jonger dan Tante Pien in dit topic) en heb dus geen recente ervaring. Kan je alleen meegeven dat je het vooral maar moet gaan doen, dat daten. Onder het motto: "al doende leert men". Je kunt ook de Pipi Langkousmethode aanhouden: "Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan".

Gefeliciteerd met het afronden van je stage. Volgens mij is die periode omgevlogen. Dat je niet weet wat je wilt worden omdat je een hele brede belangstelling hebt, herken ik wel. Ik ben flink ouder dan jij en weet het ook nog steeds niet. Wat mij wel wat geholpen heeft is de informatie over de "creatieve generalist". Dat is ooit in een topic op Bokt voorbij gekomen en daarin herken ik mezelf wel.

Je update komt op mij niet negatief over. Wel haal ik eruit dat je inderdaad enorm zoekende bent maar toch ook wel stappen zet die je "verder" brengen. Wat de definitie van "verder" ook moge zijn. Ik denk dat een en ander ook wellicht nog wel hormoongerelateerd is? Soort van tweede of verlengde puberteit?

Ik hoop trouwens wel dat je in je kamer ook nog een andere deur hebt, anders wordt het wel heel lastig om die kamer in en uit te gaan. Heb je trouwens je kop nog niet gestoten aan de deurkruk?

Die ND-grad filters zijn fijn. Ik gebruik ze zelf niet maar kijk er altijd wel verlekkerd naar als ze ergens in de aanbieding zijn. Ik ben al jaren helemaal happy met een polarisatiefilter. Dat heb je vast ook.
Wel ff hier ook je foto's laten zien als die gepubliceerd zijn.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:24

Wat een heerlijke update weer Hiraeth! En op jouw leeftijd mág je nog zoekende zijn en daar mag je ook nog van genieten. Als je voor je dertigste weet wat je de komende 40 jaar gaat doen, ben je volgens mij niet goed bezig (en al vastgeroest voor je uberhaupt bewogen hebt).
Gewoon lekker onderzoeken wat je nou écht leuk vindt, en wie houdt je tegen om eerst 5 jaar het ene te doen en dan 5 jaar het andere, en dan nog eens 10 jaar weer wat anders?

Wat betreft ND-filters, ik heb er hier ook één, een 8 stops variabele. Heerlijk speelgoed. Ga er vooral ook in zwart-wit mee klooien :j

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:34

Over Biden
https://www.parool.nl/cs-bc5387e7
Zie 17.47

Citaat:
Biden kiest trans vrouw als onderminister van Volksgezondheid

Aanstaand Amerikaans president Joe Biden heeft Rachel Levine naar voren geschoven als onderminister van Volksgezondheid. Zij wordt als de nominatie wordt goedgekeurd door de Senaat de eerste trans vrouw die een functie krijgt in een federale regering.

Levine (64) leidt momenteel als minister de strijd tegen het coronavirus in de staat Pennsylvania. Ze doceert ook pediatrie en psychiatrie.

Biden zegt dat diversiteit in zijn ploeg hoog in het vaandel staat. Hij noemt Levine zeer gekwalificeerd voor de baan. Ze gaat dienen onder de latino Xavier Becerra, die minister van Volksgezondheid wordt.


Ik word hier blij van.

Ik heb erg gelachen om "tante" Pien.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:08

Hoe gaat het nu Hiraeth? :D

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 12:06

Héérlijk! :D Op de quarter life crisis en mijn seksualiteitscrisis na. :')

Het groepje internationale studenten wordt hier langzaam steeds groter en we spreken best veel af. We worden namelijk met regelmaat getest om naar school te kunnen gaan en je mag hier met zo'n 5 man afspreken. Ik ben de enige die echt een 'eigen' plekje heeft van alle studenten, dus vaak worden feesten bij mij georganiseerd. Ik hoef dus eigenlijk nooit iets te plannen. _O- Ook gaat het Deens me intussen steeds beter af. Vooral de gesprekken met de lieve meneer van de fietsenwinkel gaan heel goed. Helaas heb ik daar ook iets te veel kunnen oefenen. :\

Maar goed, dan rest dus de quarter life crisis: wat ga je in je toekomst doen. Ik weet nu eigenlijk 99,9999% zeker dat ik later echt naar Denemarken wil en ik zie best vaak (internationale) baantjes voorbij komen. Toch wil ik mezelf het liefst zo ver mogelijk integreren en wil ik ook gewoon een speler zijn op de echte Deense arbeidsmarkt, in plaats van alle 'expatbaantjes'.

Dúúús, Hiraeth gaat naar de universiteit. :D Ik ga naast journalistiek namelijk beginnen aan Scandinavië studies bij de UvA. Daar leer je in twee jaar tijd de taal vloeiend genoeg om in het derde jaar een half jaar te kunnen studeren aan een universiteit in Scandinavië. Enne... een beetje langer de tijd hebben voor mijn ontplooiing zie ik eigenlijk ook wel zitten. :o In de tussentijd wil ik daarnaast nog mijn gereedschapskistje blijven bijvullen en onder andere de skills leren gebruiken die ik nu leer. Zo heb ik nog een paar ideeën voor korte documentaires liggen die ik graag wil uitwerken. Mocht dat een beetje goed uitpakken wil ik ze ook inschrijven voor wat filmfestivals en dan hopen dat ik wat win, want dat staat wel leuk op de cv. O:)

Ik heb wat dat betreft dus weer een beetje rust gevonden, haha.

Wat betreft mijn seksualiteit heb ik een crisis omdat ik een halve-soort-van-crush heb op een studiegenoot... Alleen is het een vrouw. En een lesbienne. _O- Ik voel me gewoon een soort van blije golden retriever als ik haar zie en we hebben heel veel momenten waarbij we écht diep kunnen gaan. Het voelt gewoon heel safe met haar. Ik weet dat 't nooit wat gaat worden, maar ik geniet wel enorm van de mooie momentjes. Zo staat de 2,5 uur durende autorit terug van Thy naar Aarhus als een gebrand CD'tje klaar in mijn hoofd. Wat een prachtige zonsondergang, heerlijke diepe gesprekken en hilarische lachstuipen. Er is letterlijk één (1) afslag die we moeten nemen op die hele weg en die hadden we gemist. :')

Er schuilt dus misschien toch nog ergens een kleine biseksuele persoon achter m'n homoseksuele façade. :D

Euhm... en even denken: wat verder. Oh ja, ik heb de upgrade gemaakt naar poedersuiker. :j

Afbeelding

Hoe dan ook, het is hier echt fantastisch weer en ik heb straks een fotoshoot (waarbij ik achter de camera sta) met iemand die ik via FB heb leren kennen. Morgen wederom een fotoshoot, waarvoor ik helemaal naar Kopenhagen ga (op hun kosten). *\o/* De komende dagen blijft het lekker lenteweer en ik heb er zo veel zin in. :D

En tot slot nog de vederupdate: ik begin langzaam wat meer haartjes op m'n kin te krijgen, maar het heeft nu nog de dichtheid van een cactussenveld in een uitgedroogde woestijn. De snorveren worden wel wat duidelijker stuk voor stuk. :D

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:22

Hahaha wat een heerlijk update weer, wat kun je toch fijn schrijven.
Fijn dat het zo goed bevalt in Denemarken. Ik hoop dat het tzt lukt om daar een fijne baan te vinden, dat is nog niet altijd zo makkelijk daar.

En een crush, kan me voorstellen dat dat flink verwarrend is. Ach uiteindelijk word je verliefd op een persoon en maakt het dan blijkbaar niet zoveel uit of dat een man of vrouw is. Zou natuurlijk leuk zijn als zij daar ook zo in zou staan.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 17:26

Leuke update en blijkbaar word jij gewoon verliefd op mensen. Is toch helemaal ok. Laat gaan en geniet ervan.

vikawiek

Berichten: 1485
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:46

Leuke update :D

Ik denk dat best veel mensen dat hebben. Eerst je seksualiteit uitzoeken, dan komt gender om de hoek en als dat klaar is paste die seksualiteit misschien ook niet meer. In ieder geval, same :')

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 18:49

Ik vind mannen gewoon veel aantrekkelijker, in ieder geval op seksueel vlak. Maar misschien moet ik iets minder star zijn in mijn 'later samenwonen met een mooie man en twee katten' beeld. :')