Kleine borsten lotgenoten, tips en trucs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:43

Nog een lotgenoot hier helaas :+ Ik heb momenteel een 70A, bijna niks dus. En het stomme is dat de rest van de familie wel ‘groot geschapen’ is. Ik draag eigenlijk alleen push-up om de illusie te wekken dat er nog iets zit zeg maar. Bikini’s passen bij mij vaak wel prima, zolang ik maar bandjes heb :+

Ik lees nu veel over een grotere cupmaat kiezen, maar dan moet de omvang kleiner. Hoe doen jullie dat dan? Als je al 70 hebt, kun je toch bijna niet kleiner?

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:45

Ik kan er ook van meespreken :o Heb een 70/75 A en zodra ik wat afval is het altijd meteen te zien aan mijn borsten. Ik heb maar één type beha dat goed zit, een push-upmodel zodat ik toch niet helemaal plat lijk :D Ik geloof dat ik een stuk of 6 stuks van die beha heb :)

Ik heb een beugelloze halterbikini die best goed blijft zitten, maar het bandje onder mijn borsten zit ook goed strak dus hij blijft behoorlijk zitten (al is het niet veel, ik heb wel 'iets' waarachter hij blijft steken _O- )

Ik moet zeggen dat ik nou niet echt complexen heb over mijn kleine borsten. Ze zouden zeker groter mogen, maar ik laat me er niet door tegenhouden om in een hemdje te lopen :) Alle mannen die ze al gezien hebben zeggen dat ze goed genoeg zijn, maar misschien zeggen ze dat om mij te plezieren :p

Mijn moeder is net zo klein en fijn als ik, maar die heeft trouwens wel een D-cup

Blue_flower
Berichten: 1930
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:45

gerpiegorp schreef:
Nog een lotgenoot hier helaas :+ Ik heb momenteel een 70A, bijna niks dus. En het stomme is dat de rest van de familie wel ‘groot geschapen’ is. Ik draag eigenlijk alleen push-up om de illusie te wekken dat er nog iets zit zeg maar. Bikini’s passen bij mij vaak wel prima, zolang ik maar bandjes heb :+

Ik lees nu veel over een grotere cupmaat kiezen, maar dan moet de omvang kleiner. Hoe doen jullie dat dan? Als je al 70 hebt, kun je toch bijna niet kleiner?


Bij speciaal zaken heb je 65 en volgens mij bestaat 60 ook nog. Maar dan moet je goed zoeken inderdaad. Maar 65 zit mij echt vele malen beter dan de 70.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:45

Kimmie25501 schreef:
Mijn moeder en zusje hebben juist wel iets meer. Niet enorm, maar wel een mooie maat. Vandaar dat ik het zo jammer vond dat het bij mij niet wilde groeien :')

Haha hier net zo. M'n moeder (en oma/tante van moeders kant) heeft/hebben een mooie maat. Ik zeg altijd dat ik de borsten van m'n vader heb :)) Tantes/oma van vaders kant zijn ook niet zo rijk bedeeld -O-

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:48

Ja, ik meld me ook! Mijn moeder had nog zo gehoopt dat ik de borsten van mijn vaders kant zou krijgen, maar nee :+
Ben er trouwens wel blij mee ondertussen, maar als ik een shirtje met een ‘decolleté’ aan heb betekent dit eigenlijk dat ik mijn ribben aan de wereld laat zien.
Verder geniet ik van mijn bewegingsvrijheid, het niet hebben van rugpijn en de mooie (beugelloze) bralettes die ik kan dragen :)

Qua bikini’s heb ik meestal halterbikini’s. Daarmee krijg je nooit van die openstaande cups en het wekt nog een beetje de illusie dat je iets hebt.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:16

Kleine B cup hier! Dit jaar de ideale bikini gevonden, ben er echt verliefd op <3 Iedereen vindt hem leuk en hij zit superfijn! Hij is van Esprit :)


Afbeelding

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:19


Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:28

Jaaa ik kom me ook melden!

Ik heb zonder opvulling 75a... met vulling 75b, heb altijd de push up bh-tjes van de h&m, die goedkope die in 2packs komen. Zitten heerlijk. Maar ik zal voor de grap nog wel eens gaan meten! De perfecte bikini heb ik nog niet gevonden, het ziet er gewoon stom uit bij mij. Heb een, als ik zo vrij mag zijn, flinke bilpartij, brede heupen. Dan een lange platte buik en dan krijg je een streepje wat dat mijn bikinitopje moet voorstellen. Voel me soms net een kleuter.
Had vorig jaar een extreme push up bikini gekocht, maar dat zat voor geen meter en als ik bukte kreeg iedereen een sneakpeak :+

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:56

Dani199764 schreef:
Blijft de bakleding bij jullie wel zitten? Ik merk dat als ik een bikini aan heb, en ik wil bijvoorbeeld in water springen of duiken, dan heb ik daarna als nog geen topje meer aan _O-
Ik ben zo plat dat de topjes nergens achter blijven hangen zegmaar, en strak aantrekken doe ik al wel, maar het moet ook niet snijden natuurlijk


daar om haal ik halter bikini's :+

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:03

xSCWx schreef:
Voor wie zijn goede BH maat wil weten hierbij nog eens het topic: [MWS] Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!
En hierbij een goede BH size calculator: http://brasizecalculator.eu
De omvangmaat meet je vlak onder je borsten, redelijk strak meten. (Je omvangmaat wordt altijd naar beneden afgerond, dus 73CM wordt 70 etc.) Voor de cupmaat ga je voorover hangen en meet je losjes rondom je borst over de tepels.


Ah top!
Echt, wil het nog eens benadrukken meiden, probeer dit eens uit!

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:34

Smee__ schreef:
Ik heb hetzelfde als jij TS. Ben 1,80 en idd brede schouders/heupen/bovenbenen. Bij mij komt het denk ik doordat m'n borstbeen redelijk naar binnen staat. Heb ook een enorm verschil van grootte tussen m'n linker- en rechterborst + wat uitstekende ribbenkast. Het liefst hou ik dus gewoon m'n shirt aan, vind het zo ontzettend lelijk :+

Dit heb ik dus ook. 1,70 lang, brede schouders, bovenbenen. Als ik een hempje aan heb zie je dus mijn ribbenkast net onder mijn borsten uitsteken. Hier stoor ik mij ook enorm aan. Daarom hou ik ook maar lekker mijn over sized shirt aan.. schaam me rot anders

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Kleine borsten lotgenoten, tips en trucs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 00:15

Ik werd vroeger ook altijd "gepest" dat ik 4 tieten had ^) Oké m'n ribben steken ook ongeveer even ver uit als m'n borsten maar toch :')

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Kleine borsten lotgenoten, tips en trucs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:46

Ik heb 80A en die zijn eigenlijk nooit helemaal gevuld. Vreselijk is dat.
Draag de padded beugelloze BHs van de HEMA graag maar die zijn er alleen in A als ze in de aanbieding zijn. Begin het kalmaan te accepteren maar het blijft frustrerend dat ik eigenlijk flink dun ben maar mijn buik toch verder uit steekt dan mijn borsten :o

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 09:13

Gister heb ik deze gekocht, met kruisbanden op de rug, dus deze blijft hopelijk goed zitten


Afbeelding

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:18

Hier ook iemand met nauwelijks iets *\o/* Officieel 65A, wat ik de praktijk op bh’s voor 70AA uitkomt :’)

Wie voor deze cupmaat een winkel weet waar ze nog iets van push up/goede vulling hebben hoor ik heel graag! Bij de Hunkemöller ben ik uitgelachen dat dat niet eens kon. Stomme winkel :+

Voor bikini’s ben ik vorig jaar voor het eerst heel goed geslaagd! Deze in de kleinste maat van de decathlon (heb hem zelf in het zwart) past perfect, heeft push up en gaat zelfs bij mij niet opvallend open staan: https://www.decathlon.nl/p/push-up-biki ... p-X8403454 Daarnaast heb ik in het buitenland een mooie voorgevormde triangle (?) bikini zonder beugel gevonden. Officieel hoort maar een deel van je borsten bedekt te zijn en bij mij worden ze compleet omvat, maar het sluit perfect aan. Dus voor bikini’s weet ik nu dat een iets grotere maat goed kan uitpakken. Heel blij mee!

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Kleine borsten lotgenoten, tips en trucs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:21

Hier nog iemand met heeeel weinig... zit op een A cup.

Ik heb laatst bij Hunkemoller nieuwe BH's gekocht, ik moet zeggen dat het echt onwijs verschil uitmaakt wat voor type je hebt. ik ga ook een bikini in deze variant aanschaffen. Ik heb nu dit type:

https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/61-voo ... 19846.html

staat echt heel mooi!

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:33

Gwenvd schreef:
Hier nog iemand met heeeel weinig... zit op een A cup.

Ik heb laatst bij Hunkemoller nieuwe BH's gekocht, ik moet zeggen dat het echt onwijs verschil uitmaakt wat voor type je hebt. ik ga ook een bikini in deze variant aanschaffen. Ik heb nu dit type:

https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/61-voo ... 19846.html

staat echt heel mooi!

Ik had een soort gelijke van de Primark, zat bij mij voor geen meter :+.
De bh's van de H&M vind ik trouwens mooi en zitten 9/10 keer top.

Bikini's zijn idd een ramp, gelukkig heb ik in ieder geval 1 goede (van de H&M). Ik haat zwemmen trouwens dus voor de rest maakt het ook niet uit.

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:56

Ook hier een kleine cupmaat... Eigenlijk 60/65C, maar draag vaak 70B of 70C. Klinkt een stuk groter dan het is, haha. :)

BH's heb ik meestal van Victoria's secret. Af en toe koop ik er één van de Hunkemöller, maar die zitten toch minder lekker.

Bikini's heb ik altijd van de H&M! Er is één model die heerlijk zit, mooi accentueert en door de gekruiste bandjes en bredere onderband keurig op zijn plek blijft *\o/* Beugelbikini's vind ik persoonlijk echt niet mooi, dus die vallen af.

Afbeelding

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:56

Zo zie je maar @deksel dat het bij iedereen anders is. Ik zou gewoon naar een lingerie zaak gaan en daar je laten helpen door een verkoopster, zij weten wat mooi staat en wat je kan helpen.

Athelas

Berichten: 1969
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:05

Hier ook, maar eigenlijk kan het me niks schelen, schaam me er ook totaal niet voor. Vind het wel prettig, geen grote dingen die in de weg zitten en er nooit last van.

Moet alleen wel opzoek gaan naar betere BH's, kinder bh's van de hema (70A/AA) kan ik ook niet eeuwig blijven dragen. :') _O-

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Kleine borsten lotgenoten, tips en trucs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:06

Hier ook een cup AA
Badpakken kan ik echt niet dragen want dan ben ik van voren net zo plat als van achter. Echt geen gezicht
Ik draag het liefst triangel bikini's met vulling. Dit staat me het mooist.
Verder draag ik onder mijn kleding push up BHs

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Kleine borsten lotgenoten, tips en trucs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:14

xSCWx ik heb die tutorial eens gekeken, en daaruit komt een 70AA := De laatste keer dat ik beha's ging kopen paste ik eigenlijk net niet in een 70A, maar ik ben wel wat afgevallen dus misschien zou dat nu wel lukken.

Als ik een andere calculator gebruik varieert het advies van een 65A tot een 70D, dus daarmee weet ik nog steeds niks :o

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kleine borsten lotgenoten, tips en trucs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 07:52

Celestial, dat is een leuke bikini!!

XIrlijn, ik heb een collega die ook bedeeld is met twee erwten op een plank en zij zweert bij Victoria's Secret. Misschien is dat wat voor je?

Athelas, love the HEMA :+

Athelas

Berichten: 1969
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:44

Pikkepor schreef:
Celestial, dat is een leuke bikini!!

XIrlijn, ik heb een collega die ook bedeeld is met twee erwten op een plank en zij zweert bij Victoria's Secret. Misschien is dat wat voor je?

Athelas, love the HEMA :+


Jups :+
Als iemand nog ideeën heeft waar ik bh's zonder beugel kan kopen? Ik haat beugels. :')

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Kleine borsten lotgenoten, tips en trucs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:48

Fijn topic, ik lees hier ook even mee!

Athelas, ik was daar toevallig ook naar op zoek, en zag er wat bij H&M. Dat is wel alleen vanaf 70A, dus als je eigenlijk AA moet hebben gaat dat misschien niet passen.. Maar wie weet het proberen waard!