Definitief ontharen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Iinge_
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 10:55

Hoi Bokkers!

De zomer komt er weer aan binnenkort, en dus ook het goed bijhouden van het scheren :’)

Aangezien ik daar niet van hou zit ik er aan te denken om sommige plekken eens definitief te ontharen. Maar er zijn zoveel plekken waar ik dit kan doen, ik zie door de bomen het bos niet meer :+

Dus nu mijn vraag, wie heeft hier ervaring mee en waar heb jij het laten doen? Graag zowel positieve als negatieve ervaringen want ik wil graag weten waar ik aan toe ben. Tips voor goede bedrijven zijn ook zeer welkom.

Alvast bedankt!


DemDeempel
Berichten: 1067
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:59

Ik heb het geprobeerd, ben voor tien behandelingen geweest met laseren van de oksel maar er is helemaal niks weg.
Daarnaast kan je pigment gaan verschuiven als je laat laseren en heb ik nu vlekkerige oksels.
Ik las later online dat het voor mensen met rood haar ook moeilijker was om te laseren, nu ben ik rossig dus niet echt rood rood maar voor mij was het helaas zonde geld.

Marieke_K
Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:09

Zelf heb ik goede ervaringen met IPL ontharen. Had best heftige haargroei in mijn oksels (dikke donkere haren, moest 2x per dag scheren) en nu geen haar meer (10 jaar geleden voor het eerst gedaan, net bijwerk behandeling gehad).

Heb inmiddels mijn oksels en bikinilijn laten doen. Ben bij Epilennium geweest in Rotterdam. Het duurt wel een jaar voordat alles weg is omdat je maar iedere 6-8 weken gaat. Afhankelijk van je haargroei, dikte en kleur stellen ze daar een behandeling vast. Als alles weg is kan je ongeveer 10 jaar zonder en dan nog zo nu en dan voor nog een behandeling.

Ben er erg blij mee, geen stoppels meer en zonder nadenken kan ik nu t-shirts aan :D

Laseren heb ik ook geprobeerd maar was bij mij minder effectief en pijnlijker.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:10

Ik lees even mee! Ben er ook al een paar jaar over aan het twijfelen, maar mijn haar (blond) heeft idd ook iets rossigs en het is toch echt wel heel duur ook, dus durf niet goed

Doen jullie het met een eigen apparaatje thuis of in een salon?

Yv_
Berichten: 19114
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:12

Ik heb het jaren geleden gedaan bij de bikinilijn en ik had volgens de papiertjes de perfecte huid ervoor: lichte huid + donker haar. Heb zo'n 14 behandelingen a 150€ gehad (2 jaar mee bezig geweest) en ehm.. Sja, weggegooid geld.
Het is een paar jaar veel minder geweest, maar de zakjes die niet dood waren, groeiden wel door, dus je moest alsnog gewoon blijven scheren. Na die 2 jaar ben ik er mee opgehouden en langzaam aan kwam alles gewoon weer 'in volle glorie' terug. Nu is het alsof ik dus nooit wat heb laten doen. Volgens mij moet je het altijd wel eens in de zoveel tijd blijven herhalen.

♥ Rewrite the Stars ♥

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:27

Yv_ schreef:
Ik heb het jaren geleden gedaan bij de bikinilijn en ik had volgens de papiertjes de perfecte huid ervoor: lichte huid + donker haar. Heb zo'n 14 behandelingen a 150€ gehad (2 jaar mee bezig geweest) en ehm.. Sja, weggegooid geld.
Het is een paar jaar veel minder geweest, maar de zakjes die niet dood waren, groeiden wel door, dus je moest alsnog gewoon blijven scheren. Na die 2 jaar ben ik er mee opgehouden en langzaam aan kwam alles gewoon weer 'in volle glorie' terug. Nu is het alsof ik dus nooit wat heb laten doen. Volgens mij moet je het altijd wel eens in de zoveel tijd blijven herhalen.


Ik heb dezelfde ervaring. 2 jaar geleden m'n bikinilijn met IPL laten ontharen, en ook een lichte huid en dik zwart haar. Het heeft een tijdje redelijk geholpen en er werd me verteld dat ik maar eens per jaar terug zou moeten komen. Alleen groeide het gelijk al supersnel weer terug en nu lijkt het inderdaad alsof er nooit iets aan gebeurd is -O- . Ik vond (en vind) het het geld absoluut niet waard helaas.

Iinge_
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 12:32

Jeetje wat een verschillende ervaringen.

Zelf heb ik een lichte huid en vrij donker haar, maar je zou toch hopen dat als het niet mogelijk is, zo’n bedrijf je dit eerlijk vertelt.

Misschien toch eerst maar 1 lichaamsdeel testen?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:33

Ik verplaats je topic even naar [MWS] Mensenwelzijn en Sport, daar past deze vraag beter.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:35

Pulzz slechts 1euro10 per flits voor je oksel bv maar 3 flitsen nodig
Ben nu 6x geweest en oksels zijn haarvrij en heb donker haar
Bovenlip ook bijna haarvrij
Bikinilijn ga ik in najaar doen

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Achterom
Berichten: 22981
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:39

Ik heb nog zo'n laser apparaat voor thuis liggen... Ga ik binnenkort maar te koop zetten, want het kost me teveel tijd. Geen idee of het werkt dus.

_Reneee
Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:44

Een vriendin van mij doet dit en is super tevreden. Oksels zijn al haarloos en ze is nu met haar bikinilijn bezig. Een thuislaser werkt sowieso niet en het is ook afhankelijk van welke salon en wat de apparatuur is. Je ziet namelijk regelmatig Social Deals en die zijn dus echt slecht. Waar zij het doet is IPL SHR en ze heeft best een lichte huid.

Ik zou niet in een keer alles doen, maar beginnen met bijvoorbeeld je oksels en kijken of het werkt.

Achterom
Berichten: 22981
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:46

_Reneee schreef:
Een vriendin van mij doet dit en is super tevreden. Oksels zijn al haarloos en ze is nu met haar bikinilijn bezig. Een thuislaser werkt sowieso niet en het is ook afhankelijk van welke salon en wat de apparatuur is.

Sommige werken wel hoor. Heb jaren geleden een soortgelijk topic geopend, waar een paar dames heel tevreden bleken over de thuisapparatuur :j
Maar ja, dan verdient de salon niks meer hè?

Loes1996
Berichten: 1641
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 12:50

Ik ben hier ook in geïnteresseerd, als ik me niet scheer ben ik binnen 3 dagen een aapje :( Dus in principe werkt zo'n lichtflits beter dan laseren?

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

santie
Berichten: 1386
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:02

Echwel schreef:
Pulzz slechts 1euro10 per flits voor je oksel bv maar 3 flitsen nodig
Ben nu 6x geweest en oksels zijn haarvrij en heb donker haar
Bovenlip ook bijna haarvrij
Bikinilijn ga ik in najaar doen


Wat is dat, heb je een linkje?

Iinge_
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 13:03

santie schreef:
Echwel schreef:
Pulzz slechts 1euro10 per flits voor je oksel bv maar 3 flitsen nodig
Ben nu 6x geweest en oksels zijn haarvrij en heb donker haar
Bovenlip ook bijna haarvrij
Bikinilijn ga ik in najaar doen


Wat is dat, heb je een linkje?


Ooh dat klinkt bijna te mooi. Ik zou ook graag een linkje zien :D

_Reneee
Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:15

Wendy schreef:
_Reneee schreef:
Een vriendin van mij doet dit en is super tevreden. Oksels zijn al haarloos en ze is nu met haar bikinilijn bezig. Een thuislaser werkt sowieso niet en het is ook afhankelijk van welke salon en wat de apparatuur is.

Sommige werken wel hoor. Heb jaren geleden een soortgelijk topic geopend, waar een paar dames heel tevreden bleken over de thuisapparatuur :j
Maar ja, dan verdient de salon niks meer hè?


Volgens mij moet je met zo'n thuislaser blijven laseren, anders komt het weer terug. Hetzij maar eens in de zoveel tijd. Dat is met een goede IPL niet.
Laatst bijgewerkt door _Reneee op 19-03-18 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom
Berichten: 22981
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:17

_Reneee schreef:
Wendy schreef:

Sommige werken wel hoor. Heb jaren geleden een soortgelijk topic geopend, waar een paar dames heel tevreden bleken over de thuisapparatuur :j
Maar ja, dan verdient de salon niks meer hè?


Volgens mij moet je met zo'n laser blijven laseren, anders komt het weer terug. Hetzij maar eens in de zoveel tijd. Dat is met IPL niet.

Nee dus, laser zou als enige definitief zijn, omdat je daadwerkelijk de haarzakjes vernietigd. Bij ipl gebeurt dat niet. En wordt slechts de groei vertraagd.

_Reneee
Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:26

Bij IPL vernietig je de haarzakjes ook hoor, want IPL= laser. Het verschil zit hem in de golflengte. Een IPL-apparaat gebruikt verschillende golflengtes tegelijkertijd, terwijl een laser slechts één specifieke golflengte gebruikt. De energie per golflengte is bij IPL lager dan bij laser. Het hangt van je huidtype af wat het best werkt.

Maureen_M
Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:28

In de winkel waar ik werk verkoop ik IPL apparaten. Als je meer info wilt stuur dan even een pb :)

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

ward
Berichten: 51
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:36

Ik heb nu ondertussen mijn 5de sessie achter de rug voor de bikinilijn en ben al super blij met het resultaat.
Gebeurt door emedlaser (is wel in België). Lasertherapie
Is wel niet 100% pijnloos zoals ze vermelden en vooral zeer warm.

Ward - Sterretje aan de hemel 1990° - 2020*

Echwel
Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 13:42


De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

santie
Berichten: 1386
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 14:49


__Robijn__
Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 19:19

Ik ben in rotterdam gegaan en heb 3 behandelingen gehad.
Ben heel erg tevreden! Mijn haren zijn al voor 80 % weg.
Ik laat het laseren. Maar ik zou wel zeggen, ga naar een salon waar goede laser apparaten zijn.
Geen goedkope want die hebben weinig tot geen nut
Je moet sterke laser apparaten hebben

Yv_
Berichten: 19114
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 20:27

UhNee schreef:
Yv_ schreef:
Ik heb het jaren geleden gedaan bij de bikinilijn en ik had volgens de papiertjes de perfecte huid ervoor: lichte huid + donker haar. Heb zo'n 14 behandelingen a 150€ gehad (2 jaar mee bezig geweest) en ehm.. Sja, weggegooid geld.
Het is een paar jaar veel minder geweest, maar de zakjes die niet dood waren, groeiden wel door, dus je moest alsnog gewoon blijven scheren. Na die 2 jaar ben ik er mee opgehouden en langzaam aan kwam alles gewoon weer 'in volle glorie' terug. Nu is het alsof ik dus nooit wat heb laten doen. Volgens mij moet je het altijd wel eens in de zoveel tijd blijven herhalen.


Ik heb dezelfde ervaring. 2 jaar geleden m'n bikinilijn met IPL laten ontharen, en ook een lichte huid en dik zwart haar. Het heeft een tijdje redelijk geholpen en er werd me verteld dat ik maar eens per jaar terug zou moeten komen. Alleen groeide het gelijk al supersnel weer terug en nu lijkt het inderdaad alsof er nooit iets aan gebeurd is -O- . Ik vond (en vind) het het geld absoluut niet waard helaas.

Ik durf niet te zeggen of ik laser of IPL had, het is denk ik alweer zo'n kleine tien jaar terug.
Geloof best dat de technologie verbeterd is, maar doordat ik letterlijk zoveel geld heb weggegooid, zal ik me er niet snel meer aan wagen.

♥ Rewrite the Stars ♥

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Definitief ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 21:08

Hier ook zoiets, iets langer geleden. Geld weggegooid.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Doedatje en 37 bezoekers