Sauna Liefhebbers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 13:01

Hallo Bokkers!

Zijn er hier ook sauna liefhebbers? Ik lees in het topic 'Schaam jij je voor je lichaam' dat er toch wel sauna liefhebbers zijn, maar om nier in dat topic er op door te gaan nu een eigen topic.

Wat is jou favoriete sauna?

Zelf ben ik gister in mijn eentje naar Thermen Soesterberg geweest. Wat stiekem mijn favoriet is, mooie grote sauna en in het theatersauna fantastische opgietingen.

Thermen Bussloo in Voorst staat op een goede 2de plaats, gevolgd door Elysium in Bleiswijk en aansluitend de Zwaluwhoeve in Hierden.

Nou kom maar op! :z

Sorry Modjes als het verkeerd staat

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:06

Ja! Hier nog een sauna liefhebber. Devarana in Den Bosch blijft toch mijn alltime favourite. Heel mooi en luxerious.
Vooral het kruidenbad <3

Sauna drome in Putten staat op 2, omdat je weinig ligplekken/relax plekken hebt. Maar de baden en sauna's zijn zo fijn en het is er super knus!

Zwaluwhoeve in Hierden vind ik dan weer wat minder omdat het zo groot is. Dan heb ik het niet over de kwaliteit, want dat is daar helemaal goed :j
Laatst bijgewerkt door Desty op 09-03-18 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:08

Ja hoor hier nog 1 *\o/*

Ik ga 2x per jaar met vriendinnen en vaker met mijn vriend :)

Sauna moer voor mij niet te massaal zijn. Zwaluwhoeve vind ik veel te groot.

Grote favorieten zijn sauna Friese Woud in Boijl en de Waterlelie 8n Zevenhuizen.

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:12

Love it!

Maar never nooit meer op vrouwendag of badkledingdag. Ik kom er voor mijn rust.

VeluwseBron staat voor mij met stip op nr 1, gevolgd door Elysium en daarna, als ik een paar uurtjes in plaats van een hele dag wil Fort Beemster.
Thermen La Mer in Almere is ook oke.
De Zwaluwhoeve en Spa Zuiver zijn het echt niet voor mij.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 13:13

Ik ben dit jaar al 3x geweest!

Samen met mijn zusje, alleen en 1x met een iemand die ik heb leren kennen in de sauna en wij een leuke klik hebben.
Mijn vriend gaat echt niet mee helaas.

Van de week ergens gezien dat er in Nijmegen bij de Berendonck een nieuwe sauna gebouwd word?

Sanadome krijg ik mijn vriend wel mee naar toe, maar dat vind ik geen sauna :+ meer baden en maar 1 sauna en 1 turks stoombad. En altijd met badkleding.

Als ik naar de sauna ga vind ik het wel prettiger om naakt te zijn, zweet ik makkelijker.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:20

Ja hier ook saunaliefhebber, heerlijk! Vroeger was Elysium favoriet maar daar gaan we niet meer heen sinds ze zo commercieel zijn geworden. Véél te druk.

Thermen Barendrecht vond ik heel leuk maar verder zijn we nog zoekende naar een nieuwe favoriet. Thermae2000 hier in de buurt vind ik niet zo.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:20

Hier ook een liefhebber!

Thermen Soesterberg vind ik op dit moment het fijnste, maar ga vaker naar Thermen Bussloo omdat deze dichtbij ligt.

Bussloo vind ik laatste tijd helaas wat achteruit gaan qua drukte en soort publiek.
Veluwse bron ben ik nu 3x geweest, daar heb ik nog niet alle sauna's kunnen doen, ze hebben er zoveel :D

Kent iemand SpaSereen bij Maarssen? Dat lijkt me ook een mooie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:21

Ik woon letterlijk om de hoek bij Thermen Houten met de Nederlands Kampioenen opgieten :D ivm oppas gaan we wel vaker naar Elysium. (Wonen opa en oma vlakbij). Devarana vond ik ook geweldig.

Mars is Schiedam niet iets?

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:22

Hier ook een sauna liefhebber!

@leatitia ik kom regelmatig bij spa sereen, vind het heerlijk daar!

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:26

Veluwse Bron vind ik ook fijn. Maar begint wel net als de andere saunas uit hun collectie (Elysium en Zwaluwhoeve) commercieel te worden. Al hebben Elysium en VB wel een voorleessauna :+:

Houten was er ook deel van maar die zijn eruit gestapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:26

Spa Puur in Tilburg vond ik trouwens ook wel heel leuk qua faciliteiten en opzet, maar daar zitten de raampjes en doorkijkjes echt op hele gekke plekken..... dat je niets anders kan als je door een raampje kijkt dan naar plekken van mensen kijken waar je nou net niet je blik op wil vestigen.... :oo := >;)

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:27

hier ook een saunaliefhebber!

ik ga het liefst naar elysium in Bleiswijk erg veel keuze in sauna,s en baden.
op twee staat dan wel echt de zwaluwhoeve in Hierden(nabij hardenwijk).

ik ben verder nog bij thermen holiday geweest in schiedam en volgende maand gaan we naar naar thermen ridderkerk.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:30

Ik hou ook van sauna's! Vorig jaar voor de eerste keer naar de Zwaluwhoeve en gelukkig was het er niet zo druk, maar het voelde voor mij nogal massaal/commercieel aan. Vond de prijzen voor het eten daar ook niet zo grappig :+
Verder ben ik fan van Badeland Wolfsburg, daar kom ik vaker. Ik vond de sauna's bij Tropical Islands in Berlijn ook heel fijn, heb nog nooit zo heerlijk geslapen tussendoor.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:36

Woensdag nog geweest met vriendje! Voor het eerst (voor mij) in Peize, erg mooi complex, lekker veel buitenruimte. Een maand geleden in Makkum geweest, dat is echt geen aanrader. Douches wisselden van koud naar warm naar koud, verder qua onderhoud een oudere sauna zonder luxe uitstraling. Mijn topper in nog steeds Wildervank. Klein, maar overzichtelijk en lekker rustig. Veluwse Bron ook geweest met een vriendin, dat vonden wij wel erg groots en massaal.
Ik zie hier Soesterberg langskomen: ik heb nog twee codes voor gratis entree van maandag-donderdag. Daar maken wij toch geen gebruik van omdat het doordeweeks voor ons te ver weg is. Mocht iemand ze willen hebben, pb maar (wie het eerst komt....). We hebben woensdag ook bonnen gekregen voor Weesp, daar zit een nieuwe. Nog even kijken of we dat kunnen combineren ergens mee, gratis sauna is altijd leuk natuurlijk, maar vanuit Groningen wel een eind rijden ;).

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 13:42

Sting, heb je PB gestuurd! :o

Marktplaats staat ook vol met saunabonnen zag ik vanochtend.

Ik ga sowieso in mei weer naar de sauna, als ik weer ben wezen waxen :)
Kan veel hebben, maar veel beharing down under vind ik persoonlijk niet prettig.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:00

Ik lees even mee. Ben een sauna fan maar kan momenteel geen fijne sauna meer vinden.
Elysium was echt mijn sauna, maar de laatste paar keren was het zo enorm druk dat ik niet goed kon ontspannen. Beemster vind ik ook fijn maar dan weer vrij klein. Veluwse bron is voor het mooie net te ver helaas, vond ik wel een mooie sauna ook.

Hier in de buurt zitten nog sauna van Egmond in Haarlem en Ridderrode in Santpoort, beiden klein maar fijn.

Oh en Spa Zuiver vond ik echt vreselijk, daar zou ik nooit meer heen gaan :n

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:02

Ik ben pas sinds een jaar sauna-fan en ben alleen bij de Zwaluwhoeve en Elysium geweest. Beide vond ik erg fijn, hoewel het bij beide wel druk is.
Ik lees even mee :D

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:06

Hier ook groot fan. Ga graag naar zevenhuizen. Boijl. Vooheen ook Gorredijk. Maar laatste keer was dat niet geweldig. Oosterhesselen is ook erg fijn.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:09

Ohja, Gorredijk ben ik ook geweest. Was ook prima trouwens. Wat vond jij er niet fijn aan Avelienvd?

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:14

Dompelbad was gewoon bruin water ipv netjes schoon. Achterstallig onderhoud.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:32

Avelienvd schreef:
Dompelbad was gewoon bruin water ipv netjes schoon. Achterstallig onderhoud.

Oh bah, dat is niet heel fris inderdaad.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:44

Ohhhh sauna, daar ben ik echt aan toe! Ik ben bij elysium geweest en Wellness resort Leiden. In Leiden is het saunacomplex op de 11e verdieping gelegen; heel mooi uitzicht dus over de stad. Wellicht niet een onwijs mooie sauna locatie in een natuurgebied, maar ik vind de baden en sauna’s prettig!

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:45

Hier ook een fan! :)

Ik ga eigenlijk standaard naar Thermen Bussloo (heb een badenkaart :) ) Maar ik ga voornamelijk naar de opgietweekenden (2e weekend van de maand). Morgen weer :D

In juni is het NK Aufguss weer in Soesterberg en in september maken we een uitstapje naar Satama (Duitsland) voor het WM Aufguss :):)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:59

heerlijk dagje sauna..

hier mijn favoriet sauna https://www.saunathermenzuidwolde.nl/ de grotsauna daar heeeeeeerlijk.. en hele goede opgietingen. helaas waar ik nu woon onmogelijk ver weg.

In het verleden ook wel naar sauna 5 mei geweest (leiden) ook een heerlijke sauna.

in leeuwarden hadden we natuurlijk westerbergmate, maar helaas was het beheer daar te slecht en moest de boel uiteindelijk dicht.. maar t caldarium daar, heeeeerlijk om even in te tukken.

nu heb ik spa sense (geldrop) in de buurt.. prettige sauna, alleen erg 'propperig' vind ik.. niet kwa mensen aantal, maar meer kwa binnenruimtes..

laatst de sauna in Helmond bezocht, onverwacht toch een fijne plek.. al vind ik de sauna's niet heel bijzonder, de coconrustruimtes zijn wel erg lekker voor een kort tukkie.


sauna de Veluwe vond ik helemaal niets, te klein veel te druk en het moorse bad leek wel een kippenhok, waar twee vrouwen elkaar zaten te uhhh hoe zeggen we dat vriendelijk.. ach, wie weet was t touwtje bij allebei afgebroken en waren ze bij elkaar aan het zoeken?

Zwaluwhoeve 1x nooit meer. te kill en klinisch voor mij..
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 09-03-18 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:00

Is er hier ook wel eens iemand bij Spa Bron geweest in Oosterhesselen?