2018 aankomen: wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:25

Ik zit nu op 47,3kg ben best blij :') ben gestopt met de pijnstilling en heb m'n eetlust weer een beetje terug. Scheelt al een hoop :')

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:52

hee wat leuk zo'n topic!

ik ga zo even alles lezen maar ik stel mij eventjes alvast voor.

ik ben Lotte, 22 jaar, 182 cm lang en weeg slechts 59,5 kg. Eigenlijk heb ik vanaf jongs af aan al volgens de BMI index ondergewicht.

ik wil dus aankomen, maar niet in vet maar in spiermassa.
dus ik ben 8 januari begonnen met personal muscleshaping plan bij personal body plan.
ik doe 3 x per week krachttraining en eet zo'n 2.000 calorieën per dag.
aankomende zondag mijn eerste meting dus ben benieuwd!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 19:05

Leuk welkom :D hoe bevalt personal body plan jou?
Ben benieuwd naar je eerst komende meting!!

Hier staat gewicht nu op 48.5kg, half kilo erbij :D helemaal blij

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:06

Hier ook een kilo erbij! :):)

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:55

Hier ook weer wat massa terug! Gaat voor mijn gevoel langzaamaan weer de goede kant op.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:56

Wat gaan we goed allemaal :D

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 00:24

Echt he!!!! :D

Mark ook dat hoeveelheid eten mij steeds makkelijker weer afgaat

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:04

Hee mensen hoe gaat het hier? :D
Mijn kilo zit er nog steeds aan na 2 weken! Super blij mee. 48.8 met 171.
Ik voel me ook echt goed qua geest en energie (alhoewel, vanmiddag na studeren op school toch in slaap gevallen op de bank :o , maar ben de rest van de dag wel fit :D )

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 18:02

Macs schreef:
Hee mensen hoe gaat het hier? :D
Mijn kilo zit er nog steeds aan na 2 weken! Super blij mee. 48.8 met 171.
Ik voel me ook echt goed qua geest en energie (alhoewel, vanmiddag na studeren op school toch in slaap gevallen op de bank :o , maar ben de rest van de dag wel fit :D )



Lekker bezig!!!!

Hier gaat het ook super. Zaterdag maar weer wegen :D

xFace

Berichten: 459
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 21:12

Wat fijn dat het zo goed gaat met iedereen!

Macs schreef:
Hee mensen hoe gaat het hier? :D
Mijn kilo zit er nog steeds aan na 2 weken! Super blij mee. 48.8 met 171.
Ik voel me ook echt goed qua geest en energie (alhoewel, vanmiddag na studeren op school toch in slaap gevallen op de bank :o , maar ben de rest van de dag wel fit :D )

En dat is misschien nog wel het belangrijkste... :o :)


Mijn gewicht was echt heel goed, tot 2 weken geleden. Sinds toen ben ik ineens afgevallen, terwijl ik juist extra veel heb gegeten. Maar wat vooral opvalt is dat ik echt moe, echt heel moe ben. Ik heb echt nergens energie voor en lig het grootste gedeelte van de dag op de bank of bed...
Twijfel of ik misschien naar de huisarts moet of bloed laten prikken oid.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:43

Vanmorgen op de weegschaal en er zit weer een kilo bij *\o/*
Merk wel dat ergens, het idee van dun dunner dunst nog wel daar zit. Het is soms nog wat moeilijk te accepteren dat er meer kilo’s moeten en zullen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 14:46

Oh, leuk topic waar ik ook wel iets vanaf weet maar niet alles want aankomen gaat moeizaam de laatste maanden. Mijn achtergrond is wel wat anders aangezien ik geen ondergewicht heb maar verder aan wil komen ivm sport.

Momenteel eet ik dagelijks rond de 4.000kcal maar mijn gewicht blijft steken. Van die calorieen komt eigenlijk niets van "troep" (koek, snoep, chips, vette producten), dus ik eet de hele dag door complete maaltijden.

Ik kan wel enkele tips geven van waar ik al meteen lees waar sommige hier de fout in gaan:
- eet op vaste tijden, na verloop van tijd ga je vanzelf honger krijgen rond die tijd (zelf eet ik 6+ maaltijden per dag)
- eet je niet misselijk in een maaltijd want dan duurt het des te langer voor je weer wilt eten
- eet calorie "dicht" eten, veel kcal met weinig volume (pindakaas, volle zuivel)
- blender! Een vloeibare maaltijd registreerd je lichaam niet als een echte maaltijd dus kan je meer eten. Meng wat melk, fruit, spinazie, eiwitten, pindakaas en je hebt zo een paar honderd kcal binnen
- weeg je dagelijks op dezelde tijd en hou als "je gewicht" het gemiddelde van een week aan. Je gewicht kan behoorlijk fluctueren en het is zonde je motivatie te verliezen omdat je wat meer hebt geplast die ochtend
- hou je kcal inname bij, anders weet je nooit hoeveel je eet en of dat genoeg zou zijn

Nu kruip ik weer terug onder mijn steen en ga ik eens bedenken wat ik morgen ga koken.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 18:21

Even baal moment. Niet aangekomen deze 2 weken. Opzich fijn dat ik niets ben afgevallen met fanatiek nu trainen. Is helaas gewoon niet haalbaar op goeds/gezonde manier aan meer kcal nu te komen ivm veel intoleranties en allergieën. Zit nu op 2800/3000kcal. Ga dus kijken of ik nutridrink weer kan krijgen

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:17

Enzino, helaas helpen al jouw tips niet bij mij. Focussen op eten, calorieën en wegen werkt averechts.
En... als ik me misselijk eet zit ik na een half uur weer in de kast te zoeken :+

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:05

Ondanks dat het topic totaal niet actief is.. hoe gaat het met jullie?

*kruipt weer onder haar steen*

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 23:38

Haha, het is hier niet zo actief als onze tegenhangers :')
Hier gaat het goed! Laatste keer op een supersonische weegschaal woog ik 46,5 kg, geen spier erbij na een paar maanden intensieve fysio-fitness en een metabolische leeftijd van 12 :+ _O-
Maargoed.. de weegschaal van mijn moeder geeft 48kg aan dus die geloof ik liever :P

Maar ik barst van de energie gek genoeg en voel me supergoed (eindelijk!) ik ben nu 1,5 week begonnen met andere anticonceptie en ik weet niet of het schijn is maar ik leek zomaar iets vast te kunnen pakken rond mijn heupen :o? of wil ik dat gewoon zien? _O-
Zit nu ook een aantal weken op hartslagverlagers wat ook kan betekenen dat mijn spijsvertering rustiger is (van 110 slagen p/m naar 68!) al merk ik daar qua honger nog niks van. Ik ben soms echt een beest :')
Gister koekjes gebakken maar de hoeveelheid suiker gaf me de hele avond flinke koppijn en was heel misselijk geworden dus daar ben ik ook van genezen.

Hoe gaat het met de rest? *\o/*

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 23:43

De suikerenergie spat van scherm af haha! :D

Mijn lichaam werkt iets meer tegen.. helaas erg veel last gehad van mijn aandoening, dus veel rust moeten houden. Merk wel dat dam motivatie voor alles daalt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:49

Ik zit nu op de grens van 55 kg *\o/*
Eet alleen wel veel maar niet specifiek gezond dus dat zou eigenlijk moeten veranderen. Beweeg stilaan wel redelijk wat al is het meer een keer op en neer naar de wei lopen of vegen oid.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:48

Gianti schreef:
De suikerenergie spat van scherm af haha! :D

Mijn lichaam werkt iets meer tegen.. helaas erg veel last gehad van mijn aandoening, dus veel rust moeten houden. Merk wel dat dam motivatie voor alles daalt

Oeps.. haha ik voel me gewoon blij denk ik :')
Waar voor zakt je motivatie? Voor eten? Of voor lekkere dingen maken? Lastig joh.. is de aandoening ook oorzaak van verminderde eetlust of afvallen?

Azmay wat goed :) als je naast ongezond eten wel beweegt dan kan het niet heel veel kwaad toch, lekker eten waar je zin in hebt is heel belangrijk bij aankomen. Het aanpassen naar gezond eten komt later wel :')
ik heb soms de drang om teveel gezond te eten (behalve deze week met de suikerkoekjes haha). Dan sta ik in de supermarkt en gaat er een heel gesprek door mn hoofd. En ik weet dat ik alles prima kan eten maar het komt denk ik door de hele maatschappij die focust op gezond eten (geen vet en suikers enzo). Dus dan ga ik naar huis zonder de tompouchen die ik 3 keer in mijn handen heb gehad :')
En dan zie ik mensen die willen afvallen maar wel elk weekend in een cafe zitten te snoepen en een oliebol aan kaas op hun pasta gooien. :o

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:57

Voor velen de omgekeerde wereld... Mijn vriend valt ook heel snel af. Een paar jaar terug woog hij minder dan dat ik woog, terwijl ik voor een vrouw op een gezond gewicht zat.
Inmiddels is hij op een gezond gewicht, ook al zou hij er nog wel wat kilo's bij willen hebben.
Krachttraining in combinatie met veel eten en diverse "weight gainers" werkt uiteindelijk goed voor hem. Het gaat langzaam, maar het komt er wel.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:00

Hoi, ik heb altijd op de ondergrens gezeten qua gewicht. Van mijn 11e tot mijn 13e op een dikmaak dieet gezeten, waardoor ik elke dag de hele dag misselijk was..
Ik ben nu alweer 10 jaar stabiel op gewicht (58 kilo bij 176 cm) , tenzij ik ziek ben want dan val ik knetterhard af :o .
Wat voor mij blijkt te helpen zijn melkvetten. Als ik ben afgevallen, drink ik 2 a 3 keer per week naast de rest van mijn eten een milkshake gemaakt van slagroomijs + een banaan. Hiermee kom ik ongeveer 1 a 2 kilo aan per maand en is goed te doen.
Gewoon door de weeks eet ik 2x op een avond warm eten en overdag een snack, zoals een handje chips of een mars ofzoiets. Als je veel calorieen nodig hebt, is het helemaal geen ramp om een deel van je energie uit ´troep´ te halen. Maar het is het beste om dat midden overdag te doen en niet in de avond.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:08

Wat is het stil hier, hoe gaat het met iedereen?

Ik heb er tot nu toe 3 kg bij, gaat langzaam en gestaag :j

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:23

Hier wisselt het enorm. Zat een keer bijna tegen de 52 kg aan, een week later weer 49 :+
Nieuwe anticonceptie zet wel iets aan gelukkig, maar dat is volgens mij ook alleen maar vocht?
Verder voel ik me helemaal prima dus dat is het belangrijkst. Met deze warmte en slecht dagritme door vakantie gaat het eten wel wat wisselend, vergeet het vaak of geen trek. Een handje m&ms gaat dan makkelijker dan een broodje maken. Maar die zorgen weer voor een suikerrush en later suikerdip enzo :=

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:26

Ik ga over 2 weken oid een e-book proberen over aankomen, dus met eten en sporten(spier). Ik laat jullie wel weten hoe het gaat!

Chalpaca

Berichten: 147
Geregistreerd: 08-04-14
Woonplaats: ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 15:19

Wat een openbaring, een aankom topic in plaats van een afval topic. Ik wil me dan ook graag voorstellen aangezien ik weer op mijn eten wil gaan letten, ben weer ontzettend moe de laatste tijd in combibatie met school en stage.
Ik ben 20 jaar, 172 lang en ik weeg 47 kilo. Ik heb inmiddels al geaccepteerd dat ik nooit op een normaal gewicht zal gaan komen en denk nog steeds dat er iets mis is in mijn spijsvertering. Iets werkt te snel. Ik heb voor mijn ondergewicht in combinatie met vermoeidheid al vele onderzoeken gehad. Uiteindelijk heb ik ontdekt dat ik lactose-intollerantie heb, ik eet nu dus ook lactose-vrij. Nog iets om op te letten met eten dus.
Ik ben sinds mijn 11e tot mijn 18e naar de diëtiste gegaan. Met poedertjes, nutridrink ben ik op het gewicht gekomen waar ik nu was. Op mijn 18e was ik doodsbang dat als ik met de nutridrink zou stoppen, ik weer met mijn gewicht zou kelderen. Dat is gelukkig niet gebeurd en mijn eetlust is ook vergroot. Helaas merk ik nu weer dat het minder gaat, ik miet altijd letten op mijn eten dat is zo en ik eet meer calorieën dan ik zou moeten maar het komt er niet aan, hoe dan!?
Maargoed, ik hoop hier wat tips uit te halen en dat dit me motiveerd om er weer meer op te gaan letten & tips voor lekker energierijk (en lactosevrij) eten :)