[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Captain
Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:20

Ik was het eerst, en smeer mijn verf dan in nat haar? :+ De kapper doet dat hier ook altijd. Wellicht ligt dat aan het soort verf?



Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:50

Bizzybijtje schreef:
Ervoor! Vettigheid beschermt je hoofdhuid, daarnaast moet je wachten tot het weer helemaal droog is tot je kan gaan verven.


Bedankt.

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:08

Maar vettigheid zorgt er ook voor dat de verf niet pakt. Dus als je haar echt heel vet is kun je het beter eerst wassen :)

En inderdaad even lezen op de verpakking. Sommige verf mag/moet op 'vies' haar. Andere op nat, andere mag het alleen op schoon en droog haar.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

CalipsoLover
Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:44

Heeft er iemand van jullie ervaring met de haarkleur van WECOLOUR? Ik zou naar de 11.1 willen gaan, heb zelf de kleur 8/8.1 met highlights. Ik wil zo graag een keer platinum blond haar, maar de laatste keer was ik 165 euro kwijt en wil echt niet meer zoveel geld uitgeven.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:03

Ik heb er geen ervaring mee, maar het is geen blondeerpoeder. Je zult dus niet hetzelfde resultaat krijgen als de kleur op de verpakking. Het licht maximaal 3 tinten op, maar dan kom je nog niet in de buurt van lichtblond ben ik bang. Op de website staat dat er ook bij vermeld. https://www.wecolour.com/shop/haarverf- ... lond-11.1/

Je zult echt eerst moeten ontkleuren om platinum blond te gaan en ik denk dat je met 165 euro een hele nette prijs hebt hoor! Ik was zelf vele malen meer kwijt met kort en dun haar.

CalipsoLover
Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:28

Frummels schreef:
Ik heb er geen ervaring mee, maar het is geen blondeerpoeder. Je zult dus niet hetzelfde resultaat krijgen als de kleur op de verpakking. Het licht maximaal 3 tinten op, maar dan kom je nog niet in de buurt van lichtblond ben ik bang. Op de website staat dat er ook bij vermeld. https://www.wecolour.com/shop/haarverf- ... lond-11.1/

Je zult echt eerst moeten ontkleuren om platinum blond te gaan en ik denk dat je met 165 euro een hele nette prijs hebt hoor! Ik was zelf vele malen meer kwijt met kort en dun haar.

Die 165 euro was voor highlights en een toner + knippen en brushen. Maar dat geld heb ik er als arme student gewoon nu niet voor over. :')

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:59

Ik ga vanmiddag naar de kapper en twijfel over laagjes.. heb altijd een lengte.
Wie heeft er ervaring met laagjes en is het fijn of niet?

Ik twijfel omdat als ik een staart in heb, mijn haar al best dun is.. zal even foto's maken.

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:03

Ik heb mijn hele leven al laagjes. Je kunt ze natuurlijk zo lang of kort laten knippen als je zelf wil. Ligt er ook aan of je je haar vaak vast doet of niet. Als je het vaak vast doet zijn korte laagjes niet zo handig.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:03

Je hebt laagjes en laagjes natuurlijk. Ik heb alleen onderin wat laagjes. Geeft iets meer lucht en geeft met vast doen geen enkel probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:05


Earth
Berichten: 7897
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:37

Ik heb vanmorgen Argan snot gebruikt, maar dat is me een wondermiddel zeg!!! :oo Echt een topspul, je hebt echt maar heel weinig nodig, kneed het in je haar en boem, daar is je krul! Echt geweldig spul :D
Ik kon het trouwens gewoon op droog haar gebruiken, daardoor is het ietwat warrig, maar dat maakt mij niet uit :P Hoef dus in de ochtend niet elke keer te fohnen en te doen, daar heb ik namelijk helemaal geen zin in :')

https://www.etos.nl/producten/creme-of- ... 36668.html

Thank me later :P

Earth het reisbureau.

Bralindy
Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:19

Bijzondere benaming :’) maar ik ga eens kijken!

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Earth
Berichten: 7897
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:03

Bralindy schreef:
Bijzondere benaming :’) maar ik ga eens kijken!

Ja haha vind ik ook. Toen iemand zo random me aan het vertellen was dat ze snot in haar haar deed, stond ik wel ff raar te kijken _O-

Earth het reisbureau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:11

Ik kom hier weer even wat leven in de brouwerij brengen. Heeft iemand ervaring met (donker)blauwe haarverf van Directions (of een vergelijkbaar merk) en de uitspoelbaarheid van het geheel? Ik heb zelf donkerbruin haar en wil eigenlijk in de laatste maanden van lockdown nog een leuk kleurtje. Ik wil echter niet permanent blauw haar, het mag best een tijdje blijven hangen maar op een gegeven moment moet het er echt wel uit gespoeld zijn. Ga ik een waas houden of spoelt blauw braaf uit?

PureSG
Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:18

Blauw wast niet uit, nooit niet :D
Het vervaagd meestal naar een vies groen kleurtje waar je vervolgens nooit meer vanaf komt.
Maar ook wil je voor blauw haar wel echt wit haar hebben, als er wat warmte in zit wordt het al gauw groen.

                                                                              alles is liefde

Lau
Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 17:22

Emmaa_ schreef:
Ik kom hier weer even wat leven in de brouwerij brengen. Heeft iemand ervaring met (donker)blauwe haarverf van Directions (of een vergelijkbaar merk) en de uitspoelbaarheid van het geheel? Ik heb zelf donkerbruin haar en wil eigenlijk in de laatste maanden van lockdown nog een leuk kleurtje. Ik wil echter niet permanent blauw haar, het mag best een tijdje blijven hangen maar op een gegeven moment moet het er echt wel uit gespoeld zijn. Ga ik een waas houden of spoelt blauw braaf uit?


Donkerblauw van directions liep bij mij terug naar groen. Net zoals veel kleuren van directions ze lopen niet terug naar je eigen kleur ze laten hun eigen kleur
(Lichter) of bijv groen achtig.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Lous
Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:10

Alle kleuren waar blauw inzit word bij vervaging groen. Van lila tot donkerblauw.
Wil je voor donkerblauw, dan zou ik naar blauwzwart kijken. Dat heb ik jaren geleden eens gehad en dat werd donkerbruin toen het vervaagde. Was van L’ Oreal.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

IMANDRA
Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:58

Lau schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik kom hier weer even wat leven in de brouwerij brengen. Heeft iemand ervaring met (donker)blauwe haarverf van Directions (of een vergelijkbaar merk) en de uitspoelbaarheid van het geheel? Ik heb zelf donkerbruin haar en wil eigenlijk in de laatste maanden van lockdown nog een leuk kleurtje. Ik wil echter niet permanent blauw haar, het mag best een tijdje blijven hangen maar op een gegeven moment moet het er echt wel uit gespoeld zijn. Ga ik een waas houden of spoelt blauw braaf uit?


Donkerblauw van directions liep bij mij terug naar groen. Net zoals veel kleuren van directions ze lopen niet terug naar je eigen kleur ze laten hun eigen kleur
(Lichter) of bijv groen achtig.


Die ervaring heb ik ook :j. Enkel roze en lila wast bij mij volledig uit.
Dat gezegd hebbende, die waas zit eigenlijk alleen op mijn gebleekte punten. Als je donkerbruin haar hebt (je kent mijn kleur wel Em) dan is dat na 2 wasbeurten eigenlijk al weg en zie je er niet zo veel van over het algemeen.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:41

Donkerblauw werd hier ook groen :)

Maar het is wel een onwijs gave kleur! Twijfel om die er ook weer in te gooien :D

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 22:27

Hier Directions in Neon Blue weleens geprobeerd. Mooie kleur, maar gaat er inderdaad met geen mogelijkheid uit :')

Jorex
Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 01:15

Ik kom ook weer binnenvallen, volgende knipbeurt ga ik mijn haar doneren. Het was nu voor het knippen 3 cm te kort, dus zal nu nog een cm of 5 bij moeten groeien wil het 30 cm zijn in een staart. Oftewel het wordt erg kort. Ik wil het voor een eventuele hittegolf eraf hebben dus ik heb nog even, maar ik ben nu al pins aan het uitzoeken voor mijn haar haha. Dit is mijn haar nu zo ongeveer. Iemand leuke suggesties voor stylen/kleuren? Ik heb een square gezicht.
[ img ]

Alex en Jorie <3

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:29

Wat een vaktermen lees ik her en der... Dus ik vraag nu ff advies aan jullie.
Mijn haarverf valt ineens veel donkerder uit :( Ik weet dat ik dat thuis niet lichter kan verven, maar...
Hoe kan ik het toch iets oplichten? Ik was me gek met Head en Shoulders, als het ff wat minder goed voor het haar is maakt me dat niet zo uit nu; ik zie er NIET uit met dat donkere haar :')

Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:01

IsabelleN schreef:
Wat een vaktermen lees ik her en der... Dus ik vraag nu ff advies aan jullie.
Mijn haarverf valt ineens veel donkerder uit :( Ik weet dat ik dat thuis niet lichter kan verven, maar...
Hoe kan ik het toch iets oplichten? Ik was me gek met Head en Shoulders, als het ff wat minder goed voor het haar is maakt me dat niet zo uit nu; ik zie er NIET uit met dat donkere haar :')


De ontkleurder van de Kruidvat? Stinkt enorm maar dat haalt de verf uit je haar. Misschien heb je last van opstapeling (verf over verf over verf). Dat heb ik ook gehad en dan kon ik donkerblonde haarverf pakken en werd het alsnog donkerbruin.

JackieT
Berichten: 514
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 04:56

Jildau schreef:
IsabelleN schreef:
Wat een vaktermen lees ik her en der... Dus ik vraag nu ff advies aan jullie.
Mijn haarverf valt ineens veel donkerder uit :( Ik weet dat ik dat thuis niet lichter kan verven, maar...
Hoe kan ik het toch iets oplichten? Ik was me gek met Head en Shoulders, als het ff wat minder goed voor het haar is maakt me dat niet zo uit nu; ik zie er NIET uit met dat donkere haar :')


De ontkleurder van de Kruidvat? Stinkt enorm maar dat haalt de verf uit je haar. Misschien heb je last van opstapeling (verf over verf over verf). Dat heb ik ook gehad en dan kon ik donkerblonde haarverf pakken en werd het alsnog donkerbruin.


Die werkt inderdaad super goed! Gebruikte hem bij mij voor om zwart eruit te halen, en daarna was ik meteen weer blond(achtig).

Is alleen niet heel goed voor je haar, dus zou daarna wel een maskertje doen, is die geur ook goed uit je haar

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:07

Super, dank jullie wel! Gisteren direct online besteld!!
Kan ik het daarna eventueel direct weer in de goede kleur verven denk je?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony, fotolijstje, GoogleAdsense, Kaatastrof, Traiectum, Wulfy en 146 bezoekers