[Info] Tattoo's 13

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:10

DewiRox schreef:
melanie0906 schreef:
Hoe zit het met de zon? Ik ga zaterdag mijn bovenarm laten tatoeëren en bmmet de verspellingen blijft t goed weer. Hoe lang werd er bij jullie geadviseerd m aniet bloot te stellen aan zon?


Ik heb de tattoo op mijn pols in mei laten zetten en werk op het strand, waar ik dus eigenlijk altijd buiten loop. Ik ben vrijwel direct met mijn tattoo de zon in gegaan, wel heb ik hem de eerste week afgedekt een met klein stukje mouw die ik had afgeknipt en daarna gewoon heel goed gesmeerd. Kan me niet voorstellen dat het super veel kwaad kan. Mensen die in landen wonen waar het überhaupt veel mooier weer is laten ook tattoo's zetten.


Mijn tattoo artiest vertelde mij dat UV stralen de inkt afbreken. Mij lijkt het sowieso niet lekker om met een tattoo die nog niet genezen is in de zon te gaan, als die ook nog is verbrand heb je een nog groter probleem

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:12

Dingen als beschermen tegen de zon en goed insmeren met zonnebrand zijn ook dingen die niet op korte termijn een verschil maken. Maar als je na 15-20 jaar een tattoo die steeds goed ingesmeerd is en vanaf het begin goed verzorgd is (uit de zon houden, goede nazorg) vergelijkt met eentje waar niets aan gedaan is, dan zal je het verschil echt wel zien. Dus ja, als je maar 1 keer Bepanthen smeert en erna niet meer, en nooit zonnebrand op je tattoo doet of maar een factor van niks, dan gaat over 10 jaar jouw tattoo er heel anders uitzien dan die van iemand die het wel doet.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:31

Ik heb de mijne nu ook een week en zorg er nu met vakantie ook voor dat ie goed ingesmeerd is en doe regelmatig een afgeknipt mouwtje erover.
Zwemmen in chloor mag ik sowieso niet komende tijd (6 weken) dus heb een gipshoes besteld om te kunnen zwemmen.Zee water mag zolang ik niet te lang onder water ben met mn arm en eerst insmeren met vaseline.

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:06

Waarom heb ik ook al weer in juli een afspraak gemaakt vraag ik mezelf nu af haha! Vorige heel netjes in het najaar gedaan.. Dat is tvou wel slimmer

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:55

Ik had voor mijn tattoo in gedachte om m aan de achterkant van mijn bovenarm te laten zetten. Nu heb ik zelf alleen wat stevigere bovenarmen en ben ik bang dat het wat gaat hangen als ik wat ouder ben... heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Anders word het toch mijn onderarm.

cruesli

Berichten: 2026
Geregistreerd: 20-07-05

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:15

Hier werd gezegd 3 weken niet zwemmen en 6 weken niet in de zon.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:44

Ik mag vandaag ook weer, na ruim 2 jaar wachten *\o/* Hij komt op de hele zijkant van mijn bovenbeen, dus zal in 2x moeten, maar hij wordt zo vet <3 Wordt een wolf met een pocket watch :)

Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:03

Leuk! Succes :)

Ik zit in de vervel-fase. Bah. Haha.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:56

Hoe doen jullie het nu met de redelijk nieuwe tattoos op armen en zon? Wil niet de zon hierom, maar moet soms naar buiten, maar zweet me kapot in longsleeve.

Wat doen jullie dan om je arm oid?

Sleeve is op m'n bovenarm verder ingekleurd. Nou een week oud en genezen gaat super goed.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:15

Ik heb zojuist weer gebeld met tattoozaak. Ik heb er al 4, maar heb nog een mooie gezien. Voor volgende maand heb ik er ook nog 1 op de planning staan.
Deze ga ik van me moeder krijgen:
Afbeelding
Deze weet ik nog niet waar k m wil hebben. Ik denk op de zijkant van mijn ribben.

En deze volgende maand van me vriend:

Afbeelding
En deze komt op mijn bovenbeen.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 16:16

Ik heb gisteren een behoorlijk grote tattoo laten zetten, 6 uur gezeten in totaal.


BiBiQ schreef:
Hoe doen jullie het nu met de redelijk nieuwe tattoos op armen en zon? Wil niet de zon hierom, maar moet soms naar buiten, maar zweet me kapot in longsleeve.

Wat doen jullie dan om je arm oid?


Ik ga vandaag naar een concert buiten. Heb van een katoenen shirt een stuk mouw afgeknipt die ik er over kan doen ☺️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 18:39

Sheehan schreef:
Zolang er geen chloor in het water zit kan je gewoon zwemmen als de tattoo er een weekje minimaal op zit!

Wel mee uitkijken hoor. Het is niet voor niets dat je eigenlijk ook niet in bad mag tot hij helemaal genezen is, gaat niet om vies of chemisch maar om dat je het 'weekt'.

Wbt zon gewoon echt goed uitkijken. De meest zomerse die ik ooit heb laten zetten is toen in mei gezet en achteraf heb ik daar echt spijt van gehad want ik moest echt uitkijken in de zon. Zo'n volle sleeve zou ik echt gek van worden deze tijd van het jaar, ik ga op zn vroegst in september pas weer.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 19:43

Ik ben ook begonnen in april met mn sleeve met een tussenstop van 9 weken ivm zonvakantie.
Thuis deed ik gewoon zo’n sportbandage eromheen of een truitje met een mouwtje wat erover heen viel.

Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 20:18

Ik heb 'm afgelopen dinsdag af en toe in de zon gehad. Niet slim, I know. Nu doe ik er een gaas op.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:48

Ik plak hem af met een gaasje. Waardoor ik een kleurverschil op een kwart van de bovenkant heb :')

Het scheelt dat hij op mijn onderarm zit! Maar de volgende keer laat ik het wel in de winter zetten _O-

Wanneer is het echt veilig om in de zon of het water te gaan? Ik hoor veel verschillende verhalen hierover.

Anoniem

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 21:58

Komt omdat het ook gewoon heel erg wisselt. In principe kan je in de zon als het echt genezen is, dus als je geen duidelijke lijnen meer voelt, er geen korsten meer op zitten etc. Ik hou zelf altijd nog wel een week of twee marge aan, als ik het gevoel heb dat hij geheeld is wacht ik nog even met de zon in gaan.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 22:54

We zijn vandaag tot hier gekomen, hij is nu al echt super mooi en dan zitten nog niet eens alle details in het gedetailleerde stuk <3 Mijn been is wel echt super dik nu. Volgende keer maken we de klok af en kijken we hoe ver we komen met de wolf.

Afbeelding

Edit: Hij is natuurlijk wel echt rond, maar het is onmogelijk om een fatsoenlijke foto te maken :+

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:45

Vealosz schreef:
Ik heb zojuist weer gebeld met tattoozaak. Ik heb er al 4, maar heb nog een mooie gezien. Voor volgende maand heb ik er ook nog 1 op de planning staan.
Deze ga ik van me moeder krijgen:
[ [url=m/WMY3am.png]Afbeelding[/url] ]
Deze weet ik nog niet waar k m wil hebben. Ik denk op de zijkant van mijn ribben.

En deze volgende maand van me vriend:

[ [url=m/BgX79l.png]Afbeelding[/url] ]
En deze komt op mijn bovenbeen.

Gaaf die onderste! Is die speciaal voor jou getekend of heb je die echt van Pinterest? Indien het dat laatste is, zou het wel netjes zijn om toestemming te vragen aan degene die hem heeft laten zetten.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 03:39

Tanya schreef:
Vealosz schreef:
Ik heb zojuist weer gebeld met tattoozaak. Ik heb er al 4, maar heb nog een mooie gezien. Voor volgende maand heb ik er ook nog 1 op de planning staan.
Deze ga ik van me moeder krijgen:
[ [url=m/WMY3am.png]Afbeelding[/url] ]
Deze weet ik nog niet waar k m wil hebben. Ik denk op de zijkant van mijn ribben.

En deze volgende maand van me vriend:

[ [url=m/BgX79l.png]Afbeelding[/url] ]
En deze komt op mijn bovenbeen.

Gaaf die onderste! Is die speciaal voor jou getekend of heb je die echt van Pinterest? Indien het dat laatste is, zou het wel netjes zijn om toestemming te vragen aan degene die hem heeft laten zetten.

Hij word wel in zoverre aangepast. :o

Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:26

goldenarrow schreef:
We zijn vandaag tot hier gekomen, hij is nu al echt super mooi en dan zitten nog niet eens alle details in het gedetailleerde stuk <3 Mijn been is wel echt super dik nu. Volgende keer maken we de klok af en kijken we hoe ver we komen met de wolf.

[ [url=m/8udXNZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: Hij is natuurlijk wel echt rond, maar het is onmogelijk om een fatsoenlijke foto te maken :+
Gaaf! Heb je lang gezeten?

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:28

5,5 uur ongeveer :+ De details in het klokwerk bleken uiteindelijk toch meer gepriegel dan van tevoren gedacht.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:24


sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:35

Verdomme, natuur haat mij. Muggenbult precies in een tattoeage... die al aan het vervellen was dus aan het jeuken als een matterfakker. Nu dus helemaal sterven =:)

melanie0906

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:03

Ik ga over een minuut of 10 de stoel in! *\o/* *\o/*

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:30

Succes Melanie :)

Ik heb de eerste korstjes al gespot, maar voor nu is het vooral nog gevoelig en nog niet jeukerig :))