Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:05

Ik heb vandaag een Olympische halterstang (geschikt voor Crossfit) en bumper plates gekocht. Hopelijk komt alles begin volgende week binnen. Daarnaast heb ik nog een paar kettlebells mogen lenen van mijn sportschool en ik heb zelf nog wat aan dumbells en elastieken liggen hier. Ik kan in ieder geval gewoon lekker verder sporten. :j

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:12

Mag ik vragen waar je die hebt gekocht? :D

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:35

Ik ben adamootje niet maar bij mij komt alles van sportbay, heli sport en gorillasport wat ik thuis heb.
Ben ook weer erg blij met mijn homegym nu, hoewel er van sporten weinig terecht komt met een badkamer verbouwing :+

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:45

Ik heb halters aangeschaft. Ik ben echt verslaafd aan sporten en kan niet 35 dagen zonder. :+

Ik doe het wel niet zo intensief als op de gym. Elke dag 5 oefeningen (4x12) is de planning.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:50

De halterstang en een van de 25 kilo schijven (de schijf kon ik via Bol bestellen, daar had ik nog een cadeaukaart van) komt van Sportbay en de bumper plates komen van Muscle Power. Ik zoek alleen nog kleine schijven, van 2.5 kg maar die zijn of heel duur, of al lang en breed uitverkocht. Nog even doorzoeken dus.

Ben al helemaal aan het fantaseren wat ik thuis kan doen als alles binnen is. :') <3

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:43

Baal ook echt dat de sportscholen dicht zijn. Ging net zo lekker, wilde ook wat kilo afvallen en nu met thuis sporten is mijn motivatie meteen 0. Vind het thuis sporten zo lastig.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:13

xxxmh schreef:
Baal ook echt dat de sportscholen dicht zijn. Ging net zo lekker, wilde ook wat kilo afvallen en nu met thuis sporten is mijn motivatie meteen 0. Vind het thuis sporten zo lastig.


Eens, ik was ook eindelijk weer begonnen. Thuis vind ik zo poedersuiker

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:08

De meeste hebben dus zelf spullen thuis.

Toch ook maar voor kijken. Ben alleen bang dat het zo lang duurt met leveren nu.

De sportschool gaf in een mail wel aan dat ze bezig zijn om thuisworkouts op te zetten. Deze worden dan persoonlijk voor je gemaakt, om zo de gene die stage liepen toch aan hun leermomenten te laten komen. Daar wachten we nog maar even op.

Vandaag voor het eerst buiten hardgelopen. Ging best lekkker. 5km in een half uur. Rustig aan gedaan omdat ik nu niet de snelheid zag en gecontroleerd wilde blijven lopen.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:31

Bedankt! Lijkt me heel fijn om zelf een stang en schijven te hebben (en als het even kan een squat rek en bankje). Alleen in dit huis is dat helaas niet zo realistisch. :Y)

Ik heb nu een schema gemaakt waarbij ik wat meer focus op supersets en veel (langzame) herhalingen.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:53

Ik werd vanmiddag blij verrast met de eerste bumper plates! *\o/* Gisteren besteld en vandaag werden ze al bezorgd! Hopelijk komt de rest ook snel binnen.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:49

Ja, hoor. De rest is ook al binnen. :') Niet verwacht dat alles zo snel bezorgd zou worden. Heel blij met mijn home gym. :D

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:27

Ik heb gisterochtend de bodyweight versie van de challenge die ik afgelopen weken gedaan heb (Dat was de gym versie) gedaan, en wow. Dat was me nog pittig! Heb nu gewoon spierpijn in m'n reet. :')
Is wel leuk, met tempo contrast. Dus eerst aantal hh met een pause en dan een aantal herhalingen zonder.
Vooral de Bulgarian splitsquats en de forward lunges waren lekker aan het fikken.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:30

Needje schreef:
Ik heb gisterochtend de bodyweight versie van de challenge die ik afgelopen weken gedaan heb (Dat was de gym versie) gedaan, en wow. Dat was me nog pittig! Heb nu gewoon spierpijn in m'n reet. :')
Is wel leuk, met tempo contrast. Dus eerst aantal hh met een pause en dan een aantal herhalingen zonder.
Vooral de Bulgarian splitsquats en de forward lunges waren lekker aan het fikken.

Dat voorspelt weinig goeds voor mij, met zelfde schema en 5 weken niks doen :')

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:13

Zelfde schema? Heb je ook de Mark Carroll challenge gedaan?

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:17

Needje schreef:
Zelfde schema? Heb je ook de Mark Carroll challenge gedaan?

Nee van MegSquats deed jij toch ook?

Edit: nee grapje. Ik heb verkeerd gekeken bij terugzoeken. Was jij helemaal niet.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:18

Was ik :D maar ik kan thuis de gym versie blijven doen gelukkig

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:20

Ik ga van weekend even kijken of ik nog wat dumbbels van m’n vriend kan lenen, dan kan ik een combi van beide maken.
Of dat ik zondag nog voor elkaar krijg wat te lenen van sportschool. Mag ook.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:50

linoleum schreef:
Needje schreef:
Zelfde schema? Heb je ook de Mark Carroll challenge gedaan?

Nee van MegSquats deed jij toch ook?

Edit: nee grapje. Ik heb verkeerd gekeken bij terugzoeken. Was jij helemaal niet.


haha nee :D

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:21

Hoe is het hier?

Ik loop 1x in de week hard, iets 5, 6 of 7 km. Daarnaast 1x in de week een uur crosstrainer. En verder bij elke dag paardrijden.

Mis de sportschool wel hoor, het is nu echt conditie wat onderhouden, met cardio.

Zertab

Berichten: 12203
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:38

Gaat wel goed. Ik doe nu twee keer in de week thuis bodypump en probeer daarnaast te wandelen.

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:49

Slecht haha. Thuis sporten zo geen motivatie voor.

Rijd wel 4 keer per week paard.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:17

Hier qua sporten prima. Ik kan weer bij mijn crossfitbox en sportschool trainen, maar dan buiten. Vind dat geen probleem nu er ook tenten geplaatst zijn. Daarnaast kan ik ook thuis trainen als ik wil.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:44

Helaas kan er bij onze sportschool niet buiten worden gesport. Ik probeer vier keer te trainen, twee keer upper en twee keer lower body. Ik heb een paar attributen en verder doe ik bodyweight oefeningen zoals push ups, pull ups, pistol squats... De motivatie is wel echt ver te zoeken, ik moet mezelf behoorlijk pushen, maar uiteindelijk doe ik wel wat. Als de routine er maar een beetje in blijft. Over een paar weken als de sportscholen weer open zijn ga ik weer rustig opbouwen. Hopelijk ben ik dan snel weer terug op hetzelfde niveau. :)

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:52

Ik kom ook even binnenvallen :D

Was vrij fanatiek aan het sporten. Zo'n 3/4 keer per week in de sportschool en daarnaast deed ik elke week nog aan trampolinespringen. En paardrijden uiteraard

Maar nu alles dicht is komt er weinig van. Zou zo graag willen dat ik thuis fijn kon sporten, maar vind het zo niet de plek ervoor als jullie snappen wat ik bedoel. Dus wellicht kan ik uit dit topic wat motivatie halen. Vooral ook omdat ik wel weer wat moet doen wil ik door kunnen eten zoals ik deed :')

EMK heeft wel leuke cardiofilmpjes overigens:
https://youtu.be/bK5Ks1FB9II

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:52

Wat heerlijk Ademootje! Wat fijn dat dit mag én kan.

Ik mis toch echt motivatie om krachttraining te doen. Ik ben echt kapot van een hele dag thuiswerken icm 3 thuiswerkende kinderen. Vooral de jongste heeft veel hulp en aandacht nodig. Althans hij vraagt vooral veel hulp en aandacht.

Onze sportschool geeft alle lessen via een livestream vanuit de sportschool met 2 trainers. Best grappig om te zien dat sommige van hen ook moeite hebben met het tempo of de oefeningen.

Niet dat ik de lessen mee doe, maar ze komen wel voorbij op sociale media. Misschien moet ik toch een paar lesjes gaan plannen.

Ik loop nog wel hard en maak afentoe lange wandelingen. Ik loop 3x per week tussen de 10-15 km met uitstapjes daarboven. Het ligt aan de hoeveelheid tijd. Vandaag voor het eerst 25 km in 2u en 35 min.