Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:53

Ik heb 1x pw PT buiten, en verder loop ik weer hard en probeer 1x pw zelf thuis wat core training mee te pakken.
Ik mis de sportschool wel enorm, vind de groepslessen die ik deed zoveel motiverender dan in m'n eentje aanklooien.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:00

Cardio heb ik echt helemaal laten verslonzen, maar dat komt wel weer als ik weer kan kickboksen. Ik probeer wel af en toe te wandelen en hier en daar wat stretchen naast de krachttraining. Ik merk dat ik alweer een stuk stijver ben geworden sinds de nieuwe lockdown en er zit ook weer wat extra gewicht aan. :Y)

Lijkt me leuk om buiten PT te hebben! Onze sportschool doet ook wel wat aan live lessen, maar daar doe ik eigenlijk ook nooit aan mee.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:46

Zijn er hier mensen die weten waar ze halterschijven (50mm) op voorraad hebben? Ik zoek 5 en 10 kg schijven. :) Mag ook via pb.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:17

Sportbay al geprobeerd? Heb ik pas geleden nog besteld in 10 kilo

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 07:42

Sportbay of Muscle Power! :j

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:17

Na 2 jaar niks doen ben ik vandaag weer begonnen bij de sportschool. Dat viel nog niet mee :')

Wat drinken jullie het liefst tijdens het sporten?

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:05

Tijdens het sporten gewoon water.

Na mijn training drink ik vaak Nutrition Water, een eiwitsupplement.
1x had ik mijn waterbidon vergeten, dronk ik de Nutrition Water al tijdens het sporten, maar dat was geen succes...

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:16

Goed bezig! :D

Ik drink altijd gewoon water tijdens het sporten.

Zertab

Berichten: 12213
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:39

Ik drink nutrition water tijdens het sporten en dan een aangepaste dosering. Geloof dat een normale dosering 40 gram is, en ik meng 20 gram met een halve liter water. Dan vallen het aantal kcal ook mee :D (70 ivp 140).

Faringo
Berichten: 8210
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:50

Ik meld mij ook hier...misschien weet ik dan motivatie te vinden en te behouden (dat vooral) om een regelmatige klant bij de sportschool te zijn/worden.

Op dit moment werk ik nog steeds thuis en merk ik gewoon dat doordat ik hele dagen alleen zit ik in een soort spiraal zit dat ik het lastig vind na het werk nog sporten. Niet om onder de mensen te komen, maar ik ben gewoon lui en sloom en de drang om op de bank te hangen wint momenteel. Komt bij dat ik alleen naar een voor mij nieuwe sportschool moet waar ik ook nog niemand ken...en uiteraard ook niemand ga kennen als ik niet ga haha.

Ik wil vooral sporten omdat het gezond is en ik merk dat mijn lichaam klachten ontwikkeld door het vele zitten. Ook zou ik graag nog 5 kilo afvallen en wat sterker worden (ben al 26 kilo afgevallen). Het is ook niet zo dat ik niets doe. Op dit moment wandel ik er erg veel (dit jaar al 1100 kilometer) dus ik ben best sportief. Volgend jaar staat er een vakantie naar Schotland op de planning dus dat zo een goede stok achter de deur moeten zijn, maar toch wil het niet helemaal lukken.

Kortom ik moet mezelf echt een schop onder m'n kont geven want ik weet dat ik me echt goed voel als ik geweest ben.

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:52

capopjekop schreef:
Na 2 jaar niks doen ben ik vandaag weer begonnen bij de sportschool. Dat viel nog niet mee :')

Wat drinken jullie het liefst tijdens het sporten?


Ik voeg vaak een schepje Isotonic toe aan mijn water

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:03

Moet zeggen dat toen we moesten inschrijven om te kunnen sporten dat soms best een stok achter de deur was als ik geen zin had.
Misschien het als agenda punt maken.
Bv 17:00 sportschool.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:11

Of proberen sochtends voor je werk te doen. Dan begin je meteen wakker en fit aan je dag en hoef je jezelf niet na een lange dag werk er nog heen te slepen

Faringo
Berichten: 8210
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:18

Ja voor het werk zou ik het liefste doen, maar helaas komt dat qua tijden niet uit (sportschool alleen op dinsdag erg vroeg open). Daarom loop ik vaak voor het werk een rondje. In het weekend pak ik wel de ochtenden.

Het is ook gewoon stom hoor, want ik kan me echt heerlijk in het zweet werken tijdens diverse lessen. Dan vind ik het ook echt lekker, maar mezelf erheen sturen is echt een dingetje.

Wij moeten ook nog inschrijven voor de lessen, helaas meldt ik me net zo makkelijk weer af. Vanavond kan ik niet maar ben toch echt van plan om donderdag en zaterdag wel te gaan.

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:20

Faringo schreef:
Ik meld mij ook hier...misschien weet ik dan motivatie te vinden en te behouden (dat vooral) om een regelmatige klant bij de sportschool te zijn/worden.

Op dit moment werk ik nog steeds thuis en merk ik gewoon dat doordat ik hele dagen alleen zit ik in een soort spiraal zit dat ik het lastig vind na het werk nog sporten. Niet om onder de mensen te komen, maar ik ben gewoon lui en sloom en de drang om op de bank te hangen wint momenteel. Komt bij dat ik alleen naar een voor mij nieuwe sportschool moet waar ik ook nog niemand ken...en uiteraard ook niemand ga kennen als ik niet ga haha.

Ik wil vooral sporten omdat het gezond is en ik merk dat mijn lichaam klachten ontwikkeld door het vele zitten. Ook zou ik graag nog 5 kilo afvallen en wat sterker worden (ben al 26 kilo afgevallen). Het is ook niet zo dat ik niets doe. Op dit moment wandel ik er erg veel (dit jaar al 1100 kilometer) dus ik ben best sportief. Volgend jaar staat er een vakantie naar Schotland op de planning dus dat zo een goede stok achter de deur moeten zijn, maar toch wil het niet helemaal lukken.

Kortom ik moet mezelf echt een schop onder m'n kont geven want ik weet dat ik me echt goed voel als ik geweest ben.


En groepslessen? Ik volg naast de sportschool ook nog elke week jumping fitness en nu sinds afgelopen week kickboksen. In het begin heb ik ook in de sportschool personal training gevolgd, dan leer je ook een beetje de apparaten kennen en welke oefeningen je een beetje kan doen.

En is er niemand die samen met je wil gaan? Ik ga over het algemeen samen met mijn vriend, als ik alleen moet sla ik vaak ook wel over...

Faringo
Berichten: 8210
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:28

Nee helaas, geen vriendinnen in de buurt die graag sporten (en geen relatie). De 2 vriendinnen die wel graag sporten wonen op ruim een uur afstand dus dat wordt 'm niet haha.

Groepslessen probeer ik ook te doen (als ik ga). Vind ik ook leuker als apparaten, boksen, hit enz vind ik altijd erg leuk. Ik overweeg wel om een periode PT te gaan doen. Dan heb ik gewoon echt een 1 op 1 afspraak en dan ga ik dus wel :? . Daarbij komt nog dat ik dan echt gestimuleerd wordt. Dus ga daar zeker naar informeren.

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:41

Faringo schreef:
Nee helaas, geen vriendinnen in de buurt die graag sporten (en geen relatie). De 2 vriendinnen die wel graag sporten wonen op ruim een uur afstand dus dat wordt 'm niet haha.

Groepslessen probeer ik ook te doen (als ik ga). Vind ik ook leuker als apparaten, boksen, hit enz vind ik altijd erg leuk. Ik overweeg wel om een periode PT te gaan doen. Dan heb ik gewoon echt een 1 op 1 afspraak en dan ga ik dus wel :? . Daarbij komt nog dat ik dan echt gestimuleerd wordt. Dus ga daar zeker naar informeren.


PT heeft mij in het begin wel echt geholpen. Ik volg dan alleen groepslessen buiten de sportschool en als je te laat afmeldt vervalt je credit. Dus dat is voor mij ook wel motivatie haha, vindt het anders zonde geld

Faringo
Berichten: 8210
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:57

Oh dat is inderdaad wel een goede motivatie. Ik heb een onbeperkt abonnement dus kan afmelden gewoon. Zo'n systeem zou voor mij wel goed werken haha.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:33

Zertab schreef:
Ik drink nutrition water tijdens het sporten en dan een aangepaste dosering. Geloof dat een normale dosering 40 gram is, en ik meng 20 gram met een halve liter water. Dan vallen het aantal kcal ook mee :D (70 ivp 140).

Kun je dan niet beter overstappen op Energy Water, als je de kcal van Nutrition Water teveel vindt en het tijdens het sporten wil drinken?
Die is meer voor voor en tijdens sporten en zit pas echt laag in kcal.

De Nutrition Water is echt een herstel drank voor na het sporten.


Ik heb tijdens de lockdown 2x per week PT gehad, ipv de gebruikelijke 1x per week en daarnaast groepslessen.
Had de PT buiten bij de sportschool of in m'n eigen achtertuin.

Nu de sportschool weer open is, nog steeds 1x per week PT en 1 a 2x per week groepslessen.

Zertab

Berichten: 12213
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:33

Bedankt voor de tip! :) Maar maak nu eerst mijn nutrition water op. En na het sporten drink ik dat niet, zonde van al het sporten qua kcal :+

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:09

Zo dat zit er weer op. Vandaag de oefeningen van mijn schema gedaan onder begeleiding dus volgende week lekker zelf aan de slag. Ik ben echt heel blij met deze sportschool. Er hangt echt een fijne sfeer. Dus dat kan ik niet meer als excuus gebruiken om niet te gaan :')

Faringo
Berichten: 8210
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:26

Nou ik heb m'n psychische drempel genomen en ben vanmorgen naar de spinning les gegaan. Het was heerlijk, lekker buiten. Conditioneel flink werk aan de winkel, maat deze stap is gezet.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:49

*\o/* Goed bezig

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:56

Ik ben ook weer begonnen, inmiddels verhuist en een nieuwe sportschool gevonden. Niet te groot, en zeker geen opgeschoten jeugd.
Eerst een uurtje onder begeleiding, een schema opgezet en de apparaten leren kennen. Twee dagen er na, enorme spierpijn :D . Nu heb ik weer een mooi ritme, in combinatie met het hardlopen.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:59

Vanochtend rondje benen gedaan. Ik denk ik ga lekker vroeg, dan is het nog rustig. Maar vervolgens stond ik tussen een hele groep fitboys mijn oefeningen te doen :') voelde een beetje akward omdat ik nu weer op 0 begin en alleen de stang gebruik maar gelukkig kon ik die knop snel omzetten voor mezelf. Je moet ergens beginnen he en uiteindelijk ben ik daar voor mezelf. Lekker getraind uiteindelijk en nu ben ik wel benieuwd of ik nu minder spierpijn krijg dan vorige week