3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8621
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:36

Laura82 schreef:
Je kan toch ook prima meepraten zonder lijstjes te plaatsen bijv? Ik zie nergens dat iemand niet welkom is iig.

Hier vooral druk op het moment, weinig tijd voor bokt. Afvallen gaat op t moment langzaam, heb wat moeite om alle lekkere dingen die bij de zomer horen (ijsjes, bbq, wijntjes etc) te laten staan. Maar al veel betere keuzes dan eerst, maar het vertraagt het proces wel enigzins. En dat is ook prima, het is er ook niet in 3 maanden aangekomen.

Ik ken het :') al die ijsjes zijn ook zo lekker.

Ben ik trouwens de enige die wel honger/trek heeft ondanks de warmte? Hoor zoveel mensen in mn omgeving over moeite met eten. Heb nergens last van :')

Wel erg druk verder, maar probeer wel gezond te blijven eten en houd mn kcal nog bij. Even geen sport met de warme dagen, buiten sporten is echt niet lekker nu. Paardrijden ook niet :n

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:43

Nee hoor hier ook iemand die altijd honger heeft maakt niet uit of het vriest of 30 graden is haha

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:00

Hier nog 1. De dag dat ik wat meer kcal "mag" ga ik er bijna altijd overheen.
En al die lekkere dingen.. En in de zomer eten we vaak hete gerechten zoals currys en roti etc. Ook niet bepaald kcal arm :Y)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 08:27

fleurtjeuh schreef:
Er wordt ook nergens gezegd dat niemand welkom is. Dat zeg ik ook niet.
Maar als er voor mijn gevoel vrij ongenuanceerd gezegd wordt 'hou je lijstjes maar voor je, want ze passen niet in dit topic' voelt het wel een beetje zo, snap je?


Nouja, het zijn lijstjes die gewoon écht niet goed zijn dus tja, dat past niet in een topic voor verantwoord afvallen. SecretLIN verpest echt dr lichaam ermee, en dat zeg ik niet om dr weg te halen. Te weinig eten is gewoon super slecht voor je gezondheid. En het is op zich niet erg om zoiets een keer (onwetend) te posten. Gebeurd vaker. Maar luister dan ook naar het advies wat geschreven wordt en ga meer eten. Iets over een lijstje zeggen komt misschien niet zo welkomend over, maar in the long run ben je wel beter af als het gezegd wordt en (hopelijk) naar geluisterd wordt.
Maar ik zal linoleum nog eens herhalen: als je je daar niet prettig bij voelt ben je vast van harte welkom in een van de andere topics. Daar zijn meer mensen heen verhuisd die er toch voor kozen door te gaan met zo weinig eten en niet naar advies wilden luisteren.

@SecretLIN: ik zou je daarom ook aanraden om de OP te lezen, hier staat uitgebreid uitgelegd waarom je niet te weinig moet eten tijdens het afvallen. We zijn heel open en eerlijk hier in dit topic en daar hoort ook het geven van commentaar bij wanneer iemand niet goed bezig is. Tuurlijk mag je gewoon nog blijven meepraten, maar ga alsjeblieft kijken naar wat je eet. Als je moeite hebt met stress/prikkelbare darm dan raad ik je aan de hulp van een diëtiste op te zoeken. Want ik kan het niet vaak genoeg zeggen: 850kcal per dag eten is slecht. Je BMR zit daar minimaal zo’n 500kcal boven (ten minste!).

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:15

Ik snap heel goed dat het wordt gezegd met de beste bedoelingen.
Ik heb dat commentaar zelf ook gekregen toen ik hier vorig jaar of 2 jaar geleden voor het eerst in dit topic kwam en dacht dat zo'n slankplan van de body&fitshop een goed idee was.
Ik twijfel niet aan het feit dat jullie het goed bedoelen.
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het misschien alleen maar behulpzamer is om iets genuanceerder te reageren op een ongezonde lijst. Want soms voelt het een beetje alsof je niet welkom bent als je niet gezond eet.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:19

Fleurtjeuh, volgens mij wordt het altijd best netjes gezegd als het een eerste keer is, met een uitleg waarom en tips en verwijzing naar OP. Maar het is secretlin al vaker verteld, als de lieve aanpak geen nut heeft, mag het echt wel even wat duidelijker verwoord worden.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:21

fleurtjeuh schreef:
Ik snap heel goed dat het wordt gezegd met de beste bedoelingen.
Ik heb dat commentaar zelf ook gekregen toen ik hier vorig jaar of 2 jaar geleden voor het eerst in dit topic kwam en dacht dat zo'n slankplan van de body&fitshop een goed idee was.
Ik twijfel niet aan het feit dat jullie het goed bedoelen.
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het misschien alleen maar behulpzamer is om iets genuanceerder te reageren op een ongezonde lijst. Want soms voelt het een beetje alsof je niet welkom bent als je niet gezond eet.


Nou dat is best simpel toch, als je te weinig eet ben je idd niet welkom. Te weinig eten is super slecht voor je. En daar mogen mensen best op aangesproken worden.

"Als je niet gezond eet" vind ik dan weer niet kloppen. "Niet welkom als je structureel te weinig eet en dit wil delen" klopt wel denk ik.

Goed ik ga proberen hier weer mee te praten..........

Vandaag:

O: griekse yoghurt, muesli en beetje jam
T: goed bezig reep
L: 3 boterhammen, kaas, kipfilet, en nog geen idee. Ligt er beetje aan wat er ligt
T: fruit nog geen idee wat
A: ??? Ik heb nog panini's dus ik denk dat het dat wordt....
T: galiameloen :9

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:42

Dat het al vaker tegen haar was gezegd was ik niet van op de hoogte verklaart de 'botheid'
Nu weer verder over wat anders? :)

Zijn er mensen hier de koolhydraat arm eten? Of beperkt of hoe je het ook wil noemen?

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:06

Ik kan ook alles eten, hitte of niet :+ koken daarentegen vind ik wel een dingetje als het zo heet is. Helaas voor mij doe ik de kinderen echt geen plezier met salades (en dan druk ik me mild uit :') ) dus puntje bij paaltje sta ik toch gewoon te koken.

Planning voor vandaag:
O: griekse yoghurt met rood fruit
L: weet ik nog niet zeker, ik denk 2 crackers met kipfilet ennmosterd, en een grote kom bloemkoolsoep
T: zakje smart protein chips
A: broodje "hamburger" (in mijn geval biefstuktartaar) met sla, tomaat, ui en beetje hellmans light en ketchup, krieltjes uit de actifry
T: kvarg straciatella

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:51

Laura, oh wat is het warm met koken ja, is het buiten al bakken, sta je nog eens boven een vuur ook :')
Slaatjes zijn wel een oplossing. Of een eitje koken, dan moet je niet boven dat vuur hangen.
Maar met kinderen is dat wel erg lastig ja.
Wat goed van je trouwens dat je gezondere keuzes maakt! Zo ver ik van je weet is dat toch een enorme vooruitgang. You go girl!

Fleurtjeuh, ik doe keto/kha. Maar geen extreme (als in, enkel vlees etc). Ben je hier ook mee bezig misschien?

Sport zit er hier ook niet in vandaag.
Benen vol in de spierpijn van gister. En veel te warm. We gaan deze namiddag aan de rivier liggen om af te koelen. Boekje erbij, wat bessen mee, een paar flessen muntwater. En in de avond een ijsje. Eten ben ik me nog niet zeker van.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:54

@laura lekker lijstje! Ik vind het geen probleem om te koken/eten met heet weer, was het maar zo :')
@Aria sporten met dit weer krijg je niet tegenop gedronken denk ik
@fleurtjeuh ik beperk de khd een beetje, maar verder eet ik wel gewoon brood enzo als ik daar zin in heb. Maar vooral met avondeten lever ik een beetje in

O: griekse yoghurt met mango
L: boterhammen met oude kaas/mosterd salade
A: noodles met biefstukpuntjes
T: koffie, koffie en koffie hahah scriptiestress slaat in

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:58

Ik kan ook prima eten met warm weer :)

Lijstje van vandaag

O: cappuccino van 100 ml magere melk en 2 lichtgewicht met roomboter en pure hagelslag (293 kcal)
L: Eiwitrijke 'koek' met aardbeien erop (241 kcal)
T: Eiwitreep van Body&Fit (158 kcal)
A: bbq-en: ik neem in ieder geval een stukje kipfilet, tomaat van de bbq en salade
T: 150 gram skyr met 100 gram aardbeien (125 kcal)

Buiten de bbq om zit ik op 800 kcal en op 78 gram eiwitten. Dan heb ik in ieder geval wat spelling aangezien ik dan altijd meer eten als ik in de planning heb :D

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:01

Aria, zou je mij een beetje kunnen vertellen over hoe, wat en wanneer je eet? Is er een richtlijn waar je je aan probeert te houden? Hoe ben je ermee begonnen?

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:05

Ik kan altijd eten, warm, koud, maar heb met dit weer geen zin om te koken. Das beetje mijn valkuil :=

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:08

Met dit weer heb ik wel honger na een dag werken, maar geen zin om de moeite te steken in eten.. :Y)

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:14

Fleurtjeuh, ik stuur je even bp, aangezien dat een beetje off-topic is hier.

Imandra, nee inderdaad, met die hitte, dat gaat gewoon niet met sport.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:19

Ik kom mij ook weer melden. Door alle stress van school de afgelopen weken weer flink aangekomen en zit weer op hetzelfde gewicht als begin dit jaar.. Kloot nou al een half jaar wat aan en het schiet niet op zo. Heb me gisteren aangemeld voor WeightWatchers. Na alle goede ervaringen hier en in mijn directe omgeving. Ik mag 24 punten per dag en een week extra van 42 punten. Ik begin gewoon gelijk vandaag. Het is nog wel een beetje spelen van hoe en wat met die punten. Ik vertrek zondag ook nog eens naar Rome voor 5 dagen. Daar wil ik wel gewoon genieten maar met mate. :)

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:31

Benieuwd hoe dat bevalt Sanne, ik ben toch ook serieus aan het overwegen WW te gaan doen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:34

Ik ben ook heel benieuwd, hoop dat het vooral helpt om een gezonder eetpatroon te creëren. Het is nu echt chaos bij mij wat dat betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:40

__Sannne schreef:
Ik ben ook heel benieuwd, hoop dat het vooral helpt om een gezonder eetpatroon te creëren. Het is nu echt chaos bij mij wat dat betreft.

Voor mij is WW daar echt fantastisch voor geweest. Ik blijf heus niet altijd binnen mijn punten (heb gister mijn dag + weekpunten in een avondje aan het strand opgevreten en gezopen dus moet de rest van de week echt heel braaf doen) maar ik maak wel betere keuzes en dat vind ik ook heel veel waard. Ik ben ook nog heel erg zoekende naar hoe ik alles het best in kan richten, ik kan je sowieso aanbevelen om zo veel mogelijk 0 punters te eten, daar is rekening mee gehouden in de berekening van je dagtotaal en zonder is 25 punten gewoon echt best weinig. Ik ontbijt bijvoorbeeld met Griekse yoghurt 0% met een grote eetlepel aardbeienjam, beetje karig maar als ik een hele bak Griekse yoghurt 'mag' eten is het wel vullend. Als lunch probeer ik iets te kiezen met kip, etc etc.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:50

Aight schreef:
@laura lekker lijstje! Ik vind het geen probleem om te koken/eten met heet weer, was het maar zo :')
@Aria sporten met dit weer krijg je niet tegenop gedronken denk ik
@fleurtjeuh ik beperk de khd een beetje, maar verder eet ik wel gewoon brood enzo als ik daar zin in heb. Maar vooral met avondeten lever ik een beetje in

O: griekse yoghurt met mango
L: boterhammen met oude kaas/mosterd salade
A: noodles met biefstukpuntjes
T: koffie, koffie en koffie hahah scriptiestress slaat in

Hoe beperk jij je khd vooral?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:58

Emmaa_ schreef:
__Sannne schreef:
Ik ben ook heel benieuwd, hoop dat het vooral helpt om een gezonder eetpatroon te creëren. Het is nu echt chaos bij mij wat dat betreft.

Voor mij is WW daar echt fantastisch voor geweest. Ik blijf heus niet altijd binnen mijn punten (heb gister mijn dag + weekpunten in een avondje aan het strand opgevreten en gezopen dus moet de rest van de week echt heel braaf doen) maar ik maak wel betere keuzes en dat vind ik ook heel veel waard. Ik ben ook nog heel erg zoekende naar hoe ik alles het best in kan richten, ik kan je sowieso aanbevelen om zo veel mogelijk 0 punters te eten, daar is rekening mee gehouden in de berekening van je dagtotaal en zonder is 25 punten gewoon echt best weinig. Ik ontbijt bijvoorbeeld met Griekse yoghurt 0% met een grote eetlepel aardbeienjam, beetje karig maar als ik een hele bak Griekse yoghurt 'mag' eten is het wel vullend. Als lunch probeer ik iets te kiezen met kip, etc etc.


Waar bak jij in trouwens? Ik vind het best zonde dat 2 theelepels olijfolie gelijk al 3 punten is, kokosolie is zelfs 5 punten.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:04

Ja ik bak dus wel in olijfolie. Er zijn wel alternatieven, baksprays zijn vaak wat minder rijk in kcal en dus denk ik ook in punten?

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:25

fleurtjeuh schreef:
Aight schreef:
@laura lekker lijstje! Ik vind het geen probleem om te koken/eten met heet weer, was het maar zo :')
@Aria sporten met dit weer krijg je niet tegenop gedronken denk ik
@fleurtjeuh ik beperk de khd een beetje, maar verder eet ik wel gewoon brood enzo als ik daar zin in heb. Maar vooral met avondeten lever ik een beetje in

O: griekse yoghurt met mango
L: boterhammen met oude kaas/mosterd salade
A: noodles met biefstukpuntjes
T: koffie, koffie en koffie hahah scriptiestress slaat in

Hoe beperk jij je khd vooral?


Ik hou echt van pasta, rijst, risotto etc. Dus ik beperk door er maar weinig van te eten. Vaak vind ik 35-40 gram pasta of rijst wel genoeg. Daartegen eet ik wel vaak 400 gram (rauwe, dus slinken natuurlijk nog wel in gewicht) groenten bij het avondeten. En dan een normale portie vlees/vis/vega. Vanavond eet ik 1 plak noodles à 23,5 gram = 85 kcal. Mijn doel is niet om in ketose te raak oid, maar om minder kcal binnen te nemen en voor mij werkt dat heel goed door wat khd te schrappen. Dan lever ik niet in op smaak/totale portiegrootte, maar op portie khd. :)

Sherivey
Berichten: 8621
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:45

Koken heb ik ook nooit zin in met de warmte :+ maar gezien ze bijna niets bij mij in het dorp bezorgen, en veganistisch al helemaal niet, doe ik toch wel gewoon koken.

Alleen maar brood wordt ik ook niet blij van