Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-17 14:58

Aangezien het vorige topic alweer op 500 pagina's was, hierbij het nieuwe topic! *\o/*

Dit topic is bedoeld om tips en tricks uit te wisselen, het is niet de bedoeling dat je hier enkel je tijden/afstanden vermeld dan worden wij naar de HK verplaatst en willen het graag informatief houden! :D

Vorige topics
[MWS] Hardlopen, wie nog meer? #2
[MWS] Hardlopen, wie nog meer?
[MWS] Hardlopen deel 3

Handige links
https://www.hardlopen.nl/
https://hardloopkalender.nl/
http://www.runinfo.nl/tipsbeginners.htm

[ img ]

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)


Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:18

Dan gelijk maar even een berichtje zodat ik dit topic terug kan vinden.

Net terug van een korte rustige training. 16,6km op 5.00min/km. Had de kleine teen weer preventief ingetapt. Geloof dat dat goed is gegaan. Volgende training morgenavond pas weer dus teen kan weer verder herstellen.
Ja zo'n zesuuursloop is vooral een mentale uitdaging. Maar daar hou ik wel van. Vond het overigens afgelopen jaar erg meevallen. Je komt elk rondje dezelfde mensen langs het parcours tegen dus zo loop je van de een naar de ander. En op een groot deel van het parcours was het geklets van de speaker te volgen. Je mag niet met muziek lopen als afleiding.

Ik dacht dat 5 1/2 uur het uiterste limiet tijd van de marathon van Rotterdam was en alleen amsterda de belachelijke limiet tijd van 6 1/2 uur had? Ja als je over een gewone marathon 6 1/2 uur doet heeft dat weinig met hardlopen te maken. Of je hebt dan heel slecht getraind of je bent gewoon nog niet toe aan de marathon afstand. Dus ik stoor mij eerlijk gezegd aan dat overgedreven gedoe voor iemand die met zoveel gejuich over de finish wordt gehaald terwijl desbetreffende persoon het helemaal niet serieus heeft genomen. Doe dan gewoon de kwart marathon en probeer daar echt wat van te maken.

eridinges
Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:47

Ik ben een stille meelezer die zich ook graag wil melden.

@Greetje, ik loop niet dezelfde afstanden, maar bij mij helpen de Ininji's erg tegen blaren op mijn tenen. Sinds ik daarmee loop heb ik er t/m 15 km geen last meer van. Je loopt natuurlijk veel langer, maar misschien het proberen waard?

Ook ik zag het filmpje van de marathon van R'dam. Heb nog geen marathon gelopen, maar ik denk dat het echt knap is als je er 6,5 uur over doet.. In de beste zin van het woord denk ik dat je dan meer aan het overleven bent als aan het lopen?

Zijn er nog mensen die mee gaan doen aan de stuwwaltrail 27 mei?
Ik heb mezelf opgegeven voor mijn eerste 20k.

SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-17 15:55

Ik ben het met jullie eens wat betreft standje overleven in plaats van hardlopen.

Ik heb al vanaf jongs af aan om de marathon een keer te lopen, maar ga dit pas doen als ik zeker weet dat ik hem redelijk uit kan lopen. Niet in de do or die stand.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

MuSLi
Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:20

Ik ben er ook weer! :)

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Myrtheaben
Berichten: 81
Geregistreerd: 17-01-17
Woonplaats: Rijkevoort

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:24

Ik ben er ook weer,
Ik ben weer rustig aan begonnen met hardlopen nadat ik mijn knie 3 weken geleden gekneusd heb met paardrijden.
Helaas gaat het nog niet zo goed.daarvoor liep ik met gemak 7km en nu kan ik de 1km niet eens volhouden.
Ook al paar wedstrijden afgezegd maar 28 mei wil ik de 5 of de 10 gaan doen.

Sleeper
Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:26

Greetje63 schreef:
Ik dacht dat 5 1/2 uur het uiterste limiet tijd van de marathon van Rotterdam was en alleen amsterda de belachelijke limiet tijd van 6 1/2 uur had? .



Ze heeft 5.57.18 gelopen, en wel degelijk hard getraind voor deze marathon. Ze heeft het dus wel serieus genomen. Even opgezocht en dan kan ook ik het topic makkelijk terug vinden :)

.........

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:27

Zo die laatste pagina's zijn razendsnel gegaan! Ik doe ook weer mee in dit topic.

Greetje, wat ik me al een tijdje afvraag: hoe ben jij op bokt beland? Heb je wel iets met paarden/ooit iets met paarden gehad??

Ik ga mijn paard morgen ophalen uit de kliniek *\%/* , ze heeft daar een week gestaan nadat ze er een kies uit hebben gehaald.

Ik hoop dat ik morgenavond nog even een korte loop kan doen en dan vrijdag the night run festival :) .

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Obelix95
Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:36

ooh, dit topic is mij nog nooit opgevallen! Ik wil graag meepraten als het mag :o
Afgelopen zondag heb ik de kwart marathon (10.5) gedaan bij Rotterdam en 2 weken ervoor de 5 km Venloop.
Maar man, wat een spierpijn gisteren :') Ik wil zulke 'evenementen' wel vaker gaan doen, erg leuk en gezellig!

Daan_O
Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:02

Ah een nieuw topic!

Greetje heb jij de marathon van Amsterdam wel eens gelopen? Is die minder druk wat hoeveelheid lopers betreft dan Rotterdam?

- instructie - sportmassage - bitloos testservice en overstapbegeleiding -
www.paardgevoelig.nl

eridinges
Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:07

Sleeper schreef:
Greetje63 schreef:
Ik dacht dat 5 1/2 uur het uiterste limiet tijd van de marathon van Rotterdam was en alleen amsterda de belachelijke limiet tijd van 6 1/2 uur had? .



Ze heeft 5.57.18 gelopen, en wel degelijk hard getraind voor deze marathon. Ze heeft het dus wel serieus genomen. Even opgezocht en dan kan ook ik het topic makkelijk terug vinden :)


Maar op het filmpje komt ze binnen op 6.33?
Het blijft absoluut knap hoor om m uit te lopen.

Sleeper
Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:12

eridinges schreef:
Maar op het filmpje komt ze binnen op 6.33?
Het blijft absoluut knap hoor om m uit te lopen.


Ja vreemd al die verschillende uitslagen.

.........

eridinges
Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:15

Sleeper schreef:
eridinges schreef:
Maar op het filmpje komt ze binnen op 6.33?
Het blijft absoluut knap hoor om m uit te lopen.


Ja vreemd al die verschillende uitslagen.


Miss bruto/netto?
Of kan dat niet zoveel schelen?

Daan_O
Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:00

Ja dat is idd verschil bruto/netto. Neem aan dat ze in het laatste startvak is gestart.

- instructie - sportmassage - bitloos testservice en overstapbegeleiding -
www.paardgevoelig.nl

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:07

Nou ik me ook mogen melden :) . Ik begin over twee weken! Ik zit nu nog op Malta voor school en hier kon je niet echt beginnen. Ik doe het vertrouwd met Evy :D

SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-17 19:57

[ img ]
Ik heb vandaag 5 km hardgelopen. Best trots want de laatste keer dat ik 5 km aaneensluitend liep was vorig jaar november :)

5 km in 31:30!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:29

Daan_O schreef:
Ah een nieuw topic!

Greetje heb jij de marathon van Amsterdam wel eens gelopen? Is die minder druk wat hoeveelheid lopers betreft dan Rotterdam?

Nee amsterdam nooit gelopen. Ik schat die ook wel heel erg druk in. Eindhoven is wel goed te doen.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:33

Supervixen schreef:
Greetje, wat ik me al een tijdje afvraag: hoe ben jij op bokt beland? Heb je wel iets met paarden/ooit iets met paarden gehad??

Ik heb paardgereden totdat ik afgestudeerd was. Tijdens mijn studie op de proefpaarden gereden. Vervolgens van mijn 25ste tot mijn 50ste niet meer op een paard gezeten. Maar inmiddels was mijn jongste dochter bezeten van paardrijden en brengt iedere dag op de manege door. Toen ben ik ook weer een paar keer gaan rijden. Maar met mijn pacemaker ben ik te bang om te vallen dus het gaat niet echt werken.

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:58

Jammer dat je zelf niet meer kunt/durft te rijden.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

kim345
Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 04:30

eridinges schreef:
Zijn er nog mensen die mee gaan doen aan de stuwwaltrail 27 mei?
Ik heb mezelf opgegeven voor mijn eerste 20k.


Gaaf!
Ik wilde hem graag mee lopen maar ben dan op vakantie dus helaas!
Ga een weekje surfen op fuerteventura


De marathon in 6,5 uur lijkt me ook niets. Had dan idd een kortere afstand gedaan. Er is dan in ieder geval wel ruimte in verbetering van je tijd :P

Gisteren toch meegelopen met de batavieren training. Het viel heel erg mee met mijn spieren! Benen waren nu nauwelijks verkrampt. Van de week nog maar even wat korte stukjes (3k) met veel rekken en strekken. Schijnbaar helpt dat toch

1253,5 goedgekeurde kilometers op de teller! Klasse 3 + 4 En daarmee klasse 4 startgerechtigd samen met Smurf!!

BeFunny
Berichten: 10195
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:08

Ik heb vandaag weer heerlijk gelopen, gister heb ik mezelf vrij gegeven de periode was aangebroken en ik had vanaf donderdag dat ik gestart was elke dag wel hard gelopen en om toch ook het advies op te volgen maar even een rustdag, en nu nog steeds korte stukjes maar het was wel even lekker om te zweten ;)
Moren hoop ik ook echt weer iig 8 keer een stuk te doen waarvan 1 x of 2 x 2 minuten. Ik weet dat het voor jullie wel stom overkomt 2 minuten maar ik denk dat het beter is niet te lopen tot ik er bij neerval maar gewoon lekker rustig op te bouwen ;)

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:08

Dat lijkt me een heel slim plan! En rustdagen moet je zeker inbouwen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Sleeper
Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:21

Dat rusten is goud waar maar zo lastig. Ik heb gisteren met mezelf afgesproken dat ik twee rustdagen moest nemen. Normaal loop ik om de dag. Rustdag 1 was gisteren en nu zit ik te stuiteren om weer te gaan, doe het niet maar kost me wel moeite. Al weet ik zeker dat ik er profijt van ga hebben.

Volgens mij ben ik weer ergens in getrapt. Magnesiumolie voor mn spieren. Ik slik het al in pilvorm maar dit schijnt ook gelijk je spieren te ontspannen. Iemand ervaring mee?

.........

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:34

Ik hop ook dit topic binnen.

kan direct meehaken over de magnesiumolie. Ik gebruikte pillen, maar die worden veel minder goed opgenomen door het lijf. Het orgaan dat het gemakkelijkst magnesium opneemt is de huid. Ik heb de olie zondag gebruikt bij de kwart marathon van Rotterdam (55.55 op de 10,5) en ik moet zeggen dat ik vrijwel geen last heb gehad van mijn spieren tijdens de loop.

Nu kan het ook zijn dat ook het magnesiumbad (floaten) dat ik zaterdag heb genomen ook effect heeft gehad.

Ik ga nu doorbouwen naar de halve marathon van Stockholm, in September. Best spannend weer :)
Laatst bijgewerkt door Winged op 12-04-17 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Alpha89
Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:37

ik volg ook :)

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Lisan89, wisja, xLianneeee en 25 bezoekers