Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:10

Het was een tip van iemand die in de top loopt, maar ik denk ook dat ik het naast me neerleg. Ik loop prima zo.
Interessant stuk Katharinaa!

Venthe wat fijn dat het zo goed gaat en dat je eindelijk de baan op kunt! Heeft echt lang geduurd.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:10

s1993 schreef:
0091 schreef:
Ik zou in jouw geval niet aan je haklanding werken SV..

Mijn idee is:
Voelt de manier waarop je beweegt goed en loop je vele kilometers zonder klachten, dan is er geen reden om eraan te gaan knutselen (iets wat niet stuk is hoef je niet te lijmen.)

Jij loopt zoveel, zo (ogenschijnlijk) makkelijk dat een verandering van lopen meer kwaad dan goed kan doen.

Maar dat is mijn mening O:)

Gave foto!!


Toen ik nog op atletiek zat kreeg ik dat advies ook van mijn trainer :)

Gem goed dat je bent geweest! Hopelijk voel je je snel beter.

Lotus wat voor soort pijn? Is het als spierpijn, stekende pijn? Houdt het aan of is het snel weer weg?


Spierpijn/verkramping en dan nu voornamelijk in de kuiten.

Nu las ik over magnesium.
Dat heb ik heel lang geslikt als aanvulling en nu al weer een tijd niet. Ik ga dat toch maar weer proberen.

Bloedarmoede wat hier genoemd werd heb ik niet
Totaal geen andere klachten die daarop kunnen wijzen dus bloedprikken vanwege spierpijn etc ga ik niet doen..

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:12

Katharinaa schreef:
Goed dat je geweest bent Gem. Hopelijk nu eindelijk wat beterschap!

Welkom Lotus. Er zijn hier al veel tips gegeven. Als je zeker bent dat je goed opgebouwd hebt, is het misschien verstandig eens te laten bloed nemen? Misschien heb je bloedarmoede? Veel lopers nemen ook magnesium, misschien kan dat helpen (maar bespreek het eerst eens met de dokter).
Verder ben ik niet zo'n voorstander van strechen voor het hardlopen. Je spieren zijn nog koud en zo kan je kleine scheurtjes stimuleren.


Ja wat jij zegt zit wat in.. kwa koude spieren.. misschien beter dan om tussendoor te doen als ik warm ben.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:20

@Lotus: Welkom! En drink je wel genoeg?

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:36

Palmera schreef:
@Lotus: Welkom! En drink je wel genoeg?


Nu het kouder is drink ik minder water dan voorheen. Daar ben ik me van bewust en denk daarin ook winst te behalen valt :j

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:53

Goed drinken en wat extra magnesium helpt bij mij wel goed tegen kramp in de tenen of kuiten.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:39

Dank jullie voor de beterschapswensen. De Tramadol werkt wel, maar het is wel trippen :# : na een half uur een twee uur durende grote rush door mijn hoofd, het midden houdend tussen drank en drugs - effecten :x .

SV: misschien iemand van voor jullie tijd ... maar kennen jullie het 'Zwabberbeen van schaatser Gerard Kemkers' nog? Hij was altijd (na Leo Visser) de één na beste schaatser van zijn tijd, maar had een soort slag in zijn rechterbeen. De bewegingswetenschappers hadden uitgerekend dat hij misschien wel de beste schaatser op zijn afstanden kon worden als zijn techniek verbeterd zou worden. Dus Gerard op schaatsles :+ . Zijn techniek verbeterde, maar het tegendeel gebeurde: de snelheid ging omlaag en de frustratie omhoog. Krachttraining erbij ... blessure erbij .... Gerard is nooit meer op zijn oude niveau gekomen.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:46

Lekker die drugs :')

Zeker niet voor mijn tijd, ben al 40 inmiddels haha.
Tot zover heb ik met mijn manier van lopen zonder schema's en met haklanding zonder problemen een trailmarathon en ultra gelopen en tig halve marathons dus ik hou het erbij :P

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:51

Supervixen schreef:
Lekker die drugs :')

Zeker niet voor mijn tijd, ben al 40 inmiddels haha.
Tot zover heb ik met mijn manier van lopen zonder schema's en met haklanding zonder problemen een trailmarathon en ultra gelopen en tig halve marathons dus ik hou het erbij :P

Precies, das wat ik bedoel te zeggen. Gewoon je eigen weg volgen, die gaat als een speer.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 19:00

Supervixen schreef:
Goed drinken en wat extra magnesium helpt bij mij wel goed tegen kramp in de tenen of kuiten.


Dan ga ik daar eerst weer mee beginnen, met magnesium en meer water drinken want ik had dit eerder niet

s1993

Berichten: 2117
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:31

Kun je magnesium zomaar slokken zonder dat je weet of je überhaupt een tekort hebt? Zitten daar geen gevaren aan?
Ik slik ijzer maar ik weet dat mijn ferritin gehalte echt heel heel laag is en ik wil graag bloed doneren dus wil het een beetje opkrikken. Maar ik dacht dat bij veel dingen een overschot ook schadelijk kan zijn.

Gem verschrikkelijk die tramadol, mijn vriend ging twee jaar terug door zijn rug en heeft wekenlang echt niks gedaan. Eerst door de pijn en vervolgens omdat hij van die tramadol zo duizelig werd dat hij niet meer de deur uit durfde (nauwelijks door huis durfde te bewegen zelfs). Hopelijk ben jij er snel vanaf!

Vandaag ondanks de wind lekker gelopen! Normaal heb ik er echt een hekel aan maar vandaag weinig last ervan en lekker 15km gelopen :)

Edit: Nog nooit gehoord dat je niet mag hardlopen op klompenpaden, waarom zou het niet mogen? Voor mijn gevoel is hardlopen en wandelen niet zo verschillend?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:07

Wat een dag vandaag :oo . Gisterenavond een Tramadol genomen vlak voor het slapen gaan met het idee dat als ik duizelig werd, er niks aan de hand zou zijn. Heb van 0.00 uur tot 09.30 uur geslapen als een os en slechts een paar keer wakker voor het omdraaien, maar met veel minder pijn.

Aan tafel alweer barstende rugpijn, beginnen maar met de Naproxen, de lichtste. Mag na het eten innemen, maar ach, tegelijkertijd zal ook niet uitmaken.

Telefoon gaat: je moet tien dagen in quarantaine omdat *naam* corona positief getest. Ja ... daar heb ik 2,5 uur mee gewerkt, maar niet in dezelfde ruimte. Toch even aankijken of ik geen klachten ontwikkel en ach ... ik zit nu toch ook in een onvrijwillige lockdown.
Vervolgens komt mijn oudste zoon beneden: keelpijn, dezelfde klachten als *naam* ... pfff ... die mag zich morgen dus, 25 km verderop wel gaan laten testen. En strepsils zoeken.
Koffie zetten en alvast de pc opstarten ... het wordt 11.30 uur

Ergo conclusio: ik vergeet te ontbijten. Zit met koffie aan tafel en het wordt zwart voor mijn ogen. Duizelig, zweten als een otter, misselijk, tintelende handen en voeten .... kan nog net een kaki van de fruitschaal pakken en waggel naar de bank om het weg te laten trekken en snel wat te eten.

Die Naproxen is toch niet zo onschuldig als hij leek :oo . Maar helpen doet hij nog steeds niet, dus daar kap ik maar mee. Rotzooi allemaal.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:06

Jeetje wat een pittig dagje zeg, dat gedoe met corona is ook gekmakend.
Ik hoop dat je snel van de medicatie af bent.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:27

Pittig Gem. Doe maar voorzichtig e!

Hier ook ene na andere quarantaine. Maar we mogen niet meer testen. Wij houden maar de supermarkten open, absoluut geen prioriteit nee. Gelukkig worden voetballers wel twee keer per week getest. Kan je nog lekker voetbal kijken. Maar wel zonder chips straks :D

Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:59

Oef Gem, da’s heftig allemaal!

Hebben jullie nog tips voor een fijne lange broek met een hoge taille?

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:24

Hi meiden,

Ik ben al een tijdje niet meer actief geweest in dit topic en heb ook niet meegelezen. Ik zat in een dip, ik blijk gewoon echt geen zomer loper en de flinke zomergriep begin sept hielp ook niet mee. 2 weken terug langzaamaan weer begonnen met lopen. Afgelopen zaterdag per toeval een leuke route gelopen rond de locatie van de sport van mijn dochter. Je moet toch iets als je 2u moet wachten. Deze route bleek 13km en ging heel soepel 1u, 13 min), afgelopen maandag ook weer een nieuwe route ontdekt van 13 km en vandaag deze routes gedeeltelijk gecombineerd. Ik was met 17 km vlakbij huis en dacht, als ik zo lekker blijf lopen, dan kan ik misschien een HM lopen. Dus 2 lusjes op de route genomen en uiteindelijk 22 km gelopen.

Mijn doel, binnen een jaar van 0 naar een HM is hiermee bereikt. In een tijd van 2u en 13 min 22 km afgelegd.

Ik heb mijn lopers-zin weer terug en ga alle pagina's bijlezen. Ik heb waarschijnlijk veel gemist en veel foto's van SV, maar ik kon het gewoon even niet aan om jullie verhalen te lezen.

Maar vanaf vandaag ben ik weer terug, ik doe weer mee, en gos, wat heb ik er energie van gekregen. Wat een heerlijke flow.

Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 17:38

Goed bezig! +:)+ Fijn dat je je plezier weer teruggevonden hebt.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:43

Puera schreef:
Oef Gem, da’s heftig allemaal!

Hebben jullie nog tips voor een fijne lange broek met een hoge taille?


Stronger

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:49

Mama3 schreef:
Hi meiden,

Ik ben al een tijdje niet meer actief geweest in dit topic en heb ook niet meegelezen. Ik zat in een dip, ik blijk gewoon echt geen zomer loper en de flinke zomergriep begin sept hielp ook niet mee. 2 weken terug langzaamaan weer begonnen met lopen. Afgelopen zaterdag per toeval een leuke route gelopen rond de locatie van de sport van mijn dochter. Je moet toch iets als je 2u moet wachten. Deze route bleek 13km en ging heel soepel 1u, 13 min), afgelopen maandag ook weer een nieuwe route ontdekt van 13 km en vandaag deze routes gedeeltelijk gecombineerd. Ik was met 17 km vlakbij huis en dacht, als ik zo lekker blijf lopen, dan kan ik misschien een HM lopen. Dus 2 lusjes op de route genomen en uiteindelijk 22 km gelopen.

Mijn doel, binnen een jaar van 0 naar een HM is hiermee bereikt. In een tijd van 2u en 13 min 22 km afgelegd.

Ik heb mijn lopers-zin weer terug en ga alle pagina's bijlezen. Ik heb waarschijnlijk veel gemist en veel foto's van SV, maar ik kon het gewoon even niet aan om jullie verhalen te lezen.

Maar vanaf vandaag ben ik weer terug, ik doe weer mee, en gos, wat heb ik er energie van gekregen. Wat een heerlijke flow.



Leuk mama3, super dat je je lopers-zin terug gevonden hebt én je HM gelopen hebt

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:19

Update ... vanmorgen is de rugpijn naar beneden gezakt naar mijn rechterbeen. Maar in zulke mate dat ik letterlijk nog geen vijf minuten kan staan of lopen. Rugpijn voel ik momenteel nauwelijks meer (??). Alle pijn is overgenomen door mijn been.
Bij veranderingen moest ik de HA weer bellen.
Hij denkt toch aan een hernia, MRI is aangevraagd, dosis Tramadol verdubbeld, moet bewegen en rust goed afwisselen en laxeermiddelen slikken ter voorkoming van obstipatie. Afspraak voor de MRI is inmiddels gemaakt, kan helaas pas volgende week vrijdagochtend terecht . Dat wordt afzien, gelukkig kan ik nu wel met veel minder pijn zitten, gaan zitten en gaan staan en gaan liggen.
Vrees dat het nog lang gaat duren.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:38

Oef Gem je eerste zinnen lieten ook wel mijn alarmbellen afgaan. We gaan duimen dat het niets ernstigs is :(:)

Fijn dat je je plezier terug hebt mama3! En knap hoor, die HM. Sneller dan de mijne vorig jaar!

Puera het wordt waarschijnlijk saai maar alweer: lu.lu.lemon leggings. Veel te duur maar veel te fijn _O-

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:39

Beterschap Gem. Verzorg je maar goed.

Mama3: amai scherpe tijd zeg!

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:01

Ik heb nog niet alles teruggelezen, maar jeetje Gem, wat zit jij middenin een heftige periode. Nog een week doorbikkelen dat is toch bijna niet te doen.

Heel veel sterkte deze week. Hopelijk zijn er na de MRI achter waar de pijn vandaan komt en is het goed en simpel te verhelpen..

Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:05

Oei, dat klinkt niet fijn. Sterkte, Gem.

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 22:45

Gem schreef:
Update ... vanmorgen is de rugpijn naar beneden gezakt naar mijn rechterbeen. Maar in zulke mate dat ik letterlijk nog geen vijf minuten kan staan of lopen. Rugpijn voel ik momenteel nauwelijks meer (??). Alle pijn is overgenomen door mijn been.
Bij veranderingen moest ik de HA weer bellen.
Hij denkt toch aan een hernia, MRI is aangevraagd, dosis Tramadol verdubbeld, moet bewegen en rust goed afwisselen en laxeermiddelen slikken ter voorkoming van obstipatie. Afspraak voor de MRI is inmiddels gemaakt, kan helaas pas volgende week vrijdagochtend terecht . Dat wordt afzien, gelukkig kan ik nu wel met veel minder pijn zitten, gaan zitten en gaan staan en gaan liggen.
Vrees dat het nog lang gaat duren.


Ai Gem toch! Een hernia lijkt wel erg waarschijnlijk. Een vriend van me heeft ook uitstraling naar zijn been. Hij moet een maand wachten voor een MRI. Hij wandelt veel, dan is het te doen zegt hij, want hij heeft het meeste last wanneer hij stilzit.
Veel sterkte Gem!