Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:53

Nog niet gelopen dit weekend, maar hoop morgen te gaan. Vanmorgen had ik les (super nuttige zitles, centered riding), daarna boodschappen, toen lunchen en even zitten, om uiteindelijk op de bank in slaap te vallen. Heb de wekker zelfs een paar keer bezet, dus heb echt een tijd liggen soezen. O:)

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 09:56

Dat had je nodig precies Zuchero! Deze nacht nog wat kunnen slapen dan?

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:00

Ik was gister heel blij dat ik mezelf 's ochtends naar buiten heb gesleurd om mijn rondje te doen en niet in bed ben blijven liggen om overvallen te worden door de sneeuw. Tempo was goed, nieuwe PBs op 1k, 1 mile en 5k volgens Strava. Hartslag was wel raar hoog, vanaf het begin al terwijl ik niet sneller gestart was dan eerder in de week. Dat deel blijft me nog een raadsel.

Afbeelding

Afbeelding


Wel hebben mijn hardloopschoenen me deze week alle 3 de keren een blaartje gegeven op een rare plek.

Spoiler:
Afbeelding


Heeft iemand ervaring met dit soort plekjes? Ik heb de schoenen nu ongeveer een maand en heb hier pas deze week last van gekregen.

s1993

Berichten: 2120
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:25

Ik had gehoopt vanochtend nog lekker in de sneeuw te lopen maar helaas grotendeels al weg. Ben vanuit huis naar het bos, ronde door het bos en dan weer terug geweest. In het bos lag nog wel sneeuw maar was hard aan het dooien. Wel lekker gelopen, ruim 20km gedaan en ging heel makkelijk :)

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:51

IMAY1990 schreef:
Ik was gister heel blij dat ik mezelf 's ochtends naar buiten heb gesleurd om mijn rondje te doen en niet in bed ben blijven liggen om overvallen te worden door de sneeuw. Tempo was goed, nieuwe PBs op 1k, 1 mile en 5k volgens Strava. Hartslag was wel raar hoog, vanaf het begin al terwijl ik niet sneller gestart was dan eerder in de week. Dat deel blijft me nog een raadsel.

[ [url=m/bYEPup.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V9WRnZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wel hebben mijn hardloopschoenen me deze week alle 3 de keren een blaartje gegeven op een rare plek.

Spoiler:
[ [url=m/7w2PMr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heeft iemand ervaring met dit soort plekjes? Ik heb de schoenen nu ongeveer een maand en heb hier pas deze week last van gekregen.


Stille meelezer hier :) Dat soort blaren krijg ik van sokken die niet goed zitten! Een klein plooitje in mijn sok bij het aantrekken van mijn schoenen en dan krijg ik dit! Zitten je sokken goed aansluitend? Ik moet echt zorgen dat ze precies passen en niet te groot zijn, anders krijg ik ook blaren!

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:23

Ik heb nu s-socks, de run speed two women, bevallen me erg goed.

Ook weleens sokken gehad doe gingen ‘branden’, echt niet fijn.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:11

Imay zit er geen naadje in je schoen daar? En inderdaad, verschillende sokken uitproberen.

Jammer s1993, maar wel lekker 20km afgetikt.

Vanmorgen vroeg op pad en wat was het prachtig!
17km getraild voor het element hout, langs de Wodanseiken in Wolfheze (foto 1 en 2).
Volop genoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:23

Ik ben nu moed aan het verzamelen. Voor 15u wil ik onderweg zijn.

Ziet er super uit, Vixen. Gaaf als je zo makkelijk kunt lopen. :j Ik blijf een beetje met mezelf in gevecht over dat ik zo traag ben, maar het is wat het is.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:51

IMAY1990 schreef:
Ik was gister heel blij dat ik mezelf 's ochtends naar buiten heb gesleurd om mijn rondje te doen en niet in bed ben blijven liggen om overvallen te worden door de sneeuw. Tempo was goed, nieuwe PBs op 1k, 1 mile en 5k volgens Strava. Hartslag was wel raar hoog, vanaf het begin al terwijl ik niet sneller gestart was dan eerder in de week. Dat deel blijft me nog een raadsel.

[ [url=m/bYEPup.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/V9WRnZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wel hebben mijn hardloopschoenen me deze week alle 3 de keren een blaartje gegeven op een rare plek.

Spoiler:
[ [url=m/7w2PMr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heeft iemand ervaring met dit soort plekjes? Ik heb de schoenen nu ongeveer een maand en heb hier pas deze week last van gekregen.


Altijd leuk een nieuw record!
Gefeliciteerd!!

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:55

Ik heb weer ‘gelopen’. Mocht van de fysio.

15 x 1 minuut lopen gevolgd door 1 minuut wandelen (15x 60/60). En dat ging goed.

Wel korte pasjes nog.
Lunges en stretchen doen nog wel steeds pijn aan mijn enkel. Hij is ook nog een beetje dik.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:34

Zucchero schreef:
Ik ben nu moed aan het verzamelen. Voor 15u wil ik onderweg zijn.

Ziet er super uit, Vixen. Gaaf als je zo makkelijk kunt lopen. :j Ik blijf een beetje met mezelf in gevecht over dat ik zo traag ben, maar het is wat het is.


Bij ons ging het ook niet hard met die sneeuw. Dat moet je loslaten en gewoon genieten dat je loopt!

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:35

Ach, sommige mensen zijn gewoon langzamer, ik ben er ook eentje, hoor. Maar weet je, ik hou het wél vol! En ik denk dat 90% van de mensheid me dat trailen door bergen niet nadoet. :)
Vandaag 24.3km, 3.28 uur en +917HM. Koude wind erbij, wél in de zon.

En nu heb ik het dus weer steenkoud. :+

Mooie winter foto's! :)

Ik gebruik trouwens tegen iedere schuurplek, vandaag onder mijn borsten, sudocrem. Dan is het, imo, het snelste weer weg.

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 16:49

Als ik een schuurplek verwacht (bij warm vochtig weer onder het label van mijn bh band bijv.) plak ik daar een stukje sport tape op :)

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 17:53

Vaseline tegen schuurplekken. Ik krijg ze in de zomer nog wel eens aan de onderkant (binnenkant) van mijn bovenarmen. Echt niet grappig als ik dan geen vaseline heb: moet ik met mijn armen wijd lopen #ikbennietgekikbeneenvliegtuig. ;)

Lig nu in bad tegen de kou. Hopelijk helpt het tegen de "nakou".

Wel lekker gelopen: 10 min warmstappen, 4,83 km draven inclusief 2x een brug en 10min uitstappen. (Waarom zou ik het makkelijker hebben dan mijn paard. ;)) Nog ergens achter een stapel boomstammen moeten duiken voor pitstop (oliebol) en dat niet meegeteld 7,11 min/km over die 4,83 km gedaan. Niet slecht voor mijn doen.
Had mijn loopmaatje ingeschakeld als stok achter de deur. (Hij is slechtziend en kan zonder mij niet rennen en dat vind ik sneu, dus is goede motivator om wel te gaan.)

Dit topic helpt ook bij de motivatie. :j

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:28

Hmmm, bij mij wisselen de schuurplekken steeds van plek. Zal wel te maken hebben met welk shirt en welke bh en welke broek en welke van de drie hesjes/rugzakjes daar overheen wrijven.

Om mezelf nou in te tapen of te badderen in vaseline voor een langere training gaat me iets te ver :')

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:28

Balen Imay van de blaren. Ik vermoedt ook dat het van je sokken zou kunnen zijn, of niet genoeg ingelopen schoenen?

Wat mooi om door de sneeuw te kunnen lopen SV.

Niet te hard voor jezelf zijn Zucchero. Probeer naar de positieve kanten te kijken; al heb je niet altijd zin, je gaat wel gewoon en houd vol. Dat is toch al mooi!

Als je echt wilt leren sneller te lopen kun je 1x per week intervallen.

Maar probeer het vooral leuk te vinden en te genieten van de omgeving. En ik weet niet of je tijden vergelijkt? Dat wil ik je sws afraden. Wij zijn niet allemaal tegelijk begonnen en bovendien hebben we allemaal een andere bouw, techniek, gewicht en loopomgeving.

En je eigen tijden vergelijken heeft ook geen zin, omdat er zoveel invloeden zijn. Kleding, weer, stemming.

Ik had vrijdag op de planning staan om te lopen, maar heb besloten over te slaan omdat ik gisteren een wandelafspraak had en ik ook altijd op zondag loop.

Gisteren heb ik iets meer dan 2u gewandeld met een collega in het bos bij Austerlitz. Het was echt heerlijk wandelweer en niet druk. Erg leuk bos met aparte ruiterroutes, MTB routes en wandelpaden. Smiddags schoenen gekocht en tegen de avond lekker wezen sleeën met mijn jongste, savonds nog een dansje gedaan bij de VVA livestream en vanmorgen bracht mijn vriend onze dochter naar de manege zodat ik kon uitslapen en heb ik vanmiddag heerlijk gelopen.

De zon scheen fel genoeg om in korte broek en t-shirt te lopen, echt heerlijk! Poging 2 van het vondelpark was geslaagd. Geen meeuwen tegengekomen, wel wandelaars en honden, maar allemaal aangelijnd of los maar dan goed opgevoed.

Wel weer een probleem met mijn darmen dus na het park direct naar huis gelopen, voor een pitstop van 30 sec daarna nog 16 km lekker doorgelopen.

In totaal 25,69 km gelopen in 2.32.31

Het was heerlijk weer bij start maar werd steeds frisser en begon meer te waaien, aan het eind nog een bui koude regen gehad. Ik was toen al bijna in de straat maar ben toch blijven lopen omdat ik toch die 25 km wilde aantikken. Nu lig in heerlijk in bad te genieten van mijn rituals badschuim.

Zo hoort een weekend te zijn, even geen corona perikelen maar de dingen doen waardoor je voelt dat je leeft..

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 18:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het beeldmateriaal trouwens :)

Netjes, Mama3. Zie je wel dat het allemaal goedkomt met je? :)
Fijn dat je hebt doorgezet ondanks je moeilijke start

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:59

Ik heb er een lang en erg rustig loopje op zitten. Zondag is niet ideaal hier: we borrelen meestal de zaterdag, dan slaap ik wat weinig, ga ik werken en pas erna lopen (meestal ben ik doodmoe). Dus blij dat ik toch gelopen heb :)

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:46

Elk loopje is een loopje :) gave foto's hier en mooie verhalen!

Ik had steeds blaren onder mijn zitbeenknobbels na het paardrijden. Dr. Leenaertscreme helpt echt goed om je huid te versterken :) eerst een week dagelijks en nu alleen vlak voor een lange rit, werkt erg goed.

Erg fijn LV :)

Gisteren had ik het toch flink koud. 7,5 km gelopen en daarna meteen een (rustige) buitenrit met paard, zodat ik voor de sneeuw binnen was. Daarna lekker gebadderd

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 07:57

Mooie foto's Palmera!

Goede kleding helpt tegen schuurplekken en bij mijn bovenarmen heb ik het ook wel eens gehad, toen spoot ik er smoovall op. Dat hielp ook.
Maar echt vermijden lukt me niet, als ik in de warmte meer dan 30km loop, heb ik altijd ergens wel schuurplekken. Meestal op mijn rug van mijn rugzak en van de rand van mijn broek. In de winter wat minder last van.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:33

Hmm, sokken zouden het kunnen zijn, ik gebruik gewoon de sokken die ik toch al aan had. Blijf het wel opvallend vinden dat ik er de eerste 4 weken met deze schoenen geen last van had. Het zou ook nog precies her randje van de binnenzool kunnen zijn, het is een pleje aan de binnenkant van mijn voet in de arch

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:27

Imay goed gedaan seg, 3 PR's! Je hartslag kan variëren naargelang temperatuur, hormonen, slaap, stress, .... Zou me er niet te veel van aantrekken als het goed aanvoelde!
Die blaren kunnen zeker van je sokken zijn.

s1993 mooie afstand! Hier ook niet in de sneeuw kunnen lopen.

Sv zeer mooie foto's, mooi bomen!

Zucchero goed dat je toch nog geweest. Niets aantrekken van dat tempo hoor, je bent goed bezig!

Luxorvalkje leuk dat je weer kon lopen, hopelijk is de pijn snel helemaal weg.

Waauw mama3 wat goed, je hebt er duidelijk van genoten!

Palmera heel mooi! Mooi weer daar ook. Hoe is de temperatuur?

Poes ook goed gedaan. Borrelen en lopen is niet zo'n goede combi he.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:12

Née maja een leven zonder borrelen is ook niets voor mij :+

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:37

Dooie vingers .... heel herkenbaar!
Vetpercentage en 'vetjes' zijn overigens wel twee verschillende dingen, heb ik altijd begrepen. Mijn zwager was in zijn wielrentijd een scharminkel om te zien, maar had toch een veel te hoog vetpercentage.

Mijn fysio-oefeningen gaan langzaam beter. Ik kan de drie sessies beter volhouden en de napijn duurt minder lang en blijft soms achterwege. Merk wel dat mijn spieren en daarmee ook mijn conditie echt tot nagenoeg nul gereduceerd zijn na de hernia. Ongelooflijk hoe snel dat gaat in drie maanden.
Gisteren 'dolblij' met tien km wandelen door de sneeuw, 'savonds fysio-oefeningen gingen ook goed. Vanmorgen begonnen met de oefeningen (gingen goed) en dacht daarna even fijn een stukje hardlopen met het hondje. Nu was het niet helemaal mijn tijdstip waarop ik graag hardloop, dus te weinig brandstof, maar die luttele 3,6 km recht toe, recht aan vielen me loodzwaar. Zat twee uur daarna nog als een doodgeslagen vogeltje op de bank. En voel me de verdere dag doodmoe en zo zwaar als een olifant.
Komt dit ooit nog goed :\ .

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:37

Je moet van allebei kunnen genieten Memuska :P

Gem natuurlijk wel. Virtuele knuffel voor jou!