Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
IMAY1990
Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:37

Ik ben net terug van mijn lunchrun. Het hele rondje rond in de 36 minuten joggen en 5 minuten warmup en cooldown wandelen. Volgende doel is een sub 35 min 5k, maar voorlopig is vooral het blijven doen belangrijk...

[ img ]

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024


xNavatu
Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:37

Wooow die vingers :oo Lijkt me heel pijnlijk ook?

Ik heb daar gelukkig geen last van.. ben over het algemeen een enorme koukleum maar met hardlopen op de een of andere manier niet? Ik loop nog steeds in 1 dun tshirtje en heb ook echt tot december in een tshirtje gelopen :+ Is alleen ff heel koud bij de 1e km die ik gewoon wandel maar zodra ik ga rennen is het perfect en kan blijf ik op goede temperatuur totdat ik thuis ben. Mn loopmaatje heeft vaak een hemd, een lang shirt en nog een vest eroverheen aan en dan denk ik hoe zweet je daar niet uit hahaha.

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «

Supervixen
Berichten: 12816
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:56

Het doet geen pijn hoor, ze zijn gevoelloos en als ze opwarmen gaat het tintelen.
Ik weet van die handschoenen met zilverdraad liespower. Wat vervelend dat jij het zo extreem hebt. Ik heb echt van die aanvallen bij temperatuurswisselingen, als ik opeens de kou inga of na het hardlopen in de warmte kom.
Raynaud zit bij ons in de familie, mijn opa had het, mijn vader heeft het en mijn zusje ook. Mijn vader heeft die handschoenen, maar het helpt hem niet echt. Ik zou die van hem eens kunnen lenen.

Ik ben net terug van mijn trail, 12km lekker rustig aan, want mijn hamstring zeurt nog wat.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:58

Die vingers zijn herkenbaar.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Supervixen
Berichten: 12816
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:42

Ik was er even mee naar de huisarts geweest omdat het een voorbode kan zijn voor wat ziektes, die ook in mijn familie zitten en toen zei de huisarts al dat het redelijk vaak voorkomt.
Wel vervelend.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:59

Ik kende het niet!

Kou heb ik enkel last van als ik nadien een stuk met de auto moet. Ik trek een extra broek en vers shirt en dikke pull aan en vervolgens verwarming op absoluut maximum maar dan nog. Laatst kwam ik een koffiekraam tegen na een lange loop en dat was wel echt perfect haha.

Als ik direct thuis ben en in bad kan geen last van.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_Cindy
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:15

Vervelend zeg! Ik heb het met hardlopen bijna nooit koud, hooguit de eerste paar min tijdens het warmlopen. Loop nu wel met een lange broek, wat dikker shirt en soms nog handschoentjes/muts.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:33

Tijdens het lopen kan ik er ook heel goed tegen :j maar als ik dan niet kort erna in bad zit of in goede warmte koel ik wel echt af.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Supervixen
Berichten: 12816
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:52

Tijdens het lopen heb ik het ook niet koud hoor.
Vanmiddag gaan mijn vriend en ik lopen voor het volgende element van virtueel.nl: vuur.
Iemand een gokje doen hoe we hier invulling aan geven?

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Katharinaa
Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:35

Toertjes rond de brandweerkazerne?
Ik ken eigenlijk echt niets bedenken. Moet je er ver voor rijden?

Ik heb gisteren 2 paar nieuwe schoenen gekocht!
Mijn voeten zijn blijkbaar beter geworden van het hardlopen, want ik kan nu ook neutrale schoenen dragen. Eigelijk was bijna alles wat ik aanhad wel goed voor mij, wat de keuze niet makkelijker maakte!
Ik kon toch geen afscheid nemen van de asics GT2000, maar wou toch ook eens iets anders proberen, dus 2 paar dan maar. Ik heb naast de asics ook een temposchoen gekocht van Brooks, de richochet 2. Eerste keer dat ik eens een minder allroundschoen koop, ben benieuwd of ik het ga merken tijdens m'n intervallen of tempotrainingen.

[ img ]

Katharinaa
Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:36

Amai die vingers! Ziet er niet aangenaam uit. Mijn man heeft dat ook soms een beetje, maar niet zo extreem. Ik heb wel vaak koude handen en voeten, behalve tijdens het hardlopen, dan zijn ze altijd warm!

Supervixen
Berichten: 12816
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:06

Mooie schoenen Katharinaa!
Hopelijk heb je er veel loopplezier mee. Brooks vind ik erg fijn, ik heb de ghost voor op de weg.
De brandweerkazerne is niet goed :P

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

IMAY1990
Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:10

Supervixen schreef:
Mooie schoenen Katharinaa!
Hopelijk heb je er veel loopplezier mee. Brooks vind ik erg fijn, ik heb de ghost voor op de weg.
De brandweerkazerne is niet goed :P


Ik heb net voor de lockdown mijn 1e paar echte hardloopschoenen aan laten meten en ben toevallig ook op de Brooks Ghost uitgekomen. Hele fijne schoenen.

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024

s1993
Berichten: 2117
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:20

Interessant dat jullie het na het lopen zo koud hebben, zal vast komen omdat je lichaam dan moe is ofzo? Ik heb er zelf eigenlijk nooit last van tenzij ik echt een extreem vermoeiende loop heb gehad. Tegenovergestelde heb ik bij warme temperaturen wel, dat het ontzettend lang duurt voor ik afkoelen (vooral mijn gezicht blijft dan nog heel lang warm en rood).

Lekker nieuwe schoenen, staat bij mij ook op de planning :)

It does not do to dwell on dreams and forget to live

Katharinaa
Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:18

Supervixen schreef:
Mooie schoenen Katharinaa!
Hopelijk heb je er veel loopplezier mee. Brooks vind ik erg fijn, ik heb de ghost voor op de weg.
De brandweerkazerne is niet goed :P



ik denk dat ik de ghost ook gepast heb en dat die ook goed waren. Maar die leken te fel op m'n asics naar m'n gevoel, daarom voor iets anders gegaan.

Ergens terrils daar in de buurt? vuur-> Steenkool -> steenkoolmijn -> terrils. Of is dat te ver gezocht?

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 15:16

Ik heb ook de ghost. En ook vaak heel lang last van een rode kop na inspanning :D

Hm vuur. Geen vulkanen zeker in Nederland? :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Memuska
Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 16:32

Gem schreef:
Je rug hè? Ik las het in je berichtengeschiedenis. Wat kan dat een ellende geven, heel veel sterkte Memus!


Jup. Stom onding.
Hopelijk is jouw spierpijn intussen wat beter?

@ F_Orumster: super! Veel succes hé!!!
@ Pabie: goed gedaan!!!

Katharinaa schreef:
Memuska nog steeds op de sukkel, hopelijk snel beter. Ik zag op insta dat je toch weer was gaan zwemmen? Viel t wat mee qua 'vuilgevoel'?


Op zich wel hoor! Ik heb dat altijd in 't zwembad, maar 't was nu niet erger dan anders. Moet echt gewoon de tijd vinden om dat weer regelmatig in te plannen. Voor ze weer alles dicht gooien.
Mooie nieuwe schoenen trouwens!

Wat een mooie foto's ook weer!!!

@ Han: leuk seg, succes met opbouwen!!!

xNavatu schreef:
Ik ga als ze weer open zijn denk ik eens een bezoekje brengen aan een fysio..


Zijn die bij jullie dicht?!!

Palmera schreef:
Ik ben ook een koukleum na het hardlopen. En ben heel benieuwd waar dat aan ligt. :)


Bij mij mag je "na het hardlopen" wel wegstrepen. Ik heb echt kou van september tot juni. En de overige maanden soms ook nog. Dikke ellende.

Hier trouwens intussen op 't gemak, vaker op de loopband wegens protesterende rug en da's makkelijker om te stoppen als ik er doorheen ga... Dadelijk nog eens naar de kine. Olé.

BTW, weet niet of ik 't hier al gezegd had, maar ik had onlangs bloed laten afnemen (doe ik elk jaar omdat die vegans en veggies altijd vanalle tekorten hebben hé...). Ikke kerngezond, nergens iets te veel of te weinig maar wel.... Corona-antistoffen... Niet eens een snotneus gehad. Ok dan.

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Supervixen
Berichten: 12816
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:39

Hoop dat het snel beter gaat Memuska. Wel fijn dat je geen tekorten hebt in je bloed. Goed dat je dat laat controleren.

Voor het element vuur hebben we een rondje gelopen van 7.5km bij de Panoven, een steenfabriek waar vroeger bakstenen werden gebakken.
Volgende element wordt waarschijnlijk hout.

[ img ]

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Katharinaa
Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:48

Gewoon het bos in? Of heb je iets originelers gevonden?

Mooi die panoven, lijkt nog in gebruik? Of hebben ze die stenen daar voor het mooi laten liggen?

Supervixen
Berichten: 12816
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 19:41

Nee, die wordt niet meer gebruikt, je kunt er nu onder andere overnachten en het is een soort museum.
Voor hout gaan we een route lopen langs de Wodanseiken bij Wolfheze. Dat zijn een stuk of zeven eiken die al meer dan 500 jaar oud zijn en vroeger veel geschilderd zijn door landschapsschilders.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Katharinaa
Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:13

Iedereen het weekend goed ingezet?

Ik deed weer m'n wekelijkse zaterdagochtendvroegloopje met de brandweermannen, 16km in de benen. Wel een beetje te snel, de coach (Trenara) gaf me een waarschuwing. Nu nog een coretraining doen en de trap schilderen.
En vanavond een onlinequiz. Ben totaal geen quizzer maar je moet wat nu er geen sociaal contact is he.

Supervixen
Berichten: 12816
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:35

Goed bezig weer Katharinaa. Ik ga zo een klein rondje. Vanmorgen al 8km gewandeld.
En eind van de middag met vrienden bbqen.. in de sneeuw denk ik :')

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Memuska
Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:37

Goed gelopen Katrien!!
En mooie foto's SV!

Ik moest vanochtend 8 km, ben niet geweest, ik kon weer niet bewegen.
Ben dit zo beu...

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:39

zo 8km dat is wel al een pittige wandeling zeg!

Ik heb zelf weer klein rondje gelopen op een heel rustig tempo 6:25 min/km wel echt fijn dat het steeds minder moeite kost kan nu ook wel meer genieten van wat er om me heen is



lastig zeg memuska maar als het niet kan kan het gewoon niet :(

Morris
Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:18

Vanochtend uur crosstrainer gedaan, vanmiddag een bosrit te paard ruim een uur. Paard was fris, ging me iets te hard ~~}>

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rianneko, YandexBot en 120 bezoekers