[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:13

Belgie heeft alleen 20% korting -_-

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:31

Pluisje1998 schreef:
Hmm, ik zit te twijfelen om even gebruik te maken van die pinksteractie van ICIParis, die 30% korting op oogschaduw palletten enzo. Ik wil graag een ABH palette proberen, maar ik twijgel tussen de Soft Glam of Modern Rennaisance. Ik heb nu thuis de Naked 2 en de Cherry, en blijf het liefste een beetje neutraal. Welke zouden jullie aanraden?


Kwaliteit is allebei echt helemaal prima. Neutrale looks ga je met beide ook makkelijke kunnen maken, denk dat je qua overall neutraliteit met Soft Glam het beste uit de voeten kunt. Of je moet de rode tinten uit MR neutraal genoeg vinden. Zou vooral even swatches/voorbeeld looks bekijken en daarop afgaan van welk palette je de kleuren het mooist vind en gaat gebruiken.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:59

Mijn Alyssa Edwards palette is binnen gekomen <3
Afbeelding
Afbeelding

Alleen het pigment van Headliner valt een beetje tegen. Maar een spierwitte oogschaduw gebruik ik toch nooit. Dit is wat mij betreft prima als matte highlighter. Ben vooral gek van Brick Road, Texas Made en Dream It <3

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:06

Gaaf!!

Bij mij is deze gister bezorgd <3

Afbeelding
James Charles palette!

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:09

Goedemorgen meiden, ik kom hier even binnenvallen omdat ik wat advies nodig heb.

Ik heb een lekker kleurtje opgebouwd onder de zonnebank omdat ik over 2 weken een bruiloft in het buitenland heb en niet compleet bleekscheet wil zijn. Echter wil ik tijdens deze bruiloft er uiteraard wel een beetje leuk uitzien, ik doe dus graag een makeupje op.
Nu heb ik normaal gesproken de foundation van Fenty (de enige foundation die mijn vette huid aankan) in 120. Ik merkt nu dat ik iets te bruin aan het worden ben voor deze foundation.
Helaas niet heel veel geld, dus een donkerdere Fenty foundation kopen gaat hem niet worden. Wat raden jullie me aan om deze foundation wat donkerder te maken? Kan ik het best gewoon mengen met bijvoorbeeld een donkere foundation van de hema, of hebben jullie andere tips?

melanie0906

Berichten: 1135
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:07

The body shop heeft drops om je foundation een tint donkerder te maken! Zelf nooit gebruikt en weet ook niet of ze fijn zijn maar daar kan vast iemand wel antwoord op geven! :)

Sodera

Berichten: 5300
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:21

De Hema heeft ook vergelijkbaar spul, dat zijn idd druppels “donkermaakspul” die je door je foundation heenmengt.

Ik zou daar alleen wel even goed mee testen van tevoren, voordat je een soort oempa loempa wordt ofzo haha

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:30

catrice heeft dat ook en die is mooi koel van kleur dus geen ompoe loempa haha

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:34

Aaah heel erg bedankt voor de tips! Goed om te weten dat er dus redelijk wat mogelijkheden zijn :) Ik ga eens even testen wat goed bij me past

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:52

Aangezien Bokkers alles weten en jullie vast allemaal experts zijn qua make-up:
Weet iemand een mascara die erg mild is? Ik heb nl normaal gesproken de volgende dag enorm dikke ogen na mascaragebruik. Liefst niet waterproof, want op die reinigingsmiddelen daarvoor reageer ik ook. Ben nogal allergisch aangelegd. En als het even kan ook niet voor een fortuin, want ik verwacht het niet vaak te gebruiken. Tenzij het zo goed bevalt dat ik helemaal 'om' ben natuurlijk.
Alvast enorm bedankt!

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 01:29

Mascara van oriflame misschien? Of in ieder geval iets zo natuurlijk mogelijk.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 06:19

Is er misschien een Bokker in het zuiden die mij wilt helpen?
Hier komen super mooie looks voorbij maar eerlijk is eerlijk; ik bak er zelf niks van.
Geen verstand van producten, welke kleuren wel of juist niet, lijnen, vormen noem maar op. Ik heb geen idee waar te beginnen en loop hier al een aantal jaar tegenaan.

Ik hoef niet iedere dag full glam maar zou mijn lijntje eyeliner en mascara wel eens willen uitbreiden..

melanie0906

Berichten: 1135
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:56

sanso schreef:
Is er misschien een Bokker in het zuiden die mij wilt helpen?
Hier komen super mooie looks voorbij maar eerlijk is eerlijk; ik bak er zelf niks van.
Geen verstand van producten, welke kleuren wel of juist niet, lijnen, vormen noem maar op. Ik heb geen idee waar te beginnen en loop hier al een aantal jaar tegenaan.

Ik hoef niet iedere dag full glam maar zou mijn lijntje eyeliner en mascara wel eens willen uitbreiden..


Gewoon lekker oefenen! Gewoon thuis eens een middagje pakken om te gaan zitten prullen! Daar keer je het het beste van!

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:06

Veel filmpjes kijken! Daar heb ik het meeste van geleerd. Stuur mij even een pb en dan zoek ik wat tutorials voor je op!

KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:25

sanso schreef:
Is er misschien een Bokker in het zuiden die mij wilt helpen?
Hier komen super mooie looks voorbij maar eerlijk is eerlijk; ik bak er zelf niks van.
Geen verstand van producten, welke kleuren wel of juist niet, lijnen, vormen noem maar op. Ik heb geen idee waar te beginnen en loop hier al een aantal jaar tegenaan.

Ik hoef niet iedere dag full glam maar zou mijn lijntje eyeliner en mascara wel eens willen uitbreiden..


An knook op youtube is fijn om naar te kijken.

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:38

Hallo allemaal, voor mijn bruiloft ben ik op zoek naar super goede foundation, die dierproefvrij is. En het liefst vegan is, vegetarisch mag ook.
Ik gebruik nu een foundation van de vegan lijn van HEMA. Op zich is deze prima voor gewoon gebruik. Maar voor mijn bruiloft wil ik er graag eentje die zit als een huis. Wie heeft de gouden tip?

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:46

Mona81 schreef:
Hallo allemaal, voor mijn bruiloft ben ik op zoek naar super goede foundation, die dierproefvrij is. En het liefst vegan is, vegetarisch mag ook.
Ik gebruik nu een foundation van de vegan lijn van HEMA. Op zich is deze prima voor gewoon gebruik. Maar voor mijn bruiloft wil ik er graag eentje die zit als een huis. Wie heeft de gouden tip?


Die van Creative Cosmetics?

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:40

Mona81 ik gebruik de pro Filt'r foundation van Fenty en die zit echt geweldig! Ik set alleen mn t-zone omdat ik daar het snelste wat vettig kan worden. Gaat ook niet snel in de lijntjes zitten. Ik weet natuurlijk niet wat voor huidtype je hebt, ik heb geen hele droge huid maar ook geen super vette huid en bij mij zit het echt de hele dag als een huis! Dus misschien is dat wat om naar te kijken!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:06

Weet niet wat je huidtype is maar dit zijn 4 proefdiervrije aanraders die ik zelf ook graag gebruik :)

Born this Way van Too Faced is heel fijn, dewy, gaat lang mee op je gezicht. Ik gebruik wel altijd een platte foundation kwast, dat werkt het beste bij mij. (is ook mijn eigen fav foundation)

Urban Decay All nighter is heel matte maar blijft wel echt heel lang zitten. Hierbij gebruik ik liever een spons of kabuki kwast.
Dit zijn 'duurdere' foundations die wel ook lang mee gaan en je hebt er niet veel voor nodig. Het is toch wel een verschil imo met de goedkopere foundations die gewoon niet lang blijven zitten.

Wil je een iets goedkopere foundation is er Milani nog, een dekkende, matte foundation die lang blijft zitten. Heb je een super fijne huid is de Physicians Formula healthy foundation ook nog een fijne!

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 23:48

Qua prijs maakt het me niet uit, ik wil gewoon echt een goede! Ik heb een gemengde huid denk ik.
Zou die van Urban Decay te matte zijn?

deksel

Berichten: 3782
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:45

Mona81 schreef:
Hallo allemaal, voor mijn bruiloft ben ik op zoek naar super goede foundation, die dierproefvrij is. En het liefst vegan is, vegetarisch mag ook.
Ik gebruik nu een foundation van de vegan lijn van HEMA. Op zich is deze prima voor gewoon gebruik. Maar voor mijn bruiloft wil ik er graag eentje die zit als een huis. Wie heeft de gouden tip?

Bij de Kruidvat hangen bij sommige merken kaartjes met 'vegan' voor producten die dierproefvrij en dierlijke producten vrij zijn! Ik heb voor de rest geen verstand van foundation :+.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:06

Niet helemaal waar, Garnier heeft bv ook zo'n 'groene' bio marketing maar die testen gewoon op dieren en dan is het sowieso niet dier vriendelijk. LÓreal heeft ook zo'n vegan lijst maar test op dieren. Dus ik zou er toch wel op letten :+

Mona81

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 00:15

Ja klopt, vegan wil niet zeggen cruelty free. Ik zag dat ze de Urban Decay bij Ici Paris verkopen. Ik ga daar van de week even kijken voor de juiste kleur, ik lees namelijk ook goede reviews. Ook over de fixing spray.
Gebruiken sommige hier ook een fixing spray? Blijft je make up inderdaad langer zitten?
En hoe zit het met de make up bijwerken, kan dat er gewoon dan weer overheen?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 03:24

Ik vind fixing spray zeker zijn werk doen. Qua makeup bijwerken doe ik alleen af en toe bijpoederen of een laagje lippenstift en dat gaat prima. :)

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:54

Ik gebruik Too Faced setting spray als ik heavy duty de hele dag goed wil uitzien :P

Maar heb verder eentje van Revolution met komkommer ofzo, die werkt ook wel. De UD one schijnt heel goed te zijn!
Maar als je toch voor matte gaat is poederen altijd fijn.