[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:13

Resistance, goede aankopen! Zeker voor makkelijke neutral look.

Ik ging zaterdag drankjes doen op het terras. Dus voor het eerst in meer dan drie maand weer lipstick op gehad en een volledige full face gedragen!
Afbeelding

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:32

Lino Beauty!!

Momenteel draag ik weinig make-up. Vind het veelste warm om echt iets te doen. Enigste wat ik doe is een eyeliner en mascara XD

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:10

Oehh mooi lino! Staat prachtig!

@xU_Blinghx ik ga vrolijk verder met deze temperaturen, 1 voordeel zit groot en deels binnen :D
Wel op sommige plekken iets meer afpoederen en flink wat setting spray!

Vorige week eindelijk mn bestelling van Revolution binnen gekregen met vooral nieuwe producten van hun nieuwe merk XXRevolution en het nieuwe oogschaduw palette can Revolution en Tammi.
Afgelopen dagen 2 lookjes mee gemaakt en producten geprobeerd en ben helemaal in love <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En 2 zomerse ooglooks
Afbeelding

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 23:44

Iemamd bekend met de sleek highlitgher palette?

Hoe kan je highlitgher sowieso het beste aanbrengen, over je foundation/ & poeder heen? Zonder zo'n raar effect te hebben.. :)

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:12

Yes! Ik heb volgens mij Solstice gehad, prima palette veel shine {:}

En wat bedoel je met raar effect? :)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:55

Ik denk dat je ook die aanbieding hebt gekocht met die Sleek testers zonder deksel?

Ik heb ze nu ook binnen. Leuk maar vreselijk onhandig. Maar makeup en goedkoop en ik kon me niet inhouden. :=

Als je cream highlighter met je vinger aanbrengt heb je idd een mooie gekleurde streep. Je kunt er ook je beauty spons voor gebruiken.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:20

Iris82 schreef:
Ik denk dat je ook die aanbieding hebt gekocht met die Sleek testers zonder deksel?

Ik heb ze nu ook binnen. Leuk maar vreselijk onhandig. Maar makeup en goedkoop en ik kon me niet inhouden. :=

Als je cream highlighter met je vinger aanbrengt heb je idd een mooie gekleurde streep. Je kunt er ook je beauty spons voor gebruiken.


Nee hoor, heb niks in de aanbieding gekocht. :)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:04

Wat grappig, zoek ik na al die jaren dit make up topic weet eens op, zie ik op de vorige pagina allemaal bekende namen (en gezichten, haha) die hetzelfde idee hadden.

Ik ben inmiddels twee kinderen verder en heb sinds deze week m'n make up hobby weer een beetje opgepakt.

Ik ben trouwens helemaal voor een lipstick challenge, misschien in de maand juli?

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:44

Sorry sorry ik drop hier even een idee en reageer vervolgens tijden niet meer haha. Moet bokt weer een beetje in mijn systeem krijgen :’)

Zijn jullie meer voor een eyelook of een lipstick challenge? Of misschien een algemene make-up challenge? Dat we er wat verschillende dingen in doen, full face contour, Halloween ik roep zo maar wat. Wat vinden jullie? Ik wil wel een voorzetje geven met ideeen maar inspiratie is uiteraard welkom!

(In de tussentijd zelf niet verder gekomen dan mascara en bronzer, meh)

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:27

Ik ben voor een eyelook of hele look! :D

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:47

Hmm dan liever bijv 4 thema’s voor de maand? Ik ben de komende maanden nog steeds vanuit huis aan het werk helaas..

Maar wel weer zin in een challenge!!

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:50

Ik zat ook te denken aan misschien telkens een weekend challenge ofzo, is dat wat? Ik kom er zelf doordeweeks ook voor geen meter aan toe maar als we er 1 of 2 per week doen motiveert het misschien wel om weer wat meer te prutsen :D

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:00

Ja zoiets, één per week bijvoorbeeld.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:15

Ja denk dat de helft vanuit huis werkt en ik rol vanuit bed zo achter mijn laptop in ieder geval (camera is optioneel bij overleg :') ) Dus weekend prima :D

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:25

1 of 2 keer per week is idd fijn! Of alleen het weekend

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:17

Ik ben niet zo bekend met challenges en tijdsdruk is helemaal irritant :') maar ik ben wel benieuwd hoe dat dan zou gaan :D

Van de week toch overstag gegaan voor de Coty Airspun poeder.. en man wat een oudbollige geur :') , maar een prima poedertje voor niet teveel geld :j

Verder ben ik aan het klungelen met mn ondertoon... op fotos ben ik grauwgrijs.. en ik kan er niet achter komen of dit aan de foundations ligt of aan de poeders.. (Coty heeft het dus ook...JS viel wel mee, Mac had het ook..) Iemand enig idee?

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:36

Ah nou ik had zelf in mijn hoofd dat het meer als motivatie was om wat vaker met make-up aan de slag te gaan, of misschien bepaalde thema’s en dergelijke als inspiratie of zetje om bijv uit je comfort zone te komen en wat te experimenteren. Niks verplicht maar meer wie het wanneer leuk vindt om mee te doen doet mee idee :D

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 19:57

Vraagje: mijn zus gaat trouwen, en heeft gevraagd of ik haar makeup wil doen.
Prima, maar ik heb een heel andere huid dan zij. Mijn concealer, foundation en wenkbrauwpoeder kan ik op haar niet gebruiken.(zij is veel lichter)
Vanwege corona zijn er nergens testers... en ivm budget moet het gewoon hema/essence/ander budget merk worden....

Hoe ga ik dit doen?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:00

Jodie_ schreef:
Ah nou ik had zelf in mijn hoofd dat het meer als motivatie was om wat vaker met make-up aan de slag te gaan, of misschien bepaalde thema’s en dergelijke als inspiratie of zetje om bijv uit je comfort zone te komen en wat te experimenteren. Niks verplicht maar meer wie het wanneer leuk vindt om mee te doen doet mee idee :D


Thema is wel leuk, dan kan ieder kiezen hoe ze dit gaat invullen. Lipstick, ooglook, of hele look :j

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:29

LadyMadonna schreef:
Vraagje: mijn zus gaat trouwen, en heeft gevraagd of ik haar makeup wil doen.
Prima, maar ik heb een heel andere huid dan zij. Mijn concealer, foundation en wenkbrauwpoeder kan ik op haar niet gebruiken.(zij is veel lichter)
Vanwege corona zijn er nergens testers... en ivm budget moet het gewoon hema/essence/ander budget merk worden....

Hoe ga ik dit doen?

Nja ik denk dan gewoon budget merken kopen op de gok?
Je kunt op best wat websites zoeken op kleur + ondertoon.. en met goedkopere spullen kun je een gokje nemen en bijv 2 kleuren kopen zodat je óf geluk hebt en de juiste kleur hebt, óf dan nog een beetje kunt mixen.. Nyx is bijv best goed en niet duur, maar Essence inderdaad ook :j

Je kunt ook 1 kleur gokken en in geval van niet helemaal goed met jouw foundation nog een beetje mixen... ?

Maar voor een bruiloft zou ik wel een reisje naar een winkel over hebben en de juiste kleur proberen te kiezen :j

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:33

- Essence Make me Brow (powder en browgel) in blond
- Catrice HD Liquid coverage foundation
- Make-up Revolution Conseal and Define
- Essence blush
- Essence bronzer
- Essence Lash Princess waterproof mascara

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:45

Aah leven in t topic!
Challenges vind ik ook altijd heel erg leuk!
Weekend is wel ideaal denk ik.. zeker omdat het mega druk is op mn werk en ik mega lange dagen maak heb ik door de weeks weinig zin haha

Dan kom ik niet verder dan dan wenkbrauwen en mascara.
Laatste n avondje met vriendinnen had ik weer ns n licht simpel oog lookje gemaakt en toen ging t toch weer kriebelen t vaker te doen
Afbeelding

Mlt94

Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:02

Wauw! Prachtig Suus, staat je goed!

Laatst een simpel lookje gemaakt na 3 keer m'n oogschaduw weggeveegd te hebben,iets wat inspiratieloos...

Afbeelding
Afbeelding

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:27

Thanks mlt!
Gek gewoon jou zo ‘basic’ opgemaakt te zien staat je wel ook heel goed!

Mijn huid is zo dramatisch dat ik m’n hele routine heb om gegooid of eigenlijk n routine heb gecreëerd. Hoop echt dat dit uiteindelijk gaat helpen. Dit is de set:
Afbeelding

En ernaast gebruik ik clinique als oogcreme maar dit is al een hele tijd en werkt goed voor nu.

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:56

Heb je ook wel een cleanser? Ik gebruik ook redelijk wat van The Ordinary, alleen ook nog een moisturizer erbij. En twee verschillende cleansers, één voor de make up en één voor daarna.

Ik ga denk binnenkort even wat bij colourpop bestellen. Wil 1 of 2 palettes van hun proberen en wat lipkleuren. En ik wil gaan proberen mijn wenkbrauwen te gaan doen, ik doe er nu nooit wat mee, omdat ik het bij mij vaak zo nep vind ogen.