paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:52

Ik google altijd als ik bij MFP het product niet kan vinden. Dan google ik" hoeveel calorieen zitten er in ... (naam product.)"

Ik zie verschillende antwoorden van 125 t/m 150 kcal. Voor het hele ijsje. Als voorbeeld: een softijsje van de MAC donalds zou zo,n 125 kcal zijn. (Ik weet niet of jou ijsje kleiner zal zijn dan een softijsje van de MAC.)


fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:21

Johnnydepony schreef:
Voor de liefhebbers het recept:
1 klein bakje yogood 0% griekse yoghurt 170 gr
Vervolgens dat bakje gebruikt om de havermout en zelfrijzend bakmeel af te meten.
2 eieren
2 gepureerde bananen (niet te groot)
1 bakje fijne havermout vlokken
1,5 bakje zelfrijzend bakmeel
Ca 1/3 bakje suiker (kan minder)
Beetje kaneel
Half doosje diepvries blauwe bessen.

Voor ca 12 muffins



Klinkt lekker. En weet je misschien ook hoeveel calorieen erin zitten?

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:16

Johnnydepony schreef:
Volgens mijn berekeningen zitten er ong 155 kcal in 1 muffin.

Niet slecht als je je bedenkt dat in 1 muffin van de AH al gauw 400 kcal zit...


Dank voor je antwoord! helaasd teveel voor mij, wil echt max. 100 kcal. voo een tussendoortje.

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:35

Welkom nieuwe mensen.

Minifries: Wat frustrerend moet dat zijn! Maar wie weet hoe snel het er weer af is als je kleine geboren is?

Mijn twee weken rust na de operatie zijn bijna voorbij en ik ben bijna niet aangekomen! Zo blij want ik zag wel op tegen twee weken niets doen en mijn gewocht daarbij...

Vanaf volgende week mag ik weer meer bewegen en vanaf volgende week donderdag ga ik zwemmen. En dan hoop ik toch echt dat de weegschaal als tweede cijfer een 2 aan gaat geven want hij blijft mij telang op de 3 staan. :+

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:05

Johnnydepony schreef:
https://youtu.be/YZm4pw1OSzE

Hier een recept voor blauwe bessen/havermout muffins die naar zeggen ca 100 kcal per stuk zijn.



Thanks! En ik ga ze ook eens als ontbijt of lunch proberen. Al ben ik bang dat het te weinig vult, maar dan eet ik het wel op een vrije dag ipv werkdag. Heb op werkdagen nl wel wat nodig..

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:12

Grrr baalmoment hier! Deze week weer aangekomen en ook het zwemmen gaat in ieder geval de komende twee weken niet door. Sowieso voel ik me nog niet fit genoeg om te sporten. En ik wil zo graag! Nouja, geduld hebben maar..

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:17

geerte schreef:
Vanochtend weer wat eraf, dus gevierd met patat en een broodje kroket dus dat zal er wel weer op zitten :') even een cheatday vandaag.


Balen fohadie, waarom gaat het zwemmen niet door?


Omdat ik vandaag door omstandigheden niet kon en volgende week er een monteur van de woningbouwvereniging langskomt, tussen 8.00 en 12.00 terwij het zwemmen van 10.00 tot 11.00 is. Dus of hij moet heel vroeg zijn.. Maar sowieso voel ik me nu nog niet fit genoeg om te gaan zwemmen.

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:11

Grrr nieuwe week zelfde resultaat: weer niets eraf, voel me nog steeds niet fit na mijn ingreep en begin zo onderhand de motivatie te verliezen. Echt, ik weet waar het aan ligt maar de knop lijkt maar niet om te willen. Dan is mijn vriend ook nog aan het klussen in huis (Soort van miniverbouwing) waar ik al helemaal onrustig van word en dan ga ik me al helemaal niet vrolijk voelen..

Ach ja, volgende week nieuwe week, nieuwe kansen..

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:39

Nu TS weer iets van haar laat horen "durf" ik ook weer eens te reageren. Ik zit nl in hetzelfde schuitje als TS. Ik was eerst 5kg kwijt. Mijn doel was om begin mei 10kg kwijt te zijn en ik durf nu amoer te zeggen hoe weinig ik nu in totaal kwijt ben nu mijn doel al voorbij is.

Ik weet precies waar het aan ligt, maar de motivatie lijtk weg. Ik heb het sporten nu wel weer opgepakt maar ook niet lek keer en elke dag want dat hou ik nog niet vol (Vanwege hartklachten.) Eigenlijk zou ik mezelf moeten accepteren hoe ik nu ben, en me er misschien bij moeten neerleggen dat ik niet slanker ga worden maar dat wil ik niet! Ik wil er echt nog minstens 5, liever 10kg vanaf hebben.

Ik begin deze week voor de zoveelste keer opnieuw en hoop donderdag eindelijk wat blijer te worden, want inmiddels begint mijn humor er behoorlijk onder te lijden.

End an zie je fotos'in dit topic van (In mijn ogen) echt slanke dames en die verzuchten dan dat ze maar niet afvallen.. En ik denk dan: Als je nog meer afvalt, blijft er niets meer van je over!Das om nog minder motivatie van te krijgen..

Maar goed, we gaan er weer tegenaan, en wens iedereen bij deze weer heel veel succes en sterkte.

OWja: WATER DRINK MOMENTJE!!

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:05

Na een hele poos niet gereageerd te hebben, meld ik mij hier weer. Ik werd zo moedeloos en baalde zo ontzettend dat ik alleen nog maar meelas ipv meereageerde. Ik bleef steeds op hetzelfde gewicht of kwam zelfs iets aan, en dat kwam allemaal omdat ik niet kon sporten/ meer bewegen dan normaal. De operatie die ik heb gehad lijkt mislukt want elke keer als ik probeer meer te bewegen dan normaal (ik fiets elke dag van en naar werk ong. 45min in totaal.) dan slaat mijn hart weer op hol. Morgen eindelijk naar de cardioloog en hopelijk komen we samen tot een oplossing want zo kan het niet langer. Ik wil sporten en me niet voelen als een bejaarde vrouw!

Ik weeg me nog steeds braaf 1x per week op de donderdag en tot mijn grote verbazing zag ik dat ik vorige week toch iets was afgevallen! Zou het van de stress zijn? Of van de vele keren nuchter moeten blijven en dan s'avonds alleen mogen eten? (En dus veels te weinig calorieen binnenkrijgen...)

Hoe dan ook, vanaf deze week heb ik het weer opgepakt. Ik let weer wat meer op mijn voeding en hoop ook zonder sporten nog af te kunnen vallen. Mijn doel van begin mei 10kg kwijt is me niet gelukt, ik was op de helft maar ik heb eind juli weer een bruiloft en hoop dan wel in het jurkje te passen waarvoor ik 10kg kwijt wilde. Nog 4,5kg te gaan!

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:49

Wat gaan sommige goed hier! Ik ga proberen deze week voor de zoveelste keer weer op te letten en wat strenger te zijn. Sporten zit er niet in, al hoop ik wel te kunnen zwemmen deze week. Maar langer dan 5min. per keer zal het niet zijn dus dat zet ook geen zoden aan de dijk..

Wat ik lekker vind in de zomer is het volgende recept wat ik al eens eerder in dit topic heb gedeeld:

Rode bieten koud en in blokjes gesneden
zure appel
augurk
kipfilet of mager varkenslapje in stukjes gesneden
peper
eventueel huttekase/mayo/andere kaas erdoorheen.

En dan met wat brood oid. Lekker geroosterd brood, of volkoren breekbrood uit de oven. Je hoeft het zelf niet te pakken als je geen khd wilt, maar de rest van het gezin zal het wel fijn vinden gok ik. ;-)

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:05

Owja, en Monstertoss: gefeliciteerd met de relatie! Meestal zijn relaties niet zo goed voor de lijn, haha maar gelukkig weet je vriend wel wat sporten is, dus vast dat het er zo weer af is.

fohadie
Berichten: 4290
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:21

Juist niet alleen water. Thee is vaak beter,of, als je veel sport een iso-drank. je zweet nl behoorlijk veel en met alleen water vul je het tekort aan mineralen ed niet aan.

Maar idd oppassen met alcohol en koolzuurhoudende drankjes en drankjes met veel suiker. (vruchtensap ed.)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _E_, Ballard_L, herous, mariska_emke, Nathachou, Neon, Nienkje_H, Nikkii026, Silenna, Stybba, Yesterday en 130 bezoekers