paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:32

biggirl schreef:
hee ik kom me ook melden !

ten eerste respect aan iedereen hier die zijn verhaal deelt

ben een tiener en sinds ander half jaar flink aan gekomen zo'n 20 a 25 kilo waarvan ik zeker 15 a 20kilo er af wil hebben . ga deze week naar basic fit om abbo af te sluiten . het zit hem puur in het snoepen en suikers qua drinken drink ik bijna alleen maar water soms met een druppie ranja .

Helemaal top! Dat kan tegenwoordig ook online, mocht dat makkelijker zijn.
Ik sport zelf ook bij BasicFit, maar ik moet wel zeggen dat je er echt geen begeleiding krijgt. Als je weet hoe fitnessen werkt en hoe je oefeningen moet uitvoeren is dat helemaal prima, maar anders is het echt de moeite waard om eerst een weekje met een personal trainer rond te lopen om je op weg te helpen.


lovelucydan
Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:47

Stal_Fiore schreef:
Vanochtend hard getraind.

Wordt ik vanmiddag verrast met een high tea... dag goed voornemen.




Hoezo de thee is toch alleen maar goed. Haha de rest laten staan. Zeg je er bij dit is toch een high TEA


Ik vind het wel leuk om iedereen zij ln vooruitgang te zien dat motiveert mij erg. Ik ga morgen voor het eerst op de weegschaal staan (durfde niet eerder) om het begin punt vast te stellen.

my haflinger horse lucydan!

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:51

Ik rij geen paard meer dus ik doe niet mee! Maar ik ben wel personal trainer en voedingsconsulente, dus als er vragen zijn dan beantwoord ik die graag in dit topic :)

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 19:53

maar dat is ook handig phormicola.ik ben wel benieuwd hoe jij tegen bmi, min aantal calorien per dag, max aantal calorien per dag etc aankijkt?

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

lovelucydan
Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:54

phormicola schreef:
Ik rij geen paard meer dus ik doe niet mee! Maar ik ben wel personal trainer en voedingsconsulente, dus als er vragen zijn dan beantwoord ik die graag in dit topic :)



Je hoeft geen paard te rijden om mee te doen hoor. Maar graag voor tips en adviezen. Ik zou graag willen weten wat echt goede eiwit rijke en koolhydraten arme producten zijn ( voor als ik straks de shakes ga afbouwen en over ga op normale voeding

my haflinger horse lucydan!

Melanie_B
Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:56

Stal_Fiore schreef:
Vanochtend hard getraind.

Wordt ik vanmiddag verrast met een high tea... dag goed voornemen.


Kijk, en hierdoor gaat het bij de meeste hier mis. HOEZO dag goed voornemen. Eten en gezelligheid moet je niet associëren met elkaar! Je kunt ook gezellig mee gaan en je inderdaad alleen aan de thee houden. Nu Snap ik in dit geval, bij een verassing, dat daf misschien niet helemaal zo gepast is maar leg het dan uit en probeer in iedergeval minder te snoepen dan wat je normaal gedaan had.

Wilskracht en discipline is wat hier in het topic erg gemist wordt. En dat is zo jammer. Tuurlijk is het moeilijk, maar wees even streng voor jezelf!

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Eloya
Berichten: 5157
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:01

Hier vandaag goede dag
Betere keuzes gemaakt, geen standaard saucijzenbroodje of kroket maar een broodje met kaas, komkommer, sla en ei. Zonder dressing en boter

Gedroogd fruit Ipv niet vullende koekjes in overvloed. En Crystal clear en minder cola

Verder kwark gehaald voor de late avond trek. En havermout om te proberen voor ontbijt. Want ik ontbijt zeer slecht

Ik wil het nu echt
De knop moet om

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:02

lovelucydan schreef:
phormicola schreef:
Ik rij geen paard meer dus ik doe niet mee! Maar ik ben wel personal trainer en voedingsconsulente, dus als er vragen zijn dan beantwoord ik die graag in dit topic :)



Je hoeft geen paard te rijden om mee te doen hoor. Maar graag voor tips en adviezen. Ik zou graag willen weten wat echt goede eiwit rijke en koolhydraten arme producten zijn ( voor als ik straks de shakes ga afbouwen en over ga op normale voeding



Ik kan je wel wat koolhydraatarme maaltijden doorsturen als je wil? Weet zo 123 geen specifieke producten

daffodil
Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:02

Ook ik lees graag mee hier. Mijn hele leven lang al te zwaar en nu eindelijk op weg naar een gezond gewicht. Ik weet dus echt letterlijk niet beter dan dat ik altijd veel te zwaar geweest ben. Dat was al zo toen ik heel jong was en is nooit anders geweest. Ook ben ik best lang waardoor het snel vertekent en lijkt of het niet zo erg is. Dat maakte het voor mij altijd nog lastiger om er echt iets mee te doen. Iedereen zei altijd joh dat valt toch best mee maar dat viel helemaal niet mee.

Inmiddels ben ik 37 kilo kwijt met behulp van koolhydraatarm eten en een gastic bypass. De mythe dat het met zo'n operatie vanzelf gaat, is echt niet waar hoewel het je wel dwingt om bepaalde zaken anders te doen. Emotie eten kan nog steeds en niet nadenken bij wat je te eten pakt ook. Dat is iets wat je je leven lang zult moeten blijven doen, nadenken en bewust kiezen.

Ik ben er wel erg blij mee want het helpt mij enorm na ontelbare pogingen om het er zelf af te krijgen maar vooral af te houden. Ik voel me immens veel fitter maar ben me ervan bewust dat ik er echt nog lang niet ben.

Op dit moment eet ik zo veel mogelijk eiwitten en dat is ook het enige wat ik tel, geen caloriën, geen koolhydraten maar alleen eiwitten. Ik moet aan minimaal 69 gram eiwit per dag komen en als je bedenkt dat in een ei slechts 6 gram eiwit zit.....is het best een opgave soms. Overigens telt een tartaartje 21 dus een stukje vlees tikt snel aan.

Qua bewegen doe ik veel maar het zou nog iets meer kunnen. Ik rij ongeveer 5 keer per week paard en bootcamp 1x per week. Daarnaast heb ik 4 honden maar omdat de oudste niet meer zo doorloopt gaat dat niet altijd in een fors tempo dus daar heb ik niet zoveel aan.

Ik lees hier mee om tips te krijgen, motivatie en ervaringen uit te wisselen!

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:02

Oh ik wil ook graag mee doen!!

Ik wil ook dolgraag afvallen en weet hoe moeilijk het is. Ik mag mezelf inmiddels ervaringsdeskundige noemen in de verschillende diëten die er bestaan :') maar ik ben er daardoor ook achter gekomen dat ik het geen dieet meer wil noemen. Dus bij deze ga ik minderen in suikers, gevarieerd en gezond eten (met mate uiteraard) en bovenal veel meer water drinken. Ik ben ook gestart bij een gewichtsconsulente om samen met haar te kijken wat nu het beste voor mij is. Ook ga ik over anderhalve week ongeveer weer beginnen in de sportschool.

Verder voor m'n paard, ik denk niet dat ze zozeer "last" van mij heeft. Maar als er een kilootje of 15/20 af is, zal ik vast een blijer paard hebben :D

Ik zag laatst ook de regeling van de knhs die ze misschien in willen gaan stellen.
De 20% regeling. Ik heb het even uitgerekend en gelukkig zit ik nog ver onder de 20% van de maximale draaglast, maar wel iets boven de 15%.

Dus mijn eerste doel: onder die 15% komen zodat ik zonder zorgen op mijn paard kan blijven rijden!

Ohja, en m'n petrie laarzen aan kunnen die al jaren voor de sier in de garage staan... |o

♥♥♥♥♥

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:04

Eloya schreef:
Hier vandaag goede dag
Betere keuzes gemaakt, geen standaard saucijzenbroodje of kroket maar een broodje met kaas, komkommer, sla en ei. Zonder dressing en boter

Gedroogd fruit Ipv niet vullende koekjes in overvloed. En Crystal clear en minder cola

Verder kwark gehaald voor de late avond trek. En havermout om te proberen voor ontbijt. Want ik ontbijt zeer slecht

Ik wil het nu echt
De knop moet om


Met gedroogd fruit moet je ook erg oppassen, hier zit stiekem ook veel suiker in. Maar zeker al beter dan koekjes!

Tips voor havermout; doe er een appel of -halve- banaan doorheen met wat nootjes/krentjes en een snufje kaneel. Zo vind ik het erg lekker en nog steeds gezond!

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:06

xLisaSpelt schreef:
Eloya schreef:
Hier vandaag goede dag
Betere keuzes gemaakt, geen standaard saucijzenbroodje of kroket maar een broodje met kaas, komkommer, sla en ei. Zonder dressing en boter

Gedroogd fruit Ipv niet vullende koekjes in overvloed. En Crystal clear en minder cola

Verder kwark gehaald voor de late avond trek. En havermout om te proberen voor ontbijt. Want ik ontbijt zeer slecht

Ik wil het nu echt
De knop moet om


Met gedroogd fruit moet je ook erg oppassen, hier zit stiekem ook veel suiker in. Maar zeker al beter dan koekjes!

Tips voor havermout; doe er een appel of -halve- banaan doorheen met wat nootjes/krentjes en een snufje kaneel. Zo vind ik het erg lekker en nog steeds gezond!


Of probeer met een eetlepel cereal jam, dat doe ik vaak! Anders vind ik het niet zo lekker, en in die jam zit veel minder suiker!

Of een appel inderdaad met wat kaneel en eventueel wat agavesiroop :)

♥♥♥♥♥

biggirl
Berichten: 1377
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:17

Emmaa_ schreef:
biggirl schreef:
hee ik kom me ook melden !

ten eerste respect aan iedereen hier die zijn verhaal deelt

ben een tiener en sinds ander half jaar flink aan gekomen zo'n 20 a 25 kilo waarvan ik zeker 15 a 20kilo er af wil hebben . ga deze week naar basic fit om abbo af te sluiten . het zit hem puur in het snoepen en suikers qua drinken drink ik bijna alleen maar water soms met een druppie ranja .

Helemaal top! Dat kan tegenwoordig ook online, mocht dat makkelijker zijn.
Ik sport zelf ook bij BasicFit, maar ik moet wel zeggen dat je er echt geen begeleiding krijgt. Als je weet hoe fitnessen werkt en hoe je oefeningen moet uitvoeren is dat helemaal prima, maar anders is het echt de moeite waard om eerst een weekje met een personal trainer rond te lopen om je op weg te helpen.


dankjewel ! heb vroeger een half jaar flink gefitnest en vond dat super leuk heb thuis nog een trainings boek liggen met oefeningen en hoe op te bouwen en me oude trainings schema dus komt vast goed heb in ieder geval veel motivatie en ook echt oprecht veel zin der in

fijn dat dit topic er is zodat we mekaar kunnen steunen en motiveren

kerstmuts

JesdaJinn
Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:24

Mag je ook mee doen zonder dat je een paard hebt?
Ik ben 1.66-1.68 en weeg 70 kg. Eigenlijk veel te zwaar maar voel me niet slecht. Ik wil dit jaar weer wedstrijden gaan doen met mijn hond en een beetje conditie er bij is nooit verkeerd. Daarbij val je dan ook af.
Ik zou graag terug gaan naar de 60kg.

Mijn probleen is ook het eten. Ik beweeg meer dan zat maar mijn eten is echt ongezond.
Ik ben 2 januari al begonnen maar heb al gefaald.
Ik heb op dit moment ook niet echt een stok achter de deur dus de motivatie is best ver te zoeken.

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 20:26

geen stok achter de deur? je hebt er zat! je bent sneller en wendbaarder als je wat afgevallen bent, je zit lekkerder in je vel als je gezond eet, meer energie en je gaat je steeds beter voelen.
hoe heb je "gefaald"? een koekje gepakt? foei toch.. en weer door. je hoeft niet meteen maar alles overboord te gooien omdat je toch voor ene verleiding gevallen bent. gewoon de draad weer oppakken

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

JesdaJinn
Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:29

Nee. Je hebt gelijk maar de wedstrijden/trainingen gaan nu ook goed. Dat bedoel ik meer.

Ik heb chippies gepakt :P

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Laureas
Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:32

Mag ik meedoen? Vorig jaar had ik besloten om ook af te vallen, en van november 2015 tot juni 2016 was ik 35 kg kwijt. Tegen september was het bijna 40 kg maar daarna is het wat stilgevallen en nu, na de feestdagen durf ik niet meer op de weegschaal gaan staan want volgens mij is er terug bij, en dat wil ik niet. Dus ik ga terug proberen om mijn nieuwe levensstijl te herpakken.


[ img ]

Reden van mijn afvallen was, dat ik wou mennen met mijn minipaarden.


[ img ]

Dus samen tegen die vervelende kilo's! :)

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:35

Ik vind sowieso dat je iets eten wat je lekker vindt niet moet zien als falen. Nee, het is niet ideaal, maar je kan beter gewoon genieten en doorgaan met gezond eten dan boos worden op jezelf. Het moet ook mentaal leuk blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:36

Laureas schreef:
Mag ik meedoen? Vorig jaar had ik besloten om ook af te vallen, en van november 2015 tot juni 2016 was ik 35 kg kwijt. Tegen september was het bijna 40 kg maar daarna is het wat stilgevallen en nu, na de feestdagen durf ik niet meer op de weegschaal gaan staan want volgens mij is er terug bij, en dat wil ik niet. Dus ik ga terug proberen om mijn nieuwe levensstijl te herpakken.


[ [url=m/A3KuFk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Reden van mijn afvallen was, dat ik wou mennen met mijn minipaarden.


[ [url=m/nrVxX7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus samen tegen die vervelende kilo's! :)

Wow wat knap! Hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag?

spottedponie
Berichten: 2960
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:40

Ik doe ook mee! Er moet bij mij 20 kilo af...

Aangekomen door ineens een zittend beroep, geen sport en wel hetzelfde eetpatroon te houden, momenteel eet ik ook zowat alles wat los en vast zit...

Maar de knop is om, kunnen we elkaar er mooi doorheen kletsen :)

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Laureas
Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:48

Dat beloofd,... vanaf maandag begin ik op mijn nieuwe werkplek en dat is administratief, dus ook zittend. Gelukkig heb ik met de avonden veel werk om mijn paardjes te verzorgen en daardoor nog vrij veel beweging.

Afvallen heb ik gedaan door een gezonde levensstijl aan te nemen, enorm veel groenten eten en water drinken.

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

Stal_Fiore
Berichten: 9326
Geregistreerd: 29-08-03

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:57

I know... ik was zwak vandaag. De meiden die mijn pony's verzorgen hadden deze verrassing geregeld en zich er zo op verheugd.

Ik heb niet alles opgegeten. Maar toch ook wat mee gesnoept.


Verder vanavond wel lekker gezond gegeten, ossehaasje met zoete aardappel en asperges.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:00

Laures wat knap!
Ik hoop echt dat ik er straks ook zo op terug kan kijken. :o

Ik voelde me met avondeten heel zielig. Kom je terug van een uur wandelen/joggen met je ongeduldige paard (voor wie je het allemaal doet) had vriendlief avondeten meegenomen dat weliswaar gezond maar echt smerig is imo. Nou lekkere beloning voor mijn hardlopen. -O-
(Hij is gek op ijsbergsla met tomaat en komkommer. Ik ben dol op salades maar dan wel een beetje interessant gevuld alsjeblieft.)

xxxmh
Berichten: 3459
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:03

Ik ben niet te zwaar maar zou wel wat van mijn buik en bovenbenen af willen hebben. Alleen sporten is niet mijn ding ivm last van mijn lichaam. Ik fiets wel overal heen, werk, manege en stal.
Eten heb ik zelf niet veel in te brengen, woon nog thuis. Drink wel altijd water, thee, slimpie limonade en crystal clear.

Alleen mijn ontbijt kan ik sws wat veranderen, eet altijd 2 broodjes met hagelslag. Iemand een idee voor een gezonder ontbijt, ben wel een hele moeilijke eter. Heb wel eens eerder kwark geprobeerd, vind het wel lekker maar na 2 maanden niet meer haha. Als ik werk eet ik 3 broodjes met kipfilet en als tussendoortje rond 3 uur appel (of ander fruit) met zo'n pakje met 5 crackertjes.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

listiglistje
Berichten: 14398
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:04

Stal_Fiore schreef:
I know... ik was zwak vandaag. De meiden die mijn pony's verzorgen hadden deze verrassing geregeld en zich er zo op verheugd.

Ik heb niet alles opgegeten. Maar toch ook wat mee gesnoept.


Verder vanavond wel lekker gezond gegeten, ossehaasje met zoete aardappel en asperges.

Als je de High Tea wel gedaan hebt, iets anders laten op die dag of de volgende dag ;)
Ik had in de avond een fruitsalade genomen, vers soepje of een gewone salade (200 kcal) ipv een hele avond maaltijd (al gauw minimaal 600 kcal) weer naar binnen werken :o

Verstandige en gezonde keuzes maken is echt de sleutel tot succes!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 04-01-17 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ladylisa, Whisky00 en 57 bezoekers