paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Stippie
Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:46

Zeer goed dat je dit topic opent!
Ik doe mee :D

Ik ben mijn hele leven al te zwaar (geloof dat ik op de basisschool voor het laatst 60 kilo gewogen heb)
En sinds ik geen schildklier meer heb en sinds anticonceptie, zijn er ook te veel kilo's bij gekomen.

Ik zou ook best willen dat mijn omgeving meer zou zeggen, nee geen donut maar een stuk komkommer of iets dergelijks. En de hond zou ook best wat actiever mogen zijn zodat ik er een heel stuk mee uit moet ipv een klein rondje. :j
Maar daar ga ik dus ook meer aan werken en dan uiteindelijk ook meer rijden met mijn paardje.


Veel succes in elk geval en het gaat je vast en zeker goed komen! *\o/*

Life is a rodeo and all you have to do, is try to stay in the saddle!


Renaatt92
Berichten: 310
Geregistreerd: 20-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:53

Ik herken je verhaal deels. Ik was altijd goed op gewicht, tot mijn 18e woog ik 60 kilo. Daarna kreeg ik een relatie en de kilo's vlogen eraan. De omschakeling voor mij was het punt dat ik een foto van mijzelf zag en mij daar niet op herkende. Ik besefte mij dat ik er nu zo uitzag terwijl ik in mijn hoofd nogsteeds 60 kilo weeg.

Ik ben gestart met weightwatchers en heb daardoor geleerd wat wel en niet kan. Zo at ik als ontbijt 2 boterhammen met vet beleg en smiddags gerust 4 boterhammen.
Met behulp van dat programma vlogen er in 10 weken zo'n 8 kilo's af. Tijdens de feestdagen ben ik stabiel gebleven en nu ga ik het weer verder oppakken.
Waarom ik dit doe? Omdat ik mijzelf niet meer herken. Ook vind ik het sneu voor mijn paard dat ze mijn extra kilo's moet meesjouwen.
Ik wil zeker nog 15 kilo kwijt.

Fijn dat je dit topic bent gestart! Ik praat graag mee en hoop dat we elkaar kunnen helpen.

Mijn eerste tip voor iedereen:
Houdt eens bij hoeveel calorieën je ongemerkt wegdrinkt. Pas dit aan en zorg ervoor dat je dit vervangt voor thee/ koffie/ water/ of light producten. (Ik weet dat light producten niet bepaald gezond zijn maar het drinken hiervan maakt het voor mij een stuk makkelijker.)
Laatst bijgewerkt door Renaatt92 op 03-01-17 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Benoite
Berichten: 690
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:54

_/-\o_ super knap dat je dit zo durf te doen! Zet hem op! *\o/*

Not my monkey, not my circus!

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 21:05

Ik drink alleen maar thee, water en soms een drupje ranja erdoorheen. Aan mn drinken zal het niet liggen.

Ben nu op stal en heb zo nog wat te doen, zal daarna weer uitgebreid reageren

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Papilio
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:07

Echt super goed bezig! Petje af hoor! :) Hopelijk behaal je je doel!

Rij ITP Nieuw clinic!; bij Jill Huijbreghts
Volg ons op youtube; Iedere zaterdag een nieuwe video
Volg ons ook op Instagram

maliejane
Berichten: 611
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:16

Super goed dat je dit doet!

Ik zit nu op het punt dat ik merk dat mijn grens begint te verschuiven... Tot mn 18e kon ik alles eten wat ik wilde en kwam nooit aan. Deed toen ook nog aan 4 a 5x sprinttraining op atletiek en 3 a 4 dagen naar de paarden. Na mijn pfeiffer en knieproblemen sportte ik eigenlijk niet meer en nu sinds een jaar weer 2x per week de paarden. Door mn knie is fietsen, hardlopen en paardrijden niet echt chill nog steeds...

En dus was ik altijd 62kg en was 64 mijn max, vind ik nu 67 al niet heel erg meer... Voordeel en nadeel is dat bij mij alles op mn buik zit, maar ik wil het wel graag kwijt... Ookal is het dus maar 5kg, ik ken de strijd, als ik honger heb geef ik er niet om wat ik eet, als ik maar kan eten en ik heb dan ook geen stop..

Ik volg je graag mee en ben benieuwd of ik wat van jullie kan leren om mij te helpen niet de verkeerde kant op te gaan ;) (aanleg voor zwaar worden zit wel in de familie dus ik weet dat ik moet opletten). Hoop dat ik welkom ben en niet voor aansteller aangezien wordt omdat het bij mij maar 5kg is. In mijn omgeving snapt de helft ook maar dat ik die 5kg kwijt wil... derest is bang dat ik zal doorslaan naar annorexia |o Ik wil alleen voorkomen dat ik zometeen echt te zwaar ben en afvallen nog veel moeilijker wordt :(

blensink
Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:24

Wat ontzettend knap dat je dit doet en vooral dat je ook aan je paard denkt. +:)+
Hoewel bij die galop foto lijkt het inderdaad als of je paard er geen last van heeft.
Ik doe niet mee ben goed op gewicht maar wilde toch reageren want ik vind het zeer goede voornemens van je.
Wil je heel veel succes wensen en natuurlijk voor de rest die met je mee gaat doen. *\o/*

_MelisS
Berichten: 2977
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:27

Wat onwijs knap van je dat je dit zo allemaal neerzet! +:)+

Ik doe zeker met je mee,
Loop de laatste jaren ook met overgewicht en het wordt zo langzamerhand eens tijd dat ik mezelf een schop onder mn kont geef en er eens wat aan ga doen.
Heb wel vaker pogingen gedaan maar verder dan 5 kilo kwam ik eigenlijk niet, dan verviel ik weer in mijn oude patroon..

Ik hou ook helemaal niet van sporten, voor mn plezier een stuk gaan lopen daar zie ik het nut niet zo van :+ Maar goed, ik zal toch moeten gaan bewegen als ik wil dat er wat af gaat.
Hou wel onwijs van zwemmen, en bedacht net van de week dat ik dat maar weer eens moet op gaan pakken.

Follow our journey on instagram;
@_melssy_ ♡

Mip♡

Dancer
Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:36

Ik doe ook met je mee, wil,10 kilo kwijt maar ben een echte emotie eter. Drie jaar geleden woog ik 56 kilo, zit nu op 68.

Vind het vooral in de avond en weekenden lastig, overdag eet ik gewoon goed.

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

jorika1986
Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:37

Tof dat je jezelf bloot durft te geven.
Ook ik ben een XXL Amazone helaas. Woog ik als 16 jarige nog 60 kg. inmiddels is dat bijna het dubbele.
Ik doe keihard mijn best om de kilo's eraf te krijgen, maar helaas met maar weinig resultaat.

Sporten heb ik door blessureleed op een laag pitje moeten zetten. Wat niet echt meehelpt... En daar ben ik nog wel even zoet mee.
De paden in de supermarkten met chips chocolade en andere troep sla ik inmiddels gewoon over, want als ik er doorheen loop beland het toch weer in het karretje.
Alleen die paar dagen per maand... die blijven toch verdraaide lastig.
Frisdrank heb ik ook zoveel mogelijk verbannen uit huis. Evenals de frituurpan.

Ik ga vroeg naar bed om de avond snaai trek te voorkomen. En als ik dan toch trek krijg neem ik een mandarijntje ofzo.

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:40

Er zijn helaas zoveel ruiters en amazones die zich de ogen sluiten voor alle ongemakken die het paard krijgt te verduren door hun overgewicht en alles wat daarbij komt.

Er zullen ongetwijfeld mensen geïnspireerd en gemotiveerd raken door je verhaal, en dat maakt het extra waardevol dat je dit deelt.

Ik wens je heel veel succes toe met het behalen van je doel! You can do it!

keeyzie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:43

Respect!! En ik wil je heel graag steunen. Knap van je dat je dit zo op bokt durft te zetten, maar ik denk ook een goede stok achter de deur.

Precies 2 jaar geleden ben ik in ruim een half jaar van de 85 naar de 70 kilo gegaan.
Niet alleen voor mezelf maar vooral voor mijn Fjord toen, geen idee of hij last van me had maar dat idee had ik wel.

Een jaar lang heb ik dit gewicht kunnen volhouden. Daarna langzaam weer wat slordiger geworden. Inmiddels zit ik weer op de 75, vanaf 1 januari ben ik weer begonnen met op mijn voeding letten. Ik heb een nieuw jong paard en wil in ieder geval niet dat ik er niets aan heb gedaan om het voor hem zo comfortabel mogelijk te maken. Mijn streven is nu 68 kilo, dan heb ik daarna net wat speling.

Ik wens je heel veel succes. Zo te zien ben je in ieder geval al goed bezig met bewegen. En een tip die ik je kan geven is afleiding. Nu in de winter wat lastig. Maar probeer juist op momenten dat je wilt gaan eten te gaan hardopen of iets met je paard te gaan doen. Bij mij is dit voornamelijk na het avondeten

keeyzie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:46

Wat trouwens ook goed helpt is op zondag bepalen wat je de rest van de week eet. Dat in huis halen waardoor je ook veel minder in de verleiding komt. Neem dingen die je lekker vind maar wel gezond zijn. Na een paar weken echt clean eten zul je merken dag je vrolijker wordt en veel meer energie krijgt.

Veel mensen zeggen dat de laatste kilo's het zwaarst zijn. Ik vind dat juist de eerste, maar als die er eenmaal af zijn krijg je motivatie om door te gaan. You go girl!

[ img ]
83 kg

[ img ]
71 kg
Laatst bijgewerkt door keeyzie op 03-01-17 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

streep
Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:56

Wauw wat goed van jullie. Ik wil.ook graag 10 kilo afvallen. Ik begin morgen met de weight watchers. Ik blijf jullie volgen voor inspiratie

de wereld een beetje mooier maken www.watmooi.nl

blensink
Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:56

leanR schreef:
Er zijn helaas zoveel ruiters en amazones die zich de ogen sluiten voor alle ongemakken die het paard krijgt te verduren door hun overgewicht en alles wat daarbij komt.

Er zullen ongetwijfeld mensen geïnspireerd en gemotiveerd raken door je verhaal, en dat maakt het extra waardevol dat je dit deelt.

Ik wens je heel veel succes toe met het behalen van je doel! You can do it!


Mooi gezegt ben het met je eens :j

Cemlys
Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:57

Ik wil straks ook meedoen. Ik moest er begin dit jaar 5-10 kwijt, inmiddels hoogzwanger en moet er straks 25 kwijt :'). Ik hoop met voeding aanpassen (ik heb momenteel zwangerschapsdiabetes, dus ben al aardig van de suiker en koolhydraten afgekickt), borstvoeding en normale beweging weer een aardig eind op weg te zijn. In april start mn sportschoolabbo weer en is het de bedoeling weer aan het rijden/mennen te gaan.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

lovelucydan
Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:10

Ik doe ook mee, ik wil 15 a 20 kilo kwijt. Gewoon dat ik weer echt heel mooi slank ben nu ook niet echt dik qua aanzicht maar bij mij gaat het vet op mijn billen en boven benen zitten en ik stoor me hier erg aan. Ik ben gisteren begonnen met een eiwit dieet. Maar pffff die omschakeling dat ik nu echt wat er aan ga doen. Zwaar

my haflinger horse lucydan!

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 23:13

@ tineke: jij bent ook goed bezig! en volgens mij wil jij nog meer kwijt dan ik wil.

@Ilaya, ik weet uit mijn omgeving dat aankomen net zo een strijd kan zijn als het afvallen. ik kan je er geen tips voor geven, helaas.

@MiniMeLona: ik heb je topic van Grump gezien, wat een dropje! Heb je weleens eens nagedacht ovet het tv programme nederland beweegt (oid)? daar zitten ook oefeningen bij die zittend uitgevoerd kunnen worden. Iedere beweging is meegenomen toch?

@stal Fiore: jij kunt het ook! Voor de mooie foto's! en als je dan je doel hebt behaalt, jezelf als cadeau een mooie shoot geven.

@Captain: jij ook succes! jij kunt het ook!

@memories: ik ontzeg mezelf inderdaad ook niet alles, dan houd ik het echt niet vol. Ik wil juist proberen mijn denkwijze en levensstijl aan te passen.

@janneke2: ik ga hier eens over nadenken, bedankt voor de tip. ik heb mijn maaltijden wel zo ingedeeld en verzadigend proberen te maken da tik niet of weinig behoefte heb aan tussendoortjes

@Purrrfection: dat op mezelf wonen was geen positieve bijdrage nee :')

@Jupinkle: gezellig! je kunt het!

@MiniMaxi: wandelen helpt zeker, alle beweging is beweging en dat moment zit je niet op de bank. en dat is positief

@Homiafortuna: dezelfde situatie dus. dat wel snel weer mogen rijden

@safina: als menner scheelt het natuurlijk... maar elke kilo die ze minder hoeven te trekken ;)

@carley: he! jij ook nog steeds op bokt! dat je er nog tijd voor hebt :P Volgens mij woon je me nu een beeeetje te ver veg om naartoe te rennen :') Jij wist mn coming out al. Ik kan niet wachten totdat ik eindelijk mijn les in ontvangst kan nemen! en het strand! jaaaaaaaa van het najaar gaan we echt!

@Eloya: nog meer die echt wel nadenken over wat je wel en niet met je paard doet! succes, ook jij kunt dit!

@TrIjNiE__: de hond is echt top met hardlopen, geeft net de boost om een extra lusje te maken.

@Stippie: heel goed! jij kunt het ook. Geef het ook aan bij je familie. dat je wilt afvallen en dat het je enorm zou helpen als ze met boodschappen en traktaties rekening met je zouden houden. niet die donut voor je neus en altijd appels of mandarijntjes in huis bijvoorbeeld.

@Renaatt92: met WW ben ik ooit eens 13 kilo afgevallen, deed het samen met mijn moeder en ging als een speer. geen idee wanneer en waarom het mis is gegaan. Heb er wel veel van geleerd. nu niet het geld om maandelijks die app te betalen. dus nu op eigen kracht. app werkt ook alleen als je de discipline hebt. en als ik de ww app kan invullen, kan ik ook calorieën tellen.

@Papilio: hopen doe je op de wc :') niks te hopen, gewoon doen! :')

@maliejane: zo begon ik ook..... en zie waar ik nu ben....

@blensink: dank je wel :)

@_MelisS: lekker meedoen dus! wij kunnen dit melis!

@Dancer: de avonden vind ik ook lastig, scheelt da tik na mn werk eet en dan naar het paard moet, daarna is het gewoon bedtijd

@jorika1986: kop op! je moet gewoon even zoeken wat voor jou helpt. misschien eens kijken naar dat tv programma, heel nederland beweegt (oid)? dat kan ook zittend waardoor je toch wat spieren aanspreekt die je anders niet gebruikt

leanR schreef:
Er zullen ongetwijfeld mensen geïnspireerd en gemotiveerd raken door je verhaal, en dat maakt het extra waardevol dat je dit deelt.

stiekem hoop ik inderdaad dat er meer om deze reden met me mee gaan doen. maar ook andersom. Er word vaak wel makkelijk gezegd : dan ga je toch gewoon op dieet, blijf gewoon van die taart en chips af... als het zo makkelijk zou zijn.....

@keeyzie: zoals ik al eerder zei, door de weeks ben ik druk zat, dan moet ik vooral zorgen voor de goede maaltijden. weekenden zijn lastiger

@streep: ww heb ik ook een tijd gedaan, heeft erg fgoed geholpen!

@Cemlys: gefeliciteerd met je zwangerschap! ook nu kun je natuurlijk al beginnen met eetgewoontes omgooien toch? snap dat je niet op dieet gaat hoor, maar niet dat chippie s'avonds en kijken naar ontbijt lunch en avondeten en of daar nog wat winst te halen valt? graag wel verantwoord en zonder jezelf of je kleine wonder daarmee in de weg te zitten ;)


zo, weer helemaal bij. Ook meteen uitgezweet. Ben naar stal gefietst (moet wel, heb geen auto) en daarna snel naar huis, lekker 5 km hardgelopen. donderdag ga ik weer hollen, en zaterdag heb ik met iemand afgesproken om het wat leuke paden in het bos te laten zien. Zondag heb ik een lunchfeestje, dus daar moet ik even kijken wat ik eet. Op zulke feestjes wil ik mezelf niet het genot van het eten ontzeggen, maar kan natuurlijk best gezondere keuzes maken, denk ik

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 23:14

omschakelen is zeker zwaar, maar als de gewnning er eenmaal is (hoop ik :') )

[ img ]

het rondje vandaag, mooi gelijkmatig tempo en hartslag

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:19

Wat ontzettend goed van jou, fijn baasje heeft jouw paard. Iemand die zich bewust is! Zet hem op en beloon jezelf af en toe :j

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:21

Leuk topic elaine, ik doe mee! Ik rij dan nog wel gewoon maar zit eigg ook al op mijn max van 90 en vooral bij florion vind ik mezelf best wel fors omdat hij zo smal is!

Ik heb net de chips al afgeslagen :D

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

blensink
Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:22

Super gedaan vrouw!
Dat gaat helemaal goed komen met jou *\o/*

LilChar
Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:24

Wat knap van je! En ik voel me je mee, ik ben sinds 1 januari ook weer actief begonnen.
Ik wil er graag 10 kilo af, ik ben nu niet echt 'dik' maar ik kan het prima missen :P
Zelf heb ik een ijslander van 1,30 dus kan er sowieso niet al te veel op; het lijkt me fijner voor mezelf en voor haar als er ietsje af gaat bij mij. En dat kan prima; het is even moeilijk en vervelend maar het is gewoon mogelijk.
Ik lees met je mee en ga zelf ook flink aan de slag :) Succes!!

melissa_b
Berichten: 1390
Geregistreerd: 28-04-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:37

Heerlijk gaaf van je om dit onderwerp open te breken! Het is ook een veel te weinig besproken onderwerp. Gewicht is altijd een gevoelig onderwerp of je nu teveel of te weinig hebt.

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:43

Wat goed van je, en je doet het voor een goed doel. Knap dat je er zo voor uit komt!

Ik volg ook, voor bruikbare tips en ideeën. herken het verschuiven van je grenzen.. Twee jaar geleden zei ik dat ik niet meer op mn pony zou gaan wanneer ik boven de 68 kg zou wegen. Weeg nu 73 en rij nog steeds op hem. (Grote E pony) Toen ik aan de pil ging 3 jaar geleden vlogen de vetjes eraan, ben inmiddels 16 kg zwaarder. Wil 68 kg wegen, dan ben ik tevreden.

Om te beginnen morgen op de fiets (10km) naar mn paarden, ipv met de auto :D

When was the last time you did something for the first time?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, DotBot, IASCrawler, MarieAnne, SentiBot en 44 bezoekers