paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 23:40

Welkom @Golden_Angel!

Hier gaat de 1,5 kg er helaas ook niet meer af maar heb dan ook nogal regelmatig etentjes en paar weekendjes weg gehad waarbij het heel moeilijk is om ook nog af te vallen. Dan moet ik al blij zijn dat er niks bij komt weer pffff.
Ach ik blijf gewoon lekker sporten en daarnaast goed op mijn eten letten en wie weet daalt het wel weer een keer. Zolang ik onder de 70 kg blijf moet ik al gewoon heel tevreden zijn.

Susan ik zit er hetzelfde in als jou nu dat we toch mooi onder ons streefgewicht zitten maar je inderdaad een tijd net wat minder gewogen hebt en dat er toch weer graag af wilt hebben ook al zijn het maar een 1,5 a 2 kilo.
Maar van de andere kant moet je tevreden zijn met wat je al bereikt hebt en ook een beetje kunnen leven! x


Es_ther
Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 23:43

Mooi gezegd Pat!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 07:25

Weegschaal gaat alweer 2 dagen omlaag *\o/* volgende week dinsdag wil ik er nog een kilo af hebben.... liever nog 1.5.

Ga dinsdag, woensdag en donderdag naar dr sportschool.

Nu mijn zelfgebakken maisbolletjes mee naar t werk. Ben benieuwd of ze lekker zijn

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 07:46

Pat dat doe ik ook hoor :j .

Maisbolletjes, klinkt lekker! En goed bezig EW.

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 07:56


Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Es_ther
Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:28

Lekker bezig EW!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:08

Ziet er lekker uit <3

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 09:11

ik heb ipv zoetstof, honing gebruikt. en 900 gram mais, want de goedkoopste blikjes zijn 300 gram
ik kom dan uit op 8 broodjes, 303 calorieën per broodje. ik heb er nu voor het ontbijt 1, rond 11 uur nog 1, dit omdat ik de tip kreeg op de sportschool om 6 eetmomenten te creëren. dus dan heb ik er al 2.
lunch dan nog, dat is altijd 3 crackers van wasa, met een bult ijsbergsla ernaast.

dan nog rond 15-16 een tussendoortje en avondeten. eigenlijk rond 20 dan ook nog iets eten, maar meestal heb ik dan nergens trek in

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Absolem
Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:00

Ik heb al een tijdje niet meer hardgelopen. Blijf zonder hardlopen gemiddeld op de 68.5 zitten weer.

Eigenlijk moet ik dus doorbijten en weer verder gaan met hardlopen. Maar de motivatie is ver te zoeken. Wel moet ik binnen kort bikini's gaan passen want mijn dames verzuipen in mijn bovenstukje tegenwoordig ( vind ik niet erg, ik had cup H). Afvallen heeft daar toch meer inpakt op gehad dan ik had gedacht.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:12

Oe 303 kcal per broodje...Ik eet volkoren brood dat is rond de 70 kcal per snee. Dat scheelt nogal. Ik ga er niet aan beginnen dan. Past niet in mijn dagdoel anders met ook avondeten en alles erbij. Maar ze zien er lekker uit.

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 11:17

ik kan niet teren op 2 sneden volkorenbrood.

heb nu net het 2e broodje op. ze zijn eetbaar. echt lekker.... zal er niet nog 1 extra pakken, puur omdat het er ligt. ze vullen wel, dus dat is goed.ben wel druk bezig met maiskorrels tussen mn tanden weg peuteren :P

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:20

Is mijn lunch :j wel met 1 cracker en meestal nog een stuk fruit. Ik ontbijt met yoghurt griekse stijl en fruit, plus krokante muesli van smaakt. In de ochtend krijg ik brood niet weg.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:14

Ik ben ook al meer dan een jaar bezig met afvallen. Niet door dieten maar door mijn eetgewoonten drastish om te gooien. In ongeveer een jaar en 3 maanden ben ik ongeveer 15 kilo kwijt geraakt.

Dus wel heel langzaam maar ook op een manier die ik wel vol kan houden.

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 14:23

netjes! lekker bezig loretta!

hier al een week lekker bezig. sportschool wordt 2 a 3x per week bezocht, dus dat gaat goed. eten is nog wat lastig om een balans te vinden tussen goed vullend en god gekozen

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:32

EmptyWords schreef:
netjes! lekker bezig loretta!

hier al een week lekker bezig. sportschool wordt 2 a 3x per week bezocht, dus dat gaat goed. eten is nog wat lastig om een balans te vinden tussen goed vullend en god gekozen


eten is misschien ook wel het lastigste. Dat is tenminste mijn ervaring. Bovendien is het ook heel persoonlijk. wat ik zelf doe.

Volkorenproducten.
wweinig brood maar wel volkorencrackers
meerderheid van de maaltijden bestaat uit groente.
Ik drink enkel nog maar water en thee.
Ik haal geen dingen in huis zoals koekjes
Iets van fruit als toetje of geen toetje.
En af en toe een keer ervan afwijken het is niet zo dat als ik op visite ga dat ik elk koekje weiger. Het gaat tenslotte om het kunnen volhouden van het dieet.

Maar wat betrefd eten vind ik het ook nog weleens lastig. Als je bijvoorbeel zoekt op nieuwe gezonde recepten om uit te proberen dan merk je snel dat veel recepten op het internet complete boodschappenlijsten bevatten.

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 14:49

dat lijstje volg ik ook, dus dat gaat prima, maar die snackdrang op het station, of als je iets wilt zit je indd met producten die je haast nooit eet/gebruikt.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:54

EmptyWords schreef:
dat lijstje volg ik ook, dus dat gaat prima, maar die snackdrang op het station, of als je iets wilt zit je indd met producten die je haast nooit eet/gebruikt.


dat ken ik ja. Als de trein al in de buurt komt van het station krijg ik al zin om iets te eten. Gelukkig reis ik niet elke dag met de trein en als ik het doe dan loop ik altijd snel door waar ik wezen moet.

Ik hanteer wel 1 vaste regel voor mezelf. Als ik een keer ongezond eet dan moet het ook echt lekker zijn. Gelukkig ken ik ook steeds meer gezondere keuzes die ook heel lekker zijn.
maar het is wel een kwestie van structueel thuis zelf aan de slag gaan.
Ik ben dan ook voortdurend op zoek naar gezonde recepten die ook nog eens snel te bereiden zijn met een minimum van ingredienten.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:54

Ik heb besloten om eens te kijken wat stoppen met hormonale anticonceptie met mijn lichaam (en mentaal?) doet.
Ben benieuwd..

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:06

Zijn er meer mensen die last hebben van hun darmen met dit warme weer?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 06:10

Ja ik :j eigenlijk standaard met hitte. En hou volgens mij ook iets vocht vast want er is ineens ruim een halve kilo bij.

soesita
Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:46

Hallo allemaal, ik kom dan maar als stille meelezer ook uit de kast. :wave: Door jouw verhaal, Loretta, dat het mijne had kunnen zijn. Net als jij heb ik besloten om niet te gaan dieten maar om gezonder te gaan eten: meer volkoren, groenten en fruit, kleinere porties en minder zoet.

Ik ben nu sinds januari (dus op een half jaar tijd) 5kg kwijt. Heel zoetjesaan. Tussendoor ook een paar weken stil gestaan; dat was best frustrerend. Maar ik lees hier in het topic dat dat wel vaker voorkomt en dat je dan gewoon stug vol moet houden. Momenteel lijkt het weer te gaan zakken. *\o/*

Soms word ik wat ongeduldig omdat het zo langzaam gaat. Maar anderzijds wil ik ook leven, eens kunnen feesten of BBQ-en en dat zijn dan de weken waar er niks afgaat of zelfs een beetje bij komt (man, wat gaat dat snel! %) ) En dit is een levenswijze waarvan ik me kan voorstellen nog jarenlang mee verder te gaan, zonder grote frustraties.

Het gevaarlijkst zijn voor mij inderdaad de snackdrang (mijn oplossing: een stukje kaas of een handje studentenhaver eten) en de weekends/vakanties, als man en kinderen ook thuis zijn. Mijn man kookt graag en kookt meestal in het weekend. Dan eet ik regelmatig wat meer/ongezonder, het liefst met een biertje of wijntje er bij. 't Is ook zo lekker! :o

Nu komt de zomervakantie er aan. Daar houd ik mijn hart wel wat voor vast! Ik hoop dat ik wat kan genieten en dat de 5kg er dan niet weer aan zitten. Dat zou mooi zijn! En daarna weer verder...

Veel moed aan iedereen die er mee bezig is; eenvoudig is het niet.

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-19 08:57

hier gister op de sportschool op de weegschaal gestaan, -2,2 is 12 dagen. dus daar ben ik blij mee. maar ja, nu volhouden.

volgende maand weer wegen, dus dan wil ik weer 4 kilo kwijt zijn.

2x in de week sporten gaat goed is goed vol te houden en word ook steeds leuker.


met dit warme weer heb ik ook last van mijn darmen ja.afgelopen vrijdag zelfs ziek gemeld op het werk, omdat ik het niet aan durfde.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Renee1991
Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:58

Goed bezig EW!

Hier ook veel last van de warmte ja. Darmen zijn van slag en iedere avond komt bij mij hoofdpijn opzetten, ondanks dat ik ruim 2 liter water wegtik op een dag -O-

Als m'n vriend terug is uit het buitenland gaan we samen bootcampen. Ben benieuwd hoe dat uitpakt :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:05

Zout tekort? Ik drink ook voldoende maar merk daarnaast dat ik echt extra zout moet hebben.

Goed bezig EW!

Absolem
Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:14

Nog steeds op de 68.5 hier. Vanavond naar wekerom toe fietsen en weer terug. Ik ga weer aan de slag met 1 van de ponies en wss de hackney. De vorige keer zorgde dat er voor dat er een goede kilo af was gegaan. En nu moet ik morgen en overmorgen ook nog elders wat intensief doen. Dus ik hoop nu te zakken naar de 66.5 dat zou wel top zijn. Het is maar moeilijk om naar die 65 te komen de laatste tijd. Maar ik wil dat toch echt wel bereiken.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, BingBot, Evilou, Jara, Oehlala, Verara, VuurVleugels, YandexBot en 90 bezoekers