paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Marije_jiplover
Berichten: 25301
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 07:54

Ik ga zo ook sporten, ze hebben een speciale Paasworkout georganiseerd straks om 9.00 uur.
Verder gaat 't eigenlijk wel goed hier, paar nieuwe kleren gekocht omdat het in zomerkleren toch echt wel teveel hobbezak eruit zag.

Pasen valt hier wel mee, zelf niks van zoetigheid gehaald.
We gaan vanavond wel bbqen, maak voor mezelf een aangepaste knoflooksaus, zonder mayo, met 0%vet yoghurt als basis.
En een grote bak sla erbij.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34594
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 07:47

Hier wil er niks af. Toch wel verwacht dat er iets af zou zijn. Zeer intensief weekend gehad, veel gewandeld.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:10

Balen Susan! Blijft je gewicht wel stabiel, of gaat het nog steeds langzaam omhoog?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34594
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:55

Wel stabiel nu maar wil er graag 2 kilo af.

Marije_jiplover
Berichten: 25301
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:39

Jammer Susan.

Hier ook even aan het puzzelen.
Ik ben weer flink aan het trainen voor endurance met mijn pony, maar sinds ik weer flinke trainingsritten maak, heb ik na het gewone sporten veel meer spierpijn.
Ben ook al begonnen met stretchen na langere trainingsritten (ponylief keek z'n ogen uit :') )
En nu een plan om meer eiwitrijke voeding te eten op dagen dat ik ben wezen sporten.
Zien of dat resultaat oplevert en dus minder spierpijn heb.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Absolem
Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:36

Misschien heeft het ook wel wat te maken met dat er een duidelijke seizoens wisseling is nu eindelijk.

Kan me best voorstellen dat onze lichamen daar op reageren.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:31

Even een trots momentje delen :D
Vanavond heb ik nee gezegd tegen een reuze mergpijp (zo’n ontzettende zoete, maar o zo lekkere koek).
Daar ben ik trots op :D

De afgelopen tijd daalde mijn gewicht langzaam, totdat vorige week de maandelijkse periode er weer was. Door de hevige buikpijn en pijn in de benen kon mij het niet schelen wat ik at, in de hoop dat ik mij wat beter voelde. Helaas hielp het niet, maar was ik wel weer aangekomen. Gisteren was er weer een paar ons af, maar toch baalde ik dat ik nog niet weer op mijn gewicht zat van voor de menstruatie.
Vanaf morgen weer even netjes in het gareel in de hoop dat het deze week wel weer gaat lukken.

Het laten staan van de frisdrank en andere zoetigheid gaat mij redelijk af. Soms moet ik mijzelf echt even streng toe spreken en soms ga ik ook écht nog wel de mist in. Gelukkig lukt het tot nu toe om het nar zo’n slecht moment om het weer op te pakken.

Hoe gaat het met jullie?

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 00:02

Super goed van je zeg dat je die reuze mergpijp (die inderdaad heerlijk zijn haha) hebt kunnen weerstaan!

Het afvallen gaat altijd met ups en downs maar je moet juist volhouden op dat soort momenten en dan wordt je daarna er echt voor beloond.

Ik probeer als ik iets wil gaan snacken toch altijd voor de gezonde keuze te gaan en een stuk fruit, groenten of yoghurt te pakken.

Afgelopen 12 dagen met ons gezin op vakantie geweest naar mijn ouders in Spanje dat is altijd lastiger met eten en lekkere dingen tussendoor.
Ook nog verjaardagen erbij en in de avonden met spelletjes is het moeilijk om van al het lekkers op tafel af te blijven.
Ondanks dat ik daar veel gewandeld en hardgelopen heb ben ik toch 1,5 kilo aangekomen.
Maar ach ik heb genoten en nu ga ik er weer tegenaan om die 1,5 kilo er weer zo snel mogelijk af te krijgen.
Dus even wat lager in mijn inname kcal en inname koolhydraten.

Hoop dat ze er wel weer snel afgaan, duimen maar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34594
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:26

Wat goed Itsme!

Patt dat gaat je vast lukken :j

Ik heb ook een week vakantie gehad. Niks aangekomen gelukkig. Er is wel een paar ons af gegaan voor de vakantie. Maar meer ook niet.

Absolem
Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:31

Ik zat laatst op de 67,5! Vanochtend 67,9. Zometeen even op de fiets mijn rijbewijs ophalen. En vanmiddag even op de fiets mee met mijn overbuurmeisje die wil graag wat hulp met haar lease paard.. Misschien morgen even hardlopen. Volgende doel is 66,5 kilo.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:23

Nou hier wil het er ook niet meer terug af, die 1,5 kg die ik aangekomen ben in de vakantie gaat er maar niet af grrrrr.
Eet ongeveer 1300-1500 kcal per dag en sport er bijna dagelijks bij in de vorm van hardlopen, bootcamp en flinke wandelingen en fietsen maar nee hoor het wil maar niet zakken.
Ik baal daar echt behoorlijk van.
Momenteel ook nog een hoop stress thuis, schilders en stucadoors aan al paar weken nu aan het werk zijn en die er soms echt een bende van maken zodat ik elke avond ook nog tot laat sta schoon te maken.


Ik probeer de moed niet te laten zakken en ga maar gewoon even zo door maar baal er wel erg van, maakt me soms echt verdrietig dit levenslange gevecht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34594
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:37

Ik kan het wel weer aardig loslaten. Er komt iig niks meer bij. Ik wil echt niet onder de 1800 gaan zitten. Het moet wel leuk en leefbaar blijven. En dan kan ik normaal eten en ook nog een tussendoortje pakken als ik zin heb. Zeker als het al anders gaat dan anders mag je best liever zijn voor jezelf :j :(:) je doet het top.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:44

Bedankt voor je lieve woorden SusanH, doet me goed.
Fijn te horen dat er een tijd komt dat je het een beetje los kunt laten. Bij mij is die tijd er nu ook een beetje. Misschien ben ik ook TE fanatiek geweest om die 68 kg vast te houden. Mijn streven was eerst max 75 kg en toen ben ik gezakt naar iets onder de 68 kg en heb dit een tijdje met veel moeite vast weten te houden. Nu dus 69,5 kg en daar moet ik gewoon nog steeds blij mee zijn.
Wel wil ik echt niet meer boven de 70 kg gaan komen want ben bang dat het er dan weer steeds meer worden en ik mijn grenzen weer ga verleggen.
Mijn maximale aantal kcal zijn 1700 kcal per dag, uitzonderingen van uit eten gaan daar gelaten.
We gaan er weer voor en probeer het vol te houden. x

Hoe gaat het met de rest allemaal nu?

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:28

Hier gaat het allemaal even niet zo lekker wat gezond eten en afvallen betreft. Zit al een aantal weken op ongeveer hetzelfde gewicht.
Verder voel ik mij ook niet zo lekker. De kinesiologie behandelingen doen hun werk, maar kost veel energie en allerlei kwaaltjes komen er uit, maar dat moet het lichaam zelf opruimen als het ware.
Daarnaast ook weer teveel zoetigheid gesnoept. Sinds gisteren dit weer proberen te laten staan en dat lukt tot nu toe weer aardig.

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:20

Soms moet je het even een klein beetje los kunnen laten maar probeer het wel weer zo snel mogelijk op te pakken anders is alles voor niks geweest.

Als je nu weer doorzet geeft dat al een heel goed gevoel, kom op je kunt het!

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:42

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:30

Hier lukt het laten staan van de zoetigheid ook weer goed! :D.
De kinesioloog had al eens aangegeven dat overgewicht met veel meer te maken kan hebben dan alleen te veel eten en dat te veel eten heel vaak een onderliggende oorzaak heeft.
Afgelopen vrijdag weer op de weegschaal gestaan. En sinds begin maart ben ik 4.9kg afgevallen. Natuurlijk heb ik naast de Kinesiologie behandelingen op mijn voeding/drinken gelet, maar nu heeft het ook effect :).

Ik heb al wel twee weken de sportschool overgeslagen, maar eerst even de focus op het afstuderen en het ritme van het werken weer op orde krijgen en dan komt de sportschool ook wel weer!

Marije_jiplover
Berichten: 25301
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:06

Goed bezig Itsme +:)+

Hier een maandje "geleveld" en netjes stabiel gebleven, nadat ik sinds november 12 kg was afgevallen.

Even niet al te hard nadenken over eten.
Blij dat het gelukt is om rond een bepaald gewicht stabiel te blijven met ca een halve kg schommelingen.

Sinds afgelopen week weer de boel opgepakt voor het laatste stuk gewicht dat ik nog kwijt wil.

En ook inmiddels alweer een kg eraf *\o/*

Van de week heel fanatiek gesport en dit weekend heeft paardlief een bootcamp weekend.
Vrijdag half uur bak en 3 kwartier up-tempo buiten gereden, gisteren 3q km in het bos getraind en zo vanmiddag ook nog eens 22-25 km.
En dan zelf vanmorgen eerst een uurtje gesport.

De motivatie komt deels ook wel voort uit het feit dat 't lukt.
Jezelf "uithongeren" zonder enig resultaat zou mij ook heel hard demotiveren denk ik.

En ik moet ook wel zeggen dat 't sporten wat ik nu doe echt bij me past.
Ik vind het superleuk, en merk ook wat voor effect het sporten op mijn algehele gestel heeft.
Dat helpt ook mee in de motivatie om 't vol te houden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:32

Ik kom jullie topic even spammen bij gebrek aan een recenter topic :+ .

En mag ik jullie dan direct complimenteren over de gezellige sfeer die ik hier zie? :D. Ik weet dat gewicht en paardrijden altijd een discussiepunt is en heb al menige ruzies gehad en meegemaakt omtrent het gewicht van de ruiter.

Maar wat hebben jullie een gezellige positieve fibe :o



Ik ben zelf ook weer fanatiek begonnen, door hormonale medicatie 2 jaar geleden flink wat gewicht bij gekregen wat er niet meer af gaat.
En nu besloten om met de hormonen te stoppen (kijken hoe het gaat) in de hoop dat dan het gewicht er ook weer af komt ^^.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:48

Golden_Angel schreef:
Ik kom jullie topic even spammen bij gebrek aan een recenter topic :+ .

En mag ik jullie dan direct complimenteren over de gezellige sfeer die ik hier zie? :D. Ik weet dat gewicht en paardrijden altijd een discussiepunt is en heb al menige ruzies gehad en meegemaakt omtrent het gewicht van de ruiter.

Maar wat hebben jullie een gezellige positieve fibe :o



Ik ben zelf ook weer fanatiek begonnen, door hormonale medicatie 2 jaar geleden flink wat gewicht bij gekregen wat er niet meer af gaat.
En nu besloten om met de hormonen te stoppen (kijken hoe het gaat) in de hoop dat dan het gewicht er ook weer af komt ^^.


Hier zit ik ook over te denken. Maar ergens durf ik het nog niet zo goed..

Mijn gewicht is nu een aantal weken vrij stabiel. Heb momenteel even te veel aan het hoofd om echt serieus op het eten te letten.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:56

Snap ik.

Ik was al vrij jong ongesteld (11) en toen kwamen ze er al direct achter dat ik geen hormoon produceer wat de menstruatie stopt. Dat houd dus in dat ik 24/7 ongesteld was (mindere maten, meerdere mate maar bijna altijd wel ongesteld).

Toen hebben ze dus besloten (met gyneacoloog) om mij met 11 al op de 10 mg pil te zetten. Dat ging 1,5 a 2 jaar goed en toen ging het weer gigantisch mis dus opgeschaald naar 20 mg.
Weer een jaartje of 2 30 mg.
toen de 3 fasen

en zo'n 2 jaar geleden over op de prikpril. En die laatste die deed me de nek om als het om gewicht gaat. Ik word neit meer ongesteld, dus de problemen in mijn hormoonspiegel zijn opgelost.
maar binnen no time zat er ruim 20 kg bij op.

Nou heb ik contact gehad met mijn huisarts en mijn gyneacoloog en hebben we besloten om (nu ik volwassen ben) de prikpil eens stop te zetten. Want wie weet, na al die jaren ga ik nu zelf de juiste hormonen wel aanmaken :).

Het is dus een experiment maar ik hoop er toch op...

EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 13:36

Spannend GA.

Hier afgelopen week 2x naar de sportschool geweest. Leefstijscan gedaan en wordt nu wat begeleid door mn trainee. Over 2 weken weer wegen.

Nu wil ik echt 2x a 3x in de week naar de sportschool gaan. Geeft echt wel een boost en inspiratie als ik geweest ben. Die stap over de drempel echter....

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:54

Hier gaat het echt prut. Gewoon 0,0 motivatie..

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Es_ther
Berichten: 18708
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:12

Hier gaat het door tentamens, projecten en niet lekker in mn vel zitten ook wat minder. Gelukkig vakantie dus kan ik mooi wat vaker gaan sporten :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34594
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:15

Welkom!

Hier gaat er niks van af. De 1.5 a 2 kilo die er bij is gekomen blijf ik houden. Kom ook niks bij gelukkig. Heb terug zitten rekenen en denk nu toch dat mijn nieuwe spiraal de boosdoener is. Ben niet anders gaan eten en de laatste 3 weken juist echt wat minder gaan eten in de hoop het eraf te krijgen. Op zich zit ik nog steeds onder mijn streefgewicht maar heb dus ook minder gewogen en zou het er toch weer af willen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: germie, Googlebot, IMAY1990, journee, MiVita, Nienke1979, veertje99, Wieke en 94 bezoekers