paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Absolem
Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:33

Hier weer een gigantische jojo gehad. Zelfs een dag op de 70,5 in de ochtend gezeten. Vandaag weer in de ochtend op de 68,5. Ik ben momenteel nog steeds niet fit. Eerst echt ziek. Nu nog steeds echt stront verkouden met dik geel slijm waardoor mijn lucht wegen helemaal geblokkeerd zitten. Ik wordt ook niet uitgerust wakker sochtends.

Hopelijk is dit gauw voorbij. Want ik heb een paar hele mooie dagen moeten laten schieten kwa hardlopen.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!


ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:47

Absolem: hoe gaat het nu? Ben je inmiddels weer een beetje opgeknapt?

SusanH: als ik het goed onthouden heb, vermijd jij ook de geraffineerde suikers. Heb jij zelf alternatieven gezocht, of heb je hier voor een boek of iets dergelijks gebruikt?
Door dat ik het echt moeilijk vind om de ongezonde suikers te laten staan, mede doordat ik gauw op de vervangers ben uitgekeken. En afwisseling vind ik dus nog moeilijk waardoor het moeilijk vol te houden is voor mij. Maar ik voel me er echt beter op..
Als andere mensen als SusanH nog suggesties hebben, hoor ik dat natuurlijk ook graag :)

Absolem
Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:53

ItsMe2 schreef:
Absolem: hoe gaat het nu? Ben je inmiddels weer een beetje opgeknapt?

SusanH: als ik het goed onthouden heb, vermijd jij ook de geraffineerde suikers. Heb jij zelf alternatieven gezocht, of heb je hier voor een boek of iets dergelijks gebruikt?
Door dat ik het echt moeilijk vind om de ongezonde suikers te laten staan, mede doordat ik gauw op de vervangers ben uitgekeken. En afwisseling vind ik dus nog moeilijk waardoor het moeilijk vol te houden is voor mij. Maar ik voel me er echt beter op..
Als andere mensen als SusanH nog suggesties hebben, hoor ik dat natuurlijk ook graag :)



Nee heb er nu een oorontsteking bij. En m'n neus en keel zitten nog steeds geblokeerd. Alles wat ik de afgelopen drie jaar niet gehad heb krijg ik nu in een keer kado geloof ik.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:14

Hè bah, dat is behoorlijk vervelend! Beterschap!

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:44

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:06

Klopt dat ik geen geraffineerde suikers gebruik. Ik reageer morgen uitgebreider als ik op de pc zit :)

Marije_jiplover
Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:05

Hoe gaat het hier met iedereen?

Ik had vandaag een *trots*momentje.

Mijn broeken beginnen echt te lubberen en ben dus op een punt dat ik wel iets nieuws móet kopen.
De boel bij elkaar binden met een riem is geen gezicht meer, kan prima voor mijn werk tussen de varkens en de koeien, maar niet meer voor netjes.
Dus van mijn favoriete broeken-merk een maat kleiner besteld en die heb ik maar weer teruggestuurd, want die zit nu al te ruim *\o/*

Hopelijk komt de broek in nog een maat kleiner snel binnen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:09

*\o/* Lekker bezig Marije!

Vandaag weer met een nieuwe poging begonnen om de ongezonde suikers te laten staan. Tot nu toe gaat het goed :)

Es_ther
Berichten: 18703
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:32

Super!

Hier opzich prima, hardlopen weer opgepakt en merk dat je conditie snel achteruit gaat :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:52

Itsme: zal nog even iets uitgebreider ingaan op suikervrij eten. Ik kwam er 20 jaar terug achter dat ik intolerant ben voor geraffineerde suiker. Vooral door ervaring geleerd wat wel en niet kan. Pakjes/zakjes, eten uit blik, brood ( zelfs van de warme bakker!) aan heel veel dingen zit suiker toegevoegd. Dus etiketten lezen en alle schuilnamen van suiker uit je hoofd leren. En alternatieven zoeken voor de dingen die ik lekker vind en niet wil missen. Af en toe een koekje, zoet broodbeleg, chocola het is er wel suikervrij maar je moet goed zoeken. Ekoplaza is een fijne winkel. En bij de supermarkt het dieetschap al wisselt het aanbod enorm per supermarkt en helaas is veel schapruimte gegaan naar glutenvrij of proteïne bars. Ten koste van suikervrij. Ik eet wel gewoon suikervervangers als sucralose, aspartaam, agavesiroop etc ik bam ook met sucralose of agavesiroop. Is wel een beetje gokken vaak hoeveel je gebruiken moet. Dat gaat op gevoel.

Verder wil mijn gewicht niet omlaag. Momenteel erg last van de hooikoorts dus dat zal ook wel weer wat doen.

Marije jij bent goed bezig!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:41

Bedankt voor je antwoord! :j
Als ik bewerkte suikers vermijd, voel ik mij heel anders, fitter en energieker. Maar ik ga niet op een pakje vleeswaren kijken of er suiker in zit. Dat is, in ieder geval nu nog, een stap te ver voor mij.

Ik zal morgenochtend weer eens wegen..

Marije_jiplover
Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 23:46

Bedankt, was er ook echt heel blij mee.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:55

De weegschaal was gisteren lief voor mij!
Net onder mijn eerste kleine doel! *\o/*

Absolem
Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:05

ItsMe2 schreef:
De weegschaal was gisteren lief voor mij!
Net onder mijn eerste kleine doel! *\o/*



Goed bezig!

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:57

Absolem: dankjewel!
Ik heb al heel lang (al jaren!) het gevoel dat mijn overgewicht niet alleen aan mijn voedingspatroon te wijten viel. Gelukkig heb ik daar afgelopen week inderdaad bevestiging op gehad van mijn de natuurgeneeskundige waar ik voor andere klachten onder behandeling ben.
Mijn lichaam geeft nu al veel beter aan wanneer ik genoeg heb gehad en bij welke voedingsmiddelen ik mij goed voel en bij welke niet. Hopelijk blijft dit zo en word het nog beter.
Uiteraard blijft gezond en normale porties eten het belangrijkste, maar het is zo fijn dat je lichaam gewoon aangeeft wat goed/slecht is en wanneer je genoeg hebt gehad.

Absolem
Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:26

Met een heel strikt eetbeleid weer terug op de 68,5 gekomen. En nu vandaag voor het eerst weer een poging gedaan om te gaan hardlopen nu mijn verkoudheid ellende eindelijk gezakt is.

Heeft echt bizar lang geduurd. Maar goed. Hopelijk kom ik nu dan eindelijk over die drempel heen. Duurt me veel te lang dit.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:11

Wat goed! Hier gaat het heel slecht. Ik ga heel langzaam iets omhoog en ik heb geen idee waarom. Ga nu toch maar paar dagen flink lager zitten qua kcal kijken of dat iets uithaalt. Ben juist actiever geworden en niet meer gaan eten dan eerst.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:12

Absolem: een plateau is inderdaad erg frustrerend. Hopelijk zet de dalende lijn nu door.

SusanH: vervelend dat je gewicht onverklaarbaar langzaam stijgt. Ben je niet (onbewust) anders gaan eten?

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 23:17

@Absolem: Top zeg dat gaat de goede kant op!


@SusanH: Hier beetje hetzelfde probleem, voorzichtig weer wat omhoog gegaan en ook ik ben inmiddels alweer wat kcal minder gaan eten.
Meer bewegen of sporten bouwt natuurlijk ook spieren op dus dat kan deels ook meetellen in het zwaarder worden maar dit zijn geen kilo's natuurlijk.
Momenteel moet ik er dus ook veel voor doen om mijn huidige gewicht al enigszins stabiel te houden en valt het volhouden wat zwaarder.
De 1,5 kilo die er extra bij aanzitten krijg ik er helemaal al niet af pffff.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 06:00

Nou die willen er bij mij dus ook niet af. Het voelt heel oneerlijk. Hard gewerkt om het er af te krijgen, nu nog steeds mijn best doen en er is gewoon stiekem wat bij gekomen. En nee ik ben niet anders gaan eten. Of het moet die sinaasappel na de lunch zijn, dat is echt het enige wat ik anders ben gaan doen. En die word ook gewoon netjes gelogd.

Marije_jiplover
Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:33

Frustrerend is dat!
Zou ook niet zo goed weten wat je daaraan kunt doen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:08

SusanH: misschien toch die sinaasappel weg laten en kijken wat er gebeurd?

Ik ben nu in 6 weken 3kg kwijt. Had ik niet verwacht :o. Maar wel super blij mee :D

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:26

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 16-02-22 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover
Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:47

Fijn Itsme!

Ik deze week ook weer een kg gezakt.
Was een weekendje wandelen op de Hunsrück in Duitsland met vriendinnen en daar heb ik wel aardig wat calorieën verbrand.
We zijn nl ook 2x uit eten geweest en 1x na het wandelen aan een lekkere warme wafel met kersen gegaan, maar op dag 1 ruim 15 km gelopen met meer dan 500 hoogtemeters en op dag 2 ongeveer 9 km met 300 hoogtemeters gelopen.
Op dag 1 zat er zo'n steile klim in het parcours dat het letterlijk naar boven klauteren was over een heel stuk.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:57

Hoe gaat het bij jullie?

Tot gisteren ging het hier goed. Ik zit nu op -3.4kg. Elke week ongeveer -400/500 gram.
Vandaag teveel gesnoept (paaschocola, frisdrank, paar gevulde eieren) en zit nu gewoon tegen misselijkheid aan. Compleet mijn eigen schuld, maar het voelt niet fijn -O-

Voor morgen staat er nog een keer zoetigheid (vruchtenkoek) op de planning en dan is het weer klaar met alle suikers. Ook zullen er nog wel een paar gevulde eitjes in gaan, maar dat vind ik niet zo erg. Na de vruchtenkoek geen zoetigheid meer voor mij!
En morgen de dag gelijk goed beginnen met een uur sportschool :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ipsilonka, Phen, san4nie, Yentaah en 174 bezoekers