paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
hafpower
Berichten: 205
Geregistreerd: 21-11-05
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:06

Hoe gaat het bij jullie?

Vanaf maandag begonnen met weight watchers en een kilo kwijt.
Ben nu ook mijn maten gaan opnemen als extra motivatie.
Mijn conditie is stukken beter dan een half jaar geleden gelukkig.
Alleen heb ik een band om mijn buik waar ik graag van af wil.
Ben benieuwd hoe ik het ervan af ga brengen maar ben echt klaar met mijn niet fijn voelen in de spiegel.
Vooral nu met dit weer in bikini vind ik vreselijk...

Sporthaflingers!!!!
Instructeur Agility
Instructeur Dog Frisbee


MarlonNaldo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:24

Hier gaat het bagger.

Zit int gips, zit sinds een maand in de ww. Dus bewegen is tot het minimum. Gezeik gezeik en nog een gezeik aan mn hoofd.

En dan ook nog op je eten letten. Dat gaat wel, maar afvallen volgensmij niet.

Als het gips eraf is maar weer wegen en opnieuw beginnen voor mn gevoel.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:57

Hier gaat het nog steeds goed. Sinds het afvallen wel 2 kg er bij. Maar zit nog onder mijn streefgewicht van destijds. Blijft wel altijd opletten. Ben ook veel meer gaan bewegen oa wandelen, dus het zouden ook spieren kunnen zijn. Maar dat weet ik dus niet zeker.

Cheytjuh
Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:43

Ik zie dit topic nu pas, maar wil me graag aansluiten. Hier vecht ik al mijn hele leven tegen mijn 'rondingen' zoals ik die extra kilo's maar liefdevol probeer te noemen.

Nu in 2 jaar tijd 40 kg afgevallen (dankzij de omschakeling naar koolhydraatbeperkt eten en sporten in de sportschool) , en gelukkig weer fanatiek te paard, maar het blijft een strijd !
Ook nooit tevreden met mezelf, dus wie weet helpt het meekletsen hier me om een beetje positiever naar mezelf te gaan kijken :j

Zelf PCOS gediagnosticeerd en enorm schommelend in gewicht met daarnaast een hartspierafwijking. Wat het hele afvaltraject extra frustrerend maakt. (Er kan zo 4-5kg per dag verschil zitten in gewicht, zonder er extra voor te hoeven eten)

Trotse fokster van het gelderse paard, vooral het stoere stevige type.

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-20 12:30

Welkom chey. Het topic ligt een beetje stil.

Op zich een goede tijd om deze weer eens uit t stof te trekken.

Sinds afgelopen week samen met mij vriend ook bezig met snoepen beperken tot het weekend. Kleine stapjes....

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

MarlonNaldo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:11

Ik ga er even leven in schoppen!

Een hele poos heb ik onder een steen mee gelezen en ik ga even m'n verhaal delen.

Ik ben door een vriendin met een traject gestart waardoor ik al 10kilo kwijt ben. Heb nog een lange weg te gaan. Maar doordat het geen afvaltraject is zijn de ervaringen dat je geen jojo effect hebt.

Ik ben super blij en voel me mega goed hierdoor.

Rijden doe ik nog steeds maar het word straks wel een stuk fijner voor mn merrie.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:35

Ik kom ook meekletsen. Ik weeg nu 102 kilo en ja, dat zet ik gewoon openbaar op internet, ontkennen heeft geen zin.
Ik ben 1.83 m lang, dus ben niet tonnetje rond, maar er mag zeker wel wat af. Tot 5 jaar terug was ik altijd slank, hoewel ik mezelf dik vond met 75-79 kg, nu zou ik bijna “een moord” doen om dat figuur weer terug te kunnen krijgen en kan ik mijn jongere ik wel “voor de kop slaan” dat ze zo liep te pietlutten op mijn destijds toch mooie figuurtje.

Dit was 5 jaar terug op 79 kg

[ img ]

Dat jurkje pas ik nog steeds, op 1 been! :+

Afvallen wil nu al jaren niet lukken, twee jaar terug zat ik een paar maand tussen 2 banen in en heb ik me er voor uit de naad gewerkt. Ik begon op 101 kg en ben 5 maanden lang 5 dagen in de week sporten, met 2x in de week PT. Daarbij streng op dieet en na 5 maand was ik maar 7,5 kilo kwijt. Zo ontmoedigend, toen ik weer fulltime aan het werk was, zaten de kilo’s er binnen 2 maand ook weer aan, terwijl ik niet bijzonder anders was gaan eten of snoepen, alleen lukte mij het sporten niet meer. Naast 40 uur werk, een huishouden en 2 paarden was dat gewoon echt niet haalbaar meer.

Bij mij komt het door een disbalans in mijn hormonen, het laatste jaar is er op medisch vlak veel geprobeerd, maar nog niets lijkt echt te helpen. Ik heb wel even op 116 kg gezeten en was blij toen dat langzaam weer afvlakte. Maar mijn gewicht blijft nu rond de 100 kg. Helaas ook nu wat aan het aankomen, doordat ik een flinke heupblessure heb, ik kan paardrijden, maar niet veel meer dan een stapritje door het bos.

Ik rij nog steeds, heb 2 paarden, maar mijn paarden hebben ook formaatje XL.
Ik was in mijn slanke periode al verliefd geworden op Shires, toen ik begon aan te komen was de keuze voor een Shire al eigen paard niet heel moeilijk. Mijn 7 jarige ruin weegt tegen de 800 kg en mag nog wel wat aankomen, maar wat betreft ruiter/paard gewichtsverhouding zit ik aardig veilig.

Op mijn 3 jarige ben ik zelf nog niet gestapt en dat gaat ook niet gebeuren tot ze beter in haar spieren zit. Mijn 7 jarige ruin pas ik gelukkig goed op.

[ img ]

Edit, zinsopbouw.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 04-11-20 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-20 16:05

welkom :)

shires heb ik ook altijd super gaaf gevonden. helaas lastig te vinden toen wij naar een paard zochten en bij een gelderse uitgekomen. nu hier compleet verlieft op. de vvolgende gaat ookzeker weer een gelderse worden

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Cheytjuh
Berichten: 4000
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:33

@Marlon : wat fijn zeg ! Dat jojo effect is zo ontmoedigend vaak !

@Daphara : Hier dus hetzelfde probleem, door de hormonen schommelingen lijkt het soms onmogelijk om af te vallen. Op een gegeven moment sportte ik 5x per week 1-2 uur fanatiek in de sportschool, reed ik 4-5x per week 1-2 paarden , dus ook ruim 2 uur. Ik werk in de zorg en dus echt veel in beweging. Maar geen grammetje afvallen, eerder nog weer aankomen.

Supergaaf Shires ! Mijn vriend vindt ze ook ontzettend gaaf, maar hier dus geldersen, die tot nu toe gelukkig geen last hebben van mijn maatje meer.

Toch fijn dit topic, ik denk altijd dat ik de enige ben die zich helemaal uit de naad moet sporten/diëten en dan alsnog nooit het perfecte ruitermaatje gaat krijgen :o

FundMe voor onze gelderse strijder Ukkie : https://gofund.me/1f759036
Marktplaats veiling voor Ukkie : https://link.marktplaats.nl/m2094003143

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:59

Ach ja, als ik langs de Jamin loop en even diep inadem, zit er al weer 2 kg bij aan.
Zo voelt het in ieder geval.

Hier ook erg lang koolhydraat arm gegeten, paleo enz. Heel eiwitrijk, vetrijk, vetarm, suikerarm, eigenlijk alles wel geprobeerd. Ik ben laatst ziek geweest en 3 dagen continu aan het kotsen, op dag 4 was ik zo leeg als maar kon en maar liefst 1 kilo lichter dan ervoor, dus niets eten zet ook echt geen zoden aan de dijk.

Ik probeer gewoon verstandig te eten, suikers en bepaalde koolhydraten te vermijden en voor de rest niet al te veel er over in te zitten. Met de verkeerde medicatie kwam ik nog eens 15 kg aan in korte tijd, met de “goede” medicatie was ik dat ook zo weer kwijt, zonder daar mijn best voor te doen.

Het is gewoon oliebol, maar ik weiger om mij er nog 24-7 mee bezig te houden, het leven moet wel leuk blijven.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

MarlonNaldo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:57

Hey allemaal, ik ga me even kwetsbaar opstellen en wat foto's posten.. Ik ben eind september met een traject in aanraking gekomen en ben hier nu 14,7 kilo mee afgevallen.

Dit was vorige week:
[ img ]

Ik heb zaterdag een buitenrit gemaakt en ben best trots op hoe ik er nu op zit!
[ img ]


Ik heb nog zeker 10 kilo te gaan voor mn streven. Maar ben pas halverwege de kuur.
En een hoop lichamelijke klachten armer zoals:
-Minder hoofdpijn
-Geen darmklachten meer (heb prikkelbaar darm syndroom)
-Heb veel meer energie!!

Mocht je hier meer informatie over willen hebben mag je me een pb sturen. Xx

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-20 11:17

wat goed!

ik heb vanochtend op de weegschaal gestaan. 31 dec ga ik opvitie, dus wil dan 5 kilo kwijt zijn.

eerst beginnen met op regelmatige tijden naar bed gaan en opstaan zodat ik niet zo verrekte moe ben.
als ik dat van 2300-0700 doe, dan heb ik mooi nog 1.5 uur voor mn werk om met d ehond een extra rondje te wandelen of om thuis wat oefeningen te gaan doen.
mijn ervaring leert dat andere opties kiezen voor eten dan ook snel makkelijker gaan

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

LilChar
Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:18

Wauw wat goed MarlonNando!
Heel erg knap van je.
Ik ben wel benieuwd wat voor een traject je hebt gedaan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:33

Knap hoor!

Hier alles nog steeds prima. Sinds de nieuwe mirena wel 2 kg erbij maar dat is ook alweer 1,5 jaar stabiel. Ben nog steeds onder mijn streefgewicht van destijds.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-20 11:42

ik ben echt nog niks afgevallen. soms gaat het een periode even goed, maar is is iedere keer wel weer wat te verzinnen waardoor ik weer ga eten...

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

MarlonNaldo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 07:17

@EmptyWords Dankjewel!! Ik heb een een Pb gestuurd.

@LilChar Super bedankt!! Heb je ook een pb gestuurd!

@SusanH Jij ook goed bezig!!!

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

Desi_2409
Berichten: 895
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:19

Ik ben 5 kg afgevallen middels het Koolhydraatarm dieet. Slaap ook beter en minder hoofdpijn. Rijbroeken zitten stuk lekkerder nu

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Durquia, GoogleAdsense, hagelslag, Laarvv, MariskadeJ, Phen, Pieneappel, Priscilla27, SjakieXX, Unicorn79, YandexBot, Zoe_85 en 72 bezoekers