paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:40

marije1109 schreef:
Bontejames dat kan toch geen 86 kilo zijn? Bedoel je geen 68


Het kan.. ik sport natuurlijk wel, fiets elke dag 1,5 uur en rijd paard. Mijn benen zijn vooral het zwaarst, ik heb maat 42 in mijn broeken. Ik ben breed gebouwd, heb ook een maatje L nodig in bovenklendig.

Sommige mensen zullen misschien denken dat ik mij aanstel maar als ik zit dan heb ik toch ook echt een flink buikje hoor :'). Enneh de kilo's liegen er niet om he. Ik ben natuurlijk wel wat jonger (denk de jongste) dan de meeste mensen op dit topic.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:46

bontejames schreef:
Lukt vast wel! Ik zit ook rond die lengte. Ben 1,78 en weeg nu 86 kilo. Heb 96 kilo gewogen en wat ben ik blij dat dat er al af is zeg. Nog 10 kilo (of meer te gaan). Heb overigens wel het geluk dat ik er niet "dik" en "mollig" uitzie, dat zou ik erger vinden dan het gewicht.

Spoiler:
Ik praat namens mijzelf en niet over/voor jullie!


Hoe ik er nu uit zie:
[ [url=m/z8n6j5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind dat inderdaad ook belangrijker, m'n eigen gevoel en het beeld. De cijfertjes maken me minder uit, zolang ik maar blij ben met m'n lichaam want ik moet er mee leven!
Maar je zou inderdaad niet zeggen dat je 86 kilo weegt! Kan je nagaan hoe elke kilo er anders uit ziet bij een persoon, en dat lengte daar zoveel in betekent.


Amandavd schreef:
Hier moet er ook minstens 50 kilo af. En het stomme is dat ik mij in mijn hoofd helemaal niet dik voel. Pas op bepaalde momenten heb ik dat.


Herkenbaar, ik moet dan geen 50 kilo afvallen, maar ik wil wel de helft kwijt. Ik voel me dus ook niet super dik, voel me ook niet slank. Volgens de bmi meter heb ik obesitas, nou zo voel ik me echt niet. Vertelde dat verhaal ook tegen een vriendin en die keek me aan alsof ze water zag branden, ik met obesitas kon gewoon niet. Ik pas ook gewoon in de "normale" maten, oké soms komt m'n kont niet in een bepaalde broek, maar ik heb dan ook een aardige derrière :o en ook ik ben maar 1,63, als ik nou wat meer schoppen onder m'n kont had gehad was het al een heel ander beeld

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:54

Ik heb bedacht om m'n ontbijt en lunch om te draaien..nam sochtends een bakje kwark of yoghurt tussen de middag een wrap. Van iedereen hoor ik dat stevig ontbijten beter is. Sochtends ben ik ook actiever als smiddags. Nu dus een wrap op en neem tussen de middag een schaaltje yoghurt. Kijken hoe me dat bevalt. Nu een wrap op met sla en plak coburger ham, mm lekkere combi.
Welke yoghurt is het beste om te nemen? Volle of magere?

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:56

Otti1977 schreef:
Ik heb bedacht om m'n ontbijt en lunch om te draaien..nam sochtends een bakje kwark of yoghurt tussen de middag een wrap. Van iedereen hoor ik dat stevig ontbijten beter is. Sochtends ben ik ook actiever als smiddags. Nu dus een wrap op en neem tussen de middag een schaaltje yoghurt. Kijken hoe me dat bevalt. Nu een wrap op met sla en plak coburger ham, mm lekkere combi.
Welke yoghurt is het beste om te nemen? Volle of magere?


Magere kwark :+

Haha als je echt yoghurt wilt (zoals ik), ik neem halfvolle yoghurt met vanille smaak (vanille yoghurt dus). Magere yoghurt zit het minst in.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:03

Kwark had ik.. Krijg het niet weg :+ blehh. Ik heb idd nu magere yoghurt.

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:21

Welkom aan alle nieuwe mensen, veel succes bij het afvallen.

Ook al kan ik nu niet echt afvallen, ik lees graag alles mee en ik wil ook wat 'tips' meegeven (zoals de wrap pizza)

Nu kwam ik net dit tegen, wel makkelijk voor de mensen die weinig tijd hebben of gewoon geen zin hebben om elke morgen eieren te bakken.

eiermuffins, eens ze gebakken zijn kan je ze 5 dagen bewaren in de ijskast.
Ingrediënten (voor 12 muffins)
12 eieren
1 rode paprika
1 gele paprika
1/2 kop spinazie
zout en peper

Bereidingswijze
Oven voorverwarmen op 180 graden en bakvorm invetten
Snij de paprika en verdeel die samen met de spinazie gelijkmatig over de vormpjes
Klop de eieren los in een kom en kruid met zout en peper. Giet het mengsel over de groenten tot ze voor 3/4 gevuld zijn.
Bak dit 20 tot 25 minuten in de oven.

Natuurlijk kan dit ook met andere groenten en kan je als je daar zin in hebt nog dingen toevoegen (kaas, hesp,..) dit kan je best op het einde over het mengsel strooien.
Zo heb je omelet dat je makkelijk mee kan nemen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:27

JesdaJinn schreef:
Ik heb iets heel slechts gehad vandaag.

Mijn contract was afgelopen en ik moest vanmiddag alles inleveren. Kom ik op het werk aan,wil alles netjes inleveren vragen ze of ik toch wil blijven en ook direct die middag kan blijven.
Ik had geen werkschoenen bij me dus schoenen geleend en ik had dus ook geen eten en drinken bij me want ik had verwacht met 10 min weer buiten te staan. Daarom heb ik in de pauze ewn blikje energie gehad (en tijdens het werk water) om toch een beetje een vol gevoel te krijgen. Bar slecht i know maar dit moest even. Van alleen water wordt ik niet echt vol.

Niet door vertellen. Morgen heb ik netjes een gezond pakketje mee :P

Maar vanavond een fanatieke training gehad met de hond. Soort interval. Echt lekker voldaan

Ik drink bijna elke dag dat ik naar school ga (1 a 2 keer per week) een blikje red bull hoor :) volgende keer de suikervrije pakken!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:30

Ik heb gister de kwarktaart uit t topic gemaakt. Vond hem erg zuur, dus heb er wat zoetstof aan toegevoegd. Taart was prima te eten.
Ipv een shake nam ik 100ml yoghurt met een halve banaan
En vanmorgen nog steeds afgevallen. Wel 2 ons! Dus vandaag ook begonnen met yoghurt. Weg met de shakes!

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:35

Goed gedaan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34624
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:39

Hier wil ik er graag 10 kg af, maar elke kilo minder is meegenomen. Heb iig de laatste dagen ruim over de 100% van mijn bewegingsdoel gehaald, gisteren zelfs 140% en dan zijn de stappen die ik op het werk gezet heb niet eens meegeteld, want ik had mijn mobiel niet in mijn zak daar. Heb zeker als ik dagdienst heb behoorlijk fysiek werk, loop wat af in dat grote gebouw.

Gisteren een slechte maaltijd gegeten, pannenkoeken met spek. Wel volkoren beslag gemaakt. Het was erg lekker, maar vandaag maar weer iets met veel groenten.

bontejames: het is jou niet aan te zien hoor. Ik weeg ongeveer hetzelfde met 2 cm minder aan lengte, maar ik zie er echt niet zo strak uit te paard :+ tellen de jaren denk ik ook wel mee, want dat zijn er 21 meer :=

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:57

Otti1977 schreef:
Kwark had ik.. Krijg het niet weg :+ blehh. Ik heb idd nu magere yoghurt.

Pure kwark vind ik ook niet te doen. Maar de magere vanille kwark van Jumbo is prima.
Of die van Campina, of de Skyr Vanille van Lidl (en de aardbeien ook, goede prijs ook)!

Alle Griekse stijl yoghurts van Optimel zijn ook prima te eten (behalve kers, maar ik hou niet van kersen).
Pure yoghurt wordt ook wel erg saai na een tijdje, vind ik ;)

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:02

Goh wat een goed topic!

TS allereerst, bedankt dat je dit topic hebt geopend.. Dat je gewoon typt zoals het is.
Ik herken veel in je verhaal. Stiekem eten, eetbuien, en veel aangekomen voor wat eigenlijk zou moeten.

Daarnaast zie ik ontzettend veel mensen in dit topic die ook heel goed opweg zijn. Super! Ik heb vooral veel "baat" bij voor en na foto's van anderen zien. Klinkt heel stom, maar als ik dan zie dat een ander zo ontzettend is opgeknapt na het afvallen, dan wil ik dat ook.

Ik ben zelf erg lang, en ik lijk niet meteen zwaar, maar ik ben dat duidelijk wel.
Ik heb geen goede voor en na foto van mezelf, maar ik kan wel zeggen dat ik inmiddels weer 2 weekjes opweg ben, en dat heeft nu geresulteerd in -2,5 kilo. Ik heb alleen het "probleem" dat ik een fysiek zware baan heb, en echt op ben na m'n werk, dus sporten daarna is bijna geen doen.
Ik probeer meer te lopen, meer te doen, maar het is alles behalve makkelijk.
Ik hoop steun en tips te vinden in dit topic.

Ik woog toen ik begon 100,4 kilo en ben nu 97,9. Ik ben 1,93m lang, en mijn ideale gewicht ligt rond de 80/85 kilo.
Ik ben al eerder veel afgevallen, maar steeds weer na een goede periode sla ik terug in mn oude gewoonte... veel eten en vooral veel snoepen. Er is geen sprake van snoepen met mate.

De app van Myfitnesspall is geweldig. Die houd alles heel goed bij, als je maar invoert.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:22

Die Optimel griekse stijl zie ik telkens voorbij komen bij mensen die My Personal Body plan ofzoiets doen haha! Zelf ook geprobeerd maar vind zelf yoghurt of vanille yoghurt toch nog het lekkerst.
Vandaag heb ik als lunch een bakje Griekse yoghurt bij :) .

Vanochtend met het oog op de eiwitten drie rijstwafels gegeten. één met notenpasta, een met een dun laagje pesto en een dit cottage cheese en als laatste nog een met kaas.
Maar dat valt qua eiwitten behoorlijk tegen, des te meer calorieën lijkt het wel. Nouja, zit wel goed vol.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:25

Otti1977 schreef:
Ik heb bedacht om m'n ontbijt en lunch om te draaien..nam sochtends een bakje kwark of yoghurt tussen de middag een wrap. Van iedereen hoor ik dat stevig ontbijten beter is. Sochtends ben ik ook actiever als smiddags. Nu dus een wrap op en neem tussen de middag een schaaltje yoghurt. Kijken hoe me dat bevalt. Nu een wrap op met sla en plak coburger ham, mm lekkere combi.


Zo doe ik het ook:
's morgens ontbijt ik stevig ( na mijn 4km wandeling om de kinderen naar school te brengen) en gun ik mezelf dingen die ik 's avonds laat staan.
's Voormiddags ben ik vrij en beweeg ik me ook het meest: huishouden, sport, paard. Snoep (met mate!) enkel voor de middag.
's Middags eet ik een bewust matige portie en veel groente (wij eten hier 's middags warm).
Na de middag werk ik (geef privé muzieklessen instrument aan kinderen dus weinig beweging) en dan eet ik meestal niets; eventueel drink ik tussendoor een koffie of eet een stukje fruit.
's Avonds na 17.00u ben ik dan echt streng voor mezelf: weinig koolhydraten, kleine portie, geen snoep of alcohol. Vreetbuien bestrijd ik met veel thee en als ik het echt niet kan weerstaan iets van rauwkost, een handjevol noten of een stukje kaas.
In het weekend ben ik wat minder streng en gun mezelf s' avonds op de bank wel eens een biertje of een glaasje wijn.

Dit systeem, samen met voldoende beweging, werkt voor mij om langzaam maar gestaag af te vallen.
Nu ga ik maar eens mijn pony en mezelf wat beweging geven. :D

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:27

Ik heb echt veel moeite om de energy te laten staan :') daardoor gaat alles heel moeizaam eten gaat goed alleen die energy is echt een verslaving waar ik slecht vanaf kom

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:38

Snoepen met mate vind ik ook echt te moeilijk...

Ik eet óf een heel pak koekjes leeg (het liefst) of ik snoep een hele dag niet en eet supergezond (zoals afgelopen week) maar krijg dan te weinig binnen voor de intensieve trainingen die ik doe, en val ik flauw of moet ik overgeven.

De balans is daarin nog wat zoek dus...

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:53

hier moet er eigenlijk ook wel een heleboel af, ik ga mij porberen te focussen op het niet meer eten uit verveling en het ophouden met maken van exusses waarom ik nog steeds niet ben afgevallen en mij er 100% voor geven. Ik ben zo bang om uiteindelijk ziek te worden door mijn gewicht

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:10

Hier ook 91 kilo hoor :o zo dik vond ik mij ook niet.

Maar ik ben niet zo strak als bontejames, hier hangt wel een rolletje over Mijn broek met paardrijden :o


Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:26

Die foto's zien er goed uit!

Eerste mini doel behaald, de 5 kg. De teller staat nu op -6.2 kg. :D

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:34

Huh, Jester, jij 91 kilo? Dat zie je echt niet aan je af!

Ik zag er met 5 kilo minder echt twee keer zo dik uit!

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:47

Tja niemand zou het zeggen idd, maar e getallen liegen er helaas niet om :(

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:48

Hier ook iemand van 1.88, dus ondanks mijn 104 kilo leek ik met kleding aan niet enorm zwaar. Op het moment dat ik zonder voor de spiegel stond schaamde ik me dood. Mijn vet zat altijd in mijn heupen en billen maar ik heb de laatste jaren echt een zwemband ontwikkeld. Dat is deze zomer op een hoogtepunt gekomen toen ik ineens over mijn hele onderbuik dikke paarse striae had.

Mensen zeggen nog steeds 'maar zo vol ben je helemaal niet!' maar dat ben ik wel. Als ik het gewicht eraf wil hebben moet dat nu, voor het nog erger wordt.

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:48

Ik ben eerder begonnen op 120 kilo en vanmorgen was ik weer 115(,nogwat). Ik heb een bedelarmbandje en voor elk minidoel mag ik een bedeltje. Heb er al heel lang 1, maar de tweede moet nu wel echt dichterbij komen!
Vanmorgen bijna een uur gewandeld, met af en toe stukken wat hoger tempo.

Was even bij de Lidl en ik heb het nieuwe boek van Sonja, daar kan je een quiz doen en dan krijg je een aanbieding. Deze keer 30+ kaas voor 1,19. Maar bij de kassa wisten ze nog niet hoe het werkte :') was best grappig en het is gelukt *\o/*

@Jester en bontejames: jullie zijn ook lang zeker? Ik ben 1,83 ofzo en mensen schatten me ook vaak wat lichter dan ik echt ben.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:56

Ik ben maar 168 :o

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:04

Jester_ schreef:
Ik ben maar 168 :o

Dan doet je lichaam gewoon iets goed :+