paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
laraxXxemma
Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:46

Dit is een beetje net als dat sommige mensen niet willen hardlopen, omdat mensen ze dan zo aankijken. Ondertussen denk ik altijd, als ik naar hardlopende mensen kijk; 'damn had ik maar die discipline / Wat een sterk persoon die goed voor zichzelf zorgt / goed dat die persoon probeert af te vallen'. En vervolgens baal ik over mijn conditie.

Voor iedereen hier, TS even in het speciaal: heel veel succes! Ik vind het knap dat je zo kritisch over jezelf kan zijn en hierbij dan ook zegt dat het genoeg is. Ik hoop dat het je lukt om je doel te behalen!

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?


Asvinia
Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:54

Zeker stoer om zo open te zijn, menig mens durft dit niet, chapeau!

Ik doe gezellig mee, ik ben nu 80 kg en wil heel graag de laatste 10 kg eraf, sowieso 5 kilo voordat ik de training met mijn paard weer oppak. Ik gok dat dit een hele fijne motivatie kan zijn :D

Melanie_B
Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:10

Allereerst, knap dat je jezelf zo bloot durft te geven en in het openbaar je ''probleem'' vertelt.

Wat ik mij dan altijd af vraag (en dan niet specifiek gericht aan TS, maar in het algemeen) WAAR gaat het mis? Hoe kan het dat je het toestaat om het zo ver te laten komen? Want ja, ieder pondje komt écht door het mondje! (en dan laten we nu allen ziektes/medicaties problemen maar even achterwegen)

Hoe kan het dat je geen discipline kunt opbrengen om NEE te zeggen tegen dat koekje, stukje taart, zakje chips, wijntje. Waarom eet (snack) je terwijl je eigenlijk weet te dik te zijn? Of misschien in sommige gevallen..MOET je afvallen voor je gezondheid, je lichaam, je hobby's, misschien wel om die leuke vader/moeder te worden voor je kind(eren).
Wat maakt het dat je tóch die lekkernij niet kunt afstaan? Probeer jezelf eens op een moeilijk moment af te vragen waarom je het zou op eten, of je echt die behoefte hebt, of je echt honger hebt (nee, vaak is het trek).

Ikzelf ben niet te dik, ook niet dun, maar gewoon de doorsnee maat 38. Kan goed op letten op wat ik eet en hoeveel ik beweeg maar weet ook in mijn achterhoofd dat ik dit ook moet blijven doen omdat ik wel de aanleg heb om dik(ker) te kunnen worden. Maar ik laat dit niet gebeuren! Gezelligheid zit niet in het eten, evenals voor sommige het roken.

Het gehele jaar let ik op met wat ik eet/drink. Dat houdt in voor mij dat ik gemiddeld 2x per week aardappels/rijst eet en de rest alleen groente en vlees. Evenals brood, dit probeer ik zoveel mogelijk te vervangen door yoghurt met fruit of crackers. Geen moeite mee en een goede winst voor je afvalproces. Frisdrank heb ik niet eens in huis, groot fan van thee, water en slimpie limonade. Koekjes, chips heb ik ook niet eens in huis tenzij ik bezoek verwacht. Ik zorg dat er ook geen verleidingen zijn.
En ja, tuurlijk neem ik heus wel eens een gebakje, koekje of pizza, maar compenseer dit met andere dagen. Waar ik wel altijd moeite mee heb gehad is de drank. Als ik ging stappen met de vriendinnen hoorde daar drank bij. De zaterdag avond was dan ook mijn ''vrije avond'' en mocht ik s'avonds lekker snoepen en drinken van mijzelf. Maar doordat ik de rest van de week keurig opletten was dit totaal geen probleem.

Ook ''beloon'' ik mezelf altijd in december, vanaf ongeveer sinterklaas tot 2 januari mag ik ook snoepen van mijzelf. Betekend niet dat ik elke dag snoep (dit is ook geen gewenning bij mij) maar als ik af en toe de behoefte had aan een chocolaatje of wat dan ook, dan kon dat. Evenals met kerst, dan brunchen we altijd luxe en gourmetten we... Dan ga ik ook genieten en let ik totaal niet op. :D

Daarnaast is beweging ook zó ontzettend belangrijk! Ik rij dan mijn paard, probeer zomerdag veel te fietsen naar stal ipv met de auto te gaan (1,5 uur fietsen) en was voorheen altijd lid van de sportschool waar ik zeker 3x per week te vinden was.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:15

EmptyWords schreef:
Laurapalmer schreef:
@liekec best rare opmerking hoor.ik kwam op je profiel en had twijfels bij je galop foto. Serieus??

@ts heel veel succes!!


geen rare opmerking, maar realiteit. want als ik mijn foto zie, en er naar kijk alsof het een vreemde is.... zou ik denken: arm paard, ze is te zwaar voor m

Ben blij dat jij het ook zo ziet TS. Was namelijk totaal niet bedoeld als steek of iets maar ik vind het juist knap dat iemand met overtollige kilo's nou een keer z'n plicht naar zijn paard pakt en aan de slag gaat. Zie het om mij heen maar al te veel mensen die met nog veel meer kilo dan jij alsnog op een paard stappen en dan ook zeggen dat hij er geen last van heeft terwijl de paarden geeneens in galop kunnen.
Dus nogmaals probs voor jou TS en hou jezelf het doel voor als het moeilijk gaat. Denk aan je paardje en dat je dalijk weer lekker uren kan genieten met hem samen :)

maylotje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:31

Wauw wat een goed en eerlijk topic! En wat een reacties! Iedereen die meedoet TOPPER!

Ik meld me ook gelijk aan zit nog niet aan de 100 grens gelukkig maar ging wel in een rap tempo er heen. Heb dat al een halt toegeroepen en de eerste 5kg waren er af. Maarja feestdagen en me niet kunnen inhouden. Dus weer iets er bij. Nu 84kg en wil naar de 65kg. Bij mij zit er veel op mn benen dus ziet het er ook niet uit als ik nu op een paard zit. Ik vul voor mijn gevoel een heel zadel. Ik zit gelukkig niet op de grens ik had voor mezelf de grens liggen op 90kg dus mag nog op een paard. Maar een fijne strandrit doe ik nu even niet die bewaar ik als beloning.

Hoe ik het doe, ik doe wat het beste voor mij werkt. Ik eet/drink gezonder en sport ongeveer 3x per week. Doe Sinds 2 dagen nu ook de buikspierchallange hier op bokt elke dag dus ook de spieren worden aan het werk gezet.
Met sporten doe ik vooral fitness, bootcamp, en bodybalance om mijn core soepel te houden en te ontspannen.

Zet hem op iedereen!!

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:44

Goed hoor, heel veel succes!

Maris_
Berichten: 1441
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 01:08

Ik doe ook mee!
Zit met hetzelfde als jij dus herken mezelf er wel in.
Ook zo slank geweest en nu veel dikker dan ik zou willen.
Toevallig wou ik morgen naar de sportschool gaan om een abbo te nemen dus dan is het plan om er voor te gaan :j

Hinde, Preben, Lysne, Oryza & Perle
Fjordenfokkerij FjorYou

Nirvana_
Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 02:22

Hier kriebelt het ook... altijd wel wat mollig geweest, maar daar zijn de laatste twee jaar nog vijf kilo bij gekomen, en daarbovenop vind ik net teveel. Probleem is alleen dat ik geen tijd heb om gezonder te eten... en dat ik maar max 1 keer per week thuis eet s avonds. :')

Oftewel, voordat ik kan beginnen met afvallen, moet ik eerst wat in mijn schema veranderen. Maar dat is zo moeilijk!

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Melanie_B
Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 02:34

Nirvana, mag ik vragen waarom dat niet zou lukken?

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 06:51

@MelanieB : Hoe het zo komt? Ik denk dat het vooral discipline is. Daar komt gewoonte ook nog eens om de hoek kijken. Vroegah kon ik alles eten, at dan ook nogal wat weg op een dag. Als je van puber naar volwassene gaar veranderd je lijf en ook de manier waarop je lijf met al dat eten omgaat. Ik stond nooit op de weegschaal dus het viel mij eigenlijk niet op. Dan komen er verschillende rot periodes voorbij waar eten een afleiding worden. Comfortfood Comfortfood Comfortfood. De gewoonte wordt uitgebreid. Als je niet lekker in je vel zit maken die kilo's ook niet meer uit.

En nu? Nu moet ik een andere manier zoeken om met tegenslagen om te gaan. Eten is niet de oplossing. Tevens de aangewende gewoontes omduwen en nieuwe routines maken.

Tijd voor discipline dus, want uiteindelijk komt het hele verhaal daarop neer

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Lisa_WB
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:12

Wat ik weer ga oppakken en mee ga beginnen isMetabolic Balance. Zaterdag & zondag 2 dagen detox, en vanaf maandag weer 3x per dag ( koolhydraat arm ) eten. De eerste dagen zijn het zwaarst, maar als je er eenmaal in zit is het prima te doen :). Heb ook bijna nooit honger tussen de maaltijden.
Hoop dat ik dan rond mijn verjaardag (23 jan) mijn volgende tussentijdse doel heb gehaald :D

Mag dit topic een inspiratie/schop onder je kont voor vele zijn, want je doet het niet voor je paard/ouders/vrienden/partner, maar voor jezelf & je gezondheid.

Let's Go!

Stal_Fiore
Berichten: 9326
Geregistreerd: 29-08-03

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:19

Hoppa, emtywords, én gefietst én hard gelopen! Kanjer!

Wat voor app gebruik jij om te lopen? Ziet er goed uit!

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:26

Wat super goed dat je er zo bewust mee omgaat!

Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat je wel wat kan hebben aan de boeken van Mieke Kosters. (Het geheim van slanke mensen etc.) Biedt heel veel inzicht en handvatten! Met name in je denkwijze en omgang met eten. :)

Heel veel succes!

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:41

Hier komt ook ieder pondje door het mondje. En waarom? Tja de verleidin niet kunnen weerstaan. Eetverslaving is net zo erg als drank of roken.

Hier gaan de eerste kilos hard, altijd zo de eerste week maar na 1 dag al -1,2 *\o/* (ja ik weeg me iedere dag) dus zit nu net op de grens haha

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Tova
Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:52

Super ts dat je het zelf in ziet! Je moet er zelf achter staan anders lukt het niet.

Ik zie dat je bij mij in de buurt woont, helaas mag ik niet meer hardlopen door lichte slijtage in mijn knie maar wandelen mag ik wel. Als je wilt kunnen we wel eens bij de posbank (of een ander bos :P ) gaan wandelen?

Karma is a Bitch ~~}>

lovelucydan
Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:06

Voor alle mensen die meedoen echt super. Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren op momenten dat het moeilijk is om door te gaan. Ik heb het overdag niet moeilijk maar savonds wel na de avond maaltijd. Ik neem alleen thee en evt als de honger echt erg is een extra eiwit shake, wat doen jullie om die knop om te zetten savonds?


En tsja waar het mis gaat (te dik worden) is bij mij laks worden met eten, ik Let er dan te weinig op en ook al gaat het mis dan heb ik niet de discipline om het afvallen weer op te pakken. eten is ook echt een soort verslaving van oude gewoontes die stiekem steeds onder de oppervlakte blijven borrelen. Het is het moeilijkst om echt een ander eetpatroon aan te meten en vol te houden.
Laatst bijgewerkt door lovelucydan op 04-01-17 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

my haflinger horse lucydan!

Stal_Fiore
Berichten: 9326
Geregistreerd: 29-08-03

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:08

Lovelucydan, ik heb precies datzelfde.
Vooral omdat mijn vriend gewoon een zak chips weg kan bunkeren.
We hebben afgesproken om dan wat gezonds op tafel te zetten. Zoals fruit.
Hoop dat dat me gaat lukken, want weet uit ervaring dat ik s avonds geen zin heb om het klaar te maken.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:09

lovelucydan schreef:
Voor alle mensen die meedoen echt super. Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren op momenten dat het moeilijk is om door te gaan. Ik heb het overdag niet moeilijk maar savonds wel na de avond maaltijd. Ik neem alleen thee en evt als de honger echt erg is een extra eiwit shake, wat doen jullie om die knop om te zetten savonds?


Naar bed gaan :') :D

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:09

kom dit topic ook even binnenvallen met wat support voor je! Super dat je hieraan begonnen bent !
Doe ook mee, moet ook 20 kg kwijt.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Stal_Fiore
Berichten: 9326
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:11

Ik heb overigens ook zo'n zwak moment vaak tussen 3 uur en het avond eten.

Tot 3 uur ben ik druk als juf met de kinderen, dan gaat het met eten goed.
Maar als de kinderen weg zijn, gaat t vaak fout.
Ik heb eigenlijk altijd wel wat gezonds bij me zoals komkommer, tomaatjes, ongezoute ongebrande noten.
Maar die laat ik vaak links liggen en grijp toch gauw naar het ongezonde. Later heb ik dan spijt.

Mijn vriend is vaak pas laat thuis uit zn werk waardoor we laat eten. En ik dus snel naaar iets te snaaien grijp.

Pffff

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

lovelucydan
Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:11

Jester_ schreef:
lovelucydan schreef:
Voor alle mensen die meedoen echt super. Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren op momenten dat het moeilijk is om door te gaan. Ik heb het overdag niet moeilijk maar savonds wel na de avond maaltijd. Ik neem alleen thee en evt als de honger echt erg is een extra eiwit shake, wat doen jullie om die knop om te zetten savonds?


Naar bed gaan :') :D



Haha :D Ja das wel een goeie.

my haflinger horse lucydan!

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:13

Wat momenteel bij mij goed werkt is een kiwi eten om 3 uur, toch wat fruitsuikers maar ook redelijk gezond. Als ik thuiskom staan er gewassen tomaatjes klaar in een bakje op de koelkast voor het snaaimoment tijdens het eten koken.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:14

Ik neem vaak een pakje lu crackers. Zitten er 5 in, lekker zout, zit nouwelijks wat in en veel verschillende smaken :j

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:17

lovelucydan schreef:
Voor alle mensen die meedoen echt super. Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren op momenten dat het moeilijk is om door te gaan. Ik heb het overdag niet moeilijk maar savonds wel na de avond maaltijd. Ik neem alleen thee en evt als de honger echt erg is een extra eiwit shake, wat doen jullie om die knop om te zetten savonds?


Avonden thuis zijn voor mij al zeldzaam. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt en ik heb de afgelopen kerstperiode wel gemerkt dat deze goede gewoonte er in is geslopen bij mij.
Ik denk de hele dag na over wat ik al heb gegeten en of het echt nodig is, of ik niet te veel eet. Daardoor heb ik dingen leren weigeren.

Het duurt 30 dagen om een goede gewoonte aan te leren toch? Elke 30 dagen een nieuwe goede gewoonte? ;)

linda_gigant
Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:18

super goed ts ! ik doe ook met je mee! , ik heb mijn grens ook al jaren verschoven en nu is het klaar!

btw ik zie dat je ook in rheden woont, mocht je een keer een stuk willen gaan wandelen in t bos , ik woon 3 minuten bij je vandaan :)

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hazna, HELder, Jacquelinee_, Nescio18, supertammy en 25 bezoekers