Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:01

_Friemel schreef:
met aardappelen/groente kan ik me daar wel in vinden idd (stampotjes idee) :j
vlees dan weer niet :')

*gaat googlen* :')


Misschien kan je er dan voor de vleessmaak wat bouillon bij doen. Ik heb ook geen idee hier moet ik straks ook over na gaan denken :')
Maar jij bent 2 juli dus als jij het probeert kan ik daarna afkijken :')

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:04

Ik laat het je weten als ik over mijn nek ga _O-

Ik vind dit nog niet zo'n gek idee btw..

http://www.zonhove.nl/recepten-gemalen-voeding/

Bijvoorbeeld gewoon een volkoren broodje met (suikervrije) jam oid en dan pureren. als je er te lang over na denkt denk je gadverdamme maar als je het snel doet kan dat nog best lekker zijn denk ik :')

of en veel fruit! fruit is ook goed te pureren.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:23

_Friemel schreef:
Ik laat het je weten als ik over mijn nek ga _O-

Ik vind dit nog niet zo'n gek idee btw..

http://www.zonhove.nl/recepten-gemalen-voeding/

Bijvoorbeeld gewoon een volkoren broodje met (suikervrije) jam oid en dan pureren. als je er te lang over na denkt denk je gadverdamme maar als je het snel doet kan dat nog best lekker zijn denk ik :')

of en veel fruit! fruit is ook goed te pureren.



Verse smoothies! Beetje yoghurt met wat fruit kan ook gewoon goed als bij ontbijt :D

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:54

Ik ben ook koos inspiratie loos.... ik ben op dag 7; nog 7 te gaan....

Net geprobeerd wat meloen te pureren... de smaak was amazing! Maar ik ben er nu al een half uur beroerd van. Ik dacht net, ik neem wat drinken, even “doorspoelen”.... daar heb ik nu nog spijt van! Ik zou wel heel graag weer een stukje boterham eten oid

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:38

Ik ben geen goed voorbeeld wat betreft de vloeibare periode. Ik moest eigenlijk 2 weken maar na een paar dagen ben ik in de avond al begonnen met aardappel en groente te eten zonder te pureren. Ik kauwde gewoon zoveel dat het in mijn mond een papje werd haha, vlees heb ik toen niet gegeten. 1 keer geprobeerd een gepureerd soepje te eten.. Nou dat was geen succes. Op dag 10 ben ik begonnen met een volkorencracker, dat was hemels! Ik leefde verder vooral op baby hapjes en danoontje. Met zo'n potje babyvoeding deed ik wel 3 a 4 keer. Het is echt even doorbijten de periode dat je vloeibaar moet eten.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:39

Even een vraagje ! Hoelang na de operatie hebben jullie rust gehouden qua werken enzo ?

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 22:32

Ik heb de hele vloeibare periode op tomatensoep en la vache qui rit geleefd.

Ik stond met anderhalve week weer les te geven maar dat is echt bij iedereen anders. Zat 3 dagen na de operatie al in de auto want ik had echt nergens last van.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:18

Wij hadden een bbq en ik heb toen een worstje in de blender gedaan.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:57

biggirl schreef:
Even een vraagje ! Hoelang na de operatie hebben jullie rust gehouden qua werken enzo ?


6 weken thuis gebleven. Maar ik heb lichamelijk zwaar werk en ik had een ontstoken/open wondje.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:59

biggirl schreef:
Even een vraagje ! Hoelang na de operatie hebben jullie rust gehouden qua werken enzo ?


Ik werkte na 4 maanden pas weer volledig, maar heb veel complicaties gehad.

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:24

2 weken... werk 3 dagen pw. maar geen zwaar lichamelijk werk hoor.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:25

Afbeelding

Even een trots momentje. 48 kilo kwijt en ik voel mij zoveel fijner! Durf zelfs weer op de foto haha.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:20

Super resultaat!!!

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:34

Wauwie <3

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 13:37

Wat zie je er goed uit Christa!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:39

Wauw Christa!

Ik was met 10 dagen deels aan t werk. Met 14 dagen weer fulltime

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:18

Bedankt allemaal!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:26

Christadk schreef:
[ [url=m/nG3TAC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een trots momentje. 48 kilo kwijt en ik voel mij zoveel fijner! Durf zelfs weer op de foto haha.



Girl <3

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 07:55

je ziet er prachtig uit! *\o/*

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en lijstjes. Ik was voornamelijk benieuwd omdat ze maar blijven zeggen dat je na de operatie nooit geen frisdrank (met prik) meer mag/kan drinken, geen alcohol etc.

Nu drink ik toch al bijna nooit prik, bijna altijd Slimpie en alcohol is misschien ook maar 2 keer per jaar, dus ook al zou ik nooit geen alcohol meer mogen is dat ook geen probleem. Maar ik hoorde ik mijn groep toch wel een beetje wat weerstand toen dat werd verteld.

Zoals jullie eten, eet ik eigenlijk ook al sinds ik bij de dietiste ben geweest, ben blij dat ik daar in ieder geval al aan gewend ben :-)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 07:57

kimendana schreef:
je ziet er prachtig uit! *\o/*

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en lijstjes. Ik was voornamelijk benieuwd omdat ze maar blijven zeggen dat je na de operatie nooit geen frisdrank (met prik) meer mag/kan drinken, geen alcohol etc.

Nu drink ik toch al bijna nooit prik, bijna altijd Slimpie en alcohol is misschien ook maar 2 keer per jaar, dus ook al zou ik nooit geen alcohol meer mogen is dat ook geen probleem. Maar ik hoorde ik mijn groep toch wel een beetje wat weerstand toen dat werd verteld.

Zoals jullie eten, eet ik eigenlijk ook al sinds ik bij de dietiste ben geweest, ben blij dat ik daar in ieder geval al aan gewend ben :-)



Ik ken best wel wat mensen die wel koolzuur kunnen verdragen. Je moet gewoon naar je lichaam luisteren dat is het aller belangrijkste.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:02

Nu 2 jaar na de operatie drink ik soms een glaasje cola zero. Wel roer ik het even goed door zodat de prik eruit gaat

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:31

kimendana schreef:
je ziet er prachtig uit! *\o/*

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en lijstjes. Ik was voornamelijk benieuwd omdat ze maar blijven zeggen dat je na de operatie nooit geen frisdrank (met prik) meer mag/kan drinken, geen alcohol etc.

Nu drink ik toch al bijna nooit prik, bijna altijd Slimpie en alcohol is misschien ook maar 2 keer per jaar, dus ook al zou ik nooit geen alcohol meer mogen is dat ook geen probleem. Maar ik hoorde ik mijn groep toch wel een beetje wat weerstand toen dat werd verteld.

Zoals jullie eten, eet ik eigenlijk ook al sinds ik bij de dietiste ben geweest, ben blij dat ik daar in ieder geval al aan gewend ben :-)


Ik drink gewoon prik hoor. Geen probleem...

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:44

Geen alcohol? -O- De GBP'ers die ik ken drinken toch nog aardig op stapavondjes, zonder dump of terugval. Inderdaad drinken ze geen bier of frisdrankmixen, maar wel shotjes of cocktails.

Woensdag is mijn infodag, ben benieuwd...

Christadk schreef:
[ [url=m/nG3TAC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een trots momentje. 48 kilo kwijt en ik voel mij zoveel fijner! Durf zelfs weer op de foto haha.

*\o/* mooi resultaat! *\o/*

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:22

Ik kan ook meer dan prima koolzuur verdragen...ik beperk mezelf er wel in uiteraard...ik drink alleen als ik op een verjaardag ben.ofzo wat prik-drinken omdat de meesten die.ik ken vaak geen dubbelfris/appelsap oid hebben...maar nooit geen problemen gehad met koolzuur...alcohol drink ik zowiezo eigenlijk nooit, ben vrachtwagenchauffeur van beroep en vind dat ik dan gewoonweg geen druppel hoor te drinken (als je onverwachts eens eerder weg moet oid zit je al met de gebakken peren)

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:45

Aaahh kijk, dat dacht ik al. Naar je lijf luisteren is denk ik sowieso een van de beste adviezen, ik lees bij iedereen wat anders.

Sommige kunnen dit niet verdragen, anderen dat niet. Het zal gewoon even puzzelen worden.

Dat word het bij mij sowieso want ik ben in sommige dingen een moeilijke eter. Ik eet bijna geen vlees, helemaal geen vis, geen ei etc.. :o Groenten, fruit e.d. lust ik dan bijna wel weer allemaal, dat scheelt iets..

Eiwitten word dus nog wel even een dingetje, maar dat ga ik nog wel uitvogelen..