Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
fokfanaat
Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:50

Ik kan ook prima drinken na het eten, maar dan neem je minder op dus probeer het echt niet te doen.


PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:33

fokfanaat schreef:
Ik kan ook prima drinken na het eten, maar dan neem je minder op dus probeer het echt niet te doen.


O echt ja? Ik word er echt ontzettend beroerd van.

[o]

ruitje
Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:51

Ik kan dat ook prima, in het begin werd ik er beroerd van maar nu niet meer.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

fokfanaat
Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:51

Ik merk er niets van. Maar heb ook geen problemen van vet of zoet eten

daffodil
Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:56

Ik drink zo veel dat het geen doen is om daar zo lang mee te wachten. Dan kom ik niet meer aan eten toe.

Alles werkt voor iedereen anders. Sommige dingen kan de een supergoed tegen en de ander totaal niet. En ook nog zo, ik kan tien keer iets fantastisch hebben en soms gaat het toch in 1x fout. Gisteren nog met een tosti. Die maak ik van 1 boterham maar wel dubbele kaas en dan lekker in de pan. Bij de eennalaatste hap dacht ik OHNEE spuug uit! En dat moet ik echt doen dan en dan moet alles ook echt direct weg want ik werd me toch misseljik. Ik was nog net op tijd maar ik eet echt gerust 4x in de week zo'n tosti. Nooit iets mee aan de hand.....

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:19

Hoe gaat t met de ladies hier?

Ondanks dat ik zo voorzichtig ben geweest (ga echt nergens heen) ben ik positief getest op corona anderhalve week geleden, ik was zó bang want heb een longconditie en toen ik nog dik was lag ik regelmatig op de eerste hulp met zuurstof gebrek.. Daarnaast was ik net een magneet, wat heerste ving ik op en dan lag ik altijd plat..

Ik heb 1 dag koorts gehad, 1 dag hoofdpijn, 3 dagen spiepijn en verder volledig symptoom vrij. Mijn HA zegt dat dit echt mijn gewichtsverlies is, ik ben 10x zo sterk als normaal en er daardoor ook erg goed uitgekomen, bizar hoe de tijden kunnen veranderen, ik had dit niet anderhalf jaar geleden willen meemaken..

[ img ]
Hier nog een plaatje van mij in de groep vlak voor mn operatie vs vandaag.
Het is pas anderhalf jaar geleden maar het voelt wel als 10... hebben jullie dat ook?

V I N T E D voor een nieuwe garderobe voor een prikkie *\o/*

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:56

O Friemel ik kan me voorstellen dat je daar ontzettend van geschrokken bent! Gelukkig dat het qua symptomen meegevallen is. Wat een verschil in je foto’s, je ziet er top uit!!

Hier gaat het goed. Inmiddels zo’n 34 kilo kwijt, en gisteren m’n eerste nieuwe broeken binnen gekregen en dat voelt super fijn :D vorig weekend kreeg ik last van maagklachten, niet heftig pijnlijk, maar zeer oncomfortabel, erg opgeblazen enz. Even aangekeken, maar maandag toch maar even gebeld. Direct weer terug op pantoprazol (hoefde ik na OK maar 3 maand te gebruiken, en was ik nu dus een maand mee gestopt) en de klachten waren binnen een dag weer weg gelukkig. Hoe zit dat bij jullie? Gebruiken jullie nog maagbeschermers? Of helemaal niet meer?

[o]

BarbaravdW
Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:41

Ik zit dik een jaar post op, gebruik nu om de dag omeprazol omdat ik toch wel wat buikpijn kreeg. Heb bizar veel omeprazol op voorraad door spijtige communicatie tussen thuisapotheek en gewone apotheek dus ik maak ze maar een beetje op...

Het voelt voor mij nog niet als heeeel lang, ik val nog steeds heel ietsje af en zou heel blij zijn met nog 10 kilo, maar heb mijn doel (Onder de 90kilo) bereikt dus ben echt heel tevreden!

Oh Friemel, echt zon mega verschil bij jou! Kapsel doet ook veel natuurlijk, gave look.

Wendy_Komen
Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:34

Vandaag gebeld door de Nederlandse Obesitas Kliniek, 9 februari beginnen met de groeps sessies! 13 april de laatste sessie. Daarna kan het nog 3 tot 6 maanden duren voor de operatie, maar we zijn weer een stap verder! Spannend!

fokfanaat
Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:40

wat fijn dat er gang in zit, heb je ook wat om naar uit te kijken!

fokfanaat
Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:40

ik gebruik geen maagbeschermers meer

danaderese
Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:17

fokfanaat schreef:
ik gebruik geen maagbeschermers meer

top

ik durf niet goed te stoppen -O-

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

Wendy_Komen
Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:59

fokfanaat schreef:
wat fijn dat er gang in zit, heb je ook wat om naar uit te kijken!

Dank je wel!! Zo stapje voor stapje komen we er uiteindelijk toch.

Devil_ina
Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:41

Ook ik ben weer een stapje verder. Het CON belde vandaag om de aanmelding door te nemen, geen rare dingen alleen dat ik al heel lang niet meer bij een dietiste geweest ben.

Op het formulier had ik aangegeven dat ik daar de 14de januari voor het eerst geweest ben, dus daar komt een verwijzing voor.

Door corona ligt alles stil in Leeuwarden wat betreft het CON, maar zodra ze weer opstarten komt er een uitnodiging voor een intake. :j

6x eten op een dag vind ik nog lastig, eten en drinken scheiden nog lastiger, maar dat komt vast goed.

Dag lieve mam, love you always
De rooie schurk en het kleine meisje. Lieve Bibi rust zacht, zo plotseling uit het leven gerukt. je hebt nog geen 4 jaar mogen worden.

biggirl
Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:58

Zo belletje gehad van de kliniek. Ze hadden het verslag van de diëtist binnen gekregen en nu heeft alles groenlicht *\o/*

Kom nu op een wachtlijst te staan voor het traject als straks plekje voor mij vrij komt wordt ik gebeld ben benieuwd hoelang het gaat duren

kerstmuts

Wendy_Komen
Berichten: 6295
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:27

biggirl schreef:
Zo belletje gehad van de kliniek. Ze hadden het verslag van de diëtist binnen gekregen en nu heeft alles groenlicht *\o/*

Kom nu op een wachtlijst te staan voor het traject als straks plekje voor mij vrij komt wordt ik gebeld ben benieuwd hoelang het gaat duren



Gefeliciteerd!!! Waar loop je?

biggirl
Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:59

Wendy_Komen schreef:
biggirl schreef:
Zo belletje gehad van de kliniek. Ze hadden het verslag van de diëtist binnen gekregen en nu heeft alles groenlicht *\o/*

Kom nu op een wachtlijst te staan voor het traject als straks plekje voor mij vrij komt wordt ik gebeld ben benieuwd hoelang het gaat duren



Gefeliciteerd!!! Waar loop je?



Heerlen zuidlimburg

kerstmuts

Sheila_
Berichten: 348
Geregistreerd: 25-02-07
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:00

Gefeliciteerd Wendy en biggirl. Hopelijk mag jij ook snel starten met het traject.
Ik heb woensdag as mijn eerste sessie, via Zoom. Ik ben heel benieuwd en ook wel een beetje zenuwachtig.

zimbabwe
Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:28

Nou, weer een stap verder inmiddels hier... Ik sta inmiddels ook echt op de wachtlijst <3 ik zou in december al, maar door alle perikelen werd ik ingepland om in begin januari naar de chirurg te gaan, maar toen had ik corona :(:). Gisteren kon ik eindelijk terecht en sta ik nu op de lijst. We kruipen vooruit :')

danaderese
Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:52

Wat ik me eigenlijk al een tijdje afvraag hoe zit het met oudere mensen die een sleeve of GBP hebben.

Bijvoorbeeld een oma van 60 - 70 die toen ze 30 jaar was een GBP heeft laten doen? Ken iemand daar ervaringen mee?

Is nog ver af voor me maar hoop er toch ooit te geraken

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

fokfanaat
Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:30

30/40 jaar geleden werd deze operatie nog niet gedaan, denk max een jaar of 15/20 geleden

danaderese
Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:34

Ja weet ik maar zijn toch niet allemaal op 20 jarige mensen gedaan.
Moeten toch ook wat meer rijpere mensen geopereerd zijn.
Misschien dat iemand een ervaring al dan niet van andere had

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:42

Wat wil je precies weten?

Hier gaat alles goed. 2 maanden geleden geopereerd en nu - 17kg :D. Gisteren maar even een nieuwe broek besteld want ze begonnen nu wel erg los te zitten :=

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:06

Hier nu juist 5 weken gelede geopereerd en min 12 kg.
Ik kan eigelijk alles eten, alleen kleine porties

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 21:52

danaderese schreef:
Ja weet ik maar zijn toch niet allemaal op 20 jarige mensen gedaan.
Moeten toch ook wat meer rijpere mensen geopereerd zijn.
Misschien dat iemand een ervaring al dan niet van andere had


Ik zat in een groep vol oudere 50+ waarvan 1 71 jaar. Vielen af maar absoluut minder! Ik ben samen met één iemand echt op een gezond bmi geeindigd, de andere ongeveer -30 kilo, hebben bmi veelal tussen de 25-30, aantal nog boven de 30.

V I N T E D voor een nieuwe garderobe voor een prikkie *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, baukiiee, Berdien, Dancer, Earth, Eilish, Eskimo, Nicky1963, nobility, san4nie, Solleke_Noah, YandexBot en 156 bezoekers