Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 07:46

De zool is antislip, of ze vegen achterlaten weet ik dan weer niet.

Dubarry ken ik, nooit geweten dat ze ook laarzen voor op de boot maken, goed te weten. Ik vind de kleurtjes van Zoo Advnture zo leuk en de recenties als outdoorlaars zijn goed.


8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:31

Ik zou ook niet weten welke laarzen fijn zijn, maar Dubarry vind ik wel altijd erg mooi ja :j

Hier is Zeeland sneeuwt het inmiddels :))
[ img ]
Blij dat de verwarming weer werkt. Gisteravond was het binnen 2 graden..

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:27

Oh jakkes Annemiek dat zijn geen temperaturen #)

Mooie laarzen, ik snap wel dat je graag wil dat die heus wel op een boot kunnen := tot dusver is mijn bootschoeisel een paar converse _O- werkt tot dusver prima hoor maar echt Profi is het niet natuurlijk en doet ook een beetje afbreuk aan de werking van m’n mooie zeilpak dus op zich wil ik nog wel een keer een paar degelijke schoenen/laarzen voor minder weer. Ben dan wel zo’n muts dat ik wil dat ze bij mijn pak passen dus dat zal nog wel even zoeken worden
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 16-01-21 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Valse hoop is ook hoop!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:29

M_i_R schreef:
Oh jakkes Annemiek dat zijn geen temperaturen #)

Mooie laarzen, ik snap wel dat je graag wil dat die heus wel op een boot kunnen := tot dusver is mijn boorschoeisel een paar converse _O- werkt tot dusver prima hoor maar echt Profi is het niet natuurlijk en doet ook een beetje afbreuk aan de werking van m’n mooie zeilpak dus op zich wil ik nog wel een keer een laat degelijke schoenen/laarzen voor minder weer. Ben dan wel zo’n muts dat ik wil dat ze bij mijn pak passen dus dat zal nog wel even zoeken worden

Nou ja, ik zie tot nu toe geen enkel argument waarom het niet zou kunnen :)).

Ik wacht t antwoord van t bedrijf nog even af :j.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:54

Dubarry zijn fijne laarzen! Ik heb nu zelf een paar die ik vooral gebruik voor wandelen, maar mijn vriend draagt ze al jaren in/op boten en die zijn nog steeds prima!

Afhankelijk van waar je vaart, zou ik ook even kijken naar het effect van zout water. Dat bijt als een gek. Nu varen wij 95% van de tijd op zout en op die dubarrys heeft dat dus bijna geen effect.

Enige dat wij doen aan onderhoud is afspoelen met kraanwater zodra we thuis zijn (bij tochten kan dat een dag of 3-4 later zijn) en ik probeer ze 1x per jaar te vetten.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:57

mirriezz schreef:
Dubarry zijn fijne laarzen! Ik heb nu zelf een paar die ik vooral gebruik voor wandelen, maar mijn vriend draagt ze al jaren in/op boten en die zijn nog steeds prima!

Afhankelijk van waar je vaart, zou ik ook even kijken naar het effect van zout water. Dat bijt als een gek. Nu varen wij 95% van de tijd op zout en op die dubarrys heeft dat dus bijna geen effect.

Enige dat wij doen aan onderhoud is afspoelen met kraanwater zodra we thuis zijn (bij tochten kan dat een dag of 3-4 later zijn) en ik probeer ze 1x per jaar te vetten.

Voornamelijk zoet, hier. Maar in de promo fimpjes komt de zee ook voorbij. En met goed onderhoud is zout water best te doen :).

Ik denk dat ik t gewoon ga proberen. Die laarzen hebben eigenlijk alles wat ik zoek in een laars.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:06

_San87_ schreef:
mirriezz schreef:
Dubarry zijn fijne laarzen! Ik heb nu zelf een paar die ik vooral gebruik voor wandelen, maar mijn vriend draagt ze al jaren in/op boten en die zijn nog steeds prima!

Afhankelijk van waar je vaart, zou ik ook even kijken naar het effect van zout water. Dat bijt als een gek. Nu varen wij 95% van de tijd op zout en op die dubarrys heeft dat dus bijna geen effect.

Enige dat wij doen aan onderhoud is afspoelen met kraanwater zodra we thuis zijn (bij tochten kan dat een dag of 3-4 later zijn) en ik probeer ze 1x per jaar te vetten.

Voornamelijk zoet, hier. Maar in de promo fimpjes komt de zee ook voorbij. En met goed onderhoud is zout water best te doen :).

Ik denk dat ik t gewoon ga proberen. Die laarzen hebben eigenlijk alles wat ik zoek in een laars.


Als je ze gaat bestellen, ze vallen ietwat klein dus bij twijfel tussen twee maten: kies de grotere. Daarnaast zijn er twee uitvoeringen, namelijk de gewone en met hogere wreef :)

Ik vaar trouwens zelf veel op zout, ze blijven inderdaad perfect. Ik spoel ze ook af en vet ze regelmatig in met dat speciale spul voor Dubarry.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:10

Mo_86 schreef:
_San87_ schreef:

Voornamelijk zoet, hier. Maar in de promo fimpjes komt de zee ook voorbij. En met goed onderhoud is zout water best te doen :).

Ik denk dat ik t gewoon ga proberen. Die laarzen hebben eigenlijk alles wat ik zoek in een laars.


Als je ze gaat bestellen, ze vallen ietwat klein dus bij twijfel tussen twee maten: kies de grotere. Daarnaast zijn er twee uitvoeringen, namelijk de gewone en met hogere wreef :)

Ik vaar trouwens zelf veel op zout, ze blijven inderdaad perfect. Ik spoel ze ook af en vet ze regelmatig in met dat speciale spul voor Dubarry.

Ik bedoel eigenlijk de Zoo Adventure laarzen :o. Die hebben alles wat ik zoek, ik was niet heel duidelijk, sorry.

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:29

Ah verkeerd begrepen! Ben benieuwd hoe ze bevallen, vind ze in ieder geval erg leuk!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:10

Ik heb antwoord terug van het bedrijf, hele uitleg dat zeewater geen probleem is, mits goed verzorgd (niet mijn vraag). Maar dat ze niet specifiek gemaakt zijn om extreme weersomstandigheden aan te kunnen.

Toch denk ik dat ik t alsnog ga proberen. Mochten de laarzen voor op de boot niks zijn, dan heb ik fijne voor naar het bos :).

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:28

Ik ben benieuwd hoe ze bevallen!
Het zijn mooie laarzen.

Nog leuke zeil- of klusavonturen hier?

Wij hebben afgelopen weekend de tank opgemeten om een tanksensor te installeren. Heeft iemand een idee hoe je een gat kan maken in 3mm dik rvs?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:36

Hoe groot moet het gat worden? Ik zou zeggen, boren maar dat is te obvious denk ik gelet op jullie handigheid :+

Hier nog niks weer geklust. We hebben een baby geklust dus de planning voor het voorjaar is een beetje veranderd :=

Valse hoop is ook hoop!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:57

Het gat moet waarschijnlijk iets meer dan 3cm doorsnee worden, dus wat groter dan een standaard metaalboortje.
We kunnen een trappenboor proberen, icm snijolie. Maar we hebben nog niet heel veel ervaring met RVS en wie weet zijn er betere manieren. Het enige wat ik weet is dat RVS echt vréselijk spul is om te bewerken :+

En proficiat! Dat zal de planning wel een beetje in de war gooien ja haha.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:20

En een dozenboor geschikt voor rvs? Had er net een gevonden maar die had Max 2 MM plaatdikte dus dat is dan net te weinig. Cirkel is ook te klein om met een decoupeerzaag iets voor elkaar te krijgen.

We hebben de loods nog steeds wel gereserveerd staan hoor maar met de huidige planning zitten we daar twee weken voor de bevalling in, dus ik heb geen hooggespannen verwachtingen van mijn bijdrage dan.

Valse hoop is ook hoop!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:59

8nnemiek schreef:
Ik ben benieuwd hoe ze bevallen!
Het zijn mooie laarzen.

Nog leuke zeil- of klusavonturen hier?

Wij hebben afgelopen weekend de tank opgemeten om een tanksensor te installeren. Heeft iemand een idee hoe je een gat kan maken in 3mm dik rvs?

Ja, ik ook. Ik wil natuurlijk de knalroze. Ik twijfel nog over het lage model of het middelhoge model.

Hier verder geen nieuws, eigenlijk. Al het hout, op de mast na, ligt binnen. Zodra het ca 10-15 graden is gaan we t kaal maken en opnieuw lakken.

Mijn vriend komt met frezen of watersnijden, of beginnen met boren van klein naar groot en de rest met een handfrees op de juiste grootte maken, of branden.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:10

Ik heb besloten dat ik Philips hue lampen op de boot wil. Man wat zijn die dingen ideaal. Zo'n halve bol, opladen en gaan met die banaan.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:39

Laten frezen of watersnijden hadden we ook al aan gedacht inderdaad, maar het probleem is dat er buizen aan vast zijn gelast, dus ik weet niet of ze zoiets kunnen snijden als het niet vlak is.
De handfrees is een goed idee! Na even googlen heb ik een paar freesjes gevonden die geschikt zouden zijn voor rvs.
Die dozenboren kende ik alleen voor steen, maar ga ik zeker eens opzoeken!

Hoe dan ook wordt het een flinke klus denk ik!

_San87_ schreef:
Ik heb besloten dat ik Philips hue lampen op de boot wil. Man wat zijn die dingen ideaal. Zo'n halve bol, opladen en gaan met die banaan.

Ohh mooi ja! Maar zijn veel van die Philips dingen niet alleen op 220V?
We hebben wel eens van die Action led lampjes met afstandsbediening gehad, die waren wel 12V, maar dat is het toch net niet :+

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:39

8nnemiek schreef:
Laten frezen of watersnijden hadden we ook al aan gedacht inderdaad, maar het probleem is dat er buizen aan vast zijn gelast, dus ik weet niet of ze zoiets kunnen snijden als het niet vlak is.
De handfrees is een goed idee! Na even googlen heb ik een paar freesjes gevonden die geschikt zouden zijn voor rvs.
Die dozenboren kende ik alleen voor steen, maar ga ik zeker eens opzoeken!

Hoe dan ook wordt het een flinke klus denk ik!

_San87_ schreef:
Ik heb besloten dat ik Philips hue lampen op de boot wil. Man wat zijn die dingen ideaal. Zo'n halve bol, opladen en gaan met die banaan.

Ohh mooi ja! Maar zijn veel van die Philips dingen niet alleen op 220V?
We hebben wel eens van die Action led lampjes met afstandsbediening gehad, die waren wel 12V, maar dat is het toch net niet :+

Vriendje zit in de staalbouw, die weet dat soort dingen allemaal :').

De hue die ik graag wil is zelfs 230v, maar je kunt ze opladen en dan gaan ze ca 3 uur mee. Dus dat wordt in de haven of zo opladen tussendoor :+.

Maar ze zijn zo mooi en gezellig en zo veel kleuren <3.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 07:20

Zo, wij hebben onze eerste 'vaarkantie' gepland, een lang weekend met Pasen gaan we lekker weg met de boot :). Nu al zin in.

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 07:38

Lekker vooruitzicht! Met weer zoals gister, helder en zonnig, dan heb ik er ook gelijk weer zin in *\o/*

Valse hoop is ook hoop!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:02

Ik hoop in april gewoon op lekker 20 graden en zon :7. Maar anders vermaken we ons ook zeker wel.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:38

Oh heerlijk <3 Ik duim mee voor lekker weer :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Mo_86
Berichten: 1212
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:37

Hoe gaat het met jullie boten? Voor degenen die in het water ijs liggen, is het te doen?

Wij zijn ingevroren inmiddels en kunnen om de boot heen lopen. Heeeeeeel gek!


[ img ]

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:09

Waaw wat apart lijkt me dat!

Wij zijn niet meer aan boord geweest, maar in Zeeland was het iets minder koud dan in het Noorden en met de getijden en het zeewater gok ik dat er geen ijs ligt. Wel hoop ik dat alle pompen enzo het overleefd hebben. De motor en wc’s en afvoeren hebben we netjes met antivries gevuld, maar de douchepompjes niet volgens mij, en in de bilge staat ook altijd wat water, ik hoop dat de lenspomp er ook tegen kan.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41319
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 07:19

Wow, cool :D. Kan dat kwaad, eigenlijk?

Wij gaan morgen weer kijken. Vorige week zaterdag nog geweest, maar toen lag er nog geen sneeuw/ijs :)).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Denise_, Bielsje, IASCrawler, Roulette_ en 28 bezoekers