Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:01

Fijn dat het gelukt is *\o/*

Wat de matrassen betreft: die van ons gingen rechtstreeks de container in en we hebben de volgende dag een ikea matras op maar gesneden :))
Bij de vorige boot niet. Daar hadden we gewoon de hoezen erom, daar overheen inderdaad zo’n hoes met waterdichte stof, en daar gewoon het hoeslaken enzo omheen.
Ik had voor in de punt zelf een slaapzak op maat gemaakt die we open konden ritsen. Vond ik wel fijn voor bij de voeten vooral. Dan hoef je niks in te stoppen en toch geen tocht of losschietende dekens.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:08

De matrassen in deze boot liggen heel fijn, dus weggooien zou wel de laatste optie zijn, haha.

Denk dat ik de hoezen dan maar was en die er terug om doe en dan hoezen met waterdichte stof en dan de gewone hoezen. Dan heb ik iig twee lagen die ik kan wassen :P.

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:18

Ons matras is ook de bank dus ik pak het bed elke avond opnieuw in. Een plastic iets zou ik niet doen, Zweet me altijd kapot op die dingen.

Valse hoop is ook hoop!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:48

[ img ]

Ze is thuis. Wat een tocht... Maar we zijn allemaal veilig thuis gekomen.

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:07

En dan nu uitpuffen en bedenken wat je allemaal wil veranderen om het aan te passen aan je eigen wensen :D

Valse hoop is ook hoop!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:10

Oh pfff, daar gaat nog wel wat werk in zitten :)).

Morgenochtend iig beginnen met wassen. Morgenmiddag willen we naar de boot om alle zooi dat we niet willen houden te verzamelen en weg te gooien.

Maar nu eerst douchen en naar bed, we zijn gesloopt. Maar wat was het mooi om mee te maken :D.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:52

[ img ]
Best een mooi uitzicht vanuit ons plekje in de haven :D. (En ja, de kuip moet geschuurd en gelakt :=.)

Net begonnen met de grote schoonmaak. Pffrt, wat een werk. De 'kelder', het keukentje en het zitgedeelte is op vier kastjes na helemaal schoon. Vriendje is bezig geweest met het motorruim, dat was een vies zooitje en nu is t weer netjes.

De allesreiniger in spuitfles van Ecover is een aanrader trouwens, heeft zelfs de zwarte nagel van vriendje schoongeweekt :)).

Gem
Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:40

8nnemiek schreef:
Wij haalden zo onze frietjes :))
[ [url=m/wimiML.jpg]Afbeelding[/url] ]

Muiden is ook heerlijk! Wij gingen daar altijd standaard overnachten bij de gratis steiger vlakbij de spoorbrug om de mast te laten zakken of juist rechtop te zetten. En dan lekker wat eten bij een van de cafétjes naast de sluis <3

Geniet er van!! Ik ga duimen voor wat wind.

Eten bij Graaf Floris en bier drinken bij Ome Co *\o/* *\o/* *\o/*

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 16:18

Rondje interieur *\o/*!

[ img ]
Vanuit de kuip door de openslaande deuren ( :') ) naar de kajuit.

[ img ]
De bank links kan uitgetrokken worden naar een 2-persoons slaapplek. De tafel bevat een minibar met plek voor verschillende soorten drankflessen.

Bovenlangs kastjes en onderlangs lades aan beide kanten. Bergen opbergruimte.

To do: de wanden waar de patrijspoorten in zitten en de achterwand worden wit, de kussens willen we nieuwe hoezen voor en er moeten kussens voor de rugleuning gemaakt worden.

[ img ]
Keukentje links met de afwasbak, in het kastje zit een pomp voor het water en heel veel opbergruimte.

[ img ]
Koelkast (op gas) en het kookstel wat naar achter geschoven kan worden voor meer werkruimte. In de lade liggen de kaarten.

De keuken blijft voorlopig zo. Alleen de haakjes voor de handdoek en de theedoek worden naar boven verplaatst, die hangen nu naast de ingang en dat vind ik niet fijn.

[ img ]
Slaapdeel, links een 2-persoons bed, rechts een 1-persoons bed, onder de bedden opbergruimte voor de zeilen. Achter het rode doek nog meer opbergruimte, daar liggen o.a. de hangmat, zitstoeltjes en reserve reddingsvesten, onderin de watertank.

Achter de deur links zit het toilet, de wastafel en een spiegel, naast de deur rechts een kast waar onze zeilspullen hangen.

To do: het plafond vervangen, er komt een nieuw houten plafond met spotjes, ook willen we het bed uiteindelijk overdwars maken, dat levert een breder vast bed op. En nog wat extra bergruimte onder het bed.

[ img ]
En de kuip, met fijne kussens en een hele fijne tent :).

To do: al het hout schuren en lakken lakken lakken.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:16

[ img ]

Strandje op varen <3. Helemaal alleen op de wereld.

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:23


Valse hoop is ook hoop!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:10

M_i_R schreef:
[ [url=m/mjgHTt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Herkenbaar weer :D

Maar heerlijk gezeild
[ [url=m/SEi84y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh lekker :D. Wij hadden toch de hele middag uiteindelijk zon.

Vandaag is het ook heerlijk, wij gaan zo het water weer op :D.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:37

Oh heerlijk zeg!
Wij moeten vandaag weer naar huis -O-
Maar hebben wel een week lang lekker wat kunnen klussen op de boot :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:42

Dat is ook fijn! Ik heb zin in dit winter. Wel veel klussen liggen maar ik heb echt zin om er mee bezig te gaan. Prettige is wel dat alle klussen puur ter verbetering zijn en als het niet lukt of niet helemaal af komt is er geen man over boord.

Veel plezier vandaag! Wij hebben gister bijna de hele middag zon gehad en de laatste twintig minuten een plensbui. Mijn ouders waren tegelijkertijd aan het zeilen dus daarna in de jachthaven allebei de zeilen omhoog om te drogen en borrelen. Geen straf :+

Valse hoop is ook hoop!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:00

Wij gaan dit weekend lekker een weekendje zeilen :D. Enorm veel zin in!

Van t winter hebben wij ook genoeg te doen. Veel schuren en lakken :=.

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:29

Nog even de laatste mooie dagen meepikken voor de winterstop. Ik hoop dat we tot half november kunnen varen maar het kan ook zomaar een stuk minder zijn dus lekker weg nu het nog kan.



[ img ]
Onze kabouter eens in z’n zeilpak gehesen. Volgend jaar past het wel denk ik. :))

Valse hoop is ook hoop!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:40

Dat is t plan, idd. Genieten zo lang het nog kan, en dan de hele winter onderhoud :P. Heb ik stiekem ook wel zin in, de dame weer laten shinen :). Ze heeft wel wat tlc nodig, zeg maar...

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:11

8nnemiek schreef:
Oh heerlijk zeg!
Wij moeten vandaag weer naar huis -O-
Maar hebben wel een week lang lekker wat kunnen klussen op de boot :D

Komt er nog weer eens een update in je topic :D? Ik ben benieuwd hoe e.e.a. ervoor staat *\o/*!

XxLMMxX
Berichten: 3121
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:39

Ik kom even binnenvallen. Hebben jullie misschien tips voor mij? Ik zoek filmpjes/ boeken voor de absoluut beginnende zeiler. Ik was laatst voor het eerst mee en snap er nog vrij weinig van. Natuurlijk zal ik het uiteindelijk onder de knie krijgen als ik vaak meega. Maar ik zou me ook wel willen inlezen ofzo.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:24

Ik vond het zelf vrij lastig om uit een boekje te leren omdat je het zo lastig voor je ziet. Ik heb zelf veel gehad aan youtube video's, er zijn een aantal kanalen die echt heel makkelijk begrijpbare lessen hebben waarin met animatie filmpjes wordt getoond hoe een boot zich met welke wind gedraagt. Dus daar zou ik zeker ook eens naar kijken :j
We hebben heel wat boeken staan maar er is er niet eentje die er echt uit springt voor mij.
Van de boeken die we hebben liggen zou ik denk ik 'GoZeilen' aanraden.
[ img ]
Daar wordt stap voor stap uitgelegd hoe je moet beginnen, en de DVD is best handig.

En voor de klussers: "Boatowner's Mechanical and Electrical Manual", een rib uit je lijf maar enorm handig!

Ik ga mijn topic inderdaad weer eens updaten, druk druk :=

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:31

Ik heb van schoonpaps het boekje Zeilen met een platbodem gekregen, erg handig boekje, daar ben in nu in aan het lezen :D. Die youtube video's zijn ook een goede tip, zeg!

Van de week de eerste Mepal serviesdelen voor op de boot binnengekregen, vroeger gebruikten we dat op de camping met mijn ouders, de kwaliteit voelt nog steeds zo goed. Mooi spul, we hebben de Bloom serie gekozen, pebble white (grijzig) en pebble blue (lichtblauw/lavendel). Ik ga iedere maand aanvullen met dingetjes, anders wordt t meteen zo'n klap geld :)). Voor nu vier drinkbekers met oor en vier diepe borden.

Bij de Action wijnglazen en whiskyglazen gehaald, wijn kan ik niet drinken uit plastic, dat proeft heel raar :'). Kost echt geen drol, bizar. Ook meteen een extra set beddengoed (dekbed, kussen en overtrekken) meegenomen, mocht eens iemand willen blijven slapen. Wel zo handig :D.

We hebben ook besloten dat we de dirk gaan vervangen, dat touw is bij nader inzien echt geen porum meer :'). Het touw daarvoor is er al, ik weet niet zo goed welke, maar ik dacht katoen/hennep touw. Iig geen kunststof, dat weet ik zeker :P.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:14

[ img ]
Voor t eerst een stukje gezeild :D. Alleen op grootzeil. De wind was meh. Morgen nog een poging *\o/*!

Ik heb voornamelijk de zwaarden gedaan, leuk hoor :D.

Oh, en de rif is eruit.

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:17

Leuk! Wij gaan morgenochtend nog even op pad. S middags andere afspraken maar het weer wordt té mooi om thuis te blijven.

Valse hoop is ook hoop!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41326
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:21

Het wordt idd heel mooi morgen :D. Wij zijn van plan de hele dag lekker te zeilen, fokje erbij, en gaan. Ik ben benieuwd.

Ik heb vandaag ook een paar keer gecontroleerd gegijpt (zeg je dat zo?), we hadden één keer een klapgijp, je zal m tegen je hoofd krijgen :=.

Wij gaan zo denk ik maar naar binnen verkassen, schijtmuggen. De plek is verder wel heerlijk.

M_i_R
Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:16

Als je filmpjes zoekt van een chinese Gybe dan heb je een aardig idee. Niet alleen je hoofd ligt er dan half naast maar je boot krijgt ook een enorme optater. Hier gijpen we wel eens met opzet maar dan hebben we wel de Grootschoot helemaal binnen gehaald en zeker niet bij veel wind.

Muggen zijn vreselijk. Wij hadden de eerste nacht de horren vergeten. Echt wat een ruk nacht werd dat. Wel 40 muggen binnen. Leermomentje |o

Valse hoop is ook hoop!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Lisan89, wisja, xLianneeee en 25 bezoekers