[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Macyy
Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:31

Ik heb een tragus en heb ook altijd oordopjes kunnen dragen!

Bedankt voor de adviezen trouwens, ik ga ze toch laten piercen :)

Anoniem

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:00

Ik heb mijn tragus juist eruit gehaald omdat ik niet fatsoenlijk oortjes kon dragen. Ging prima, maar na een tijdje kwam er toch teveel druk op en kreeg ik er last van. Ligt net aan je oren denk ik :)

Fair
Berichten: 3556
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:03

Zijn er mensen hier die hun Septum gelijk met een ringetje hebben laten zetten?

Air
Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:51

marley93 schreef:
Ha, ik kom even binnenvallen met een praktische vraag.

Ik overweeg al een tijdje om mijn oor te laten piercen, maar twijfel nog tussen een daith en een tragus. De grootste reden om het niet te doen is tot nu toe altijd geweest dat ik beide oortjes in wil kunnen doen om muziek te luisteren. De beste oplossing leek mij dan een koptelefoon, maar is dan een on- of over-ear beter met piercings? Wat is jullie ervaring daarmee? Of maakt het eigenlijk precies niks uit?
(Natuurlijk mogen ze eerst even van de schiet-stress bekomen voor ik ze ga bedekken met een koptelefoon. ;) )


Ik heb zelf zulke oortjes:
[ img ]
En dat wil mijn prima met mijn tragus(zit een labret in), ik vermoed ook met mijn daith(al doe ik dat sowieso niet in de eerste weken/maanden ivm genezen).
Qua koptelefoon heb ik on-ear, je hebt daar alsnog een ruimte in, als je dat over de piercing plaatst heb je er ook geen last van :)

Ik hoop trouwens dat je bij schiet-stress prik-stress bedoelt?

Remember to always be yourself, unless you can be an unicorn, then just go with it...
    Mijn talent is typfouten maken.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:01

Volgens mij gaat het goed met mn piercing, het is niet rood of dik, ik voel alleen af en toe wat druk erop, maar dat is best normaal denk ik, helemaal ook met deze hitte. Net de zoutoplossing met teatree erop gedaan en nu weer laten rusten.

Rock this day like there is no tomorrow

xTiffani
Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:10

Ik kan geen oortjes in bij mijn daith, maar ik heb er ook wel een groot sieraad in, met een gebogen staafje kon ik wel dopjes in.

Een met siliconen uiteinde die zacht is past redelijk, maar valt er wel uit soms.

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 19:03

Jeej eindelijk mijn conch naar een ringetje mogen wisselen (geplaatst in februari)!!

Erg blij mee


[ img ]

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:20

Mooi Aight!! Het staat echt heel leuk zo :D

Ik kan bij mijn daith wel oortjes in van Samsung, maar die van Apple is minder succes. Voor een fijne koptelefoon ben ik nog naar op zoek. Een over-ear lijkt fijn zodat er geen druk op komt, maar of dit werkelijk zo is moet ik nog een keer testen. :+

Letting go is hard, but it’s better to let go than to hold on to something that was never meant to be.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:24

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:57

Zeker als je hem al heel lang hebt lijkt me dat niet logisch, het is geen open wond. Ik heb mijn tepelpiercing er permanent uit gehaald voordat ie genezen was (niet helemaal mijn keuze :') ) en dat ging prima.

TheNovelist
Berichten: 1497
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:59

Hier ook al 3x een piercing permanent eruit gehaald.
Wenkbrauwpiercing die aan het uitgroeien was, monroe die maar niet wilde genezen en een neuspiercing die ik niet meer helemaal mooi vond en lastig was.
Zijn allemaal goed geheeld en geen last meer van gehad :j

time flies when you throw a clock

Loolotte
Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:30

Ik heb met mijn tragus de eerste paar maanden bewust bijna nooit oordopjes gedragen om irritatie te voorkomen (want als ik dat wel deed, kon hij wel eens dik en rood worden). Maar na ongeveer een jaar denk ik nooit meer last mee gehad.

Iemand enig idee waar ik een curved barbell van 2.0mm dik kan vinden met intern schroefdraad? Ik heb voor mijn gevoel het hele internet gehad namelijk.. :n

follow your dreams, they know the way

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 14:33

Oh m'n neuspiercing heb ik er trouwens jaren geleden ook gewoon permanent uit gehaald en ook geen problemen mee gehad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:10

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:20

Maar je lichaam kan ook best veel zelf oplossen hè :D Ik ben sowieso een beetje gemakszuchtig wat dat betreft haha dus zou er niet eens aan hebben gedacht. Maar heb dus ook nog nooit problemen gehad, ook niet met nieuwe piercings.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:21

Imo heb je veel te veel schoongemaakt.. Ik ben meer van de LITHA methode (leave it the hell alone) ik spoel ze alleen onder de douche af met water (even de warme kraan er een minuut op).

In het begin heb ik 1x per week zeezout gebruikt. Heb zowel verse forward helix als een verse daith in hetzelfde oor, beide nog steeds enorm lief.
Links helix opnieuw doorgeprikt, ook nog steeds lief en geen last.

Ook een aantal gaten weer doorgeprikt naast mijn tunnels zonder enige problemen, afblijven is imo echt de oplossing. Met 2x per dag schoonmaken maak je je piercing helemaal gek :=

Ik heb nieuwe sierraden binnen, zal vanavond even foto maken, worden leuke oortjes zo :D

V I N T E D voor een nieuwe garderobe voor een prikkie *\o/*

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:11

Ik laat het meestal ook met rust, de eerste paar dagen netjes gedaan wat geadviseerd werd, maar daarna stop ik er mee en maak ik ze na het douchen alleen droog.

Heb er ook verschillende piercings uitgehaald zonder problemen

lor1_1984
Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:38

Loolotte schreef:
Iemand enig idee waar ik een curved barbell van 2.0mm dik kan vinden met intern schroefdraad? Ik heb voor mijn gevoel het hele internet gehad namelijk.. :n

Crazy factory?
Die hebben vaak wel afwijkende maten in hun assortiment. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:23

Links en rechts :D


[ img ]


Daith is van 2 mei, forward helix van 1 juni. Beide erg lief :j

Ben aan het downsizen btw zit nu op 8, links gaat goed maar rechts gaat langzaam.

Ik heb voor de liefhebber dus veel 12 en 14mm sieraden... incl limited edition buddha's..

V I N T E D voor een nieuwe garderobe voor een prikkie *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 20:08

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Drunksheep
Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 20:28

Loolotte schreef:
Iemand enig idee waar ik een curved barbell van 2.0mm dik kan vinden met intern schroefdraad? Ik heb voor mijn gevoel het hele internet gehad namelijk.. :n


https://bodyartforms.com/products.asp?j ... &gauge=12g

_Friemel schreef:
Ik heb voor de liefhebber dus veel 12 en 14mm sieraden... incl limited edition buddha's..


Wat wil je voor die Deity teardrops hebben dan? :)

Joe!

marley93
Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:29

Bedankt voor de info/ervaringen iedereen! :)

Haha, nee ik bedoel met de stress niet van mezelf, maar meer geïrriteerde huid enzo. Merkte bij mijn neuspiercing bijvoorbeeld dat het de eerste week (beide keren, ben hem een keer 's nachts verloren en toen was ie dichtgegroeid) best boos was. Dus dan zit ik er buiten het schoonmaken sowieso liever niet teveel aan met dingen als oortjes en koptelefoons. :)

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 23:16

Drunksheep schreef:
Loolotte schreef:
Iemand enig idee waar ik een curved barbell van 2.0mm dik kan vinden met intern schroefdraad? Ik heb voor mijn gevoel het hele internet gehad namelijk.. :n


https://bodyartforms.com/products.asp?j ... &gauge=12g

_Friemel schreef:
Ik heb voor de liefhebber dus veel 12 en 14mm sieraden... incl limited edition buddha's..


Wat wil je voor die Deity teardrops hebben dan? :)


Die zijn 12,5mm geloof ik, alleen de marquise zijn 14mm (beide varianten)

V I N T E D voor een nieuwe garderobe voor een prikkie *\o/*

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:54

Hmm mn helix begint nu toch wel zeer te doen, is dat normaal dat het na een aantal dagen alsnog begint? :) ik blijf m braaf verzorgen, maar momenteel verlichten alleen paracetamol en ibuprofen de pijn. Hij is een beetje rood en wat gezwollen.

Rock this day like there is no tomorrow

Drunksheep
Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:43

_Friemel schreef:
Die zijn 12,5mm geloof ik, alleen de marquise zijn 14mm (beide varianten)


M'n eigen Buddha teardrops zijn ook 12,5 :j

Maar bedenk me net dat jij die sieraden in het roségoud hebt, dus dat wordt 'm sowieso niet voor mij.

Joe!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlottemv, DotBot, Fenn, Gambler21, GoogleAdsense, IASCrawler, Kayleigh__, noordje, san4nie, Sanne_zepp, YandexBot, Zoolgangster en 160 bezoekers