[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:15

Ik zit de denken of ik mijn oorlellen niet gewoon zal laten punchen. Heb steeds zo enorm veel gedoe met stretchen... Heeft iemand hier ervaring met punchen? En hoeveel kost het ongeveer? Kan het nergens vinden...

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:31

Ik heb 4 mm.

Waarom heb je zoveel gedoe met stretchen Pepperrr? Doe je het zelf of laat je het doen?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 13:29

De overgang van 3 naar 4 lukt gewoon echt niet. Pas kreeg ik hem erin maar daarna voelde het echt niet goed en ging het enorm ontsteken. Er is ook geen tussenmaat... Dus baal enorm..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:02

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:13

Pepperrr schreef:
De overgang van 3 naar 4 lukt gewoon echt niet. Pas kreeg ik hem erin maar daarna voelde het echt niet goed en ging het enorm ontsteken. Er is ook geen tussenmaat... Dus baal enorm..


Ik zou gewoon eens een piercer vragen om het te doen. En heb je al eens geprobeerd met de taping techniek? Met behulp van PTFE tape kun je dan je plugs ietsje groter maken (en dus een eventueel tussenmaatje creëeren).

En anders is scalpellen misschien ook nog een optie.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:31

Naomi, heb juist heel internet afgezocht.

Ja tapen was ik ook al voor aan het kijken. Maar zit hier nergens iets in de buurt waar ik die tape kan halen...

Scalpellen? Dat ken ik niet. Zal het eens opzoeken!

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:41

Dan zou ik het bij een shop laten doen Pepperrr..
Ik ben zelf van 3 naar 5 gegaan en dat is geen aanrader. Wat mij toen enorm geholpen heeft is teatree-olie.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 07:56

Hou er rekening mee dat het met punchen niet meer dichtgroeit. Zou idd eens langs de piercer gaan. Ik heb al 14 jaar tunnels en ineens ben ik aan het downsizen omdat ik ze zat ben... Kan dus altijd en als je huid dan weg is dan wordt het direct een oorconstructie..

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 08:41

Daar hou ik idd rekening mee :j Ik wil ook niet heel groot gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:06

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:58

Hoi hoi, ik kom even binnenvallen. Ik heb al zo lang als ik me kan herinneren gaatjes in mn oren, maar ik zou graag een helix willen in mn rechteroor en een tragus in mn linkeroor. Voor de helix ben ik niet zo bang, maar ik ben met name benieuwd naar de ervaringen met een tragus :) de piercer hier in de stad heeft op de site staan dat ze schieten, maar ik lees weer dat, dat niet de bedoeling is?

Ben benieuwd :D

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 00:15

Ik heb sinds een paar weken een tragus, schieten is indd niet de bedoeling. De tragus is echt heel braaf geen centje pijn aan gehad

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:23

Afbeelding

Dit las ik dus, maar ergens anders stond weer dat schieten niet de bedoeling is ivm kraakbeen dat kan versplinteren. Ik ben nu in de war :+ het is niet een of andere louche shop namelijk.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:33

Je kan echt beter piercen!
Het ‘voordeel’ weegt niet op tegen de risico’s die schieten met zich medebrengt. Leuk als je je gaatje niet goed ziet als je ‘m eruit haalt, minder leuk als je er een bloemkooloor voor terug krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:36

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:26

_sharonnn schreef:
[ [url=m/CULPrf.png]Afbeelding[/url] ]

Dit las ik dus, maar ergens anders stond weer dat schieten niet de bedoeling is ivm kraakbeen dat kan versplinteren. Ik ben nu in de war :+ het is niet een of andere louche shop namelijk.


Imo schiet een goede piercingshop absoluut niet. Daarnaast zetten ze de "piercings" dus ook met chirurgisch staal. Nog een reden om het niet te doen.

Maar dit is al vaker besproken in het topic, even de zoekfunctie gebruiken.

Ah ik zie dat het 't oortje is. Dat is sowieso helemaal geen piercingshop en zelfs over het schieten van oorgaatjes las ik over hun slechte verhalen toen ik mijn tweede gaatjes wilde laten schieten.

De enige piercers hier in Groningen(stad) zijn Passion for piercing, Blitz en op sommige dagen bij Tattoo Saunders.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:25

Thanks voor alle tips! Weet ik dat ik dat dus niet moet doen :) ik zal eens op zoek gaan naar een echte piercer!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:23

Nog wel een vraag, welke piercer raden jullie aan? Voor een fijne ervaring wil ik best een stukje reizen, maar ik kom zelf uit Groningen. Ik merk dat ik, met name de tragus, wel eng vindt om te laten zetten. Ik zoek dus een rustig iemand die er een beetje aandacht voor heeft :)

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:35

_sharonnn schreef:
Nog wel een vraag, welke piercer raden jullie aan? Voor een fijne ervaring wil ik best een stukje reizen, maar ik kom zelf uit Groningen. Ik merk dat ik, met name de tragus, wel eng vindt om te laten zetten. Ik zoek dus een rustig iemand die er een beetje aandacht voor heeft :)


Ik ben zelf erg fan van de mensen van Classic Ink & Mods/Dare2Wear/Classic Glamour. Maar dat is Amsterdam/Rotterdam. En daar reis ik ook vanuit Emmen heen voor al m'n piercings :=

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:48

Ik heb al mijn piercings laten zetten bij Skin-a-matic in Nijmegen. Ik vind dat ze daar heel rustig, hygiënisch en zorgvuldig werken. Ook krijg je veel en duidelijke uitleg over het hele proces :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:57

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-08-22 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:21

naomiiiii schreef:
EmmaK95 schreef:
Ik heb al mijn piercings laten zetten bij Skin-a-matic in Nijmegen. Ik vind dat ze daar heel rustig, hygiënisch en zorgvuldig werken. Ook krijg je veel en duidelijke uitleg over het hele proces :)

Deze inderdaad! Kim is heel fijn en chill, maar ze pierced wel snel waardoor je het amper door hebt. Is ook trouwens een van de beste im Nederland én Duitsland dus goed gepierced word het sowieso. Ik woon in Zwolle en ga hier ook nog altijd heen.


Oh Nice, wist niet dat ze bekend stond. Maar ik ben het er wel helemaal mee eens! Als ik ooit een tattoo laat zetten (wil ik!!) dan sowieso ook daar

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:16

_sharonnn schreef:
Nog wel een vraag, welke piercer raden jullie aan? Voor een fijne ervaring wil ik best een stukje reizen, maar ik kom zelf uit Groningen. Ik merk dat ik, met name de tragus, wel eng vindt om te laten zetten. Ik zoek dus een rustig iemand die er een beetje aandacht voor heeft :)


Ik heb mijn 2e helix laten zetten bij Blitz in stad, dit is een aanrader!
Hij blijft gewoon kletsen, neemt je mee in alles en verder gewoon een hele fijne man. Hij is ook heel ervaren in het piercen volgensmij, doet het al jaren!

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:15

Hier altijd naar soesha (emmie). Ze is nuchter, enthousiast en steengoed in wat ze doet. Ze pierct zo kundig dat je minimaal pijn hebt. Ze neemt ook echt alle tijd voor je :j zij is dan ook echt de enige die naalden door me heen mag raggen :') mijn daith en forward helix waren een eitje maar dat komt gewoon doordat je zo op je gemak bent en het zo snel gebeurd :j

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 00:11

Voor mijn daith ga ik misschien dit weekend naar One Spirit Collective, al zijn zij wel prijzig(er). Even nagevraagd maar alleen al en steentje in een captive bead ring gaat naar de €70, dus ik hou het eerst maar bij een saaiere standaard captive bead ring. Heb ik de hele genezingsperiode nog om te zoeken naar een ander ringetje, want ik heb nog niet exact gevonden wat ik er uiteindelijk in wil. :+

Aangezien er zoveel daiths niet zo mooi worden gezet heb ik er wel wat meer voor over, en combineer het met een weekendje weg met mijn vriend :) Arnhem is daar dichtbij.