[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 01:21

Ik was jullie zo kwijt geraakt _O-

Ik wil als de shops open zijn weer los _O-

Wil mijn smiley terug, en ik denk toch voor de tepel :):)

Durf nog niet zo goed, maar wil zoo graag _O-

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:33

_Friemel schreef:
Hij oogt imo ook veel te klein voor een vers gezette piercing. Ik ben van 9,5mm naar 8 gegaan heb zou eventueel kleiner kunnen maar prima zo :)

[ [url=m/64SxG3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oude foto wel maar even de enige die ik heb :D

Mn fw helix is nu ook helemaal genezen, op naar de conch *\o/*



Mooie combi! Ook leuk dat je goud met zilver/strass steentjes hebt gecombineerd.


Mijn conch zit er nu een jaar in en is sinds 3 maanden genezen. Ik wil er graag een ringetje voor bestellen. Weten jullie welke diameter handig is, of is dit handiger om even te laten controleren als de piercers weer open gaan?

Ik wil zodra het kan zo graag een helix laten zetten, maar ik wacht er nog wel even mee want sowieso dat het genezen slecht gaat met steeds mondkapjes op/af doen. :=

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:49

Iedereens anatomie is verschillend dus er is geen standaard maat. Zou gewoon je piercer laten checken.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:48

Bedankt voor jullie zorgen over mijn nieuwe daith. Ik heb echt nergens last van gelukkig. Tot nu toe is de heling het gemakkelijkste van allemaal. *even afkloppen*

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:04

Ik kom even binnen vallen!

Ik heb al zo’n 5 jaar dezelfde tragus piercing en zou wel wat anders erin willen, ik kom er echt niet uit op de websites. Welke afmetingen moet ik hebben voor een traguspiercing? :-)

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:01

Ik wil over een paar maandjes ook weer iets nieuws laten zetten, zit te denken aan deze combi:

Afbeelding

Maar dan navragen of de punten van de markies in het goud kan en de rest wel in crystal. Dus zoals deze maar dan zonder kleur steen:

Afbeelding

Geen idee of dit mogelijk is..

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:46

Ruby1995 schreef:
Ik kom even binnen vallen!

Ik heb al zo’n 5 jaar dezelfde tragus piercing en zou wel wat anders erin willen, ik kom er echt niet uit op de websites. Welke afmetingen moet ik hebben voor een traguspiercing? :-)


Dat kan niemand je eigenlijk zo vertellen, omdat ieders anatomie verschillend is. Misschien kun je je huidige sieraad opmeten?

Cardy schreef:
Ik wil over een paar maandjes ook weer iets nieuws laten zetten, zit te denken aan deze combi:

[ [url=m/DtQ44d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dan navragen of de punten van de markies in het goud kan en de rest wel in crystal. Dus zoals deze maar dan zonder kleur steen:

[ [url=m/uNjlQZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen idee of dit mogelijk is..


Bekende foto's :D

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:06

@ drunksheep: dacht al dat je ze zou herkennen haha. Sinds jouw tip al meerdere keren bij dare2wear geweest haha. Super blij mee! Zal ze even een berichtje sturen, wie weet kan er dan gelijk meegekeken worden naar mijn wensen haha.

elle108030

Berichten: 831
Geregistreerd: 20-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:35

Hey, ik kom even binnen vallen en ik weet niet of dit de plek is om dit te vragen maar wie heeft voor mij de magische truc om een segment piercing te sluiten?

Ik had altijd 6mm ringetjes in m’n 2 helixen maar omdat er ééntelkens ging ontsteken heb ik wat grotere ringentjes gehaald om hem ruimte te geven. Maar nu krijg ik ze niet meer dicht, zowel de grote als de kleinen.

Wie heeft de goude tip om ze dicht te krijgen??

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:16

Vraagje aan de ervaringsdeskundigen hier: wanneer is het beste moment om een sieraad te verwijderen, om een onrustige piercing op te geven ('to retire')?

Geval: ruim anderhalf jaar geleden in beide oren tweede en derde lobes laten piercen (dus vier totaal). Derde lobe van linkeroor blijft onrustig en ik ben er wel klaar mee. Vermoed dat hij te dicht op het kraakbeen gepierct is wat voor irritatie blijft zorgen. De andere drie zijn keurig genezen. Er is geen sprake van typische vochtbultjes, wel oogt het soms dikker, voelt het als een verharde tunnel binnenin en zie je het veel vervellen.

Ik heb er geen zin meer in, dus hij mag er uit. Ik hoop natuurlijk dat het zo goed mogelijk geneest. Mijn plan was om het sieraad te verwijderen zodra de piercing enigszins kalm is, maar echt rustig is 'ie de afgelopen maanden niet geweest.

Inmiddels met twee piercers over gesproken (met erg verschillende meningen) en ben dus benieuwd wat jullie ervaringen zijn en/of aanraden.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:23

Ik zou hem er gewoon nu uithalen. De plek even goed schoonmaken en er dan vanaf blijven. Heb ik helaas ook met 3 stuks (lip & 2 in kraakbeen oor) moeten doen omdat het bleef ontsteken. Zodra ik het sierraad eruit had was het meteen al een stuk rustiger en ze zijn alle 3 netjes genezen.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 17:34

En als je er ander materiaal in doet? Implanteerbaar titanium, niobium bijvoorbeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 18:53

Loop je dan niet het gevaar dat de ontsteking "insluit"? Daarnaast; wat heb je tot nu toe geprobeerd om het te verhelpen?
Ik heb overigens net mijn oren tot 6mm kunnen stretchen *\o/* Heb een hele voorraad plugs/tunnels besteld in die maat (toekomstdenken he :') )

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:55

Bioflex staafjes wilden bij mij trouwens ook nog wel helpen.

Bizzybijtje. Dat valt wel mee denk ik. Het is vooral het lichaam die de piercing niet leuk vindt. Dus wanneer je die weghaalt zal het lichaam daar ook positief op reageren. Denk ik, lijkt mij logisch.
Mijn lip was toch echt flink ontstoken en een aantal uur na de piercing eruit was, was het amper pijnlijk meer.

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:51

@Pepperrr Thanks voor het delen van jouw ervaring. Wat jij gedaan hebt, is wat ik ook zou willen doen, maar waar ik over twijfel door wat Bizzybijtje ook noemt: dat een eventuele ontsteking naar binnen slaat/opgesloten raakt.

@MyChoice Wat betreft materialen: titanium, bioplast en glazen labret/staafje. Zorgden alle drie niet voor duidelijke verbeteringen of verslechteringen. Ook een titanium ringetje geprobeerd, maar daar werd het (zoals verwacht) onrustiger van.

@Bizzybijtje Dat 'insluiten' is juist iets waar ik voor wil waken, al heb ik niet het idee dat er een actieve ontsteking zit. Naast de verschillende materialen heb ik ook verschillende methoden van verzorging aangehouden, praktisch alles geprobeerd: van LITHA tot dagelijks schoonmaken met zoutoplossing, door de piercer aangeraden zeep of alleen water. Wel altijd goed droog gemaakt. Allemaal een tijd geprobeerd om het effect te kunnen merken. Wat het beste werkt (geldt voor al mijn acht oorpiercings) is LITHA, waarbij ik wel periodiek de sieraden er uit haal om deze goed schoon te maken.

Ik vind het gewoon frappant dat drie van de vier piercings prima genezen zijn, maar er eentje moeilijk blijft doen. Vandaar dat ik het idee krijg dat het niet ligt aan het materiaal of de verzorging, maar mogelijk toch aan een ongelukkige plaatsing oid.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:05

Ik denk als je het eruit haalt en goed schoonmaakt dat er niks aan de hand is :)

Anoniem

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:59

Ik voel me een beetje een kneusje met deze vraag :') Maar ik ga het toch vragen. Ik heb mijn oren nu tot 6mm gestretcht en dat is voorlopig wel genoeg, daarom heb ik eea aan toffe tunnels en plugs besteld en inmiddels ook binnen gekregen.
Nu is het zo dat er ook een aantal tussen zitten met een double flare, alleen vind het een beetje spannend om ze in te doen. Nu is het sowieso nog wat te vroeg om ze in te doen omdat ik nog maar 2 weken op deze maat zit, maar op wat voor tijdsbestek moet ik ongeveer rekenen? Daarnaast vind ik het ook een beetje spannend, wat als ik ze niet terug uit krijg? :')

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:11

Wanneer is de lockdown weer voorbij???:'(

Ik vrees dat mijn tragus aan het dichtgroeien is nu!

EDIT: Eindelijk een oorbel erin gekregen, zodat er toch iets in zit, mijn oorbel gaatjes gaan toch niet meer dicht, na bijna 30 jaar! Jammergenoeg krijg ik het achterkantje er niet op, maar deze zit (denk/hoop ik), steviger als dat de piercing zit..

Tragus is een rot plek wat dat betreft.

Anoniem

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:16

Kun je geen traguspiercing bestellen? AllOverPiercings levert meestal de volgende dag al. Een oorbel is meestal maar 0.8mm waar een piercing vaak 1.2mm is, dus ook al zit er iets in heb je het risico dat het gat te klein wordt voor een piercing.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 20:31

Bizzybijtje schreef:
Kun je geen traguspiercing bestellen? AllOverPiercings levert meestal de volgende dag al. Een oorbel is meestal maar 0.8mm waar een piercing vaak 1.2mm is, dus ook al zit er iets in heb je het risico dat het gat te klein wordt voor een piercing.


Uh, ik heb zelf de sieraad. Maar krijg sie vanaf de achterkant er niet in.

Rhinocornn

Berichten: 449
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 20:58

Banyu schreef:
Uh, ik heb zelf de sieraad. Maar krijg sie vanaf de achterkant er niet in.


Als je een ringetje koopt kun je deze ook vanaf de voorkant er door heen doen, dat gaat wellicht wat makkelijker :)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:25

Rhinocornn schreef:
Banyu schreef:
Uh, ik heb zelf de sieraad. Maar krijg sie vanaf de achterkant er niet in.


Als je een ringetje koopt kun je deze ook vanaf de voorkant er door heen doen, dat gaat wellicht wat makkelijker :)


Bedoel je zoiets? :)

https://piercingmania.nl/basic-multifun ... ALw_wcB#14

Rhinocornn

Berichten: 449
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:40


Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:15


Rhinocornn

Berichten: 449
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:32

Banyu schreef:
Ik zag het. Wil liever niet teveel uitgeven voor een piercing, die er wellicht maar paar weken in gaat zitten zeg maar. :=


De titanium varianten zijn natuurlijk iets duurder dan chirurgisch staal, maar wel beter voor je piercing.
Je zou ook een horseshoe kunnen gebruiken, alleen kan het lastig zijn om beide balletjes er op te krijgen als tragus piercing.