Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-15 18:03

:wave:

Kayla Itsines Bikini Body Guide 1.0. Al heel veel van gehoord en gelezen op instagram en nu eindelijk de stap gezet om dit boek te bestellen.
Ik raakte heel erg gemotiveerd door alle transformatie foto's en informatie op internet. Ik ben erg benieuwd of meer mensen hier mee zijn begonnen en hoe dit bevalt. Het schijnt best pittig te zijn, maar het resultaat mag er bij de meesten wezen. :j

Misschien is het leuk om elkaar in dit topic te motiveren en resultaten te laten zien.

http://www.kaylaitsines.com

Hieronder overigens wat meer informatie voor de bokkers waarbij het niet bekend voor komt:


Kayla Itsines Bikini Body Guide.

De Bikini Body Guide is een gids die je 12 weken lang helpt naar een bikinibody. Het is de bedoeling volgens de BBG dat je 4 verschillende onderdelen gaat doen, namelijk: Resistance, LISS, HIIT en Stretch. Het is een vol programma, maar hopelijk is het resultaat daar aan het eind van deze 12 weken.

Resistance
Dit zijn de oefeningen die kayla in haar BBG heeft staan. Eigenlijk dus de kracht training.
Deze trainingen zijn opgedeeld in weken met de daarbij behorende oefeningen. (maandag week 1 & 3, woensdag week 1 & 3 etc.)
Zo kan je dus precies in haar BBG zien op welke dag en in welke week, jij welke resistance training moet gaan doen.

Zo’n resistance training duurt ongeveer een half uurtje waarbij je 4 keer 7 minuten hard aan de bak gaat. In de BBG heb je twee verschillende circuits staan (welke elke week verschillend is). Deze beide circuits bestaan deze uit 4 oefeningen. Beide circuits doe je twee keer 7 minuten.

Je begint bij circuit one, bij deze 4 oefeningen staat het aantal reps dat je moet doen.

Bijvoorbeeld:
15 reps jump squat
15 reps squats
24 reps walking lunges
24 reps knee ups

Dit doe je 7 minuten achter elkaar door. Dat betekent dus wanneer je deze 4 oefeningen hebt gedaan en je nog tijd over hebt, dat je dus weer van voor af aan begint met 15 jump squats, 15 squats etc. Net zo lang tot de 7 minuten voorbij zijn.

Als deze 7 minuten voorbij zijn pak je rust, drink je een beetje water (let op niet te veel! 1 a 2 slokjes is voldoende!)

Als je weer op adem bent gekomen begin je met circuit two. Ook hier staan weer 4 oefeningen met het aantal reps die jij moet doen. Heb je ook hier weer de 4 oefeningen gedaan begin je weer bij de eerste oefeningen net zo lang tot ook nu weer de 7 minuten voorbij zijn.

Je doet dit in totaal 4 keer. Dus je doet circuit 1, 7 minuten lang. Daarna circuit 2, 7 minuten lang. En daarna doe je nogmaals circuit 1, 7 minuten lang en circuit 2 ook weer 7 minuten lang.

Dat betekend dat je ongeveer een half uurtje aan het knallen bent!

Bij de verschillende oefeningen heb je soms materialen nodig.
Heb je nou geen gewichtjes in huis, pak dan twee flesjes water. Heb je geen step of bankjes pak dan gewoon een stoel. Voor de medicijnbal gebruikte ik een kettlebel van 6KG (DEZE ZIJN NU (4KG) IN DE AANBIEDING BIJ DE ALDI!).

LISS

LISS staat voor ‘Low Intensity Steady State’. Dat wil zeggen dat het een training is waarbij je hartslag niet heel hard omhoog vliegt en voornamelijk constant blijft.
Hiervoor gaan we powerwalken. Powerwalken is met een stevige pas doorlopen.
Je kan zelf gaan wandelen buiten (dat vind ik het fijnst!) of je kan op de loopband gaan staan in de sportschool.
Als je op de loopband gaat staan zorg er dan voor dat je tempo ligt tussen de 6 en 6.5 pace. (In de sportschool kunnen ze je dit uitleggen.)

Het is de bedoeling dat je dit minimaal 35 tot 45 minuten doet. Dit is omdat je vetverbranding pas echt op gang komt na 30 minuten. Je moet dus minimaal 30 minuten lopen wil je vet verbranden.

HIIT

HIIT training staat voor High Intensity Interval Training. Dat betekend dus dat je met intervallen gaat trainen.
Dat wil zeggen dat je in twee verschillende hartslag zones gaat trainen.
Je zou dit kunnen doen door middel van hardlopen, maar ook op de sportschool op de loopband hebben ze speciale interval trainingen (of spinning).
Wees hierbij wel voorzichtig. Want op de loopband kan het hard gaan.

Zelf loop ik buiten hard. Dat vind ik het prettigste.

Stretch

Tot slot moet je lichaam ook herstellen. Door middel van stretch oefeningen en een foamroller (hierover binnenkort meer!) help je de doorbloeding te verbeteren.
Ik raad je aan om elke dag even te stretchen maar ook op rust dagen kan dit erg fijn zijn.


Hoe vaak moet je nou sporten?

Kayla en ik raden je aan om rustig aan te beginnen.

Week 1 – 4:
2 a 3 keer resistance training, 2 a 3 LISS trainingen en 1 keer stretchen. (zie het plaatje.)
Dat kan dus zijn: Maandag, Woensdag en Vrijdag kracht, Dinsdag en Donderdag powerwalken en in het weekend stretchen.

Week 5 – 8:
2 a 3 resistance trainingen, 4 – 5 LISS cardio trainingen en 1 keer stretchen.
Bijvoorbeeld: Maandag, Woensdag, Vrijdag resistance/kracht. Dinsdag, Donderdag, Vrijdag en Zondag Liss. Zaterdag Stretchen.

Week 9 – 12:
3-4 resistance/kracht. 2-3 Liss, 1-2 HIIT, 1-2 stretchen
Bijvoorbeeld: Maandag, Woensdag, Vrijdag kracht. Maandag en zondag LISS, Dinsdag en Donderdag HIIT. En Zondag lekker stretchen.

LET OP!
Doe geen HIIT training op dagen dat je kracht training doet. Je mag wel LISS (powerwalken) op dagen dat je krachttraining doet. Maar HIIT en Kracht gaan niet samen, dan vraag je te veel van je eigen lichaam

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:40

"Doe geen hiit op dagen dat je krachttraining doet, dan vraag je teveel van je lichaam"

Vanwaar halen ze dat? Laat dat namelijk hét handelsmerk zijn van vb crossfit (hiit in combinatie met krachtoefeningen), een sport die ondertussen toch behoorlijk gevestigd geraakt is...

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:45

'kayla en ik raden je aan..'

Je bent nog nieteens zelf begonnen toch? Hoe kun je het dan aanraden?

Vriendin van mij, goed getraind, doet al tijden aan crossfit in combi met bootcamp, doet dit ook gedeeltelijk. Maar bij lange na niet alle dagen omdat het gewoon veel is.

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:07

Winged schreef:
'kayla en ik raden je aan..'

Je bent nog nieteens zelf begonnen toch? Hoe kun je het dan aanraden?

Vriendin van mij, goed getraind, doet al tijden aan crossfit in combi met bootcamp, doet dit ook gedeeltelijk. Maar bij lange na niet alle dagen omdat het gewoon veel is.


Dit is niet vanuit mij zelf geschreven. ;) Maar vanuit de voedingscoach en Kayla zelf.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:14

Dan kun je beter de website erbij plaatsen ;) Of de tekst in een quote ;)

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 20:05

Winged schreef:
Dan kun je beter de website erbij plaatsen ;) Of de tekst in een quote ;)


De website had ik er bij geplaatst. :)


Mijn 1e workout dag van Kayla zit erop. Pittig, maar fijn! :j

Villa

Berichten: 2161
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: vlakbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 22:30

Wat leuk dat je bent gestart met de BBG!
Ik zit al een tijdje te twijfelen om ermee te beginnen.. Minimaal 5 keer trainen in de week lijkt me erg zwaar én je moet er maar net tijd voor hebben.

Heb jij ook de H.E.L.P nutrition guide gekocht?

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 08:18

Villa schreef:
Wat leuk dat je bent gestart met de BBG!
Ik zit al een tijdje te twijfelen om ermee te beginnen.. Minimaal 5 keer trainen in de week lijkt me erg zwaar én je moet er maar net tijd voor hebben.

Heb jij ook de H.E.L.P nutrition guide gekocht?


Ja, het is niet zo dat je 5 dsgen constant veel kracht doet. Vandaag moet ik bijvoorbeeld 45 min stevig wandelen. Je moet er even tijd voor maken. Heb het zelf ook heel erg druk op t moment, maar je moet net even kijken wanneer je tijd vrij kan maken. Een workout duurt meestal 30 min.

Ik heb de nutrition nog niet. Ga het eerst zelf met mijn voeding proberen.

Villa

Berichten: 2161
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: vlakbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:07

Dat is waar en een half uurtje is ook helemaal niet zo lang!
Als ik nu zou beginnen zou ik in juni toch wel een mooi sixpack moeten hebben haha. Ik denk dat ik hem vanavond ook koop, maar dan wel met de nutrition guide erbij. Elke dag gezond en gevarieerd eten blijft moeilijk voor mij helaas.

Susannah92

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-09-14

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:09

Ik heb 'm ook, maar vind het echt flink pittig. Hou het iig niet vol en kon de eerste keer niet meer lopen van de spierpijn. Tweede keer ook maar tot de helft gekomen, want daarna moest ik kotsen :')

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:23

Ik heb ook gids 1.0 en het voedingsboekje, ben al 2 x fanatiek begonnen maar kom nooit verder dan week 3. Ik vind het lastig te combineren met een full time baan, paard en een compleet huishouden. Ondanks dat de trainingen op dagen van mijn bijrijders vallen schiet het er vaak bij in.

Nu ga ik 2 x per week met mijn vader naar de sportschool, 1 x een uur kickboxen en 1 x +/- 2 uur krachttraining en een beetje cardio. Het scheelt dat als ik een keer geen zin heb ik toch moet omdat we met z'n 2en zijn (en mijn vader een fanatieke sporter is, helaas voor mij :D). Dit weekend ga ik voor het eerst met mijn paard proberen te hardlopen, in mei doe ik mee aan de colorrun.

Een vriendin van mij heeft de boekjes ook en die doet braaf 3 x de training en 2 x een LISS, zij werkt part time en vind het makkelijk vol te houden.

Villa

Berichten: 2161
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: vlakbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:40

Susannah92 schreef:
Ik heb 'm ook, maar vind het echt flink pittig. Hou het iig niet vol en kon de eerste keer niet meer lopen van de spierpijn. Tweede keer ook maar tot de helft gekomen, want daarna moest ik kotsen :')

Oh god -O- is het zo zwaar..
Ik heb wel iets conditie door het hardlopen wat ik aan het opbouwen ben. Maar krachttraining doe ik nooit. Voor de spierpijn ben ik wel bang.
Maar ik ga de bbg toch bestellen, ik kijk wel hoe ver ik kom. Als ik een training niet af kan maken is het niet zo erg, het beginnen aan een training is vaak moeilijker.

Daisyhope, een trainbuddy is altijd fijn! hoeveel km wil je rennen bij de colerrun?

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:51

Florenc schreef:
"Doe geen hiit op dagen dat je krachttraining doet, dan vraag je teveel van je lichaam"

Vanwaar halen ze dat? Laat dat namelijk hét handelsmerk zijn van vb crossfit (hiit in combinatie met krachtoefeningen), een sport die ondertussen toch behoorlijk gevestigd geraakt is...



ja inderdaad, dat is echt onzin!

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 13:57

Villa schreef:
Susannah92 schreef:
Ik heb 'm ook, maar vind het echt flink pittig. Hou het iig niet vol en kon de eerste keer niet meer lopen van de spierpijn. Tweede keer ook maar tot de helft gekomen, want daarna moest ik kotsen :')

Oh god -O- is het zo zwaar..
Ik heb wel iets conditie door het hardlopen wat ik aan het opbouwen ben. Maar krachttraining doe ik nooit. Voor de spierpijn ben ik wel bang.
Maar ik ga de bbg toch bestellen, ik kijk wel hoe ver ik kom. Als ik een training niet af kan maken is het niet zo erg, het beginnen aan een training is vaak moeilijker.

Daisyhope, een trainbuddy is altijd fijn! hoeveel km wil je rennen bij de colerrun?


Als je nooit krachttraining doet weet ik niet of je hier direct aan moet beginnen.. Geloof dat er ook in staat dat t niet geschikt is voor echte echte beginners.

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 13:57

Mijn 2e dag zit erop en was weer goed te doen. Morgen de armen en buik. :)

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:02

Villa schreef:
Susannah92 schreef:
Daisyhope, een trainbuddy is altijd fijn! hoeveel km wil je rennen bij de colerrun?


Ik heb me ingeschreven voor de 5, ik had eigenlijk helemaal geen zin om mee te doen |( maar toen ik hoorde dat het nu met glitters is was ik om :+ , vriendin van me ze zei dat er ook mensen met kinderwagens meedoen en dat ik ook kan wandelen als het niet meer gaat.

Maar 5K moet lukken, ik wil in juli ook meedoen met de Bit Ride&Run, dus paardlief moet er ook aan geloven.

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:03

DaisyHope: ik heb 2 jaar terug mee gedaan met de Color Run. Doordat er zo veel mensen lopen op het pad kan je eigenlijk nauwelijks je 5 km helemaal rennen. Je hebt stukken dat je wel mee moet lopen met de rest... Wat wel jammer is natuurlijk. Dit was overigens bij mijn color run zo. Geen idee hoe dat nu gaat.

Villa

Berichten: 2161
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: vlakbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:12

Ach ik fiets, loop 3x in de week hard en heb een paard, dus ik ben het wel gewend om beweging te hebben (cardio), maar inderdaad geen krachttraining dus dat zal best zwaar worden!
We zullen zien hoe ver ik kom, vanavond begin ik aan de eerste training :D
En natuurlijk vandaag nog even de "before" foto's maken, dat helpt me vast als motivatie over een paar weken.

Villa

Berichten: 2161
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: vlakbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:38

Eerste training gehad, legs & cardio, viel me echt heel erg mee! Alleen de burpees waren wel zwaar, cardio ben ik wel redelijk gewend :D
Ook de nutrition guide bekeken, wel besloten dat ik die niet strikt ga aanhouden. Op 1600cal per dag ga ik het nog geen week volhouden.

Morgen staat hardlopen op de planning en zondag arms& abs van kayla!

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:08

Ziet er interessant uit! Is de nutrition guide goed te doen, of is dat zo een dieet waarbij je geen normale dingen meer mag eten en veel geld kwijt bent aan boodschappen?

cube
Berichten: 613
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Assen

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:20

Ik hoor hier veel over, maar vind het nogal een investering met die boeken die je moet kopen eerlijk gezegd..

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 12:47

Wat leuk, ik volg haar instagram sinds kort en daar staan echt mooie metamorfoses op!
Heb snel even haar site bekeken laatst, is dat boek een ebook? En hoe duur wordt ie in euro's? En heeft toevallig iemand een voorbeeld van een dagje eten uit haar nutrition boek?
Lijkt me erg leuk om te gaan doen, alleen ben bang dat ik het toch niet volhou. :=

Susannah92

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:00

Je kunt ze voor een paar euro op marktplaats kopen

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:01

Ze heeft nu ook een vernieuwde versie geloof ik, waar ook pre-trainingen bijzitten, zodat je niet in één keer met die zwaardere trainingen start. Maar ik heb dat wel gedaan, zit nu in week 4 van de 12 en ik zie en voel vooral vooruitgang, nu al. De eerste week is het zwaarst, ik kon ook amper lopen van de spierpijn, maar nu heb ik bijna geen spierpijn meer en kijk ik uit naar de workouts. Ik doe alleen het krachttrainingsgedeelte van de guide, ik heb niet zoveel tijd om er ook nog HIIT of LISS bij te doen. Gezond eten deed ik sws al wel, behalve dat ik ik een chocoladeverslaving had gecreëerd die ik nu ook weer probeer te stoppen.

Progress foto's maken helpt trouwens echt! Dat houdt je gemotiveerd omdat je dan goed de vooruitgang kan zien.

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 18:46

Leuk dat meer mensen hier aan mee doen! Ik heb vandaag 'arms & abs' erop zitten. Dag 3 van week 1 dus. Buikspieren vond ik eigenlijk niet zwaar, maar m'n armen trillen nu wel een beetje. Armen train ik ook niet heel vaak dus dat was even afzien.

Hoe houden jullie precies het schema bij? Ik snap de indeling nog niet helemaal. Ik doe dit in week 1 t/m 3 :

Dag 1 = Legs en cardio
Dag 2 = 45 min stevig wandelen
Dag 3 = Arms en abs
Dag 4 = ?
Dag 5 = Full body
Dag 6 = stretchen.
Dag 7 = rust

Ik weet niet goed wat ik bij 4 moet invullen. Moet ik dan weer 45 min stevig wandelen of moet ik dan gaan hardlopen oid?
Laatst bijgewerkt door Xivura op 28-03-15 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt