Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donkey366
Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-18

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:59

Even een kleine update.
Vanmorgen controle gehad bij de gyn. Baarmoeder is helemaal schoon, en we mogen vanavond alweer starten met gonal-f.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:53

Net een afspraak gemaakt bij de huisarts, vrijdag mag ik langskomen.
Moet zeggen dat ik het best spannend vind.

Ik ben benieuwd naar jullie updates binnenkort.

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:31

Ik wens iedereen van jullie, dat jullie zwanger mogen worden van een gezonde baby!! Ik duim zoooo hard met jullie mee dat het gwn zal lukken!! :(:) <3

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:20

Hoe gaat het hier met iedereen?

Sharoontje hoe gaat het met je IVF ronde? Heb je al een punctie gehad?

Hoikimmy, hoe was het bij de huisarts?

Donkey fijn dat je weer mag beginnen! Hoe gaat het deze ronde?

Wij hebben IUI 4 erop zitten, dus het wachten kan weer beginnen.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:52

Punctie is niet doorgegaan ivm veel te veel follikels (30/40, konden ze niet meer tellen). Moest stoppen met de Gonal en heb Provera voor 10 dagen gekregen. Moet wel doorgaan met de Decapeptyl. Over 2 weken weer een echo om te kijken of alles leeg is, dan weer starten met aangepaste dosis Gonal.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:28

sharoontje schreef:
Punctie is niet doorgegaan ivm veel te veel follikels (30/40, konden ze niet meer tellen). Moest stoppen met de Gonal en heb Provera voor 10 dagen gekregen. Moet wel doorgaan met de Decapeptyl. Over 2 weken weer een echo om te kijken of alles leeg is, dan weer starten met aangepaste dosis Gonal.


Lastig, ik hoop voor je dat het meezit. Dan duurt 2 week wel lang.

Nanna,

Mijn huisarts zei: eigenlijk verwijzen we niet door binnen 2 jaar proberen want dat is waar je voor komt toch?
Dus ik zei dat iedereen volgens mij gewoon na een jaar bij huisarts terecht kan. Heb doorverwijzing gekregen en moet nu wachten. Ikword binnen 10 dagen als het goed is gebeld.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:47

hoikimmmy schreef:
Mijn huisarts zei: eigenlijk verwijzen we niet door binnen 2 jaar proberen want dat is waar je voor komt toch?
Dus ik zei dat iedereen volgens mij gewoon na een jaar bij huisarts terecht kan. Heb doorverwijzing gekregen en moet nu wachten. Ikword binnen 10 dagen als het goed is gebeld.

ón.voor.stel.baar dat dit nog steeds gebeurt. echt, ik kan hier met mn pet niet bij :x 8)7

Ik had dus zelf 'cyclussen' van 50dagen+ en ben zo dus ook 2keer weg gestuurd. Later in het ziekenhuis zeiden ze dat het protocol allang zo is dat met zulke lange tussentijden er sowieso wat aan de hand is en je doorgestuurd mag worden.
Bij mij heeft het traject uiteindelijk 3 jaar lang geduurd voordat mijn zoontje onderweg was. En niemand had haast want 'ik had tijd genoeg' op mijn 28 jarige leeftijd. 8 weken wachten op deze poli, acht weken wachten op de uitslag, dan weer teruggestuurd worden, weer over 6 weken een afspraak pff...
Een kennis jokte er een half jaar proberen bij en was 34... hópla met voorrang op allerlei poli's meteen gestart met behandelen. En na dat traject nog 2 keer spontaan zwanger geweest -O-

Zijn natuurlijk voorbeelden maar voelt wel super oneerlijk, je moet dus wel echt voor jezelf opkomen

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:15

Wat enorm balen Sharoontje! Hopelijk ziet alles er straks weer netjes uit.

Kimmy wat goed dat je op je strepen bent gaan staan! Ik weet ook niet beter dan dat je na een jaar doorverwezen mag worden.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:25

Dank je wel voor alle steun dames :*

Bij ons was het ook na een jaar door naar het ziekenhuis

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 19:43

Morgen naar het ziekenhuis voor eerste controle, ben ik gister ongesteld geworden.... joepie

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:29

Succes vandaag Kimmy!

Wij zijn weer begonnen aan ronde nr 5.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:17

Het voelt heel erg dubbel om hier te vertellen maar inmiddels ben ik 12 weken zwanger. Ik ben zó ontzettend dankbaar dat het eitje in de laatste ronde voor de IUI nu aan het uitgroeien is. De cystes in mijn linker eierstok zitten er helaas nog wel. Dit was ook de reden dat ik geen hormonen mocht gebruiken. Komende week horen we of ze de cystes operatief willen verwijderen maar de kleine doet het verder goed.
Ik blijf meelezen en meeleven en ik hoop dat mijn urine andere stellen/vrouwen hetzelfde geluk mag brengen!

Succes vandaag @hoikimmy. Goed datje toch bent blijven volhouden. Zeker als je problemen hebt met je cyclus zou een doorverwijzing van zelfsprekend moeten zijn...

Nu aan het wachten @Nanna?

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 21:58

Gamova schreef:
Het voelt heel erg dubbel om hier te vertellen maar inmiddels ben ik 12 weken zwanger. Ik ben zó ontzettend dankbaar dat het eitje in de laatste ronde voor de IUI nu aan het uitgroeien is. De cystes in mijn linker eierstok zitten er helaas nog wel. Dit was ook de reden dat ik geen hormonen mocht gebruiken. Komende week horen we of ze de cystes operatief willen verwijderen maar de kleine doet het verder goed.
Ik blijf meelezen en meeleven en ik hoop dat mijn urine andere stellen/vrouwen hetzelfde geluk mag brengen!

Succes vandaag @hoikimmy. Goed datje toch bent blijven volhouden. Zeker als je problemen hebt met je cyclus zou een doorverwijzing van zelfsprekend moeten zijn...

Nu aan het wachten @Nanna?



Hheee een dikke proficiat voor je zwangerschap! En idd het is soms beu om te vertellen, terwijl er zo veel dames zyn met de zelfde wens. Maar hun wens komt uit, maar elk op hun tijd. :(:) ik ben ook gestopt met m'n pil. En ik wens ook zwanger te worden. Maar we zien wel. Niet te veel op hopen he.. Hoe meer je er naar verlangt. Hoe meer je moet wachten. :(

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:08

Goedemorgen allemaal,

Ik meld me hier ook ( ook op aandringen van andere bokkers :') )
Maar inmiddels ben ik weer wat afgekoeld en wie weet zijn er nog tips & tricks die ik jullie kan meegeven, andersom zijn deze ook meer dan welkom.
In een vogelvlucht; 33 jaar ruim 2 jaar bezig met kinderen. Aug '18 voor het eerst raak, Sept '18 miskraam. Dec '18 weer raak, Jan '19 weer een miskraam.
Inmiddels ongeveer alle onderzoeken gehad/gedaan die in NL mogelijk zijn. Voor zowel de vrouw als de man.
Er zijn geen afwijkingen gevonden.
Hier een linkje voor diegenen die het hele verhaal willen lezen:
[LZP] Zwangerschappen/omgeving

Hier staat tevens de laatste update van afgelopen donderdag en het ziekenhuisbezoek met een gynaecologe die niet helemaal snapte wat de impact van miskramen zijn.
Althans, zo voel ik het, en mijn partner ook nogsteeds.
De bloedwaarden van het prikken die dag zijn inmiddels deels bekend. 10-09 eisprong, 19-09 bloed laten prikken, 25-09 menstruatie (als het niet bevrucht is) maar wel een hoog progesterongehalte in het bloed van 19-09. 59.3, referentie is <41. Omdat ik geen ''uitslag-afspraak'' heb over de bloedtest bekijk ik mijn EPD zelf. Mochten hier meer uitslagen in bekend worden kan ik deze printen en meenemen naar de huisarts.
Omdat het psychisch allemaal even heel vervelens is geworden, slapeloze nachten, het idee hebben overal tegen muren aan te lopen en in de knoop te zitten met mezelf heb ik vanmiddag nog een afspraak met de huisarts.

Tot zover....

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 15:48

hoi hoi, de meesten van hier hebben daar inderdaad al gereageerd. Super heftig inderdaad. Hopelijk heb je wat aan de tips over innesteling die hier eerder gegeven zijn, en ik zou zeker de gyns van één ziekenhuis als eindpunt zien van je tocht.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:25

Gamova, wat super voor je! Juist ook fijn dat er goed nieuws is.

Ik moet maandag weer langskomen. Hoorde van mijn vader dat het 3 jaar duurde voor ik er was maar dat was zonder hulp. En daarna lukte het mijn moeder dus niet meer zwanger te worden. Waarschijnlijk door eileiders die niet goed doorgankelijk zijn. De gyn vond het niet bijzonder en verwacht bij mij geen problemen maar ze gaan even kijken hoe groot de kans is dat ik binnen een jaar zwanger raak.

Vumana, ik volg je topic ook. Ik kan me voorstellen dat het psychisch erg zwaar is allemaal. Helpt ook niet mee natuurlijk. Ik hoop dat je gauw meer geluk hebt!

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:12

Hoi Vumana,

Welkom hier. Ik had in je topic ook al gereageerd, misschien kun je aansluiten bij een fb groep van Freya?

Heb je al eens een HSG gehad? Zelf heb ik veel baat gehad bij tarwekiemolie ( verbeterd je BMSV),en granaatappelsap ( 100 ml per dag), verbeterd je cyclus en het bijhouden van mijn cyclus in een app. Daar kwamen uiteindelijk wel opvallende zaken uit bij mij, waardoor ik eerst IVF heb gehad en later nog OI voor nummer 2. En tussendoor 9 miskramen, tussen de 6 en 14 weken gehad. Ze hebben toen wel een standaard onderzoek gedaan ( komt meestal niets uit geloof ik), en uiteindelijk een cyclus gevolgd met echo's. Op dit moment ben ik ( totaal onverwacht) zwanger van nummer 3.

Nu ben ik al wel sinds mijn 15e onder controle bij een gyn, beetje vergelijkbaar met jouw klachten. Hierdoor had ik misschien wat sneller een doorverwijzing en konden wij meedoen aan een proef van het UMCG ( IVF in eigen cyclus).

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:56

Ik zal m hier nog een keer quoten. Zelf heb ik veel aan zwangerschapspagina.nl gehad. Er zijn, naast onderstaand lijstje, nog veel meer dingen die je kan doen om de innesteling te bevorderen en ook om het zwanger blijven te bevorderen. Persoonlijk zou ik gewoon naar Gent bellen, en alvast een gesprek aanvragen.
veerledec schreef:
Wat je zelf kan doen
- Q10 (ubiquinol) slikken, dit verbetert je eicelkwaliteit
- Beiden geen alcohol meer (maar ik neem aan dat dit al bekend is)
- B12 laten checken; een tekort aan B12 kan leiden tot onvruchtbaarheid, miskramen en neurale buisdeffecten. Bovendien heeft foliumzuur (B11) B12 nodig om te kunnen werken. Let op, bij langdurig gebruik van foliumzuur kan je B12 worden 'opgegeten/verbruikt' door het foliumzuur. Het is verstandig om je waarden regelmatig te laten checken, of extra B12 te gebruiken. Let op, artsen vinden B12 waardes nog goed terwijl ze dat niet zijn. Je hebt een minimale waarde van 185 nodig om neurale buisdeffecten te voorkomen, maar een minimum van 250 is beter.
- Schildklier laten checken; een te snel of te langzaam werkende schildklier beïnvloedt je oestrogeen en progesteron waardes nadelig.
- Utrogestan gebruiken tot 12 weken (wordt in buitenland standaard gedaan)
- Diverse middeltjes om de zaadkwaliteit te verbeteren
Huis-tuin- en keukentips ter bevordering van de innesteling:
- Granaatappelsap; bloedverdunnend
- Aspirine (acyletylezuur) 100mg van Bayer; bloedverdunnend
- Geen citrusvruchten na eisprong
- Geen koude voeten of veel koude dingen eten na eisprong
- Geen orgasmes kort na eisprong. Deze laatste drie kunnen zorgen voor een krampende baarmoeder
- Tarwekiemolie slikken (let op, kan soms je cyclus in de war brengen, na eisprong gebruiken)
- Boek 'Is your body baby friendly?' van Alan Beer over dit onderwerp
Waar je een (buitenlandse) arts voor nodig hebt:
- MOAT/assisted hatching etc, maar dan zit je al in een IVF/ICSI stadium
- Pipelle
- Pregnyl
- Laten testen op natural killer cellen; je eigen immuunsysteem is soms te sterk. In dat geval kan prednison en intrapilid helpen

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:59

Super! Thanks, hier staan zeker dingen in die ik kan gebruiken.
De tarwekiemolie, start je met slikken na de eisprong en dan doorslikken?

Ik weet van mijn zus dat er inderdaad ook een boek is wat de innesteltip heeft, ik zal die bestellen op Bol.com.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:03

Hier is ook nog een mooi compleet lijstje: https://ivfmeisje.wordpress.com/tips-vrouw/

Edit: tarwekiemolie heb ik zelf nooit aangedurfd, de meningen verschillen over wanneer je dit moet gebruiken. Maar wel veel mensen met goede ervaring daarmee. Ik zou adviseren dat zelf nog even te googlen, voor mij is het inmiddels wel wat lang geleden allemaal.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:25

Deze kan je met korting krijgen via de beheerdster Melany van fb groep vrouw, vruchtbaarheid, voortplanting....

Ik heb het boek zelf ook helaas nu uitgeleend.



Vumana89 schreef:
Super! Thanks, hier staan zeker dingen in die ik kan gebruiken.
De tarwekiemolie, start je met slikken na de eisprong en dan doorslikken?

Ik weet van mijn zus dat er inderdaad ook een boek is wat de innesteltip heeft, ik zal die bestellen op Bol.com.

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:11

Hoe gaat het hier met jullie?? Is er nieuws?

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:48

Ik slikte de tarwekiemolie constant hoor. En het had bij mij wel effect. Dat was duidelijk merkbaar ( ik heb heel wat cyclussen echo begeleiding gehad).

B12 is ook aan te raden inderdaad.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:15

Even een update:
Vandaag heb ik inwendig onderzoek gehad, was erg gespannen maar werd geluk vrij snel rustig. Heb het al heel vaak gehad maar dit was anders.
In 1 eierstok groeien 2 kleine eitjes en in de andere eierstok zit 1 grote die op springen staat dus dat is heel mooi. Maar nu zei hij dat ik verklevingen heb aan mijn eierstokken. Ik heb geen soas gehad, geen operaties het enige wat ik kan bedenken is curetage in 2012. Ik heb geen idee of het hierdoor kan komen hij reageerde er niet echt op.
Ik weet niet of ik nou blij moet zijn om het eitje of bezorgd om de verklevingen... :\

Nog meer mensen met nieuws?

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:19

Wij hadden september onze 2e terugplaatsing van icsi 3. Deze resulteerde in een positieve test! Helaas na 2 weken van onze wolk gevallen door een vroege miskraam.
Voor nu herstellen. Goede nieuws is dat we nog 9 mooie blastocysten hebben